Tabu: viehättävä nainen, jonka mies kärsii haluttomuudesta
En usko olevani ainoa, joka painiskelee tämän ongelman kanssa. Olen +30 v, normaalipainoinen, hygieniastaan huolehtiva ja viehättävä nainen, jonka mies kärsii haluttomuudesta. Meistä ei ikinä uskoisi ulospäin tätä ongelmaa: olemme molemmat kolmekymppisiä ja ulkoisesti viehättäviä. Olemme olleet yhdessä jo vuosia ja parisuhteen alusta asti mies on ollut haluttomampi osapuoli. Ajan kuluessa haluttomuus on pahentunut merkittävästi. Seksiä taitaa nykyisellään olla n. kerran puolessatoista kuukaudessa. Minulle kävisi vaikka kerran viikkoon enemmän kuin mainiosti, mutta mies ei halua. Sitten kun seksiä on, niin esileikkiä kestää vain hetken, itse seksi on muutamassa minuutissa ohi ja minä en ehdi edes tulla. Mies ei halua nähdä eteeni sen enempää vaivaa eikä suostu ottamaan leluja sänkyyn, vaikka olen tästä asiasta monta kertaa sanonut. Läheisyyskin on vähäistä, vaikka kaipaisin halimista, suukottelua ja vierekkäin olemista enemmän. Miehen mielenkiinto on koneella pelaamisessa ja harrastuksissa.
Syö omaa oloa naisena aivan valtavasti, kun mies ei halua minua. Tuntuu pahalta, että saan paljon hyväksyvämpiä katseita ja kommentteja ulkonäöstäni vierailta miehiltä, kun haluaisin oman mieheni haluavan minua. Haluaisin mieheni haluavan minua. Olemme riidelleet tästä aiheesta lukuisia kertoja vuosien saatossa, mutta mikään ei ole muuttunut. Mies pakenee iltaisin koneelle pelaamaan ja tulee nukkumaan vasta, kun olen itse nukkumassa. Riitely seksittömyydestä on oikeastaan vain pahentanut miehen haluttomuutta. Samoin jos mies vaikka päivän aikana pahoittaa jostain mielensä, niin ei varsinkaan halua loppupäivänä seksiä. Meillä on ollut ehkäisynä kumit (minulle ei käy hormonaalinen ehkäisy/kierukka), mutta mies valittaa, ettei seksi tunnu kumia käytettäessä juuri miltään. Muutamia vuosia sitten patistin miehen lääkäriin ja verikokeissa löytyi testosteronivaje, mutta asiaa ei ole hoidettu mitenkään. Mies ei käytä alkoholia, ei tupakoi eikä katso juuri aikuisviihdettä/pidä omaaa kivaa, koska sekään ei kiinnosta. Mies on laihduttanut paljon, mutta sillä ei ole ollut vaikutusta haluihin. Olen todella turhautunut, kun tilanne ei ole muuttunut.
Miten te muut jaksatte tätä ja onko tilanne helpottanut jotenkin? Kaipaisin vertaistukea. Älkää tulko ehdottamaan ratkaisuksi avointa suhdetta, pettämistä tai eroamista, mikään noista ratkaisuista ei ole minua varten. Parisuhteemme on muuten monella tavalla todella hyvä, joten en halua rikkoa perhettä pelkän seksin takia.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin tabu on se, että vähemmän halukas on aina se "viallinen" ja häntä täytyisi muka muuttaa. Kun tosiasia on, että jokainen valitsee puolisonsa ihan itse ja sellaisena kuin kukin on.
Tosiasia on se, että suhteen ensimmäiset vuosikymmenet pantiin ja sitten hiljeni. Toinen on tyytyväinen, toinen ei.
Mitä tehdään?
Mietit mikä sulle on tärkeintä. Eroat, jos tilanne ei kelpaa. Saavutetutkaan edut ei ole pysyviä.
Sairasta ajatella, että seksitä haluamaton olisi viallinen, joka täytyy korjata.
Niin se onkin, mutta vain kun haluton on mies.
Naiselle se on tosi ok olla haluton
Jaa, mä en tekis tästä mitään tasa-arvokysymystä. Tiedän monta miestä, jotka on eronneet naisen haluttomuuden takia. Eli ei oo ok kumminkaan.
Ja HYLÄTYN naisen ystävättäret TUOMITISIVAT SIAN joka perverssinä paskiaisena ajattelee PELKKÄÄ seksiä eikä huomioi naisen TUNTEITA!
Ymmärretty kyllä, että sä haluat tehdä tästä asiasta tasa-arvokysymyksen, vaikke se sitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Hei tuo aloitus voisi olla minun kirjoittama!! kaikki yksityiskohdat nimittäin täsmää minuun ja pitkäaikaiseen poikaystävääni.
Meillä on hyvä turvallinen suhde, luotan häneen 100%, meillä on yhteiset tulevaisuudensuunnitelmat mutta seksi nyt on mitä on sillä poikaystävä ei ole semmoinen tyyppi joka tykkää olla seksuaalinen, ei kähmi arjessa siis ei koskettele, ei edes pusuttele ja seksiä on harvoin mutta se nyt vain on hänen luonteensa. Homokaan hän ei ole.
Uskon että syy voi olla hieman minussakin sillä minulla on AA-kupin rinnat ja kropaltani olen hujoppi.
Minulle asia on ihan ok jo, ettei läheisyyttä ole niin paljoa vaikka olisihan se mukavaa.
Vaimoni kielsi minua aikoinaan seurusteluaikoina antamasta julkisia hellyydenosoituksia (kuten suukkoa)
Nyt hän valittelee etten koskaan ota edes kädestä kiinni.
Sori kulta, sä kielsit ja minähän tottelen kerralla. Tuuliviireihin en kuitenkaan lähde mukaan eli se on joko/tai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin tabu on se, että vähemmän halukas on aina se "viallinen" ja häntä täytyisi muka muuttaa. Kun tosiasia on, että jokainen valitsee puolisonsa ihan itse ja sellaisena kuin kukin on.
Tosiasia on se, että suhteen ensimmäiset vuosikymmenet pantiin ja sitten hiljeni. Toinen on tyytyväinen, toinen ei.
Mitä tehdään?
Mietit mikä sulle on tärkeintä. Eroat, jos tilanne ei kelpaa. Saavutetutkaan edut ei ole pysyviä.
Sairasta ajatella, että seksitä haluamaton olisi viallinen, joka täytyy korjata.
Niin se onkin, mutta vain kun haluton on mies.
Naiselle se on tosi ok olla haluton
Jaa, mä en tekis tästä mitään tasa-arvokysymystä. Tiedän monta miestä, jotka on eronneet naisen haluttomuuden takia. Eli ei oo ok kumminkaan.
Ja HYLÄTYN naisen ystävättäret TUOMITISIVAT SIAN joka perverssinä paskiaisena ajattelee PELKKÄÄ seksiä eikä huomioi naisen TUNTEITA!
Ymmärretty kyllä, että sä haluat tehdä tästä asiasta tasa-arvokysymyksen, vaikke se sitä ole.
Se mitä suurimmissa määrin on tasa-arvokysymys.
Vastatkaa ap:lle kuten tuhansissa miesv ihaketjuissa vastataan.
Vierailija kirjoitti:
En lukenut ketjua (vielä), mutta ei ole mitään omituista siinä, että ei halua huonoa seksiä, josta ei saa edes orgasmia. Nythän sinä olet vaan miehen masturbaatioväline, jota lämmitetään just sen verran kuin minimissään tarvitsee, ettei se täytä väkivinmakaamisen piirteitä.
Se ei ole tabu, vaan seksuaalinen ongelma parisuhteessa, jossa miestä ei kiinnosta kuin oma orgasminsa.
Ei tule muuttumaan kuin terapian avulla ja lääkityksellä, jos testosteronitasoissa on häikkää (ja jos nekin saa kuntoon, miehen asennetta naiseen käyttämällä tämän kehoa masturboimiseen ei saa muutettua), joten itse eroaisin.
Jos mies ei paranna olemassa olollaan jotenkin elämäni laatua, mukaanlukien seksielämä, en tarvitse sellaista miestä elämääni. Seksilelun asema on alentava, haluan aktiivisesti olla seksissä mukana ja saada itsekin.
Sulta jäi sukupuolet väärin vahingossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi esittää halukasta yhteenmuuttoon asti, jolloin on vaikeampi erota ja laittaa sitten haarat kiinni.
Suurin osa ihmisistä eroaa, jos suhde ei toimi. Ei se ole helppoa, jos on lapsia, mutta enpä ole vielä ketään tavannut, joka eroaan katuisi. Suurin osa sanoo, että harmittelevat vain sitä, etteivät eronneet aikaisemmin. Molempien on mahdollista löytää paremmin soveltuva puoliso, mitä ei tapahdu, jos pysytään naimisissa.
Mutta jokainen tietysti ratkaisee itselleen sopivalla tavalla asiansa. Ei kuitenkaan Suomessa oikein mene läpi, että eroaminen olisi tehty valtavan vaikeaksi. Sen takia ajatus siitä, että eroaminen on mahdotonta itselle, on tutkimisen arvoinen asia. Sille on olemassa painavia psyykkisiä syitä, että liitossa pysytään, vaikka se olisi kuinka toimimaton.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä hassua, että haluton mies patistetaan heti lääkäriin. Toimittaisiinko noin naisen kohdalla? Tuskinpa.
Miehissäkin on näitä haluttomampia. En oikein osaa sanoa muuta.
Ei toimittaisi. Silloin todetaan miehen olevan paska seksissä eikä se osallistu kämpän siivoamiseen tarpeeksi.
Ap:n tulisi mennä lääkäriin yliseksuaalisuuden vuoksi. Lääkäriltä jarrua puuroon, niin yhteiselo alkaa taas sujumaan, kun ei ole mielessä enää vain pelkkä seksiseksiseksi jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikean naisen kanssa jaksaa vaikka kolme tuntia sisään-ulos.
nies54vSun kannattais hieman petrata noita ulostulojasi. Väärä paikka ja asiaan kuulumaton kommentti.
Tämä sama "setä" se jaksaa, joka ketjussa, päivä päivän jälkeen... nyt jo nimimerkillä nies54, hahhaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikean naisen kanssa jaksaa vaikka kolme tuntia sisään-ulos.
nies54vSun kannattais hieman petrata noita ulostulojasi. Väärä paikka ja asiaan kuulumaton kommentti.
Tämä sama "setä" se jaksaa, joka ketjussa, päivä päivän jälkeen... nyt jo nimimerkillä nies54, hahhaa!
Ilmeisesti olette samoissa ketjuissa, päivä päivän jälkeen....
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä hassua, että haluton mies patistetaan heti lääkäriin. Toimittaisiinko noin naisen kohdalla? Tuskinpa.
Naiset usein hoidattavat vaivansa ja myös haluavat haluta. Siten ne somaattiset syytkin haluttomuuteen löytyvät helpommin. Jos naisella sitten onkin asenneongelma ja asiallinen mies, ei edes täällä mammapalstalla silitellä päätä.
Miesten kohdalla on vähän eri juttu. Lääkäriä vältellään, koska ei edes haluta korjata elintapoja vähemmän huonoiksi. Kirjoitin jo aiemmin, kuinka haluton ex-mies ei halunnut tiputtaa painoaan eikä tutkituttaa testotasojaan. Kun postissa saapui kutsu lääkäriin ikäkausitarkastukseen, hän vimmoissaan heitti kutsun teatraalisesti roskiin.
Minusta näyttää siltä, että tilanteet ovat sukupuolittuneita, eivät niinkään asenteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lukenut ketjua (vielä), mutta ei ole mitään omituista siinä, että ei halua huonoa seksiä, josta ei saa edes orgasmia. Nythän sinä olet vaan miehen masturbaatioväline, jota lämmitetään just sen verran kuin minimissään tarvitsee, ettei se täytä väkivinmakaamisen piirteitä.
Se ei ole tabu, vaan seksuaalinen ongelma parisuhteessa, jossa miestä ei kiinnosta kuin oma orgasminsa.
Ei tule muuttumaan kuin terapian avulla ja lääkityksellä, jos testosteronitasoissa on häikkää (ja jos nekin saa kuntoon, miehen asennetta naiseen käyttämällä tämän kehoa masturboimiseen ei saa muutettua), joten itse eroaisin.
Jos mies ei paranna olemassa olollaan jotenkin elämäni laatua, mukaanlukien seksielämä, en tarvitse sellaista miestä elämääni. Seksilelun asema on alentava, haluan aktiivisesti olla seksissä mukana ja saada itsekin.
Kumminkaan päin ei suhde tietenkään toimi, jos toinen haluaa ja toinen ei. Ajoittaisia kuivia kausia tulee, mutten ymmärrä, miksi kukaan jää kitkuttamaan epätyydyttävään, korkeintaan kämppistason suhteeseen, ja antaa siitä mahdollisille lapsilleenkin mallin, että näin eletään, tämä on hyvä parisuhde. Kiva niille lapsillekin, että teidän takia oltiin yhdessä, muutoin olisi jo erottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset usein hoidattavat vaivansa ja myös haluavat haluta. Siten ne somaattiset syytkin haluttomuuteen löytyvät helpommin. Jos naisella sitten onkin asenneongelma ja asiallinen mies, ei edes täällä mammapalstalla silitellä päätä.
Miesten kohdalla on vähän eri juttu. Lääkäriä vältellään, koska ei edes haluta korjata elintapoja vähemmän huonoiksi. Kirjoitin jo aiemmin, kuinka haluton ex-mies ei halunnut tiputtaa painoaan eikä tutkituttaa testotasojaan. Kun postissa saapui kutsu lääkäriin ikäkausitarkastukseen, hän vimmoissaan heitti kutsun teatraalisesti roskiin.
Minusta näyttää siltä, että tilanteet ovat sukupuolittuneita, eivät niinkään asenteet.
ap ei kerro tiskaako hän tarpeeksi ja onko tunnelma viritelty miehen haluja nostattavaksi jo päiviä ennen toivottua coitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap ei kerro tiskaako hän tarpeeksi ja onko tunnelma viritelty miehen haluja nostattavaksi jo päiviä ennen toivottua coitusta.
Luehan aloitus uudestaan: Miehen mielenkiinto on koneella pelaamisessa ja harrastuksissa — tuollainen mies ei näänny kotitöiden ja lastenhoidon taakasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luehan aloitus uudestaan: Miehen mielenkiinto on koneella pelaamisessa ja harrastuksissa — tuollainen mies ei näänny kotitöiden ja lastenhoidon taakasta.
Koneen voi avata vasta kun tiskit on hoidettu ja kämppä imuroitu.
edelleen: kuinka ap hemmottelee miestä kun ap virittää tunnelmaa?
Kokeile SSRI lääkkeitä, ne vie halut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koneen voi avata vasta kun tiskit on hoidettu ja kämppä imuroitu.
edelleen: kuinka ap hemmottelee miestä kun ap virittää tunnelmaa?
vastaisitko ap!
Etsisin jonkun toisen ihan vaan seksiä varten.
Kannattaa miettiä mikä itselle sopii ja jättää ulkopuolinen moralisointi sivuun. Ihmisille jatkuvasti kerrotaan että on vain yksi oikeanlainen avioliitto, mutta eihän se pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei tuo aloitus voisi olla minun kirjoittama!! kaikki yksityiskohdat nimittäin täsmää minuun ja pitkäaikaiseen poikaystävääni.
Meillä on hyvä turvallinen suhde, luotan häneen 100%, meillä on yhteiset tulevaisuudensuunnitelmat mutta seksi nyt on mitä on sillä poikaystävä ei ole semmoinen tyyppi joka tykkää olla seksuaalinen, ei kähmi arjessa siis ei koskettele, ei edes pusuttele ja seksiä on harvoin mutta se nyt vain on hänen luonteensa. Homokaan hän ei ole.
Uskon että syy voi olla hieman minussakin sillä minulla on AA-kupin rinnat ja kropaltani olen hujoppi.
Minulle asia on ihan ok jo, ettei läheisyyttä ole niin paljoa vaikka olisihan se mukavaa.Vaimoni kielsi minua aikoinaan seurusteluaikoina antamasta julkisia hellyydenosoituksia (kuten suukkoa)
Nyt hän valittelee etten koskaan ota edes kädestä kiinni.
Sori kulta, sä kielsit ja minähän tottelen kerralla. Tuuliviireihin en kuitenkaan lähde mukaan eli se on joko/tai.
Kuulostaa siltä, että rakastat vaimoasi paljon ja että hän on sinulle tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumminkaan päin ei suhde tietenkään toimi, jos toinen haluaa ja toinen ei. Ajoittaisia kuivia kausia tulee, mutten ymmärrä, miksi kukaan jää kitkuttamaan epätyydyttävään, korkeintaan kämppistason suhteeseen, ja antaa siitä mahdollisille lapsilleenkin mallin, että näin eletään, tämä on hyvä parisuhde. Kiva niille lapsillekin, että teidän takia oltiin yhdessä, muutoin olisi jo erottu.
Mielestäni tässä tilanteessa on erittäin ok aloittaa ylimääräinen diskriitti seksisuhde.