Mihin vuoteen asti teillä oli MANKELI?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole mangeli?!
Ei. Mutta oletkin varmaan trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole mangeli?!
Ei. Mutta oletkin varmaan trolli.
Miten niin ei?
Huokaus.
Lapsuudenkodissa oli mankeli. Muutin opiskelemaan 19-vuotiaana ja taloyhtiön pesutuvissa on ollut mankeli, jota olen aina käyttänyt lakanoille. Neljä vuotta sitten muutin taloon, jossa ei yleistäpesutupaa, joten mankelointi on nyt jäänyt.
Mankeloidut lakanapinkat on ihanan siistejä ja piukkija hyllyssä. En tiedä onko mankeloimattamuus vai konmaritus-hurahdus syynä, mutta nyt tässä taloudessa on vain kahdet lakanat per sänky(yhdet hyllyssä ja thdet käytössä).
N37
Viime vuonna Mankelit vasta tuli.
t. lahtelainen
Mulla on mankeli vieläkin käytössä. Sillä saa ihanasti lakanat sileiksi, muuhun en käytä.
Meidän taloyhtiön pesutuvassa olisi, mutta en osaa käyttää sitä vaikka haluaisin.
Mulla oli viime kesään asti. Sit muutin eron takia pois entisestä talosta eikä mankeli enää mahtunut meidän nykyiseen asuntoon. Onneks taloyhtiön pyykkituvassa on mankeli. Nautin sileistä lakanoista 😊
On edelleen. Lapsuuden kodissa oli ja kotoa muutettuani sain oman. Tuolla se on kodinhoitohuoneessa. Myydäänhän niitä edelleen.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Meidän taloyhtiön pesutuvassa olisi, mutta en osaa käyttää sitä vaikka haluaisin.
Sairaan helppoa. Opettelemaan vaan. Varmaan löytyy youtubesta videoita, jos jännittää opetella itse.
Minulla on vieläkin käytössä, eikä ole tarkoitustakaan luopua siitä.
Ei ole ikinä ollut, olen syntynyt -77. Vuonna -25 mummollani kyllä oli, mutta en muista hänen ikinä käyttäneen sitä.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Pistät liinavaatteen siihen telan alle ja pistät käyntiin? Vai onko nykyiset mankelit erilaisia kuin ennen?
Omaa mankelia minulla ei ole koskaan ollut ja viimeksi 2000-luvun alkupuolella ole asunut taloyhtiössä, jonka pesutuvassa oli mankeli. En kyllä ole sitä mitenkään kaivannut.
Kun asuin krs-talossa, pesutuvassa oli mankeli ja joskus mankeloin lakanat.
Nyt kun asun okt, niin olen miettinyt mankelin ostoa, siilä tykkään mankeloiduista lakanoista ja se antaa arjen luksusta ja mielihyvää.
Teini-ikäinen tyttäreni silittää aina lakanat ja tyynyliinat, kun mankelia ei ole ja useasti sen ostosta maininnut, vaikka huoneensa siisteystaso olematon.
Minulla on mankeli edelleen. Se on ihana kun saa liinavaatteista sileitä hetkessä ja vaatepinot ovat täydellisen sileitä ja samankokoisia. Mankeloin myös mm. trikoovaatteet, jolloin niistä tulee joka kerta kuin uudet. Vaatehuoneeni ja -kaappini ovat täydellisen siistit ja tuoksuvat puhtaalta pyykiltä.
Ostin mankelin vuonna 2004. Edelleen käytössä.
N49
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mankeli vieläkin käytössä. Sillä saa ihanasti lakanat sileiksi, muuhun en käytä.
Myös t-paidat, yöpaidat, pellavavaatteet ym. saa mukavan sileiksi. Nappeja, vetoketjuja ja muita sellaisia ei saa päästää telojen väliin, mutta esim. pellavahousujen lahkeet voi laittaa mankeliin vetoketjuun saakka.
Eikö se ole mangeli?!