Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada rahaa palkan lisäksi? Palkka ei riitä.

Vierailija
05.06.2022 |

Menot on karsittu todella alhaisiksi.
Miten tuloja saisi lisää?

Kommentit (971)

Vierailija
501/971 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, no on kyllä huonoja palkkoja jos 1300 saa kuussa? Eikö kälysempienkin kämppien vuokrat jo haukkaa yli puolet tuosta. Nuorena kun tein jotain puutarhahommaa ja sain 1500/kk niin se tuntui hyvältä palkalta, mutta niihin aikoihin oli kämppis, ei muksuja ja kaikki muutkin ympärillä köyhiä, niin ihan riittävän leveältä tuntui elämä.

Minulle tarjottiin just vuodeksi työtä 1200€/kk miinus verot palkalla. Kieltäydyin, sillä jäisin miinukselle, kun lääkekulut ja lääkärikulut lisääntyisi. Jää enemmän rahaa käyttöön työttömänä. Olen keski-ikäinen, ammattilainen alallani, palkka jäisi reilusti alle TES palkan.

Vierailija
502/971 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baareihin tarvitaan aina blokkaajia, pikaruokaravintoloihin myös etsitään kokoajan ihmisiä, samoin henkilökohtaisen avustajan töitä on jatkuvasti tarjolla. Eli jos vaikka muutaman elstratunnin tekee viikossa niin kyllä siitäkin jo kertyy vähän rahaa.

Siellä baarissa tarttuu hyvin helposti korona, äkkiä käy niin parin tartunnan jälkeen ettei enää ole työkykyinen long covidin myötä. Kalliiksi tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/971 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi

Vierailija
504/971 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku tuilla elävä äidin lihapadoilla tai soppajonossa syövä asumistukea saava ihmettelee miksi työntekijän 1200 euroa kuussa nettona ei riitä.

Ymmärrätkö, että he (työssäkäyvät) maksavat koko asumisen ja kaiken itse.

Työssäkäynti lisää myös huomattavasti kuluja ja mahdollisuuksia elää halvalla.

Ei voi päiväsaikaan jonotella soppaa tai fillaroida rauhassa tarjousten perässä ympäriinsä.

Kaupungeissa asuminen pelkästään vie tuosta suurimman osan.

Ite olen vartija kuukausipalkalla ja jopa ylityöllistetty, kun matalapalkka-alalla töitä riittää, mutta ei tekijöitä.

En elä tällä palkalla (noin 1400 euroa kuussa käteen) ihmisarvoista elämää Suomessa.

Vaikka teen keskim 9 tuntia töitä (raskasta työtä) päivässä.

Meidän liittomme PAM ei aja meille kunnon palkankorotuksia (esim vähintään 10-15% olisi minimi mitä tarvittaisiin). Liitto esim lakonuhalla nyt keväällä sai aikaiseksi 1,9% korotuksen. Esim iltalisä oli 1e/h ja siihen saatiin nut sitten alle kahden sentin korotus/h.

En tiedä mitä tällä alalla tulee tapahtumaan, mutta pian ei ole tekijöitä.

Nuoret: Älkää lähtekö tälle alalle!

Vierailija
505/971 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy berberiä niin kuin kaikki muutkin vihervassarit.

Vierailija
506/971 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostat torista jotain halvalla, tuunaat tarpeen mukaan ja myyt voitolla.

Postikuluineen menee niin kalliiksi, että ei kukaan osta semmoisella hinnalla, että jäisi jotain voittoa vielä oman työn ja tarvikkeiden hintojen päälle.

Olen eri henkilö kuin aloittaja, mutta huutonetin kokemuksen perusteella suomalaisten ostokyky on täysin romahtanut tässä korona-aikana, ei mene enää mikään kaupaksi, eikä kovin hääviä ollut ennenkään.

Normaaleissa maissa kyllä, esim. Briteissä pystyy tulemaan toimeen ostamalla halvalla esim. car boot saleista tavaraa ja myymällä niitä voitolla eteenpäin, mutta ei Suomessa. Suomessa ei kannata enää yhtään mikään, ei ole ostovoimaa mihinkään kun pelkkä peruseläminen, asuminen, ruoka, liikkuminen, sähkö, vesi, jne. vie aivan kaikki rahat, eikä riitäkään enää näillä hinnankorotuksilla. Tämä ei ole normaali maa, ei missään järkevässä maassa valtio tahallaan aiheuta tällaista taloudellista väkivaltaa omaa kansaansa vastaan!!

Tahallaan? Kerropa mitkä ne teot ovat, joilla tahallaan aiheutetaan tätä tilannetta?

Vierailija
507/971 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat kansanedustajan toimen, et saa palkkaa ollenkaan, saat palkkion, jonka lisäksi saat kivoja lisukkeita, kuten matkoja omalle valinta-alueellesi ja muuallekin, ryhmämatkoja all-inclusive ulkomaille, saat tavata ihmisiä muista maista ja sinua kohdellaan kaikintavoin hyvin, järjestetään käyntejä mielenkiintoisissa kohteissa vieraalla maalla, kotimaassakin voit ajella taksilla lyhyitä ja pitkiäkin matkoja. Tuloillasi tulet kyllä hyvin toimeen. "Duuni" on turvallisempi kuin moni muu, ei tarvi koko ajan olla huolissaan, tuleeko huonenna tai ensi kuussa lopputili. Siitä ei ole pelkoa kuin kerran neljässä vuodessa, joten se on yksi Suomen kaikkein varmimmista hommista.

Vierailija
508/971 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokerisetä

Vierailija
509/971 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattivartija kirjoitti:

Taas joku tuilla elävä äidin lihapadoilla tai soppajonossa syövä asumistukea saava ihmettelee miksi työntekijän 1200 euroa kuussa nettona ei riitä.

Ymmärrätkö, että he (työssäkäyvät) maksavat koko asumisen ja kaiken itse.

Työssäkäynti lisää myös huomattavasti kuluja ja mahdollisuuksia elää halvalla.

Ei voi päiväsaikaan jonotella soppaa tai fillaroida rauhassa tarjousten perässä ympäriinsä.

Kaupungeissa asuminen pelkästään vie tuosta suurimman osan.

Ite olen vartija kuukausipalkalla ja jopa ylityöllistetty, kun matalapalkka-alalla töitä riittää, mutta ei tekijöitä.

En elä tällä palkalla (noin 1400 euroa kuussa käteen) ihmisarvoista elämää Suomessa.

Vaikka teen keskim 9 tuntia töitä (raskasta työtä) päivässä.

Meidän liittomme PAM ei aja meille kunnon palkankorotuksia (esim vähintään 10-15% olisi minimi mitä tarvittaisiin). Liitto esim lakonuhalla nyt keväällä sai aikaiseksi 1,9% korotuksen. Esim iltalisä oli 1e/h ja siihen saatiin nut sitten alle kahden sentin korotus/h.

En tiedä mitä tällä alalla tulee tapahtumaan, mutta pian ei ole tekijöitä.

Nuoret: Älkää lähtekö tälle alalle!

Joo, sukulaiseni toimii vartijana ja naureskeltiin miten minä : osa-aikainen kaupan kassa saan nettona enemmän kuin hän täysituntilaisena. 

Vierailija
510/971 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoalla tienaa jokainen joka päivä, kun syö soijaa, herneitä, papuja, kauraa, perunaa.

Iso purkki mausteita ei tule kalliiksi. Kuukauden aikana jo tottuu uutta elämäntapaa noudattamaan.

Kerrotko miten TIENAA. Kuka siis maksaa sinulle ja miksi noiden syömisestä?

Sillä tavalla tienaa, että säästää ruokamenoissa. Kun rahaa menee vähemmän, sitä jää enemmän säästöön. On paljon helpompaa säästää satanen kuin hankkia satasen lisätulot.

Tienata ei tarkota samaa kuin säästäminen. Tienatessa saat rahaa, säästäessä menetät vähemmän. Nuorison suomen kieli on kyllä järkyttävässä jamassa, ei voi muuta sanoa.

Onhan se kun ei ole varaa maksaa edes kelvollista palkkaa opettajille ja kaikessa säästetään.

Osalla porukkaa on sitten monta autoa pihassa ja näyttäisi olevan varaa ostaa takapihalleen kolmentonnin arvoinen robottiruohonleikkurikin.

Suurin osa ei nykyään saa säästettyäkään matalapalkka-alalla sitä kolmea donaa tililleen edes kymmenessä vuodessa...

Opettajat saa 3000-4000/kk palkkaa!

Vähän eri asia kun matalapalkka-alat!

Juu, opettajat saa yli 4000 e/kk kesälläkin. Vaikka vaan grillaa ja juo kaljaa, eikä tee mitään kahteen kuukauteen. On se niin väärin. Kannattaa ruveta opettajaksi.

Naapurin opettajaukko kantoi taas Sandels -salkkua kotio parkkipaikalla. Kohta alkaa kitaran rämpytys takapihalla ja täydellä palkalla.

Se täysi palkka on pelkkä illuusio. Opettajien palkka on jaettu koko vuodelle sen sijaan, että sitä maksettaisiin vain lukukausien ajalta. Sen takia se niin huono onkin / kuukausi.

Illuusio se on erityisesti niiden kohdalla, jotka eivät saa virkaa, vaan heidät irtisanotaan kesäksi.

Yleensähän ihmiset saavat loma-ajalta täyden palkan ja lomarahat päälle.

Miltähän heistä tuntuisi, että palkan ja lomarahojen sijaan saisivatkin vain päivärahaa kesälomansa ajan? Voisi nousta melkoinen haloo.

Niin siis työttömyyspäivärahaa, eikä sitäkään koko loma-ajalta. Omavastuuviikolta ei saa ja jos työnantaja maksaa palkan seuraavassa kuussa kuin työtunnit on (kuten tuntiopettajille/määräaikaisille usein maksetaan), ei saa ensimmäiseltä työttömyyskuukaudelta työttömyyskorvausta.

Vierailija
511/971 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

- sijoitat hyviin pörssilistattuihin yhtiöihin niin saat osinkotuloja

- sijoitusasunnot

Jos pystyy sijoittamaan 50e/kk ja tuotto on nettona 5%/vuosi, niin mitä ajattelit, että mahtavalla 30e potilla tekee?

No se 30 € on ENEMMÄN kuin ilman sijoittamista... ja centissä on miljoonan alku... Minä nostan vuositulojani viikottain. Sinusta tietenkin turhaa hommaa kun toisina viikkoina vuositulo nousee vain muutamilla euroilla, toisina kymmenillä.  Mutta jos keskimäärin viikossa 30 eurolla voi lisätä vuositulojaan on se vuodessa 1560 € lisää tuloja. Tuloja olen nyt systemaattisesti kasvattanut 4 vuotta viikottain.

Vierailija
512/971 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pienituloinen olen nyt kesälomallani ansainnut satasia kun olen pessyt sukulaisten ja tuttujen ikkunoita kun eivät itse viitsi tai ehdi. Keksi joku tällainen palvelu? 

Matonpesua, auton pesut ja siivoukset?

Nurmikon leikkaus, koirien ulkoilutus.

Tuollaisilla puuhasteluilla saa vain pikkurahoja, kun maksaa niistä vielä verot. En ole ap, mutta yhtä pienituloinen.

En ainakaan itse jaksa kokopäivätyön päälle vielä pestä toisten ihmisten mattoja ja leikata nurmikoita. Oma työ vie jo kaikki voimat ainakin näin kuusikymppiseltä.

Vierailija
513/971 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pienituloinen olen nyt kesälomallani ansainnut satasia kun olen pessyt sukulaisten ja tuttujen ikkunoita kun eivät itse viitsi tai ehdi. Keksi joku tällainen palvelu? 

Matonpesua, auton pesut ja siivoukset?

Nurmikon leikkaus, koirien ulkoilutus.

Tuollaisilla puuhasteluilla saa vain pikkurahoja, kun maksaa niistä vielä verot. En ole ap, mutta yhtä pienituloinen.

En ainakaan itse jaksa kokopäivätyön päälle vielä pestä toisten ihmisten mattoja ja leikata nurmikoita. Oma työ vie jo kaikki voimat ainakin näin kuusikymppiseltä.

Minkä ihmeen takia maksaisin verot pikkurahoista? Joku roti tuohon kyttäämiseen.

Vierailija
514/971 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman vanhin ammatti, sillä tienaa nopeasti hyvät rahat ja pimeästi.

Vierailija
515/971 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyt p1kkarit menee kaupaksi 20 eurolla tietyillä palstoilla.

Vierailija
516/971 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy yrittäjäksi. Rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Tosin lähes sama määrä lähtee ovista ja ikkunoista.

Vierailija
517/971 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostat osakkeita ja saat osinkoja.

Niitä pitäisi olla sadoillatuhansilla euroilla, että olisi mainittavaa hyötyä. 

Ei pidä paikkaansa. Jo muutama kymmenen euroa kuukausiosinkoja auttaa hätätilassa. Jos hätätilaa ei ole ne rahat voi sijoittaa uudelleen. Kaikki säännöllinen palkanmaksajasta riippumaton kassavirta on jees.

Sä et selkeästi tajua mistään mitään.

Muutama kymppi kuukaudessa tarkoittaa montaa sataa vuodessa osinkoja. Jos kuukausi-osinko nettona olisi esim 50 euroa (vuodessa 600 e), vaatii tämä noin 20 000 euron salkun. Mistä aattelit että köyhä tällaiset rahat säästää?

Mistään osakkeista ei makseta kuukausittain osinkoja! Kerran vuodessa tai joistain kahdesti, enintään neljännesvuosittain, mutta kyllä ne osingot on niin pieniä, että ei niistä ole juurikaan apua, jos ei ole rahaa ostaa vähintään tuhansia, kymmeniä tuhansia tai satoja tuhansia osakkeita!!

Kyllä ne pörssipelit on vain rikkaiden huvia, ei köyhä niillä rikastu, välityspalkkiot jo vievät sen vähänkin voiton mitä hyvällä tuurilla saattaisi saada, ja verottaja viimeistään varmistaa vahingon!!

Maksetaan.

tarkista vaikka tikkerit

LTC, UTF, O, GAIN, GOOD, WSR, APLE, AW.UN, RNW, CIBUS, SBB, MAIN, ARR, BRMK, ORC, SLG, AGNC,....

Suomi osakkeista, joihin suomalaiset tyypillisesti sijoittaa, maksetaan vain kerran tai kaksi vuodessa.

Ja tuo on ihan totta että jotta saisi kunnon osingot sitä rahaa pitää tosiaan olla niissä osakkeissa ihan huolella kiinni. Ja kaikenlisäksi hyvät osinko-osakkeet eivät ole halpoja.. silti niistä saa jotain euron pari per osake. Että joo ei sillä rahoiksi tehdä tavallisen ihmisen säästöillä. Hyvä jos leipää saa pöytään osinkorahoilla.

ja minkäköhänlaisella kokemattomuuden syvällä rintaäänellä siellä puhutaan. Voin sanoa että minä pystyn meidän perheen ruokaostokset maksamaan kokonaan osingoilla ja jäljelle jää vielä kiva nippu seteleitä muuhunkin kulutukseen, eli kyllä sillä sen leivän nimenomaan saa pöytään.

Ei kai niitä osinkoja voi jakaa enempää kuin on koko sijoitus?

Jos minä pystyisin laittamaan kuukaudessa 10-20 euroa johonkin sijoitukseen, mihin nyt lieneekään, siitä kertyisi vuodessa 120-240 euroa sijoituksia. Paljonko saisin ensimmäisenä vuotena siitä osinkoa?

Mitään suurempaa aloitussummaa minulla ei olisi.

En nyt usko, että voi tulla montaa euroa tai sitten olen ymmärtänyt jotain väärin.

Alan heti sijoittajaksi jos saan 120 euron sijoituksesta 100 euroa osinkoa vuodessa heti.

Kyllä näillä, jotka kehuvat osinkoillaan on jo joku iso potti kasassa.

Ja usein on aloittaessakin jotain muuta kuin joku muutama kymppi.

Miksi kiusaatte pienituloisia ihmisiä noilla saduillanne. Emme me tyhmiä ole.

Vierailija
518/971 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin nuorempi ja luonto kestäisi niin menisin mukaan politiikkaan.

Jo kunnallispolitiikan tasolla saa erilaisia kokouspalkkioita ja myös voi verkostua eri tahoille.

Sen myötä myös monesti urkenee työpaikkoja, joissa poliittisella kannalla on merkitystä.

Täälläpäin ainakin kunnallispolitiikassa aktiivisesti mukana olevat ovat pyrkinmässä milloin mihinkin luottamustoimeen ja niihin pääsevätkin. Ovat kymmenissä eri konkooleissa.

Vaatii tietysti omanlaista luonnetta, mutta lisäisi varmaan rahantuloa.

Vierailija
519/971 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostat osakkeita ja saat osinkoja.

Niitä pitäisi olla sadoillatuhansilla euroilla, että olisi mainittavaa hyötyä. 

Ei pidä paikkaansa. Jo muutama kymmenen euroa kuukausiosinkoja auttaa hätätilassa. Jos hätätilaa ei ole ne rahat voi sijoittaa uudelleen. Kaikki säännöllinen palkanmaksajasta riippumaton kassavirta on jees.

Sä et selkeästi tajua mistään mitään.

Muutama kymppi kuukaudessa tarkoittaa montaa sataa vuodessa osinkoja. Jos kuukausi-osinko nettona olisi esim 50 euroa (vuodessa 600 e), vaatii tämä noin 20 000 euron salkun. Mistä aattelit että köyhä tällaiset rahat säästää?

Mistään osakkeista ei makseta kuukausittain osinkoja! Kerran vuodessa tai joistain kahdesti, enintään neljännesvuosittain, mutta kyllä ne osingot on niin pieniä, että ei niistä ole juurikaan apua, jos ei ole rahaa ostaa vähintään tuhansia, kymmeniä tuhansia tai satoja tuhansia osakkeita!!

Kyllä ne pörssipelit on vain rikkaiden huvia, ei köyhä niillä rikastu, välityspalkkiot jo vievät sen vähänkin voiton mitä hyvällä tuurilla saattaisi saada, ja verottaja viimeistään varmistaa vahingon!!

Maksetaan.

tarkista vaikka tikkerit

LTC, UTF, O, GAIN, GOOD, WSR, APLE, AW.UN, RNW, CIBUS, SBB, MAIN, ARR, BRMK, ORC, SLG, AGNC,....

Suomi osakkeista, joihin suomalaiset tyypillisesti sijoittaa, maksetaan vain kerran tai kaksi vuodessa.

Ja tuo on ihan totta että jotta saisi kunnon osingot sitä rahaa pitää tosiaan olla niissä osakkeissa ihan huolella kiinni. Ja kaikenlisäksi hyvät osinko-osakkeet eivät ole halpoja.. silti niistä saa jotain euron pari per osake. Että joo ei sillä rahoiksi tehdä tavallisen ihmisen säästöillä. Hyvä jos leipää saa pöytään osinkorahoilla.

ja minkäköhänlaisella kokemattomuuden syvällä rintaäänellä siellä puhutaan. Voin sanoa että minä pystyn meidän perheen ruokaostokset maksamaan kokonaan osingoilla ja jäljelle jää vielä kiva nippu seteleitä muuhunkin kulutukseen, eli kyllä sillä sen leivän nimenomaan saa pöytään.

Ei kai niitä osinkoja voi jakaa enempää kuin on koko sijoitus?

Jos minä pystyisin laittamaan kuukaudessa 10-20 euroa johonkin sijoitukseen, mihin nyt lieneekään, siitä kertyisi vuodessa 120-240 euroa sijoituksia. Paljonko saisin ensimmäisenä vuotena siitä osinkoa?

Mitään suurempaa aloitussummaa minulla ei olisi.

En nyt usko, että voi tulla montaa euroa tai sitten olen ymmärtänyt jotain väärin.
Alan heti sijoittajaksi jos saan 120 euron sijoituksesta 100 euroa osinkoa vuodessa heti.

Kyllä näillä, jotka kehuvat osinkoillaan on jo joku iso potti kasassa.

Ja usein on aloittaessakin jotain muuta kuin joku muutama kymppi.

Miksi kiusaatte pienituloisia ihmisiä noilla saduillanne. Emme me tyhmiä ole.

siinähän se virhe teillä just on. "HetiMulleKaikkiTänneNyt" ajattelu. Kyllä mekin joilla tulee nettona 5 numeroinen summa ennen pilkkua osinkoja ollaan aloitettu ihan pienestä. Minun ensimmäinen osakeostoni oli 1500 euroa, ja sen tein myymällä rahastot pois, joihin olin sijoittanut 30 euroa kuukaudessa.. Sittemmin tuo osakkeiden osto on halventunut ja enää ei tarvitsi noin isoakaan pottia osakeostoihin.

Vierailija
520/971 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata äänestää vihreitä, vasemmistoa, SDP:tä tai keskustaa. Ne tuhoaa kaiken hyvän ja verot ja pahoinvointi vaan nousee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi