Miten saada rahaa palkan lisäksi? Palkka ei riitä.
Menot on karsittu todella alhaisiksi.
Miten tuloja saisi lisää?
Kommentit (971)
pikkubloggaaja kirjoitti:
Facebookista löytyi ryhmä nimeltä: Lisätuloja kotoa käsin. Sieltä sain vahvistusta idealleni kirjoittaa blogeja tilaustyönä. Ei sillä miljonääriksi tule mutta kiva pikku lisäduuni.
Rasittavaa verkostomarkkinointi hehkutusta koko ryhmä!! Hyvin on aivopesty myymään ja esiintymään "innostavan positiivisesti" eli epätoivoisesti tyrkyttämällä ja ylisanoilla kehumalla. Oksettavaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat osakkeita ja saat osinkoja.
Niitä pitäisi olla sadoillatuhansilla euroilla, että olisi mainittavaa hyötyä.
Ei pidä paikkaansa. Jo muutama kymmenen euroa kuukausiosinkoja auttaa hätätilassa. Jos hätätilaa ei ole ne rahat voi sijoittaa uudelleen. Kaikki säännöllinen palkanmaksajasta riippumaton kassavirta on jees.
Sä et selkeästi tajua mistään mitään.Muutama kymppi kuukaudessa tarkoittaa montaa sataa vuodessa osinkoja. Jos kuukausi-osinko nettona olisi esim 50 euroa (vuodessa 600 e), vaatii tämä noin 20 000 euron salkun. Mistä aattelit että köyhä tällaiset rahat säästää?
Mistään osakkeista ei makseta kuukausittain osinkoja! Kerran vuodessa tai joistain kahdesti, enintään neljännesvuosittain, mutta kyllä ne osingot on niin pieniä, että ei niistä ole juurikaan apua, jos ei ole rahaa ostaa vähintään tuhansia, kymmeniä tuhansia tai satoja tuhansia osakkeita!!
Kyllä ne pörssipelit on vain rikkaiden huvia, ei köyhä niillä rikastu, välityspalkkiot jo vievät sen vähänkin voiton mitä hyvällä tuurilla saattaisi saada, ja verottaja viimeistään varmistaa vahingon!!
Maksetaan.
tarkista vaikka tikkerit
LTC, UTF, O, GAIN, GOOD, WSR, APLE, AW.UN, RNW, CIBUS, SBB, MAIN, ARR, BRMK, ORC, SLG, AGNC,....
Suomi osakkeista, joihin suomalaiset tyypillisesti sijoittaa, maksetaan vain kerran tai kaksi vuodessa.
Ja tuo on ihan totta että jotta saisi kunnon osingot sitä rahaa pitää tosiaan olla niissä osakkeissa ihan huolella kiinni. Ja kaikenlisäksi hyvät osinko-osakkeet eivät ole halpoja.. silti niistä saa jotain euron pari per osake. Että joo ei sillä rahoiksi tehdä tavallisen ihmisen säästöillä. Hyvä jos leipää saa pöytään osinkorahoilla.
ja minkäköhänlaisella kokemattomuuden syvällä rintaäänellä siellä puhutaan. Voin sanoa että minä pystyn meidän perheen ruokaostokset maksamaan kokonaan osingoilla ja jäljelle jää vielä kiva nippu seteleitä muuhunkin kulutukseen, eli kyllä sillä sen leivän nimenomaan saa pöytään.
Ei kai niitä osinkoja voi jakaa enempää kuin on koko sijoitus?
Jos minä pystyisin laittamaan kuukaudessa 10-20 euroa johonkin sijoitukseen, mihin nyt lieneekään, siitä kertyisi vuodessa 120-240 euroa sijoituksia. Paljonko saisin ensimmäisenä vuotena siitä osinkoa?
Mitään suurempaa aloitussummaa minulla ei olisi.
En nyt usko, että voi tulla montaa euroa tai sitten olen ymmärtänyt jotain väärin.
Alan heti sijoittajaksi jos saan 120 euron sijoituksesta 100 euroa osinkoa vuodessa heti.Kyllä näillä, jotka kehuvat osinkoillaan on jo joku iso potti kasassa.
Ja usein on aloittaessakin jotain muuta kuin joku muutama kymppi.
Miksi kiusaatte pienituloisia ihmisiä noilla saduillanne. Emme me tyhmiä ole.siinähän se virhe teillä just on. "HetiMulleKaikkiTänneNyt" ajattelu. Kyllä mekin joilla tulee nettona 5 numeroinen summa ennen pilkkua osinkoja ollaan aloitettu ihan pienestä. Minun ensimmäinen osakeostoni oli 1500 euroa, ja sen tein myymällä rahastot pois, joihin olin sijoittanut 30 euroa kuukaudessa.. Sittemmin tuo osakkeiden osto on halventunut ja enää ei tarvitsi noin isoakaan pottia osakeostoihin.
No kauanko olit sijoittanut 30 euroa tuohon rahastoon, jonka myit pois? Mikä oli sen rahaston määrä euroina silloin?
Vai ol0iko se tuo 1500 euroa, jonka sitten taas sijoitit edelleen?
Tuo ei kerro tavalliselle tallaajalle mitään, vaan toivoisin juuri, että kertoisitte mikä oli alkusijoitus kun aloititte, paljonko pystyitte laittamaan kuukaudessa ja mikä osinkojen suuruus oli alussa.
Missä vaiheessa osinkoja alkoi kertyä enemmän. Jaettiinko niitä kerran vuodessa vai miten.
Aloittaja kuten moni muukin elää hyvin pienillä rahoilla ja lisärahantarve on nyt ja tässä. Kun pakolliset laskut odottavat joka kuukausi.
Silloin ei auta tähän päivään, jos niistäkin pienistä rahoista laittaa sijoituksiin, jotka alkavat tuottaa vasta vuosien päästä.
Ja alkupääomaa ei ole yhtään.
No, minä olen 70 vuotias peneläkeläinen, ei omaisuutta. Voin laittaa korkeintaan kympin kuussa. Ehdinkö kuolla ennenkuin saan jotain hyötyä? Oletetaan siis, että elinaikaa ei minulla ole rajattomasti.
Yhtään ei ole laittaa alkupääomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pienituloinen olen nyt kesälomallani ansainnut satasia kun olen pessyt sukulaisten ja tuttujen ikkunoita kun eivät itse viitsi tai ehdi. Keksi joku tällainen palvelu?
Matonpesua, auton pesut ja siivoukset?
Nurmikon leikkaus, koirien ulkoilutus.
Tuollaisilla puuhasteluilla saa vain pikkurahoja, kun maksaa niistä vielä verot. En ole ap, mutta yhtä pienituloinen.
En ainakaan itse jaksa kokopäivätyön päälle vielä pestä toisten ihmisten mattoja ja leikata nurmikoita. Oma työ vie jo kaikki voimat ainakin näin kuusikymppiseltä.
Pikkurahoista tulee isoja rahoja kun säästää joka euron eikä heti hassaa kaikkea. 2-3 vuodessa olen säästänyt noin 3500€ näistä mitättömistä summista joita kukaan ei viitsi tienata tai ainakaan säästää, vaan pistää menemään heti. Myyn tavaroita netissä. Ostan halvalla ja tuunaan, myyn tuplahinnalla. Ei tarvitse kotoa lähteä työn perässä pois, voi omaan tahtiin puuhastella kotona. Kiva puskuri jos sattuu vaikka jokin kone hajoamaan, ei tarvitse kuin hakea kaupasta uusi sopiva. Hirvittävän monet sanoo etteivät jonkun euron tavaran myyntiä ala tekemään, mitätön pikkuraha. Minä myyn alle euron hintaisiakin. Usein ihmiset ostaakin useampia euron tavaroita kerralla ja loppusumma voikin olla 10-40€. Kerralla sitten postittaa, kerran viikossa, niin ei ole liian työlästä. Jos aina ajattelee että en kyllä tee, en jaksa, en viitsi, ei varmasti koskaan saa mitään säästöön. Sinnikkyyttä se vaatii ja pitää viitsiä pienenkin rahan eteen tehdä jotain. Eräskin tuttavani on taitava ompelija ja piirtämään. Aina kun ehdotan että tee ja myy, säästä! Vastaus on aina sama: en jaksa, viitsi, menee liikaa aikaa, on liian työlästä jne. Valivalivali! Valita sitten loppuelämäsi ajan ja itke kun ei ole säästöjä. Ihminen tekee vielä osapäivätyötä, kevyttä työtä, mutta aina muka väsyttää. Ei aina tarvitse raskasta fyysistä työtä tehdä saadakseen säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Jo muutama kymmenen euroa kuukausiosinkoja auttaa hätätilassa. Jos hätätilaa ei ole ne rahat voi sijoittaa uudelleen. Kaikki säännöllinen palkanmaksajasta riippumaton kassavirta on jees.
Sä et selkeästi tajua mistään mitään.Muutama kymppi kuukaudessa tarkoittaa montaa sataa vuodessa osinkoja. Jos kuukausi-osinko nettona olisi esim 50 euroa (vuodessa 600 e), vaatii tämä noin 20 000 euron salkun. Mistä aattelit että köyhä tällaiset rahat säästää?
Mistään osakkeista ei makseta kuukausittain osinkoja! Kerran vuodessa tai joistain kahdesti, enintään neljännesvuosittain, mutta kyllä ne osingot on niin pieniä, että ei niistä ole juurikaan apua, jos ei ole rahaa ostaa vähintään tuhansia, kymmeniä tuhansia tai satoja tuhansia osakkeita!!
Kyllä ne pörssipelit on vain rikkaiden huvia, ei köyhä niillä rikastu, välityspalkkiot jo vievät sen vähänkin voiton mitä hyvällä tuurilla saattaisi saada, ja verottaja viimeistään varmistaa vahingon!!
Maksetaan.
tarkista vaikka tikkerit
LTC, UTF, O, GAIN, GOOD, WSR, APLE, AW.UN, RNW, CIBUS, SBB, MAIN, ARR, BRMK, ORC, SLG, AGNC,....
Suomi osakkeista, joihin suomalaiset tyypillisesti sijoittaa, maksetaan vain kerran tai kaksi vuodessa.
Ja tuo on ihan totta että jotta saisi kunnon osingot sitä rahaa pitää tosiaan olla niissä osakkeissa ihan huolella kiinni. Ja kaikenlisäksi hyvät osinko-osakkeet eivät ole halpoja.. silti niistä saa jotain euron pari per osake. Että joo ei sillä rahoiksi tehdä tavallisen ihmisen säästöillä. Hyvä jos leipää saa pöytään osinkorahoilla.
ja minkäköhänlaisella kokemattomuuden syvällä rintaäänellä siellä puhutaan. Voin sanoa että minä pystyn meidän perheen ruokaostokset maksamaan kokonaan osingoilla ja jäljelle jää vielä kiva nippu seteleitä muuhunkin kulutukseen, eli kyllä sillä sen leivän nimenomaan saa pöytään.
Jos minä pystyisin laittamaan kuukaudessa 10-20 euroa johonkin sijoitukseen, mihin nyt lieneekään, siitä kertyisi vuodessa 120-240 euroa sijoituksia. Paljonko saisin ensimmäisenä vuotena siitä osinkoa?
En nyt usko, että voi tulla montaa euroa tai sitten olen ymmärtänyt jotain väärin.
Alan heti sijoittajaksi jos saan 120 euron sijoituksesta 100 euroa osinkoa vuodessa heti.Kyllä näillä, jotka kehuvat osinkoillaan on jo joku iso potti kasassa.
Miksi kiusaatte pienituloisia ihmisiä noilla saduillanne. Emme me tyhmiä ole.siinähän se virhe teillä just on. "HetiMulleKaikkiTänneNyt" ajattelu. Kyllä mekin joilla tulee nettona 5 numeroinen summa ennen pilkkua osinkoja ollaan aloitettu ihan pienestä. Minun ensimmäinen osakeostoni oli 1500 euroa, ja sen tein myymällä rahastot pois, joihin olin sijoittanut 30 euroa kuukaudessa.. Sittemmin tuo osakkeiden osto on halventunut ja enää ei tarvitsi noin isoakaan pottia osakeostoihin.
No kauanko olit sijoittanut 30 euroa tuohon rahastoon, jonka myit pois? Mikä oli sen rahaston määrä euroina silloin?
Vai ol0iko se tuo 1500 euroa, jonka sitten taas sijoitit edelleen?Tuo ei kerro tavalliselle tallaajalle mitään, vaan toivoisin juuri, että kertoisitte mikä oli alkusijoitus kun aloititte, paljonko pystyitte laittamaan kuukaudessa ja mikä osinkojen suuruus oli alussa.
Missä vaiheessa osinkoja alkoi kertyä enemmän. Jaettiinko niitä kerran vuodessa vai miten.Aloittaja kuten moni muukin elää hyvin pienillä rahoilla ja lisärahantarve on nyt ja tässä. Kun pakolliset laskut odottavat joka kuukausi.
Silloin ei auta tähän päivään, jos niistäkin pienistä rahoista laittaa sijoituksiin, jotka alkavat tuottaa vasta vuosien päästä.
Ja alkupääomaa ei ole yhtään.No, minä olen 70 vuotias peneläkeläinen, ei omaisuutta. Voin laittaa korkeintaan kympin kuussa. Ehdinkö kuolla ennenkuin saan jotain hyötyä? Oletetaan siis, että elinaikaa ei minulla ole rajattomasti.
Samoja asioita mietin minäkin ja sitä että kannattaako enää aloittaa kun ikää on 50+v. Nuoremmille aina ehdotetaan sijoittamista ja säästämistä rahastoihin, mutta missään ei kerrota miten tämän ikäisenä kannattaa tehdä vai onko järkeä edes aloittaa.
Palkkani on tosi pieni; vain 4 545 euroa/kk.
Vierailija kirjoitti:
Pidä työpajoja johonkin liittyen minkä taidat hyvin.
Myy käsityöohjeita/reseptejä/verkkokursseja/mitä tahansa digitaalista sisältöä netissä.
Perusta osto ja myynti -tyylinen pulju nettiin, osta edullisesti, tuunaa tai myy sellaisenaan kalliimmalla eteenpäin.
Toimi eläinten- tai lastenhoitajana tai maksullisena kauppa-apulaisena ikäihmisillä ja erityisryhmille.
Kirjoita kirja, sillä e-kirjojen julkaisu on melko helppoa ja kustannusvapaata.
Kasvata taimia ja myy niitä sitä mukaa kun niitä sinulla on.
Kehitä ohjattuja elämysretkiä ihan lähiluontoon, vaikka kohdennettuna yksinäisille. Esimerkkinä vaikka pannukahvit nuotiolla.
Tee käsitöitä ja myy niitä tai jos tykkäät leipoa, myy leivonnaisia.
Toimi yksityisenä pyörälähettinä.
Ennen kaikkea, myy osaamistasi.
Hmm... Ideoita voi aina esittää mutta kerrohan, mitä noista ideoista olet itse oikeasti toteuttanut ja kuinka paljon sait niistä silloin rahaa.
Mistä esim. tilat, välineet ja materiaalit työpajaa varten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksetaan.
tarkista vaikka tikkerit
Miksi kiusaatte pienituloisia ihmisiä noilla saduillanne. Emme me tyhmiä ole.
Vuosittain saatavalla osingolla ei ole periaatteessa mitään tekemistä osakkeesta maksetun hinnan kanssa. Käytännössä tosin tulostaan kasvattavan ja hyvää osinkoa maksavan firman osakekurssillakin on tapana nousta, koska siitä ollaan valmiita maksamaan enemmän. Osinko maksetaan firman kassasta. Käytännössä on mahdollista, että jos osake on ostettu tarpeeksi halvalla ja yhtiö kasvattaa tulostaan ja osinkoaan vuodesta toiseen, niin jossain vaiheessa voi saada yhtiöltä enemmän osinkoa vuodessa, kuin mitä on osakkeesta alunperin maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksetaan.
tarkista vaikka tikkerit
Vai ol0iko se tuo 1500 euroa, jonka sitten taas sijoitit edelleen?Tuo ei kerro tavalliselle tallaajalle mitään, vaan toivoisin juuri, että kertoisitte mikä oli alkusijoitus kun aloititte, paljonko pystyitte laittamaan kuukaudessa ja mikä osinkojen suuruus oli alussa.
Missä vaiheessa osinkoja alkoi kertyä enemmän. Jaettiinko niitä kerran vuodessa vai miten.Aloittaja kuten moni muukin elää hyvin pienillä rahoilla ja lisärahantarve on nyt ja tässä. Kun pakolliset laskut odottavat joka kuukausi.
Ja alkupääomaa ei ole yhtään.No, minä olen 70 vuotias peneläkeläinen, ei omaisuutta. Voin laittaa korkeintaan kympin kuussa. Ehdinkö kuolla ennenkuin saan jotain hyötyä? Oletetaan siis, että elinaikaa ei minulla ole rajattomasti.
Alkusijoitus oli 30 euroa,
pystyin laittamaan 30 €/kk (opintolaina oli maksettavana)
osinkojen suuruus ALUSSA 0, koska olivat rahastosijoituksia (kasvuosuuksia).
rahastot myin siis tyhjäksi (1500), josta arvonnousua oli 400 €.
Näillä ostin osakkeita (maaliskuussa) joista tuli osinko toukokuun alussa 72,64 € nettona.
Osingot laitoin rahastoihin sen 30 euron lisäksi ja toistin kuvion.
Tulojen kasvaessa nostin sijoitettavaa kuukausisummaa hiukan joten uusi osakeosto alkoi tulemaan aina aikaisemmin ja aikaisemmin. Samaten osingot kasvoivat vuosittain ostojen myötä. Sitten sijoittaminen halpeni ja pörssierät poistuivat helsingin pörssistä niin pääsi pienemmillä summilla tekemään ostoja. Ensin pari kertaa vuodessa, sitten kvarttaaleittain, kuukausittain ja lopulta viikoittain.
Kyllä noiden vuosittaisten osinkojen määrän kuvaaja vastaa todella hyvin exponenttifunktion kuvaajaa.
Jos olet jo eläkeläinen niin sinulle tuo on jo myöhäistä mutta jos tekee kuten minä niin hyvinkin maltillisilla kuukausisummilla pääsee miljonääriksi. Pitää vain tajuta se miten korkoa korolle toimii ja että aika markkinoilla on se mikä eniten merkitsee.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla jotain erityisosaamista, joita voisit hyödyntää?
Esim toisen "miellyttäminen". Ilmaiset kahvit tai lounaat. Tms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pienituloinen olen nyt kesälomallani ansainnut satasia kun olen pessyt sukulaisten ja tuttujen ikkunoita kun eivät itse viitsi tai ehdi. Keksi joku tällainen palvelu?
Matonpesua, auton pesut ja siivoukset?
Nurmikon leikkaus, koirien ulkoilutus.
Tuollaisilla puuhasteluilla saa vain pikkurahoja, kun maksaa niistä vielä verot. En ole ap, mutta yhtä pienituloinen.
En ainakaan itse jaksa kokopäivätyön päälle vielä pestä toisten ihmisten mattoja ja leikata nurmikoita. Oma työ vie jo kaikki voimat ainakin näin kuusikymppiseltä.
Pikkurahoista tulee isoja rahoja kun säästää joka euron eikä heti hassaa kaikkea. 2-3 vuodessa olen säästänyt noin 3500€ näistä mitättömistä summista joita kukaan ei viitsi tienata tai ainakaan säästää, vaan pistää menemään heti. Myyn tavaroita netissä. Ostan halvalla ja tuunaan, myyn tuplahinnalla. Ei tarvitse kotoa lähteä työn perässä pois, voi omaan tahtiin puuhastella kotona. Kiva puskuri jos sattuu vaikka jokin kone hajoamaan, ei tarvitse kuin hakea kaupasta uusi sopiva. Hirvittävän monet sanoo etteivät jonkun euron tavaran myyntiä ala tekemään, mitätön pikkuraha. Minä myyn alle euron hintaisiakin. Usein ihmiset ostaakin useampia euron tavaroita kerralla ja loppusumma voikin olla 10-40€. Kerralla sitten postittaa, kerran viikossa, niin ei ole liian työlästä. Jos aina ajattelee että en kyllä tee, en jaksa, en viitsi, ei varmasti koskaan saa mitään säästöön. Sinnikkyyttä se vaatii ja pitää viitsiä pienenkin rahan eteen tehdä jotain. Eräskin tuttavani on taitava ompelija ja piirtämään. Aina kun ehdotan että tee ja myy, säästä! Vastaus on aina sama: en jaksa, viitsi, menee liikaa aikaa, on liian työlästä jne. Valivalivali! Valita sitten loppuelämäsi ajan ja itke kun ei ole säästöjä. Ihminen tekee vielä osapäivätyötä, kevyttä työtä, mutta aina muka väsyttää. Ei aina tarvitse raskasta fyysistä työtä tehdä saadakseen säästöjä.
Paljon helpommalla minä pääsin. Ostin tällä viikolla osaketta, joka tuottaa osinkoja tililleni kuukausittain 40 euroa. Eikä minun tarvitse enää tehdä mitään niiden tulevien osinkojen eteen. Aikaa meni.. 1,5 h skouttaukseen, 1h analyysiin ja päätöksentekoon, 20 sekunttia ostotoimeksiannon tekoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksetaan.
tarkista vaikka tikkerit
Yhtään ei ole laittaa alkupääomaan.Samoja asioita mietin minäkin ja sitä että kannattaako enää aloittaa kun ikää on 50+v. Nuoremmille aina ehdotetaan sijoittamista ja säästämistä rahastoihin, mutta missään ei kerrota miten tämän ikäisenä kannattaa tehdä vai onko järkeä edes aloittaa.
Kyllä se paras päivä aloittaa on (kaikilla) ollut jo vuosia sitten. toiseksi paras päivä on tänään. Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa, mutta miljonääriksi pääsyn voi unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh, no on kyllä huonoja palkkoja jos 1300 saa kuussa? Eikö kälysempienkin kämppien vuokrat jo haukkaa yli puolet tuosta. Nuorena kun tein jotain puutarhahommaa ja sain 1500/kk niin se tuntui hyvältä palkalta, mutta niihin aikoihin oli kämppis, ei muksuja ja kaikki muutkin ympärillä köyhiä, niin ihan riittävän leveältä tuntui elämä.
Minulle tarjottiin just vuodeksi työtä 1200€/kk miinus verot palkalla. Kieltäydyin, sillä jäisin miinukselle, kun lääkekulut ja lääkärikulut lisääntyisi. Jää enemmän rahaa käyttöön työttömänä. Olen keski-ikäinen, ammattilainen alallani, palkka jäisi reilusti alle TES palkan.
Totta. Matkakulut, lääkekulut lisääntyy, uusien vaatteiden tarve, ( myös vaadittavat säähän sopivat kengät, ulkoiluasu), nämä jos on työssä välillä alalla kuin minä, jossa ollaan työssä välillä sisällä, välillä ulkona. Kaikki omasta pussista maksuun. Ei oikeutta työterveyshuoltoon.
Vierailija kirjoitti:
Osingot vähennetään tuista - plus miinus nolla on tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osingot vähennetään tuista - plus miinus nolla on tilanne.
Niin se palkkakin vähennetään tuista.
Eli ensin on päästävä "nollille" eli elättää itse itsensä ja sitten pääsee vasta plussille. ja kyllähän se osinkotulokin silloin heti pienentää sitä miinuksella oloa.
Valitettavasti yksittäiset ihmiset eivät pysty enää pelastamaan tilannettaan…kaikki hinnat ja maksut on nostettu kahdessa vuodessa maailman korkeimmiksi - (alkaen koronalla rahastuksesta päätyen Ukraina sodan (+NATO) rahastukseen ja siinä sivussa ilmaston keksityllä lämpenemisellä rahastus päälle) - verrattuna tulotasoon ja kaikki valtion loppukin omaisuus on myyty... ja eliitin saamat katteet on nostettu tarkoituksella aivan röyhkeästi edellä mainittujen otsikoiden perusteella ja rahat virtaavat eliitin yksityistileille…
Tulokset ovat siis karmivat... ja silti meillä on mm. kallispalkkaista hallintoa valtava määrä... ja aivan pohjanoteerauksia on vain saatu aikaan... saavutettuja tuloksia huonompia ei voi enää saavuttaa... tämän vuoksi maksettu media toistaa säännölliseen että tämä on maailman onnellisin maa älkää välittäkö hinnoista ja maksuista ja rahastuksesta tai vaikkapa siitä että täällä kaikki ovat toistensa kimpussa... pääasia että pieni rikkaiden ryhmä voi hyvin ja kerryttää omaisuutta veronmaksajien kustannuksella...
Käsittämätön tilanne jota ei korjata kuin sillä että hallitus, eduskunta, oppositio ja kaikki poliittiset puolueet lakkautetaan koska jos näin ei tehdä hallinnon ja eliitin hyvä-veli-verkosto jatkaa säälimättä rahastusta ja sille ei näy loppua -aina keksitään uusi otsikko rahastukselle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos palkkasi on pieni, kannattaa toivoa potkuja ja alkaa elämään samansuuruisilla tuilla.
Itselle ei työsopimusta onneksi jatkettu.
Nettopalkkani oli 1200e/kk
Nyt saan tukia 1000e/kk.
Ei ole mitään järkeä olla töissä jos ero on noin pieni. Lisäksi työmatkoihin kului lähes toi 200e.Näinpä. Töissäkäydessä tarvitsee autoa; autolaina 200e/kk bensa 200e/kk plus verot ja vakuutukset. Lisäksi tarvii työvaatteet ja lounaat maksaa 11-12e per päivä. Kyllä käteen pitäisi jäädä noin 2700e että olisi järkeä käydä töissä.
Uusi auto 400e/kk sisältäen lyhennyksen ja vakuutukset+kasko, bensaan 120e/kk, työvaatteet tarjoaa työnantaja, kun en ole konttorissa töissä, lounas on - omat eväät, vaikkakin lounasravintolasta sen saisi 6 eurolla. Kuukauden toinen tili kattaa nämä asumisen lisäksi ja toisella sitten eletään - netto 2100e.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole rahaa silmälaseihin eikä näe kunnolla, kun ajaa autoa niin ei voi mitään.
Nämä on valintoja mitä kansanedustajat Suomessa tekevät, kun leikkaavat työttömiltä rahoja.
Meidän kokoomuksen Petteri Suuri puhuu lähes psykoosissa nykyään, posket ja otsa innosta kiiltäen, sammaltaen, (mikki jääden jopa vahingossa päälle🤭). Jos ei puheestaan tule vaalivoittoa niin ei mistään. Raivostusta lähinnä herättää se, kuinka ratsastaa natolla, joka ei sitten toteudukkaan kuin lupasi. Järkyttävät ajat edessä, olisi valmis ottamaan miljardivelan kunhan vain pääsee valtaan. Köyhät kyykkyyn on ollut aina kokoomuksen motto.
Pilvestä saa parhaimmillaan yli 1000% katteen.
Et oo ainut. Ei tässä oo enää järkeä töissä käydä. Korkeakoulutettu oon ja aina tätä kakkaa vaan ollu. Pohjoisemmasta oon.
Lounaat kannattaa tehdä itse. Omilla eväillä on hintaa silloin 3-4e per päivä. Kokeile pari viikkoa ja laske ruokatarpeiden hinta jaettuna annos/päivä. Toisaalta jos on kovin suuriruokainen, niin silloin voi tulla halvemmaksi syödä ostettu lounas, jos se kattaa suurimman osan päivän tarpeista.