Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helppohoitoisia kesäkukkia kukkalaatikkoon?

Vierailija
05.06.2022 |

Yleensä minulla on ollut daalioita, mutta tänävuonna haluaisin vaihtelua. Joudun myös kesän käymään edempänä töissä kuin tavallisesti, joten välttämättä ei ole hirveästi mielenkiintoakaan kukkia hoitaa jonkun iltavuoron ja 2 tunnin työmatkojen (yhteensä) jälkeen. Amppelia saa suositella myös!

Kiitos vastauksista jo etukäteen! 😊

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja unohtui sanoa, että aurinko paistaa parvekkeelle enemmän tai vähemmän koko päivän.

Vierailija
2/8 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo useampana kesänä mulla on ollut isoissa parvekeruukuissa pelargoniat + lobeliat ja hyvin ovat kestäneet suoran auringonpaisteen joskus jopa varsin paahteiseksikin lämpenevällä lasikaiteellisella parvekkeella. Muista nipsaista kuihtuneet kukkavarret pois niin jaksavat kukkia kauniina pidempään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäbegoniat on kukkivia, kestäviä. Aion laittaa niitä haudallekin jolla en välttämättä ehdi/ jaksa käydä tiheästi huolehtimassa.

Vierailija
4/8 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonakello tykkää auringosta.

Vierailija
5/8 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs rusokit? Mä bongasin Kati Tervon instasta tällaisen ainakin itselleni ihan uuden tuttavuuden, joka on kestävä eikä tarvitse kuulema nyppimistäkään. Kaunis, ja eri värejä. Täällä Turussa ei tienneet K-raudassa mikä se on, mutta löytyi Raison kukkatalosta, loppuunmyytynä.

Vierailija
6/8 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juolavehnä, antaa vihreyttä. Ja seuraksi voikukkaa, kukkii kauniisti.

Vierailija
7/8 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istutin juuri omiin parvekelaatikoihini mansikantaimia. Minulla ei mitkään kukat näköjään pärjää, kun en muista nyppiä ja hyysätä, mansikat ovat pärjänneet ilman hoitoakin tuossa kasvimaanreunalla, niin ajattelin nyt sitten kokeilla näin.

Vierailija
8/8 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo useampana kesänä mulla on ollut isoissa parvekeruukuissa pelargoniat + lobeliat ja hyvin ovat kestäneet suoran auringonpaisteen joskus jopa varsin paahteiseksikin lämpenevällä lasikaiteellisella parvekkeella. Muista nipsaista kuihtuneet kukkavarret pois niin jaksavat kukkia kauniina pidempään.

Täältäkin ääni pelargonioille. Kestävät paahdetta ja tuntuvat oikein nauttivan siitä. Selviävät myös taivasalla eli ei tarvitse olla kattoa pään päällä. Nämä ovat 5-kymppisille kuten itselleni mummojen parvekekukkia ja kesti hetken huomata, että nehän ovat kauniita, edullisia ja kestäviä. Tamia voi jopa yrittää talvettaa mutta tämä vaatisi mielellään valoisan, viileän ja hieman kostean ikkunalaudan, jollaista ei nykyasumuksista helpolla löydy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan