Onko värianalyysi humpuukia?
Ei tehdä luonnonvalossa vaan lamppujen loisteessa. Ite saanut 2 eri tulosta. Kevään ja kesän. Mistä helkutista tiedän kumpi oikea? Vai oonko neutraali? Osaako joku sanoa?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Miten sulle sopii keltainen ja vihreä?
Vihreä sopii hyvin keltaisesta en ole varma.
Ap
No ei ole humpuukia, sen voi kyllä tehdä myös itse, enpä maksaisi moisesta. Harmi vaan, että tajusin ne itselleni parhaimmat värit vasta päälle nelikymppisenä, no parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Ilmeisesti osa ihmisistä kuitenkin on vaikeasti luokiteltavia ja aika neutraaleja väritykseltään.
Joo, ja en pidä tätä kuitenkaan mitenkään elintärkeänä juttuna tietenkään - hyvin pärjää elämässä ilmankin värianalyyseja!
Kyllähän se pitää paikkansa, että kullakin on omat värinsä, jotka sopivat parhaiten. Mutta analyysin tekijöiden taidot voivat olla vaihtelevia, eikä kaikki ole aina niin yksiselitteistä.
Googleta niitä alaluokituksia, kuten esim. soft summer, ehkä joku niistä osuu.
Sitähän voi muuttaa värjäämällä hiuksia ja kulmia.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole väreistä vaan värien eri sävyistä. Esim. keltainen ja vihreä käyvät kaikille, jos löytää oikeat sävyt. Kesä- ja erityisesti talvi-ihmiselle sopivat kylmät sävyt, ja kevät- ja syksyihmiselle lämpimät.
Vierailija kirjoitti:
Googleta niitä alaluokituksia, kuten esim. soft summer, ehkä joku niistä osuu.
Luulen että olen ennemminkin joko light summer tai light spring...en vain tiedä kumpi.
Ap
En nyt sanoisi humpuukiksi, mutta aika kalliiksi jonninjoutavuudeksi.
No oletko enemmän viileä vai lämmin, siitähän on kyse? Iho, hiukset, verisuonet, ruskettuuko helposti?
on se sikäli humpuukia, että ei sinun tarvitse oikeasti maksaa siitä, että menet itse peilin eteen, laitat erivärisiä kangastilkkuja naamasi tasolle ja katsot mikä värisävy saa ihon näyttämään omasta mielestäsi parhaalta ja silmien värin esiin. teet tuon sitten mieluiten luonnonvalossa. Keinovalossakin kannattaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siitä voi olla apua ihmiselle, joka ei pysty itse näkemään, missä väreissä hän on edukseen. Kaikilla ei ole niin hyvää värisilmää, ja silti voi olla halu näyttää mahdollisimman hyvältä.
En välitä maksaa tuosta. Tiedän itse muutenkin värini. Joskus on haastavaa löytää sopivia värisävyjä vaatteisiin. Kauneudenhoito- ja muotialalla on aika paljon turhanaikaista hömppää mutta bisnestähän se on.
Ei ole humpuukia. Analyysin hinnan säästät äkkiä, kun et tee enää hutiostoksia.
Vierailija kirjoitti:
No oletko enemmän viileä vai lämmin, siitähän on kyse? Iho, hiukset, verisuonet, ruskettuuko helposti?
Rusketus, pisamia, vaalea iho, nuorena kullanvaaleat hiukset luonnostaan. Omasta mielestä iho kellertävä kaula, rintakehä ym. Mutta en ole varma tekeekö lämpimät värit entistä keltaisemmaksi ihon. Oon vähän värisokea. Verisuonien väri vaikeasti erottuva. Ei ainakaan sellaiset kylmät siniset.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rusketus, pisamia, vaalea iho, nuorena kullanvaaleat hiukset luonnostaan. Omasta mielestä iho kellertävä kaula, rintakehä ym. Mutta en ole varma tekeekö lämpimät värit entistä keltaisemmaksi ihon. Oon vähän värisokea. Verisuonien väri vaikeasti erottuva. Ei ainakaan sellaiset kylmät siniset.
Ap
No kyllä se sitten kevääseen viittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siitä voi olla apua ihmiselle, joka ei pysty itse näkemään, missä väreissä hän on edukseen. Kaikilla ei ole niin hyvää värisilmää, ja silti voi olla halu näyttää mahdollisimman hyvältä.
Myöskin muotivärit ja kauppojen tarjonta sotkevat paljon.
Esim. tänä keväänä ei ole kesä-ihminen löytänyt paljon ostettavaa, kun kaikki muotivärit on nyt kevät-ihmiselle sopivia. Mustaa ei saisi ostaa lainkaan myöskään, ja on paljon vaatteita, joita ei edes valmisteta kuin mustassa värissä.
On aika lailla humpuukia.
Toki siitä voi olla hyötyä, jos itsellä ei ole minkäänlaista värisilmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole yhtään värisilmää, mutta ei minua kiinnosta näyttää mahdollisimman hyvältä, enkä varmasti ole yksin mielipiteeni kanssa. Hankin kyllä hyvälaatuisia ja kivannäköisiä vaatteita, mutta sen mukaan mistä itse pidän enkä minkään paletin määräämän värisävyn mukaan.
Vierailija kirjoitti:
En välitä maksaa tuosta. Tiedän itse muutenkin värini. Joskus on haastavaa löytää sopivia värisävyjä vaatteisiin. Kauneudenhoito- ja muotialalla on aika paljon turhanaikaista hömppää mutta bisnestähän se on.
Onhan se kiva saada vahvistusta omalle näkemykselle. Itse sain värianalyysistä myös kangaspaletin, mistä löytyy minun omat sävyni. On todellakin haastavia aikoja "omille väreille", kun kaupoista ei löydy niitä, mutta hyvin pystyy pidättäytymään ostosta, kun jo kaukaa näkee, etteivät ole minun värejäni.