Ärsyttää oma introverttiys. 5h juhlissa ja ihan voimat pois.
Miksi en voi jaksaa ihmisten kanssa niinkuin muut? Juttelen kyllä ja osallistun mutta huomaa miten mopo alkaa hyytymään juhlien edetessä. Loppuvaiheessa tekisi mieli mennä vaan täyttämään vaikka tiskikonetta ettei tarvitsisi hetkeen seurustella.
Mitkä on parhaat vinkkinne jaksaa "pakolliset" juhlat?
Kommentit (55)
Hirvittävän pitkä aika olla juhlissa! Kolme tuntia max.
Käyn useita kertoja vessassa. Aaah sitä yksinäisyyttä ja rauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisit lähtenyt aiemmin.
Niin minä teen nykyään.
-toinen introvertti
Juu, kengät jalkaan ja kotiin. "Valitettavasti minun täytyy lähteä, on toinen tapaaminen", se käy aina!
Sama. Lapsien harrastuksissa joudun myös esim. myymään mokkapaloja useita kertoja kuukaudessa. Koen ne tosi raskaina ja mieluummin maksaisin rahalla kuin menisin vapaa-ajalla ihmisten joukkoon.
Sama juttu täällä. Kokopäivän rupeama tarkoittaa unetonta yötä, en saa kierroksia alas. Päivästä jää ikäänkuin krapula.
Vierailija kirjoitti:
Olisit lähtenyt aiemmin.
Niin minä teen nykyään.
-toinen introvertti
Oli pitkällä ja olin kuskista riippuvainen niin oli jaksettava.
Itse jossain festareilla esim kaverin kanssa kahdestaan ollessa ärsyynnyn helposti, jos seuraan tulee jotain muita ihmisiä, niin en meinaa jaksaa tutustua jauhaa diipadaapaa. Kunpa olisin toisenlainen.
Intovertit voivat jähmettyä kotiinsa, ja pysyä siellä. Täysin itsekseen, ettei tarvitse kellekään puhua.
Miksi menette mihinkään juhliin tai tapahtumiin tai yleensä kylään kenenkään luokse.
Introverttiys ei ole mikään sairaus.
Kyllä aikuisten ihmisten ihmisten tulee osata mennä mukavuusalueensa ulkopuolelle ja joustaa.
Mutta nämä "intorot" eivät sitä tee, eivätkä haluakaan tehdä.
Puhdasta itsekyyttä ja tiettyä narisistisuutta, ajatelle aina vaan omaa oloaan ja omia tuntemuksiaan.
Huomatkaa miten vaikeaa voi olla esim. pyörätuolipotilaalla tuollaisissa juhlissa, mm. wc-tarpeiden kanssa.
Tai rollaattoreilla kulkevilla. Eivätkä he silti valita eikä itke sitä tilannetta muille.
Jos mahdollista, niin introverttiyteen juhlissa auttaa taskumatti, josta nurkan takana ottaa hömopsyä perussuomalaisten tyyliin. ;)
Menen välillä sivummalle rauhoittumaan. Yleensä joku porukasta tulee silloin vierelle ja saa jutella rauhassa kahden kesken itseään enemmän kiinnostavista asioista.
En usko että kävit vessassa. En usko sitä.
Minä en kestä kahta tuntia kauempaa, painajaista sekin aika. Pakko vaan jotenkin päästä pois, yleensä ilmoitan jo etukäteen, että minulla on joku tärkeä meno etten voi viipyä kauan.
5 tuntia! Itse olin reilun tunnin ja se todella riitti :D
Jos on juhlia, mistä ei ilkeä olla pois, tarjoudun keittiöön. Voi että veetutti veljen 50-v synttäreillä, kun kaksi naista tuli keittiöön vaikka ei oltu pyydetty ja mut käskettiin vieraiden kanssa. Koetin sanoa, että mä voin kyllä tiskata ja keittää kahvit, mutta suorastaan ajoivat pois. Sittemmin olen sanonut jo etukäteen, että jos en saa olla keittiöpiika, en tule ollenkaan. Isäni synttäreillä sanoin, että minä haluan olla keittiössä ja jos en saa olla, lähden kotiin. Isä oli saanut sanan perille, ne kaksi naista eivät tunkeneet keittiöön. Olen jo vanhempaa sukupolvea siis, mutta edelleenkään en jaksa juhlia ja olen mielelläni jossain seinustalla huomaamaton, jos ei keittiöhommiin pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit lähtenyt aiemmin.
Niin minä teen nykyään.
-toinen introvertti
Juu, kengät jalkaan ja kotiin. "Valitettavasti minun täytyy lähteä, on toinen tapaaminen", se käy aina!
Siis kuka muka lähtee juhlista sanomalla, että toinen tapaaminen.
Se on epäkohteliainta mitä juhlien järjestäjille voi milloinkaan sanoa.
Tarkoittaa sitä, että nämä juhlat on perseestä, eikä minua alunperiknkään haluttanut tulla tänne.
Juhlien järjestäjät ovat kuitenkin nähneet suuren vaivan, että kaikki onnistuisi ja kutsuneet tietyt sinne tietyt ihmiset kanssaan juhlimaan.
Ei totisesti ole tämän päivän palstamammoilla käytöstapoja-
Vierailija kirjoitti:
Intovertit voivat jähmettyä kotiinsa, ja pysyä siellä. Täysin itsekseen, ettei tarvitse kellekään puhua.
Miksi menette mihinkään juhliin tai tapahtumiin tai yleensä kylään kenenkään luokse.
Kyllä aikuisten ihmisten ihmisten tulee osata mennä mukavuusalueensa ulkopuolelle ja joustaa.
Puhdasta itsekyyttä ja tiettyä narisistisuutta, ajatelle aina vaan omaa oloaan ja omia tuntemuksiaan.
Huomatkaa miten vaikeaa voi olla esim. pyörätuolipotilaalla tuollaisissa juhlissa, mm. wc-tarpeiden kanssa.
Tai rollaattoreilla kulkevilla. Eivätkä he silti valita eikä itke sitä tilannetta muille.
Siis mitä? Ensin sanot että voivat jähmettyä kotiinsa ja sitten että tulee osata mennä mukavuusalueen ulkopuolelle, mitä täällä moni ilmeisesti on tänään tehnyt
Vierailija kirjoitti:
Sä et kyllä ymmärrä ihmismielestä tuon taivaallista. Onneksi elämä yleensä opettaa.
Olisit lähtenyt aiemmin.
Niin minä teen nykyään.
-toinen introvertti