Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kämppis kohtelee koiraa kaltoin, voinko laittaa sen syyksi vuokrasopimuksen purkuun?

Vierailija
04.06.2022 |

Tilanne on siis se että omistan asunnostani piakkoin noin puolet. Minun ei ole alunperin ollut tarkoitusta ottaa tähän alivuokralaista, haluan maksaa palkastani sen verran että itse lopulta omistan koko asunnon. Viime vuonna kuitenkin työkaveri rupesi vihjailemaan että haluaisi nopeasti muuttaa pois vanhempiensa luota. Kuuntelin hänen murheitaan tovin kunnes hän sitten kysyi haluaisinko hänestä kämppiksen. Lupauksena oli se että etsii oman asunnon kun saa opiskelupaikan.

Harkitsin asiaa viikkotolkulla, ennen kuin tämä ihminen sai pääni kääntymään. Perhe oli kuulemma kauhea ja vanhemmat suorastaan hirveitä. Pakkohan se oli sitten pelastaa. Sanoin että olen asunut 10 vuotta yksin, minulla on suuri koira jne. Mutta kun hän kävi kämpilläni, totesimme jutun selväksi. Hän saisi asua tässä ja työhuoneestani tulisi hänen huoneensa. Ja vuokra sovittiin melko alhaiseksi, koska ratkaisu olisi vain väliaikainen.

Nyt on mennyt puoli vuotta, kämppis odottaa tietoa opiskelupaikasta. Tällä välin yhteiselo on sujunut epätasaisesti. En edes jaksa välittää siitä että keittiössä ei ole puhtaita astioita ellen minä niitä siivoa. Tai siitä että vessa on aina vetämättä. Tai siitä että suihkun seiniin liimaillaan irtohiuksia. Tai että ihminen kasvattaa kukkia jotka kerää jo nyt alkukesästä kärpäsiä hänen kaatopaikkakunnossa olevaan huoneeseensa. Eihän minulla sinne ole edes asiaa joten why not.

Mutta. Siitä satun välittämään että tämä ihminen on selvästi satuttanut koiraani jollain tavalla. Koira on ehkä lempein, kiltein ja alistuvin ikinä. Hän ei tiedä olevansa suuri, ottaa kaikki vastaan iloisena ja mahaa näyttäen. Sekarotuinen ääliö mutta rauhallinen sellainen.
Epäilys heräsi siinä kohtaa kun koira nukkui petissään, ja kämppis jostain syystä meni sinne härkkimään. Koira reagoi ensin säikähtämällä ja sitten haukkui peloissaan. Toisella kerralla koira näytti hampaansa, mitä ei ole ikinä tehnyt.
Olen sittemmin todistanut miten kämppis vetää koiraa jaloistaan jotta saisi sen huoneeseensa. Hän on myös mäjäyttänyt oven koiran naamalle ja kerran satuttanut sitä polkemalla tassuille vihoissaan. Tuona kertana räjähdin niin että Kiinassakin kuultiin. Kuka ties mitä muuta on sattunut??

Voinko poistaa tällaisen ihmisen kodistani? Ja miten se lain mukaan menee, jos vuokrat on maksettu?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä vuokrasopimus?

Vierailija
2/74 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain kertomaan, että toivottavasti saat tuollaisen pois omasta kodistasi ja ÄKKIÄ!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus eläinrääkkäyksestä. Ja vie koira kauas tuosta ihmissaastasta. Pistä se tyyppi ulos ja hanki lähestymiskielto.

Vierailija
4/74 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luulisi, että omasta kämpästä voi aina laittaa vuokralaiset pois jos haluaa. Siis näin ajattelisin itse järjellä, mutta tämä ei perustu mihinkään faktatietoon, joten kannattaa yrittää selvitellä asiaa jostain ja toivottavasti saisit täälläkin parempia vastauksia.

Vierailija
5/74 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanot, koska käytät jatkossa koko asuntoa itse. Hän on alivuokralaisen asemassa, 2 viikkoa irtisanomisaika.

Vierailija
6/74 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kattelee omassa kodissaan tuollaista tyyppiä? Ilmoita hänelle, että hänen on nyt aika lähteä!

Vierailija
7/74 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti mikä paska. Potkaise pellolle.

Vierailija
8/74 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakoon takas vanhemmilleen, jos ei muuta keksi. Ulos vaan.

Vierailija
9/74 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä tuollainen paskaläjä ulos asunnostasi. Minä olisin kyllä vetänyt turpaan vaikka pieni nainen oonki.

Vierailija
10/74 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulos kämpästä ja eläinrääkkäystähän tuo on myös ollut.

Hyi olkoon!

Vierailija
11/74 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanot, koska käytät jatkossa koko asuntoa itse. Hän on alivuokralaisen asemassa, 2 viikkoa irtisanomisaika.

Kiitos! Tutkin asiaa

-AP

Vierailija
12/74 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedät kämppistä ensin turpiin ja lujaa ja sitten heität ulos.

Saatanan paskapäät jotka kaltoinkohtelee lemmikkejä, toivoisin että torikivitys tulisi eläinrääkkääjien rangaistukseksi.

Vierailija
13/74 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran jumala AP, potkaiset tuon ihmissaastan ulos heti ja siihen asti pidät huolen, että ei jää hetkeksikään yksin koirasi kanssa!

Vierailija
14/74 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempansa varmaan maksoivat sille, että pääsivät eroon.

Potki pihalle se sairas eläinräkkääjä.

Oletko sanonut jo suoraan, että nyt riitti.

Kamera kuvaamaan, niin saat todisteet koiran kiusaamisesta.

Kukkien kasvatus kuulostaa siltä, että työhuoneessasi muhii vesivahinko.

Vierailija
15/74 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä sille ovea,,,mitä pikemmin sen perempi..jotta viaton rakas koirasi ei saa enemmän kärsiä ja tee rikosilmoitus eläinrääkkäyksestä.

Älä viivyttele hetkenkää enää jos voit.

Voi koira parkaa.

Vierailija
16/74 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄRKYTTÄVÄÄ  

Vierailija
17/74 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Tutkin asiaa

-AP

Kun irtisanot, älä jätä yksinään asuntoon. Noin hullu saattaa tuhota tahallaan. Ottaisin yhteyttä sen vanhempiin. Jos niillä olisi jotain vaikutusvaltaa hirviöjälkeläiseensä.

Vierailija
18/74 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uros vai narttu koira?

Vierailija
19/74 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä teet rikosilmoituksen eläinrääkkäyksestä.

Vierailija
20/74 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempansa varmaan maksoivat sille, että pääsivät eroon.

Potki pihalle se sairas eläinräkkääjä.

Oletko sanonut jo suoraan, että nyt riitti.

Kamera kuvaamaan, niin saat todisteet koiran kiusaamisesta.

Kukkien kasvatus kuulostaa siltä, että työhuoneessasi muhii vesivahinko.

Hassua että ne "kauheat" vanhemmat kävivät täällä oikein halailemassa, ja ostivat kalliin sohvan jota kämppis oli kovasti haaveillut.

Olen miettinyt kameraa kuvaamaan siksi aikaa kun olen töissä. Mutta rikkoisiko se jotain lakia jos en ilmoita siitä?

-AP