Kävin shoppailemassa 14vuotiaan tytön ja kaverinsa kanssa,kaveri osti nättejä kesävaatteita mutta tyttö halusi vain taas yhden jättikokoisen hupparin
Mitään muuta ei enää käytä. Vetää hiukset eka naamalle ja sitten hupun. Kaunis tyttö mutta kätkee sen, mitå en ymmärrä.
Koetin ehdottaa nättejä shortseja,toppeja,mekkoja.. vastaus oli "Hyi he""i".
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mahdollisesti trans?
Oletko tyhmä?
Mitä tyhmää on pohtia asioita kaikilta kanteilta? Minä käytin huppareita nuorena, koska olin lesbo ja halusin erottua muista tytöistä juuri sillä tavalla. Ei se tietenkään aina ole näin, mutta joskus on.
Miksei saa pukeutua miten haluaa? Naisilla ei täällä päin maailmaa ole onneksi painetta avioitua rahasta.
Milläköhän tavalla viestitin olevani eri mieltä :D No, itse kyllä ottaisin rikkaan (lesbo)naisen ihan mielelläni kumppaniksi rahasta :D
No ota.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nyt ole ihan selvää, että tyttö on epävarma vartalostaan. Todella monelle nuorelle on vaikea käsitellä kehossa tapahtuvia muutoksia vaikka ne ovatkin ihan normaaleja teini-iän tuomia muutoksia. Seuraisin tilannetta tarkasti sillä todella usein tuo johtaa sitten syömisten kontrollointiin ja kun sieltä ei enää saa tarpeeksi kontrollin tunnetta niin kokemukseni mukaan siitä seuraava askel on viiltely. Jos tilanne ei parannu kesän aikana niin olisin kyllä heti koulujen alettua yhteydessä vaikka koulukuraattoriin jos tyttö pääsisi juttelemaan hänelle.
Toki toinen vaihtoehto on se, että tyttö on joutunut kuulemaan ahdistavia kommentteja joko muilta teineiltä tai jopa aikuisilta miehiltä ja hänen keinonsa vältellä näitä ahdistelutilanteita on pukeutua niin että peittää itsensä mahdollisimman isojen vaatteiden alle. Ja tietysti on olemassa myös mahdollisuus että jotain ihan fyysistäkin ahdistelua on ollut. Tämänkin vuoksi seuraisin nyt tilannetta tarkasti ja yrittäisin jutella tytön kanssa.
Onko noin vaikea hyväksyä ettei tyttöjä välttämättä kiinnosta stereotypinen naisellisuus? Juurikin kyttäämällä nuoret ajetaan terapeuttien syliin.
Harmi, että vihaat lastasi etkä hyväksy häntä sellaisena kuin hän on vaan haluat, että hän on sellainen kuin hänen ystävänsä on. Ei ihme, että hän itsekin vihaa itseään.
Huomaa, että 14-vuotiaat on samanlaisia kuin vanhemmatkin naiskaveriparit. Toinen on nätti ja toinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä pohdinta sai pelkkiä alapeukkuja, se nyt on yksi mahdollisuus, varsinkin, jos henkilö toteaa naisten vaatteista hyi helvetti? Ja siis, todennäköisesti ei ole, koska se on harvinaista, se nyt vaan on yksi mahdollisuus tässä tilanteessa. Jos ap on tosissaan, voisihan hän kysyä miksi tämä pitää vain tietyntyyppisistä vaatteista eikä halua pukeutua kuin vertaisryhmänsä edustajat, mikä siis toki on täysin ok.
Koska kaikki ei koe tarvetta miellyttää miehiä. Ei vaikka yhä useampi vaikuttaa viihtyvän Onlyfanssissä.
Ei tietenkään, mutta kaikki tuntemani cisheteronaiset kertovat kyllä pukeutuvansa joko itseään tai toisia naisia varten, eivät todellakaan miehiä. Sitten taas lesbot eivät pukeudu narutoppeihin tai meikkaa, koska eivät halua miellyttää miehiä - tässä on mielenkiintoinen ristiriita kyllä... Tuo kirjoittaja hei kirjoitti vain pohdintana, että olisiko mahdollisesti trans, se oli vaan yksi mahdollisuus. Ei että tämä tyttö ehdottomasti on sitä. Relax, hei.
Mä pukeudun itseäni varten. Oon ns. cis.
Voitko mennä nyt muualle cis termeinesi?En, keskustelu on kaikkia varten. En ymmärrä miksi hermostuit, jos kerran olet itsekin sitä mieltä, että naiset pukeutuvat vain itseään varten, eivät miehiä miellyttääkseen.
Oot yhtä sairas mitä sovisnistit. Heti jos et näytä ja käyttäydy ku tyypillinen nainen ollaan passittamassa lääkäriin. Haista...
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että 14-vuotiaat on samanlaisia kuin vanhemmatkin naiskaveriparit. Toinen on nätti ja toinen
Ota iltalääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin itse samanlainen. Meni ohi täysi-ikää lähestyttäessä.
Mulla ei ainakaan mennyt :D
t. 30v nainen joka pukeutuu vielä ylisuuriin huppareihin
Mikäköhän mä sitten olen? Aloin tosissaan käyttämään tyköistuvia huppareita noin pari vuotta sitten. Nuoruudessa pukeuduin naisellisesti. N36
Kaupoista ei saa nättejä vaatteita enää. Tosi outo muoti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän mä sitten olen? Aloin tosissaan käyttämään tyköistuvia huppareita noin pari vuotta sitten. Nuoruudessa pukeuduin naisellisesti. N36
Kaupoista ei saa nättejä vaatteita enää. Tosi outo muoti.
Kotirouva.com, Vähän käytetty ja Amazon
Ja ongelma oli mikä? Se, että tyttösi osti yhden hupparin?
Sori mutta en oikein saa jutustasi otetta. Ja luin vain aloitusviestin siis.
Miksi tyttösi olisi pitänyt ostaa läjäpäin vaatteita itselleen, jos vain halusi hupparin? Mun mielestä tuo on vain fiksua ajattelua, että nuori osaa ja ymmärtää ostaa vain tarpeeseen. Ja haluamaansa. Turha ostaa kaapin nurkkiin vaatetta, mitä ei edes halua käyttää saati että hankkii vaatteen vai siksi, kun joku toinen haluaa.
Ja mitä ilmeisimmin hän on jo löytänyt oman tyylinsä, missä viihtyy, joten miksi yhtäkkiä vaihtaa sitä? Hyväksy lapsesi sellaisena kuin hän on. Kamalinta, mitä nyt voit tehdä, on että lyttäät hänen pukeutumistyylinsä ja hehkutat maasta taivaisiin jonkun kaverinsa pukeutumista. Älä eriarvoista lastasi. Jos haluat leikkiä pukeutumisleikkiä, niin osta itsellesi vaikka nukke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä pohdinta sai pelkkiä alapeukkuja, se nyt on yksi mahdollisuus, varsinkin, jos henkilö toteaa naisten vaatteista hyi helvetti? Ja siis, todennäköisesti ei ole, koska se on harvinaista, se nyt vaan on yksi mahdollisuus tässä tilanteessa. Jos ap on tosissaan, voisihan hän kysyä miksi tämä pitää vain tietyntyyppisistä vaatteista eikä halua pukeutua kuin vertaisryhmänsä edustajat, mikä siis toki on täysin ok.
Koska kaikki ei koe tarvetta miellyttää miehiä. Ei vaikka yhä useampi vaikuttaa viihtyvän Onlyfanssissä.
Ei tietenkään, mutta kaikki tuntemani cisheteronaiset kertovat kyllä pukeutuvansa joko itseään tai toisia naisia varten, eivät todellakaan miehiä. Sitten taas lesbot eivät pukeudu narutoppeihin tai meikkaa, koska eivät halua miellyttää miehiä - tässä on mielenkiintoinen ristiriita kyllä... Tuo kirjoittaja hei kirjoitti vain pohdintana, että olisiko mahdollisesti trans, se oli vaan yksi mahdollisuus. Ei että tämä tyttö ehdottomasti on sitä. Relax, hei.
Voitko mennä nyt muualle cis termeinesi?En, keskustelu on kaikkia varten. En ymmärrä miksi hermostuit, jos kerran olet itsekin sitä mieltä, että naiset pukeutuvat vain itseään varten, eivät miehiä miellyttääkseen.
Oot yhtä sairas mitä sovisnistit. Heti jos et näytä ja käyttäydy ku tyypillinen nainen ollaan passittamassa lääkäriin. Haista...
Mitä ihmettä :D :D
Olen kuin sovinisti, en sitten kuitenkaan ihan vaan sovinisti? Mikä minut pelasti kuulumasta siihen ryhmään?
Minä en kirjoittanut sitä trans-kommenttia, puolustin vain sen kirjoittajaa, joka siis vain otti vaihtoehdon huomioon. Tunnen paljon transmiehiä, jotka olivat nuorena aivan kuin ap:n tytär ja he ovat kertoneet, että olisivat kärsineet huomattavasti vähemmän, jos joku olisi nähnyt heidät ja ottanut olemassaolonsa huomioon. Nainen saa olla ihan sellainen kuin on, epätyypillinen tai tyypillinen, mutta myös transihmisiä on olemassa enkä suostu vaikenemaan asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tyhmä?
Mitä tyhmää on pohtia asioita kaikilta kanteilta? Minä käytin huppareita nuorena, koska olin lesbo ja halusin erottua muista tytöistä juuri sillä tavalla. Ei se tietenkään aina ole näin, mutta joskus on.
Miksei saa pukeutua miten haluaa? Naisilla ei täällä päin maailmaa ole onneksi painetta avioitua rahasta.
Milläköhän tavalla viestitin olevani eri mieltä :D No, itse kyllä ottaisin rikkaan (lesbo)naisen ihan mielelläni kumppaniksi rahasta :D
No ota.
Luuletko, että niitä vain tuosta vaan otetaan?
Sulla on kotona tomboy. Kannusta olemaan oma täydellinen itsensä! Erilaisuus on rikkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tyhmä?
No ota.
Luuletko, että niitä vain tuosta vaan otetaan?
Onpa sääli ettei sua huolita ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä :D :D
Olen kuin sovinisti, en sitten kuitenkaan ihan vaan sovinisti? Mikä minut pelasti kuulumasta siihen ryhmään?
Minä en kirjoittanut sitä trans-kommenttia, puolustin vain sen kirjoittajaa, joka siis vain otti vaihtoehdon huomioon. Tunnen paljon transmiehiä, jotka olivat nuorena aivan kuin ap:n tytär ja he ovat kertoneet, että olisivat kärsineet huomattavasti vähemmän, jos joku olisi nähnyt heidät ja ottanut olemassaolonsa huomioon. Nainen saa olla ihan sellainen kuin on, epätyypillinen tai tyypillinen, mutta myös transihmisiä on olemassa enkä suostu vaikenemaan asiasta.
Sunko mielestä mun olisi pitänyt alkaa kiskomaan mieshormooneja kun tykkään 10 vuoden välein vetää siiliksi? Sähän täällä meuhkaat transuista. Kerrotakoon vielä sekin että pidän välillä miesten vaatteita.
Täähän tekeekin musta hormooneja tarvitsevan.
Tuossa iässä jo pelkstään se, että äiti haluaisi pukeuvan tietyllä tavalla ja tuo sen vieläpä kommentoinnillaan esille on aivan täydellisen mainio syy pukeutua juuri sillä tavalla, mistä äiti ei pidä.
Meillä oli juuri mainio esimerkki teinin kanssa, kun äitinsä inhoaa yhtä tiettyä vaatekappaletta ja toi sen inhonsa valittamalla esille. Arvatkaapa mitä teini pitää nyt päällään koko ajan:-) Minä arvasin tämän lopputuloksen ja olin ihan hiljaa. Ja nyt ei ole kyse mistään vesirajamekosta, ei meillä eikä aloittajalla vaan ihan normaalista vaatekappaleesta.
Anna tytön pukeutua niin kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nyt ole ihan selvää, että tyttö on epävarma vartalostaan. Todella monelle nuorelle on vaikea käsitellä kehossa tapahtuvia muutoksia vaikka ne ovatkin ihan normaaleja teini-iän tuomia muutoksia. Seuraisin tilannetta tarkasti sillä todella usein tuo johtaa sitten syömisten kontrollointiin ja kun sieltä ei enää saa tarpeeksi kontrollin tunnetta niin kokemukseni mukaan siitä seuraava askel on viiltely. Jos tilanne ei parannu kesän aikana niin olisin kyllä heti koulujen alettua yhteydessä vaikka koulukuraattoriin jos tyttö pääsisi juttelemaan hänelle.
Toki toinen vaihtoehto on se, että tyttö on joutunut kuulemaan ahdistavia kommentteja joko muilta teineiltä tai jopa aikuisilta miehiltä ja hänen keinonsa vältellä näitä ahdistelutilanteita on pukeutua niin että peittää itsensä mahdollisimman isojen vaatteiden alle. Ja tietysti on olemassa myös mahdollisuus että jotain ihan fyysistäkin ahdistelua on ollut. Tämänkin vuoksi seuraisin nyt tilannetta tarkasti ja yrittäisin jutella tytön kanssa.
Siis mitä? Koska tyttömäiset ja vartaloa korostavat vaatteet eivät kiinnosta teiniä niin tässä on joku ongelma joka pitää korjailla ja jonka kehittymistä tarkkailla?
Meillä sama tuossa iässä varsinkin kun serkkunsa kiusasi.Aina jotain harmaata ja mustaa.Ikää tulessa ja ystäväpiirin muuttuessa on aivan erilainen.Joku on arvostellut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tyttö ei koe tarvetta miellyttää limaisia miehiä, niin se on tietysti trans!! Naisaivot eivät käytä miesvaatteita kuten isoja huppareita. Tiukka minihamehuppari olisi tytöille sopiva. :-)
Oppikaa paikkanne kanat ettekä alapeukuta, kun minä puhun.
Sukunimihullu voisi joskus oikeasti mennä sukupuolenkorjaukseen ja katsoa millaista elämä todella olisi miehenä. Loppuisi se kateus aika äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin minäkin. Ei mennyt ohi. Ikää nyt 50v