Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juotko tuoremehua joka aamu?

Vierailija
04.06.2022 |

Minä juon, mutta vain vasta puristettua. Puristan 2 appelsiinin mehun ja kaavin kaikki mahdolliset kuidut mukaan. Olisi tietysti parempi syödä ne appelsiinit kokonaisena.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osta koskaan tuoremehua. 

Et sitte sisäistänyt avausta. Hän teki ITSE.

Niih!

Keräsi appelsiinit omasta puutarhastaan ja puristi siitä itse omilla kätösillään herkullisen mehun!

Asuimme muutaman vuoden ulkomailla paikassa, jossa oli valtava sitruunapuu takapihalla. Söimme sitruunoita silloin ihan kyllästymiseen saakka. Teimme niistä ihan kaikkea mitä keksimme ja annoimme niitä kassitolkulla ystävillekin.

Vierailija
22/92 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on taas ns. parempien ihmisten kokoontumisajot menossa. Juu, kukaan ei koskaan juo kaupan mehuja! 👍

Eivät ainakaan myönnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Kauhea sokerikuorma, ei ole hyväksi haimalle eikä maksalle.

Totta, juon  aamuvotkani raakana tai joskus vedellä jatkettuna. En rupea mitään screwdrivereita säheltämään.

Hyvä niin. Sokeri aiheuttaa rasvamaksaa paljon tehokkaammin kuin alkoholi. Tai diabetesta. Vodka on hiilihydraatiton juoma, ei ollenkaan paha asia. Toki kokonaisuus ratkaisee, mitä muuta sen vodkan lisäksi päivän aikana suustaan alas laittaa.

Kyllä minä syön hedelmiä, mutta jätän suklaat ja pullat ostamatta. Tulkoon sitten rasvamaksa. 

Vierailija
24/92 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on taas ns. parempien ihmisten kokoontumisajot menossa. Juu, kukaan ei koskaan juo kaupan mehuja! 👍

Typeriä nämä puheet "paremmista ihmisistä"

Vierailija
25/92 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole juonut kaupan mehuja vuosiin ja hitsin hyvin pärjään näin parempana ihmisenä.

Juon lähinnä vettä, joko suoraan hanasta tai hiilihapotettuna Sodastreamilla.

Vierailija
26/92 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niih!

Keräsi appelsiinit omasta puutarhastaan ja puristi siitä itse omilla kätösillään herkullisen mehun!

Asuimme muutaman vuoden ulkomailla paikassa, jossa oli valtava sitruunapuu takapihalla. Söimme sitruunoita silloin ihan kyllästymiseen saakka. Teimme niistä ihan kaikkea mitä keksimme ja annoimme niitä kassitolkulla ystävillekin.

Vaikuttiko hammaskiilteeseen mitenkään?

Vierailija
27/92 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on vaan kahden appelsiinin mehusta. Mikähän kuormitus se on, kun toiset vetää lisättyä sokeria tai juovat alkoholia. 

Eri

Totta kai kyse on kokonaisuudesta. Mutta itse koen mehujen olevan turhia kokonaiskuorman lisääjiä kun puhutaan hiilihydraateista.

Ap:n kysymys kuului, että juotteko tuoremehuja joka aamu ja vastasin, että en. Ja kerroin, miksi. Ei sen kummempaa.

Vierailija
28/92 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on vaan kahden appelsiinin mehusta. Mikähän kuormitus se on, kun toiset vetää lisättyä sokeria tai juovat alkoholia. 

Eri

Totta kai kyse on kokonaisuudesta. Mutta itse koen mehujen olevan turhia kokonaiskuorman lisääjiä kun puhutaan hiilihydraateista.

Ap:n kysymys kuului, että juotteko tuoremehuja joka aamu ja vastasin, että en. Ja kerroin, miksi. Ei sen kummempaa.

Sokerin puolustajat ärähtää heti, jos joku kertoo, ettei juo tuoremehuja.

Vierailija
29/92 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Minä välttelen lisättyä sokeria, mutta en kyllä hedelmiä jätä niiden sokerin takia. Voisin ihan hyvin syödä kaksi appelsiinia päivässä, mutta tykkään mieluummin omenasta. 

Vierailija
30/92 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole juonut kaupan mehuja vuosiin ja hitsin hyvin pärjään näin parempana ihmisenä.

Juon lähinnä vettä, joko suoraan hanasta tai hiilihapotettuna Sodastreamilla.

En ole juonut mehuja enkä vettä vuosiin. Juon vain kossua.

Vierailija
31/92 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot satsit ostat aina appelsiinia. 

Vierailija
32/92 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niih!

Eipä oikeastaan. Siitä on jo 20 vuotta ja en muista hammaslääkärien koskaan sanoneen asiasta. Vaikka jälkikäteen muistaa, että söimme sitruunoita paljon, niin en tiedä mikä määrä loppujen lopuksi oli, koska kaikkeen kyllästyy.

Vierailija
33/92 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niih!

Eipä oikeastaan. Siitä on jo 20 vuotta ja en muista hammaslääkärien koskaan sanoneen asiasta. Vaikka jälkikäteen muistaa, että söimme sitruunoita paljon, niin en tiedä mikä määrä loppujen lopuksi oli, koska kaikkeen kyllästyy.

Tutuilla on sitruunapuita ja he tekevät itse limoncelloa. 

Vierailija
34/92 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo. Olen sitrushedelmille allerginen. Tai useammillekin hedelmille. Mutta elämässä olen pärjännyt oikein hyvin ilman hedelmiäkin. Kaiken tarvittavan saa marjoista ja vihanneksista.

Tuo sokerikuorma kuulostaa ihan fiksulta muutenkin. Puhumattakaan ympäristökuormasta. Kun raahataan toiselta puolen maapalloa tonnikuormia appelsiinia (ja muuta) Pohjolaan, että saa juotua joka aamu tuoremehua. Anna meille meidän jokapäiväinen appelsiinimehumme...

Vierailija
35/92 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Minä välttelen lisättyä sokeria, mutta en kyllä hedelmiä jätä niiden sokerin takia. Voisin ihan hyvin syödä kaksi appelsiinia päivässä, mutta tykkään mieluummin omenasta. 

Sama juttu. Tykkään appelsiineista ja sen mehusta, mutta koska meillä on omalla pihalla mm. omenapuita ja marjapensaita, niin en juurikaan osta etelän hedelmiä perheelle.

Kuljen myös työmatkat aika pitkälti fillarilla ja käyn kaupassa siinä samalla usein, joten en jaksa hilata siinä mukana mitään appelsiineja. Kun käy autolla kaupassa, voi niitä ja muutakin painavaa ostaa.

Perheessämme on kuitenkin viisi henkilöä ja jos jokainen keksisi alkaa juomaan kahden appelsiinin mehua aamulla, niin viikossa saisi ostaa jo valtavasti appelsiineja. Olisi muuten aika reilu määrä vuodessa appelsiineja, jos niin tekisimme.

Vierailija
36/92 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepuristettu appelsiinituoremehu menee, tosin harvoin teen. Kaupan mehuja en juo, koska sokerisia ja tulee huono olo liiasta sokerista.  Mesimarja Fun light -mehusta tykkään sekoitettuna Lidlin Saskia vissyyn (iso sininen pullo) . Siinä on tosin aspartaamia niin ei ole kovin järkevää juoda. Mutta maistuu raikkaalle just tuo sekoitus

Vierailija
37/92 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Sama juttu. Tykkään appelsiineista ja sen mehusta, mutta koska meillä on omalla pihalla mm. omenapuita ja marjapensaita, niin en juurikaan osta etelän hedelmiä perheelle.

Kuljen myös työmatkat aika pitkälti fillarilla ja käyn kaupassa siinä samalla usein, joten en jaksa hilata siinä mukana mitään appelsiineja. Kun käy autolla kaupassa, voi niitä ja muutakin painavaa ostaa.

Perheessämme on kuitenkin viisi henkilöä ja jos jokainen keksisi alkaa juomaan kahden appelsiinin mehua aamulla, niin viikossa saisi ostaa jo valtavasti appelsiineja. Olisi muuten aika reilu määrä vuodessa appelsiineja, jos niin tekisimme.

Hahaa, tuosta tulisi monta tuhatta appelsiinia, jos perheenne tekisi samalla tavalla kuin ap! Ehkä se ei ole ihan kaikkien juttu ap.

Ihan niin kuin kaikkien juttu ei ole mehujenkaan juominen joka ikinen päivä.

Vierailija
38/92 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puristaa ensin appelsiinista mehut ja sitten syödä kuivat jämät, kun voisi vain syödä appelsiinin sellaisenaan?

Vierailija
39/92 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden desin lasista tuoremehua tulee noin kolmasosa päivän enimmäismäärästä sokeria. 

Kun tämän muistaa, niin mikä jottei, voihan sitä mehua juoda sen lasillisen.

Jos haluaa pitää kiinni terveellisestä ruokavaliosta ja esim. laihduttaa, kannattaa sitten rajoittaa se muu sokerin saanti vähemmälle.

Vierailija
40/92 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden desin lasista tuoremehua tulee noin kolmasosa päivän enimmäismäärästä sokeria. 

Kun tämän muistaa, niin mikä jottei, voihan sitä mehua juoda sen lasillisen.

Jos haluaa pitää kiinni terveellisestä ruokavaliosta ja esim. laihduttaa, kannattaa sitten rajoittaa se muu sokerin saanti vähemmälle.

Kun mehu puristetaan, jäljelle jää yllättävän paljon hedelmän sokeria. Sokeroimaton appelsiinimehu sisältää hedelmäsokeria jopa 5 - 8 teelusikallista yhtä lasia kohden. Vaikka sokeri tuleekin hedelmästä, siinä on tavallisen sokerin tavoin kaloreita.

Limpparissa ja sokeroimattomassa tuoremehussa on koko lailla sama määrä sokeria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi