Onko värianalyysi humpuukia?
Ei tehdä luonnonvalossa vaan lamppujen loisteessa. Ite saanut 2 eri tulosta. Kevään ja kesän. Mistä helkutista tiedän kumpi oikea? Vai oonko neutraali? Osaako joku sanoa?
Kommentit (126)
Eihän meille kaikille samat värit sovi.
Kyllä värianalyysissä on ihan itua.
Liian orjallisesti sitä vain ei kannata noudattaa. Lisäksi kun sen oman väripaletin saa värianalyysin tuloksena käteensä, niin usein käy niin, että juuri sen värisiä vaatteita ei helposti löydy kaupoista.
En myöskään usko liian tarkkaan neljän vuodenajan jaotteluun.
Moni on sekoitus kahdesta eri vuodenajasta. Itsekin olen sekoitus kesää ja syksyä. Kummastakin paletista löytyy minulle sopivia värejä.
Humpuukia on.
Kuka haluaa näyttää turvonneelta sitrushedelmältä?
Xrty kirjoitti:
Humpuukia on.
Kuka haluaa näyttää turvonneelta sitrushedelmältä?
Mitä tää kommentti tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ainakin aina tiennyt, että vaaleat ja erilaiset pastellisävyt sopivat minulle. Erityisesti kaikki sinisen eri variaatiot (silmät) sekä vaaleanpunainen, valkoinem, beige, vaalea keltainen.
Kaikki punaisen sävyt taas saavat ihoni ikään kuin punoittamaan.
En ole koskaan kokenut tarvitsevani tätä havaintoa varten mitään maksettua analyysia.
Kyllä sinullekin löytyy jokin punainen, joka ei saa ihoasi punoittavan näköiseksi. Kaikki voivat käyttää punaista. Täytyy vain löytää se oikea punaisen sävy. Tästä on kyse värianalyysissa.
Mä alan olla sitä mieltä että humpuukia. Harva noita noudattaa ja en ole varmaan ikinä nähnyt ihmistä jolle ei sovi pitämänsä vaatteiden väri. Mulla värianalyysi ei tuonut rauhaa. Vaan huomasin Että kaikki lempivärini eivät olekaan minun värikartassa. Ja koska tykkään edelleen niistä ja omistan vaatekaapin melkein täydeltä väärän värisiä vaatteita niin en viitsi vaatekaappia uusia vaan käytän edelleen lempi vaatteitani.
Vierailija kirjoitti:
Mä alan olla sitä mieltä että humpuukia. Harva noita noudattaa ja en ole varmaan ikinä nähnyt ihmistä jolle ei sovi pitämänsä vaatteiden väri. Mulla värianalyysi ei tuonut rauhaa. Vaan huomasin Että kaikki lempivärini eivät olekaan minun värikartassa. Ja koska tykkään edelleen niistä ja omistan vaatekaapin melkein täydeltä väärän värisiä vaatteita niin en viitsi vaatekaappia uusia vaan käytän edelleen lempi vaatteitani.
No ihan vapaasti, paljon on ihmisiä, joita ei kiinnosta eikä tarttekaan. Mutta on myös meitä, joilla on ns. värisilmää ja kaikki värit ei todellakaan sovi kaikille. Ja valitettavasti se, että tykkää jostain väristä, ei tarkoita, että se imartelee, mutta usein on kyse vain värin väärästä sävystä, niitä kun on lukemattomia.
Vierailija kirjoitti:
Eihän meille kaikille samat värit sovi.
Kyllä värianalyysissä on ihan itua.Liian orjallisesti sitä vain ei kannata noudattaa. Lisäksi kun sen oman väripaletin saa värianalyysin tuloksena käteensä, niin usein käy niin, että juuri sen värisiä vaatteita ei helposti löydy kaupoista.
En myöskään usko liian tarkkaan neljän vuodenajan jaotteluun.
Moni on sekoitus kahdesta eri vuodenajasta. Itsekin olen sekoitus kesää ja syksyä. Kummastakin paletista löytyy minulle sopivia värejä.
Joidenkin luokittelujen mukaanhan kaikissa vuodenaikatyypeissä on kolme "alamuotoa" ja tuo kesän ja syksyn välimuoto (itsekin olen väreiltäni sellainen) on "pehmeä kesä" (soft/muted summer tai summer-autumn).
Ja sitten ostetaan mustia talvi .kevät.kesä ja syysvaatteita.mihin hävisi värianalyysit??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googleta niitä alaluokituksia, kuten esim. soft summer, ehkä joku niistä osuu.
Luulen että olen ennemminkin joko light summer tai light spring...en vain tiedä kumpi.
Ap
Kumpi väri sopii sinulle paremmin, sininen vai keltainen?
Minkä väriset silmät sinulla on? Entä iho? Entä hiusten väri? Onko hiuksissa lämmin vai kylmä oma väri?
Kokeile luonnonvalossa, ilman meikkiä. Jos hiuksesi on värjätty, niin laita hiukset piiloon?
Tiesin heti ilman analyysejä että olen talvi ,kaikki perusvärit. useimmat sisarukset myös .loput on kesää.
Humpuukia minun mielestä. Suosin klassisisia värejä, valkoista, mustaa ja tumman sinistä. Ajattomia malleja ja hillittyjä kuoseja. Ei tulisi ikinä mieleenkään laittaa päälle kirkkaan keltaista tai vihreää, saatikka muuta räikeää. Olen sitä mieltä, että tyylillä on enemmän väliä kuin vaatteen värillä, että käykö kantajalleen vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oletko enemmän viileä vai lämmin, siitähän on kyse? Iho, hiukset, verisuonet, ruskettuuko helposti?
Rusketus, pisamia, vaalea iho, nuorena kullanvaaleat hiukset luonnostaan. Omasta mielestä iho kellertävä kaula, rintakehä ym. Mutta en ole varma tekeekö lämpimät värit entistä keltaisemmaksi ihon. Oon vähän värisokea. Verisuonien väri vaikeasti erottuva. Ei ainakaan sellaiset kylmät siniset.
Ap
Olet kevät. Sinulle sopii kevään heleät värit, vihreä, turkoosi, koralli, persikka, beige jne. Keltaisesta oikea sävy.
Värin valinnassa ollennaista on se, käykö paremmin kylmät vai lämpimät sävyt. Ja niitä värejä kokeillaan kasvoja vasten. Mitä väliä on vaikka kenkien värillä, mutta kasvojen lähellä toiset värit/sävyt käyvät paremmin kuin toiset. Itselleni ei käy kasvojen lähelle mitkään kylmään taittuvat värit, koska ne tekevät minut täysin kalpean näköiseksi. Lämpimät, mutta pehmeät sävyt taas tuovat kasvot esille luonnollisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googleta niitä alaluokituksia, kuten esim. soft summer, ehkä joku niistä osuu.
Luulen että olen ennemminkin joko light summer tai light spring...en vain tiedä kumpi.
Ap
Kumpi väri sopii sinulle paremmin, sininen vai keltainen?
Minkä väriset silmät sinulla on? Entä iho? Entä hiusten väri? Onko hiuksissa lämmin vai kylmä oma väri?
Kokeile luonnonvalossa, ilman meikkiä. Jos hiuksesi on värjätty, niin laita hiukset piiloon?
Mulle sopii omasta mielestä sininen paremmin.
Silmät on siniharmaat, aika tummat, ei sellaiset vaalean utuiset.
Iho kellertävä
Hiukset juuresta tuhkanvaaleat, ei ihan vaaleat muttei ruskeatkaan. Siltä väliltä. Oon 20v värjännyt hiuksia joten en ihan tarkkaan tiedä hiusten nykyistä väriä.
Tuo kellertävä iho tekisi minusta kevään tai syksyn. Syksy en ole koska tekee ne värit kalpeaksi. Voiko olla kellertävä iho ja viileä? Vai onko aina lämmin. Kultaiset korut sopii omasta mielestä paremmin.
Tykkään kyllä eniten klassisista väreistä, kuten nutria, vaaleansininen, tummansininen, vaaleanpunainen, valkoinen ,luonnonvalkoinen. Keväällä on ihan kivoja värejä mutta aika räikeitä ja kirkkaita. Ei yhtään sellaisia värejä edes mitä helposti löytyisi.
On väreillä väliä. Luulin ennen olevani kesä mutta olenkin kevät ja nyt vanhemmiten en tiedä enää mikä olen kun harmaannun, enkä tiedä enää sopiiko kevään värit enää niin hyvin.
Juuri sain tulokset stylistin etänä tekemästä värianalyysistä. Sain yllätystuloksen, että olen tumma talvi. Olin kuvitellut olevani joku syksy, koska mielestäni ihoni on kellertävä ja tukkakaan ei ole kuin tumma maantie, kun taas jossain nettisivuilla sanotaan että jos ei ole tummanruskea tai musta tukka ei voi olla talvi. Mutta niin vaan siinä analyysin mukana oli perusteluna kuvat, joissa eri vuodenaikojen värejä oli laitettu kasvojeni viereen ja ihan itsekin näin että kyllä ne talven värit vaan parhaiten sopii. Tumman talven värithän ei ole niitä kirkkaimpia ja kylmimpiä talven värejä, vaan vähän syksyn väreihin taittavia monet. Saattaapi hyvinkin olla rahansa arvoinen juttu, 150 euroa maksoi ja tuli se oma väripaletti, meikkivärit ja kuosiopas. Ja vielä edellisenä iltana ennen tuloksia olin varma että höh, miksi tuhlasin siihen analyysiin, näenhän itsekin että olen varmaan pehmeä syksy - ja käytännössä juuri syksyn värit näyttivät oikeasti analyysissa kaikkein pahimmilta minulla, kesä ja kevätkin toimivat paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sulle sopii keltainen ja vihreä?
Vihreä sopii hyvin keltaisesta en ole varma.
Ap
Kaikissa väreissä on jokaiselle sopivia sävyjä. Sävyt vaihtelee hiustenvärin (värjätty vai ei) vuodenajan (rusketus) ja meikin (meikkivoiteen) mukaan. Ei sen vaikeampa. Hyvän vaikutuksen vaatteilla saa jopa pelkällä oikean sävyisellä huivilla kasvojen lähellä, kaulalla.
Lainaa kirjastosta kirja Colour me beautiful ja tee oma värianalyysi. Miinuspuolena se, ettei sopivan värisiä vaatteita saa mistään.
Syksy minäkin olen eikä verisuonet ole vihreät vaan pikemminkin sinertävät tai violetit. Kaikki syksyn värit sopii, myös sinapinkeltainen, joka ei muille sovi kuin syksyille. Mutta yllättäen mulle sopii myös jotkut talven värit. Kosmetologi piti kasvojeni sävyä neutraalina, kun etsi sopivaa meikkivoidetta. Ruskeat hiukset, mustat kulmakarvat ja silmäripset, ruskeanvihreät silmät. Taidankin olla joku sekamuoto. Käytän niitä värejä, joista tykkään.