Olen alkanut ymmärtää miksi monet keski-ikäiset naiset värjäävät hiuksensa räikeän punaiseksi
Koska meitä keski-ikäisiä hiirulaisenharmaita naisia ei huomata!
Olin yhdessä yleisötilaisuudessa ja tuntui että olin näkymätön. Ihmiset (etenkin miehet) etuilivat, eivät kuunnelleet ym.
Nuorena blonditukkana näin ei käynyt. Silloin olin olemassa. Blondi en enää halua olla mutta ehkä minut "nähtäisiin" jos olisin värikkäämpi? Pelottavampi?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko näkyä negatiivisessa mielessä?
Haluan vaun näkyä, en olla näkymätön.
Ap
MIksi haluat näkyä? Etkö ole tullut nähdyksi aivan tarpeeksi nuoruudessasi?
En ole ap, mutta esimerkiksi koska:
- en halua että minua päin kävellään
- haluan saada puheenvuoroja kokouksissa töissä
- haluan myös tulla huomatuksi ja kuulluksi muualla kuten harrastusryhmässä, taloyhtiön kokouksessa
- jos menen liikkeeseen, on mukavaa että asiakaspalvelijat huomaaavat minut
Minä sain ulkonäöstäni huomiota nuorena liikaakin, se oli introvertile todella tukalaa että jopa kaduilla kun kuljiin ajatuksissani tultiin kommentoimaan ulkonäköäni tai iskemään. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että elämässäni nyt asioiita helpottaa olla sen näköinen että minut huomataan.
On sinulla valtava pätemisen tarve!
Tämä on niin huvittavaa, että jos nainen haluaa tehdä jotain joka liittyy esim. uralla paremmin menestymiseen, niin se on jotain hiton pätemisen tarvetta mutta mieheltä se on vaan ihan järkevä veto.
Pitäähän siellä pään sisälläkin olla jotain muuta,kuin punainen väri! Noita uraihmisiä on pilvin pimein,ettei niitä erota enää mistään! Tukan värjääminenkään ei tuo uskottavuutta! Päin vastoin!
Vierailija kirjoitti:
Ostoskeskuksissa miehet kävelevät päin jos en itse väistä, ihan riippumatta siitä missä kohtaa käytävää on. Wtf miehet?
Keski-ikäinen täti
Kävelevät minuakin päin, vaikka olen nuori ja kaunis. Esim. kävelykadulla, jos kävelen tien oikeaa reunaa, väistän vain vanhukset, koiranulkoiluttajat ja pienet lapset, joskus vaikkapa jonkun jolla on raskas kantamus. Kyllä ne miehet väistää, kun kävelee tarpeeksi lähelle väistämättä.
Olenkin aina tajunnut että ne punaiseksi värjäävät haluavat huomiota, ovat aina luonteeltakin sellasia kaakattajia. Ei tämä rakettitiedettä ole.
Minusta tässä iässä parasta on juuri se että on näkymätön. Nuoruudessa oli kamalaa juuri se miesten huomio, kaikenlaisia törkyturpia ja limanuljaskoja joutui väistelemään.
Minulla on tumma tukka joka alkanut vienosti harmaantua. En oo värjäilly yli kymmeneen vuoteen. Enkä meikkaa. Kiva nähdä miltä oikeasti näyttää ja nähdä itsessään omat juuret ja tarkkailla miten muovautuu vanhaksi.
N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kummasta tämä viha keski-ikäisiä naisia kohtaan kumpuaa? Mikä siinä on taustalla? Monesti keski-ikäiset naiset ovat äitejä, siskoja, jonkun lapsia, pieniä työmuurahaisia yhteiskunnan rattaissa. Tai sitten työttömiä, lapsettomia mutta harmittomia, eivät ryyppää ja rällää ja hajota paikkoja.
Onko samanlaista vihaa olemassa keski-ikäisiä miehiä kohtaan? Kyselen, kun kiinnostaa. Samapa tuo, minkä värinen on tukka, mutta jokainen ihminen ansaitsee ihmisarvoista kohtelua. Keski-ikäisyys ei ole mikään tarttuva rutto.
Kyllähän valkoiset setämiehet on ajettu arvohierarkiassa nurkkaan.
Täällä sitä kostetaan punatukkaisille tätinaisille.
Ei meitä kyllä itse asiassa ole. Julkista keskustelua/käytöstä on ehkä siistitty, mutta valta ja rahat ovat edelleen meillä, ja pysyvät. Valkoiset heteromiehet ovat nurkassa ainoastaan punavihreästä kivakiva-kuplasta katsottuna, mutta se on harhaa.
Punanen on hyvä väri. Tykkään kyllä. Mutta miksi pitää valita se kaikista räikein ja leikata hiukset samalla siihen kananpersemalliin??
Vierailija kirjoitti:
Vanhojen naisten epätoivoinen näyttäminen nuorekkaalta värjäämällä hiuksiaan on vain noloa.
Mikä siinä on, että ei tajuta ettei kaikki mitä naiset tekevät tapahdu miesten miellyttämisen takia. Te taidatte olla niitä oikeita mainosten uhreja kun luulette, että naisella kaikki tapahtuu miesten mielenkiinnon vuoksi.
Esim. itselläni on luonnostaan hyvin paksut hiukset. Meinasin kasvattaa taas pitkäksi, mutta sitten ärsyynnyin kun niskassa oli taas painava reuhka. Koska lahjoitin parikymppiä tuttavalle ruokaan niin kampaajaraha meni melkein siinä.
Ei hätää -tartuin miehen partakoneeseen, vedin sillä peilin avulla niskan lyhyeksi. Sitten tartuin ohennussaksiin ja vedin ylhäältä alaspäin-vedoilla kaiken ylimääräisen hiusmassan pois.
Sen jälkeen viimeistelin hiustenleikkuusaksilla latvat taas ylhäältä alaspäin suunnatuin vedoin niin, että lopputulos oli rikottu ja kevyt. Miten ihanan ilmava tukka ja ei maksanut mitään! Ja taas on tukka lyhyt, miten kehtasinkaan, hyi minua!
Kohta tulen keski-ikään ja hiukset ovat olleet eri punaisen sävyissä koko aikuisuuden. Hiukset ovat pitkät ja kasviväreillä värjätyt luonnolliset punasävyt sopivat minulle tosi hyvin. Aion värjätä jatkossakin hiuksiani punaiseksi, vaikka keski-ikä alkaakin kolkutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostoskeskuksissa miehet kävelevät päin jos en itse väistä, ihan riippumatta siitä missä kohtaa käytävää on. Wtf miehet?
Keski-ikäinen täti
Heikompi väistää.
Itsekkäät ei väistä. Ja tästä on turha maalittaa vaan miehiä. Naisetkaan ei väistä, etenkään jos heitä on useampi. Kulkevat rintamana vierekkäin, joskus vaunujenkin kanssa, eikä tee elettäkään väistääkseen.
Kunhan kysyn. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punainen on ruma. Tädit luulevat muuta.
Sanoinko jotain kauneudesta? Kyse on näkymisestä.
Ap
Miksi haluat huomiohuorata rumuudella?
Koska se on kivaa ja voin! Ja se ärsyttää sinua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko näkyä negatiivisessa mielessä?
Haluan vaun näkyä, en olla näkymätön.
Ap
Siihen on muitakin tapoja kuin näyttää rumalta.
"Olin yhdessä yleisötilaisuudessa ja tuntui että olin näkymätön"
Lyhyille miehille tämä on aivan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ole ruma.
Kyllä on. Suorastaan järkyttävä.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Kohta tulen keski-ikään ja hiukset ovat olleet eri punaisen sävyissä koko aikuisuuden. Hiukset ovat pitkät ja kasviväreillä värjätyt luonnolliset punasävyt sopivat minulle tosi hyvin. Aion värjätä jatkossakin hiuksiani punaiseksi, vaikka keski-ikä alkaakin kolkutella.
Tämä kuulostaakin nätiltä. Toista on ne kirkuvan pellenpunaiset kananpersetukat joita näkee keski-ikäsillä.
Tosin sinunkin tukkas voi kohta hapertua pois, mullakin oli pitkä heviletti vielä 40v, mutta nyt 50v on hapertunutta ohutta pörröä joka ei kasva kuin vähän olkapäiden alle ja kiertyy omituisesti kasaan, päälaella paistaa kalju.
Joillain onnekkailla on luonnostaan niin paksu tukka ettei harveneminen näy missään, mutta minä en niihin kuulu.
Hampaatkin on harvenneet monella kymmenessä vuodessa.
Tähän kun iskisi vielä pellenpunaisen kananperseen niin voi morjes. 😂
N50
Tuo on hyvä oivallus😲
Mietimme tuota juurikin kampaajalla viimeksi, että mikä tuohon ajaa vanhemmat naiset.
En kyllä tiedä, että onko tuo kovin respektivia herättävää🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoinko jotain kauneudesta? Kyse on näkymisestä.
Ap
Miksi ihmeessä?
Yleensä suomalainen ihminen ei jalua huomiota ja haluaa olla rauhassa.
Oot varmaan joku niistä jotka kiertää kaikissa tosiTV-ohjelmissa, kun huomioo pitää saada.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hyvä oivallus😲
Mietimme tuota juurikin kampaajalla viimeksi, että mikä tuohon ajaa vanhemmat naiset.
En kyllä tiedä, että onko tuo kovin respektivia herättävää🙄
Respektivia, buahaha. Puhu ihan suomea vaan, ei me kerrota kellekään.
Se on vähän kuin STOP-merkki tai punainen liikennevalo. Ei kannata lähestyä. Tosin punainen on niin ysäriä, eikös nykyään oo muodissa sininen, lila ja kirkkaan keltainen.
Ap, tyylikäs ihminen huomataan ja huomioidaan ihan iästä riippumatta.
Eli olet nyt menossa ihan päinvastaiseen suuntaan. Kuvittelet, että jos näytät stop-liikennemerkiltä, niin sinut huomataan. Ehkä joo, mutta sellaistako huomiota haluat? Eikö olisi kivempi tulla nähdyksi ihmisenä?
voimistuneita ääliöitä kirjoitti:
kaameita kapistuksia nua punaseksi värjätyt vanhoja läskejä on kampaaja huijannut pride sävyihin. ei heille kukaan normi mene puhumaan. nenään vielä 3cm räkä renkas. lähi pupien ruusuja[/quote
Kaameata "kirjoitusta" virheitä myöten. Terv renkas. lähi pupi ruusu.
Kyllähän valkoiset setämiehet on ajettu arvohierarkiassa nurkkaan.
Täällä sitä kostetaan punatukkaisille tätinaisille.