Hoikat mitä syötte päivän aikana?
Hei sinä normaalipainoinen , kerro mitä syöt päivän aikana, etenkin yli kolmikymppiset.
Kommentit (448)
- 2 kauraleipää oivariinilla ja pinaatilla, 3 parapähkinää, 2 mukia kahvia mustana
- lohikiusausta miniluumitomaateilla
- kiivi, ohut jälkiuunipala oivariinilla, kourallinen saksanpähkinöitä, pätkis, kahvi mustana
- kahvi mustana, turkkilainen 10 % (puoli purkkia) talkkunajauhoilla ja sokerilla
Otsikossa on "hoikka" ja itse viestissä "normaalipainoinen". Olen itse hoikka ja olen aina ollutkin sellainen.
Mä syön aamulla n. klo 7 puuron, tarvittaessa kaksikin lautasellista + banaania sekä juon kupillisen kahvia. Lounasaikana jonkun lounaan eli esim. pastaa ja jotain lihaa. Iltapäivällä juon teetä tai kupin kahvia. Joskus klo 17 syön ehkä rahkan tms. Illalla n. klo 19-20 välillä syön lautasellisen tai kaksi lämmintä ruokaa (pastaa/riisiä + lihaa). Illalla n. Klo 21-22 saatan syödä vielä rahkan. Välillä syön karkkiakin.
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa on "hoikka" ja itse viestissä "normaalipainoinen". Olen itse hoikka ja olen aina ollutkin sellainen.
Mä syön aamulla n. klo 7 puuron, tarvittaessa kaksikin lautasellista + banaania sekä juon kupillisen kahvia. Lounasaikana jonkun lounaan eli esim. pastaa ja jotain lihaa. Iltapäivällä juon teetä tai kupin kahvia. Joskus klo 17 syön ehkä rahkan tms. Illalla n. klo 19-20 välillä syön lautasellisen tai kaksi lämmintä ruokaa (pastaa/riisiä + lihaa). Illalla n. Klo 21-22 saatan syödä vielä rahkan. Välillä syön karkkiakin.
Ai niin, toisin kuin moni aiempi vastaaja, en syl juurikaan koskaan leipää. Mutta karkkia syön välillä ja Coca Cola Zeroa juon toisinaan. Kahvia menee päivittäin noin 2-3 kupillista.
Aamulla kaurapuuroa joko voisilmällä tai marjoilla tai pati leipää voilla, juustolla ja kasviksilla päivällä lämmin ruoka jonka sisältö vaihtelee tosi paljon, illalla samat leivät kuin aamulla.
Kahvinpapuja. (kokoko papunko meinasit? koko.).
Eilen: aamulla kahvia, lounaalla vian valmisruoka, kolmen maissa tikka-valmisruoka ja illalla sushia. Eli kolme ruokaa. Tämä on hyvin harvinaista, en osaa sanoa, milloin on viimeksi näin käynyt. Yleensä vain lounas ja illallinen ja joskus välipala, sekä iltapala.
Mutta syön tasan mitä haluan. Eilen tuli vain mieleen, että halusin vielä sushia, vaikka olin syönyt jo kaksi kertaa. Joten hain sitä.
173cm/56kg/38v. Aamulla kananmuna, avokado ja mustaa kahvia, lounaaksi mansikoita, hedelmiä ja pähkinöitä, päivälliseksi iso lautasellinen pasta bolognese, kaksi paahtoleipää juustolla ja kalkkunalla ja muutama pala suklaata.
Yleensä syön yhden ison aterian päivässä ja muuten kevyesti. On toiminut jo ainakin 10 vuotta noin. Yleensä kyllä syön enemmän vihanneksia kuin tänä kyseisenä päivänä. Uskon pätkäpaastoon.
171cm/57kg/45v
Aamulla tyypillisesti kaurapuuroa marjoilla ja raejuustolla. Lounaaksi yleensä kanasalaatti ja pähkinöitä tai jotain vastaavaa. Päivälliseksi usein kanaa, riisiä ja kasviksia. Joo, kanaa mulla menee paljon, leipää tai pastaa en syö ollenkaan. Joskus kiireessä korvaan aterian esim. proteiinipatukalla.
Syön kolme ateriaa päivässä, en napostele välissä, pätkäpaastoa noudatan joskaan en orjallisesti. Kahvia juon aamulla, vettä menee paljon päivän aikana. Harrastan aika paljon liikuntaa.
Aamupala: 2 leipää, kahvi. Töissä: viili, kahvi, valmisateria, pulla, kahvi, Kotona: kahvi, keksi tms, Iltaruoka: kotiruoka. Ei iltapalaa. Lisäksi pari kertaa viikossa sipsiä/karkkia/saunasiideriä.
N45v, 51kg/163cm
Aamuisin en syö mitään, juon vain kupillisen kahvia mustana.
Lounas klo 12-13
marjoja maustamattomalla kookosjogurtilla tai pala juustopannaria, kurkkua ja tomaattia tai salaattia työpaikan lounasbuffasta
Päivällinen klo 18-20
Pieni annos pastaa tai lihapulla-ruusukaalivuokaa tai currya riisillä
En syö välipaloja, hedelmiä, makeisia tai levonnaisia
Normaalipainoinen N40+
Kiva ketju, näin ylipainoisena luen mielelläni lisää.
Mitä sattuu mieli tekemään. En syö koskaan aamupalaa koska aamulla ei ole nälkä.
Eilen lounaaksi makaronia ja tomaattikastiketta (eväs työpaikalla), välipalaksi kotona hapankorppua ja illalla banh mi -patonki, viinirypäleitä ja jugurttia raparperihillolla.
Syön nykyisin aika vaihtelevasti ja epäsäännöllisesti, kun ei tule kokkailtua niin paljon yksin asuessa.
Syön harvoin aamiaista, joten yleensä aloitan päiväni lounaalla ja illallisen syön vasta klo 20-22 aikoihin. Lounaan ja illallisen välillä jokin välipala tai sitten napostelua.
Eilen söin poikkeuksellisesti aamiaista: maissihiutaleita, marjoja ja kauramaitoa. Lounas kotikonttorilla, riisiä ja kahden munan kinkkumunakas. Alkuillasta tortillasipsejä ja ranskankermaa, kirsikkatomaatteja, muutama pala kermatoffeeta. Illalliseksi tein Lidlin valmistaikina & -kastikesetillä pitsaa, johon tuli kinkkua, kapriksia ja emmentalraastetta. Söin siitä puolet.
Eilinen meni siis melko pienellä ruokamäärällä, mutta toisaalta en poistunut kotoa kuin pesutuvalle ja aktiivisuusmittarin mukaan kulutukseni oli 1504 kcal. Olen 162 cm pitkä ja painan 48-49 kg.
Aamulla yleensä turkkilaista jogurttia marjoilla ja granolalla. Joskus kylkeen myös leipää ja/tai banaania. Pari kuppia kahvia ja Berocca.
Lounaaksi joku salaatti ja pari näkkileipää. Vettä.
Välipalaksi kahvia ja omenaa tai suklaata/keksejä/pullaa.
Ruuaksi jotain perunaa/pastaa, kalaa, lihaa, kasviksia. Leipää, maitoa.
Iltapalaksi esim. mannapuuroa tai taas sitä turkkilaista jogurttia.
Herkuttelua mahtuu myös viikkoon.
N33, 165/58.
Yks vitunmaku, määrä ratkaisee.
Aamulla, muna, kiivi ja panaali, kahvia, raparepipiirakkaa.
Louna kahva, makaroonia, kahvia, suklaata.
Aamupalalla syön puuroa tai kasvis munakkaan plus rahkaa ja kaksi kuppia kahvia.
Lounaaksi kanaa, riisiä, papuja ja kananmunia. Kahvia vielä tähän päälle.
Päivälliseksi samaa kuin lounaalla.
Iltapalaksi voileipiä, hedelmiä ja maitotuotteita yms.
Ja kaikki napostelut näihin väleihin.
Vettä tulee juotua noin pari litraa päivässä.
N 169/57
Vaihtelee paljon. En stressaa syömistä, syön ku on nälkä tai kun on aikaa, ja syömisetkin on vähän mitä sattuu. Esim eilen:
Aamupala: pari isoa karjalanpiirakkaa munavoilla
Lounas: katkarapu-mozzarellasalaattia cittarin tiskiltä, smoothie.
Illallinen: venähti taas pitkälle. Noin klo 22 söin loput lounaalta jääneestä salaatista, ruisleivän juustolla ja tomaatilla ja karkkipussin jämät kaapista.
Joku toinen päivä saatan syödä lounaaksi tacoja ja illalliseksi pitserian pitsan.
Tänään:
- aamupalalla noin puoli litraa maitokahvia
- lounas: kaksi jälkiuunileipää kananmunalla ja juustolla
- puoli pussillista panttereita
- päivällinen: nuudeleita ja lihapullia + jogurttia ja mansikoita
Olen 48v ja hoikka