Onko värianalyysi humpuukia?
Ei tehdä luonnonvalossa vaan lamppujen loisteessa. Ite saanut 2 eri tulosta. Kevään ja kesän. Mistä helkutista tiedän kumpi oikea? Vai oonko neutraali? Osaako joku sanoa?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
On aika lailla humpuukia.
Toki siitä voi olla hyötyä, jos itsellä ei ole minkäänlaista värisilmää.
Mulla on hyvä värisilmä, mutta silti siitä oli apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt sanoisi humpuukiksi, mutta aika kalliiksi jonninjoutavuudeksi.
Kyllä siitä voi olla apua ihmiselle, joka ei pysty itse näkemään, missä väreissä hän on edukseen. Kaikilla ei ole niin hyvää värisilmää, ja silti voi olla halu näyttää mahdollisimman hyvältä.
Ei minulla ole yhtään värisilmää, mutta ei minua kiinnosta näyttää mahdollisimman hyvältä, enkä varmasti ole yksin mielipiteeni kanssa. Hankin kyllä hyvälaatuisia ja kivannäköisiä vaatteita, mutta sen mukaan mistä itse pidän enkä minkään paletin määräämän värisävyn mukaan.
Tämä. En yhtään tiedä onko sitä nyt paljonkin paremman näköinen niissä kevään sävyissä kuin muiden vuodenaikojen. Sen tiedän ettei myrkynvihreä sovi eikä mustakaan kovin hyvin, myös sinapin keltainen huono. Nykyään pidän hiuksia viileän sävyisinä.
Esim. Eihän kevään sävyissä ole edest talvitakkia saatika kevät/syystakkia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten sulle sopii keltainen ja vihreä?
Vähän hassu kysymys, sillä molemmat sopivat molemmille. Kyse on sävyistä, ei väreistä. Keväälle sopii lämpimät sävyt, kesälle viileät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oletko enemmän viileä vai lämmin, siitähän on kyse? Iho, hiukset, verisuonet, ruskettuuko helposti?
Rusketus, pisamia, vaalea iho, nuorena kullanvaaleat hiukset luonnostaan. Omasta mielestä iho kellertävä kaula, rintakehä ym. Mutta en ole varma tekeekö lämpimät värit entistä keltaisemmaksi ihon. Oon vähän värisokea. Verisuonien väri vaikeasti erottuva. Ei ainakaan sellaiset kylmät siniset.
Ap
Olet sitten todennäköisesti kevät. :)
Minä olin aika hukassa värien kanssa, mikä väri mulle sopii ja mikä ei. Tein aika usein virheostoksia, kun esimerkiksi puseron väri sai kasvojen ihon näyttämään "valjulta".
Joitakin vuosia sitten ostin työväenopiston järjestämän väri- ja tyylianalyysikurssin yhteydessä tarkemman värianalyysin, jossa konsultti määritti jonkin ohjelman avulla ihoni, silmieni ja hiusteni värin. Analyysi lähetettiin USA:han.
Tulos oli "kontrastinen syksy" ja sain väripaletin jossa on 40 eri väriä/ sävyä. Suuri osa väreistä on ihan jotain muuta, kuin tee se itse- värianalyysini mukaista syksyä.
Täytyy sanoa, että kaikki värit, joita saamassani paletissa on, sopivat mulle. Jotkut hyvin, jotkut tosi hyvin. Alussa kuljetin väripalettia mukana vaatekaupoilla ja huomioin paletin värit nettikaupasta tilatessa. Nyt paletin värit ovat aika hyvässä muistissa, välillä katselen palettia muistin virkistämiseksi ja vaihteluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siitä voi olla apua ihmiselle, joka ei pysty itse näkemään, missä väreissä hän on edukseen. Kaikilla ei ole niin hyvää värisilmää, ja silti voi olla halu näyttää mahdollisimman hyvältä.
Ei minulla ole yhtään värisilmää, mutta ei minua kiinnosta näyttää mahdollisimman hyvältä, enkä varmasti ole yksin mielipiteeni kanssa. Hankin kyllä hyvälaatuisia ja kivannäköisiä vaatteita, mutta sen mukaan mistä itse pidän enkä minkään paletin määräämän värisävyn mukaan.
Tämä. En yhtään tiedä onko sitä nyt paljonkin paremman näköinen niissä kevään sävyissä kuin muiden vuodenaikojen. Sen tiedän ettei myrkynvihreä sovi eikä mustakaan kovin hyvin, myös sinapin keltainen huono. Nykyään pidän hiuksia viileän sävyisinä.
Ap
Mitä tarkoitat, ettei ole talvitakkia? Luonnonvalkoisia, ruosteenpunaisia, keltaisia toppatakkeja kyllä on kaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMitä tarkoitat, ettei ole talvitakkia? Luonnonvalkoisia, ruosteenpunaisia, keltaisia toppatakkeja kyllä on kaupoissa.
Kameli esim. on kevään väri. Eihän kaupoissa ole muunvärisiä trenssejä keväisin?
No, onhan se humpuukkia, mutta kummasti se muuttaa vaatehenkintojen väriskaalaa, kun tietää (tai on tietävinään) mikä käy ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän suurin osa ihmisisistä (jopa lähes kaikki sanoisin) osta vaatteita, joita pitää kivannäköisinä, ja myös laadukkaita budjettinsa sallimissa rajoissa. Mutta onhan se nyt lisäplussa, jos se vaate näyttää kivalta myös itsellä päällä, ja siihen vaikuttavat paljon myös värit, ei vain esim. kropan malli tai vaikka pituus. Mitä järkeä ostaa kaunis vaate, joka ei yhtään itselle sovi? Se kauneushan menee tavallaan hukkaan.
Näen peilistä, sopiiko jokin värisävy minulle.
Olen lukenut värianalyysikirjallisuutta toiselta kannalta eli mitä värejä tarvitsen (henkisesti) eri elämäntilanteissa. Tavallaan senkin näkee peilistä. Esimerkiksi, kun tarvitsen oranssia, oranssiin puettu peilikuvani näyttää hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMitä tarkoitat, ettei ole talvitakkia? Luonnonvalkoisia, ruosteenpunaisia, keltaisia toppatakkeja kyllä on kaupoissa.
Myös beige ja joku lämmin ruskea käy, samoin lämpimät sinisen sävyt. Pehmeä roosa, lohenpunainen tai persikka myös oikein mainioita värejä (olen nähnyt näitä myös talvitakeissa).
Olin parikymppisenä sellaisessa yhden illan tyylikoulutuksessa, johon kuului meikkauksen opettelu + meikkisävyt sekä värianalyysi. Oli hyvä investointi! Ei ole mielestäni humpuukia. Monet pukeutuvat itselleen sopimattomiin värisävyihin. Jokainen toki saa pukeutua ihan miten lystää mutta esimerkiksi kasvot näyttävät paljon freesimmältä, jos käyttää hyviä värejä :) jos on hyvä silmä, voi myös koittaa tehdä värianalyysin itse. Joillekin voi sopia myös useammat väriryhmät, esim juuri kevät ja kesä. Tai kesän alatyyppi soft summer
Vierailija kirjoitti:
Miten sulle sopii keltainen ja vihreä?
Mulle sopii hyvin ja pidän itseäni syksynä. Siniset eivät sovi sitten yhtään.
Joku pinkki on varmaan kesä tai talvi?
Ohis
Diy pohj.puoleisessa huoneessa luonnonvalossa. Isot kankaat ihoa vasten.
Ei meikkiä eikä hiusväriä.
Ole avoin ja rehellinen.
terv. pehmeä syksy
Vierailija kirjoitti:
Diy pohj.puoleisessa huoneessa luonnonvalossa. Isot kankaat ihoa vasten.
Ei meikkiä eikä hiusväriä.
Ole avoin ja rehellinen.terv. pehmeä syksy
Millainen on pehmeä syksy?
http://facefactory.fi/Varianalyysi
Tuolta kun katsoo nuo naiset, olen selkeä syksy..tai jos alkaa epäilee ehkä eniten syksyn ja kesän välissä 🤔
Vihreät silmät, siniset selkeät verisuonet.
Ohis
En päivääkään usko, että kaikki ihmiset voidaan lokeroida johonkin neljään värivuodenaikaan. Eli siinä mielessä humpuukia ja rahastusta. Olen itsekin rahani sellaiseen haaskannut muutama vuosi sitten.
Toki joku hyvän värisilmän omaava henkilö voi auttaa toista henkilöä löytämään itselleen parhaiten sopivia värejä. En vain tiedä mistä sellaisen tyypin löytäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupoissa talvitakkien värivalikoima on hyvin rajattu. Tarjolla on aina mustaa ja sitten paria sen vuoden trendi-muotiväriksi ilmoitettua väriä, muita on hyvin vähän. Valkoinen ja kirkkaanpunainen toppatakki on yleensä myös myynnissä, mahdollisesti jopa joku turkoosi, mutta muuten ne on sitten niitä kammottavia trendivärejä, joita tosi harva edes ostaisi, jos ei olisi muotia. Hyvällä onnella se voi olla se oma väri, mutta mitä todennäköisemmin ei.
Olen kuullut sellaisen vinkin, että jos et osaa päättää, oletko lämmin vai viileä, niin kokeilee, kumpi sopii oranssi vai fuksia. Toinen noista yleensä ei sovi ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut sellaisen vinkin, että jos et osaa päättää, oletko lämmin vai viileä, niin kokeilee, kumpi sopii oranssi vai fuksia. Toinen noista yleensä ei sovi ollenkaan.
Kun en itse näe, sopiiko joku väri vai ei.
Ap viittaa kyllä kevääseen selvästi joko lämmin tai vaalea kevät.