Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kämppis kohtelee koiraa kaltoin, voinko laittaa sen syyksi vuokrasopimuksen purkuun?

Vierailija
04.06.2022 |

Tilanne on siis se että omistan asunnostani piakkoin noin puolet. Minun ei ole alunperin ollut tarkoitusta ottaa tähän alivuokralaista, haluan maksaa palkastani sen verran että itse lopulta omistan koko asunnon. Viime vuonna kuitenkin työkaveri rupesi vihjailemaan että haluaisi nopeasti muuttaa pois vanhempiensa luota. Kuuntelin hänen murheitaan tovin kunnes hän sitten kysyi haluaisinko hänestä kämppiksen. Lupauksena oli se että etsii oman asunnon kun saa opiskelupaikan.

Harkitsin asiaa viikkotolkulla, ennen kuin tämä ihminen sai pääni kääntymään. Perhe oli kuulemma kauhea ja vanhemmat suorastaan hirveitä. Pakkohan se oli sitten pelastaa. Sanoin että olen asunut 10 vuotta yksin, minulla on suuri koira jne. Mutta kun hän kävi kämpilläni, totesimme jutun selväksi. Hän saisi asua tässä ja työhuoneestani tulisi hänen huoneensa. Ja vuokra sovittiin melko alhaiseksi, koska ratkaisu olisi vain väliaikainen.

Nyt on mennyt puoli vuotta, kämppis odottaa tietoa opiskelupaikasta. Tällä välin yhteiselo on sujunut epätasaisesti. En edes jaksa välittää siitä että keittiössä ei ole puhtaita astioita ellen minä niitä siivoa. Tai siitä että vessa on aina vetämättä. Tai siitä että suihkun seiniin liimaillaan irtohiuksia. Tai että ihminen kasvattaa kukkia jotka kerää jo nyt alkukesästä kärpäsiä hänen kaatopaikkakunnossa olevaan huoneeseensa. Eihän minulla sinne ole edes asiaa joten why not.

Mutta. Siitä satun välittämään että tämä ihminen on selvästi satuttanut koiraani jollain tavalla. Koira on ehkä lempein, kiltein ja alistuvin ikinä. Hän ei tiedä olevansa suuri, ottaa kaikki vastaan iloisena ja mahaa näyttäen. Sekarotuinen ääliö mutta rauhallinen sellainen.
Epäilys heräsi siinä kohtaa kun koira nukkui petissään, ja kämppis jostain syystä meni sinne härkkimään. Koira reagoi ensin säikähtämällä ja sitten haukkui peloissaan. Toisella kerralla koira näytti hampaansa, mitä ei ole ikinä tehnyt.
Olen sittemmin todistanut miten kämppis vetää koiraa jaloistaan jotta saisi sen huoneeseensa. Hän on myös mäjäyttänyt oven koiran naamalle ja kerran satuttanut sitä polkemalla tassuille vihoissaan. Tuona kertana räjähdin niin että Kiinassakin kuultiin. Kuka ties mitä muuta on sattunut??

Voinko poistaa tällaisen ihmisen kodistani? Ja miten se lain mukaan menee, jos vuokrat on maksettu?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun ei ollut mikään "pakko pelastaa" häntä. Jos mulla tulisi edes kalpea aavistus että joku satuttaisi lemmikkiäni, kaikki kaveruus päättyisi siihen. Sinä mahdollistat oman asuntosi tuhoamisen, eläinrääkkäyksen ja annat käyttää itseäsi hyväksi. Olen yllättynyt että viestisi ovat saaneet täällä näin varauksetonta tykkäämistä. Asunnossasi siis on alivuokralaisena ihminen jonka huoneessa et ole puoleen vuoteen käynyt vaikka tiedät että hän sotkee ja on piittamaaton? Siellä on varmaan vastassa vähintään pilalla oleva lattia kun joskus pääset katsomaan.

Tämä kaikki on totta. Ja kai koin että minun on "pakko" "pelastaa" hänet. Nyt olen siinä kuuluisassa pinteessä että yksikään hyvä teko ei jää rankaisematta. Olen käynyt hänen huoneessaan, katsottiin yksi ilta siellä elokuvaa. Ihan järjetön sotku, hyvä kun mahduttiin. Ja ne pikkuiset hedelmäkärpäset risoi.

Kyllä vaan olen kiltti idiootti. En tosin tiedä miten muuten minua tulisi rankaista kuin niillä itseäni hyväksi käyttävillä ihmisillä joita olen kasannut riesakseni. Viimeinen niitti on minulle se jos koirani siitä kärsii.

-AP

Vierailija
62/74 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt sain viestiini vastauksen: "Et ole alunperinkään halunnut mua sinne, ovi on aina kiinni jne..."

Viestissä luki vielä että "koiraasi en ole koskenut" ja syytöksiä siitä että olen vienyt häneltä pleikkapelin. MITEN--? Kun hänellä on huoneiston ainoa kone, enkä edes pelaa. :D

-AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
64/74 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kämppiksesi henkisesti jälkeenjäänyt vai miten retuuttaa koiraa tuolla tavalla? Kyllä minä pistäisi tuollaisen ihmisen, joka ei kunnioita minun kotona mitään, pihalle. Ei todellakaan tarvitse tuollaista katsella.

Vierailija
65/74 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtisanot, koska käytät jatkossa koko asuntoa itse. Hän on alivuokralaisen asemassa, 2 viikkoa irtisanomisaika.

Jos virallinen vuokrasopimus on tehty niin vuokranantajan irtisanomisaika on 3 kuukautta alle vuoden kestäneessä vuokrasuhteessa, muutoin 6 kuukautta. Eli ei ihan nopeaa ole. Ilmoitus eläimeen kohdistuvasta kaltoinkohtelusta on kyllä rikosilmoituksen paikka. Kannattaa hankkiutua pikinmiten eroon hänestä.

No ei todellakaan ole 3 kuukautta! :D

Vierailija
66/74 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille jotka vastasitte.

Tilanne on nyt se että kämppiksen viimeiset kamat haetaan huomenna illalla, tänään on ollut muuttopuuhassa vanhemmat ja kai jotain muuta porukkaa, en tiedä kun olimme koiran kanssa koko päivän kaverin luona. En halunnut osallistua muuttoon, enkä halunnut jättää koiraa sen rumban alle yksin joten näin oli helpompi.

Hän on myöskin luvannut muuttaa pois ihan ilmoituksella, eikä kysellä rahallisten tai muiden oikeuksien perään mikä tekee tästä huomattavasti helpompaa.

Olen vähän voipunut mutta niin onnellinen että kohta saan asuntoni kokonaan takaisin itselleni, ja koiralla on turvallinen koti!

Tuli tämä aloittamani ketju mieleen kun niin iso osa kämppiksen kamoista oli lähtenyt. En tiedä kenelle muullekaan tätä tuulettelisin. :)

-AP

Vierailija
67/74 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks mutta itse haukut koiraasi ääliöksi! Kuka tekee niin?!

Vierailija
68/74 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeks mutta itse haukut koiraasi ääliöksi! Kuka tekee niin?!

Ööö, monikin lemmikin omistaja, rakastavassa mielessä.

Meillä kissa on yleisimmin tunnettu nimellä Ässhouli. Silti ruokimme ja rakastamme sitä, emmekä antaisi kenenkään sitä kaltoin kohdella. Se on MEIDÄN Ässhouli.

Vierailija
69/74 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko koira olla tämän muutattamusprosessin aikana vaikka jollain perheenjäsenellä?

Vierailija
70/74 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko koira olla tämän muutattamusprosessin aikana vaikka jollain perheenjäsenellä?

Kämppis oleili viestini jälkeen porukoillaan, ja huomenna menee viimeiset kamat ulos kämpästä. Ollaan silloin koiran kanssa mökillä. Tässä pakkailen just :)

-AP

Vierailija
71/74 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkoo. Valvontakameroista pitää aina ilmoittaa kyltillä.

Julkkisella paikalla kyllä. Yksityisellä alueella ei tarvitse olla kylttejä. Lähinnä kyseeseen voisi tulla salakatselu, koska ko. ihminen asuu asunnossa ja koti kuuluu yksityisen suojan piiriin.

Vierailija
72/74 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiä tuollainen paskaläjä ulos asunnostasi. Minä olisin kyllä vetänyt turpaan vaikka pieni nainen oonki.

Huono neuvo. Turpaan voi kyllä vetää, mutta sitten voi itse saada pahoinpitelysyytteen.

Vierailija
73/74 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä vattusato päähäs. Jos et ole USKALTANUT poistaa tuota henkilöllöä!!

Vierailija
74/74 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi vaivaamaan tuo eläinsuojeluasia. Eikö ap:n olisi pitänyt tehdä ilmoitus kämppiksestä eikä vain antaa asian valua?