Olen alkanut ymmärtää miksi monet keski-ikäiset naiset värjäävät hiuksensa räikeän punaiseksi
Koska meitä keski-ikäisiä hiirulaisenharmaita naisia ei huomata!
Olin yhdessä yleisötilaisuudessa ja tuntui että olin näkymätön. Ihmiset (etenkin miehet) etuilivat, eivät kuunnelleet ym.
Nuorena blonditukkana näin ei käynyt. Silloin olin olemassa. Blondi en enää halua olla mutta ehkä minut "nähtäisiin" jos olisin värikkäämpi? Pelottavampi?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Punainen on ruma. Tädit luulevat muuta.
ei ole ruma.
voimistuneita ääliöitä kirjoitti:
kaameita kapistuksia nua punaseksi värjätyt vanhoja läskejä on kampaaja huijannut pride sävyihin. ei heille kukaan normi mene puhumaan. nenään vielä 3cm räkä renkas. lähi pupien ruusuja
Sinun näkemyksesi kauneudesta ja tyylikkyydestä ei ole se ainoa. Joissain kulttuureissa ihmisen kuuluu olla mahdollisimman huomaamaton ja hillitty. Toisissa kulttuureissa taas ihminen saa näkyä ja kuulua. Täällä tyyli on vapaa, kumpikin ok iästä riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko näkyä negatiivisessa mielessä?
Haluan vaun näkyä, en olla näkymätön.
Ap
MIksi haluat näkyä? Etkö ole tullut nähdyksi aivan tarpeeksi nuoruudessasi?
En ole ap, mutta esimerkiksi koska:
- en halua että minua päin kävellään
- haluan saada puheenvuoroja kokouksissa töissä
- haluan myös tulla huomatuksi ja kuulluksi muualla kuten harrastusryhmässä, taloyhtiön kokouksessa
- jos menen liikkeeseen, on mukavaa että asiakaspalvelijat huomaaavat minut
Minä sain ulkonäöstäni huomiota nuorena liikaakin, se oli introvertile todella tukalaa että jopa kaduilla kun kuljiin ajatuksissani tultiin kommentoimaan ulkonäköäni tai iskemään. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että elämässäni nyt asioiita helpottaa olla sen näköinen että minut huomataan.
On sinulla valtava pätemisen tarve!
Tämä on niin huvittavaa, että jos nainen haluaa tehdä jotain joka liittyy esim. uralla paremmin menestymiseen, niin se on jotain hiton pätemisen tarvetta mutta mieheltä se on vaan ihan järkevä veto.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiset (tai keski-ikää lähestyvät) suomalaiset naiset, jotka värjaa hiuksensa punaiseksi ovat Suomen Kareneita. Kuvittelevat, että väri antaa jonkinlaisen itseotetun etuoikeutuksen kaikkeen ja luvan rikkoa sääntöjä. Joten jos haluaa leimautua k-pääksi niin siitä vaan värjäämään.
Todettakoon, että alkuperäisesti punapäiset eivät useimmiten tällaisia, tosin poikkeuksia siinäkin ryhmässä on.
Kuinka moni keski-ikäinen suomalainen sä olet ollut?
Ihmettelen, että miten niin keski-iässä ei saisi kaivata miesten huomiota (siis jos ei ole esim parisuhteessakaan, vaikea sitäkään saada ilman että kukaan huomaa) ? Kyllä se puoliso nyt on joka iässä aika tärkeä useimmille ihmisille.
Ja miks miehet saisi kävellä päälle? Höpö höpö, en varmasti vöistä yhtäkään kusimunaa, kävelköön ohi koskematta minuun!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Occams razor - Punainen on feminiinen pääväri ja tosi moni nainen yksinkertaisesti vaan pitää siitä väristä, monesti vaatii iän tuomaa rohkeutta tuoda omat mieltymyksensä esiin.
Tässä ketjussa on äärimmäisen laiskaa ajattelua.Anglismit on ajattelun laiskuutta.
Anglismit? Alleviivasit mun pointtia paremmin kun mitään mitä mä olisin voinu ikinä itse kirjoittaa.
Älä ihmeessä argumentoi aiheesta, näyttää hyvältä, älykkäältä.Kerrotko mikä on syy sille että et voi käyttää vakiintunutta suomenkielistä termiä suomenkielisellä keskustelupalstalla? Onko englanti hienompaa? Älykkäämpää?
Aha. No mikä on anglismin suomenkielinen vastine?
Occams razor = Occamin partaveitsi. Käännös ollut käytössä jo yli 100 vuotta suomen kielessä.
Punainen on erittäin hyvä huomio- ja varoitusväri, kannatan!
Mistä kummasta tämä viha keski-ikäisiä naisia kohtaan kumpuaa? Mikä siinä on taustalla? Monesti keski-ikäiset naiset ovat äitejä, siskoja, jonkun lapsia, pieniä työmuurahaisia yhteiskunnan rattaissa. Tai sitten työttömiä, lapsettomia mutta harmittomia, eivät ryyppää ja rällää ja hajota paikkoja.
Onko samanlaista vihaa olemassa keski-ikäisiä miehiä kohtaan? Kyselen, kun kiinnostaa. Samapa tuo, minkä värinen on tukka, mutta jokainen ihminen ansaitsee ihmisarvoista kohtelua. Keski-ikäisyys ei ole mikään tarttuva rutto.
Vierailija kirjoitti:
Ja miks miehet saisi kävellä päälle? Höpö höpö, en varmasti vöistä yhtäkään kusimunaa, kävelköön ohi koskematta minuun!!
Miksi sinäkään saisit kävellä päälle? Okei, sovitaan sitten niin, että heikompi/pienempi väistää.
Tasa-arvoahan te halusitte. Se tarkoittaa, että teille ei enää auota ovia, teitä ei väistetä, eikä teille osoiteta muitakaan erityisiä huomionosoituksia, jotka ennen vanhaan olivat itsestään selviä.
Nauttikaa nyt saavutuksestanne!
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, että miten niin keski-iässä ei saisi kaivata miesten huomiota (siis jos ei ole esim parisuhteessakaan, vaikea sitäkään saada ilman että kukaan huomaa) ? Kyllä se puoliso nyt on joka iässä aika tärkeä useimmille ihmisille.
Saa kaivata mutta ei se ole mikään luonnonlaki, että kaikki kaipaa. On ihan kiva tulla huomioduksi mutta en millään lailla arvota miesten huomiota paremmaksi.
Täti
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiset (tai keski-ikää lähestyvät) suomalaiset naiset, jotka värjaa hiuksensa punaiseksi ovat Suomen Kareneita. Kuvittelevat, että väri antaa jonkinlaisen itseotetun etuoikeutuksen kaikkeen ja luvan rikkoa sääntöjä. Joten jos haluaa leimautua k-pääksi niin siitä vaan värjäämään.
Todettakoon, että alkuperäisesti punapäiset eivät useimmiten tällaisia, tosin poikkeuksia siinäkin ryhmässä on.
Äitini on keski-iän myöhemmällä puolella, pitää punaista tukkaa ja toinen nimi on Kaarina. Ei kyllä etuile missään ja ole soittamassa päällikköä paikalle vaan on rento luonne. Kelpaako silti Kareniksi?
Vierailija kirjoitti:
Mistä kummasta tämä viha keski-ikäisiä naisia kohtaan kumpuaa? Mikä siinä on taustalla? Monesti keski-ikäiset naiset ovat äitejä, siskoja, jonkun lapsia, pieniä työmuurahaisia yhteiskunnan rattaissa. Tai sitten työttömiä, lapsettomia mutta harmittomia, eivät ryyppää ja rällää ja hajota paikkoja.
Onko samanlaista vihaa olemassa keski-ikäisiä miehiä kohtaan? Kyselen, kun kiinnostaa. Samapa tuo, minkä värinen on tukka, mutta jokainen ihminen ansaitsee ihmisarvoista kohtelua. Keski-ikäisyys ei ole mikään tarttuva rutto.
Ihan perusnaisvihaa ja muka helppo kohde. Ajattelevat naisten olevan yhtä pinnallisia kuin itse ovat, ja luulevat kaikkien keski-ikäisten olevan rupsahtaneita ja epätoivoisia, joita on helppo nälviä.
Kyllä ne nuoremmatkin osansa saavat, mutta heitä vihaajat jaksavat vielä kuolata.
Mummot jätetään aika hyvin rauhaan. Oisko vihaajilla sittenkin vähän moraalia?
Vierailija kirjoitti:
Ostoskeskuksissa miehet kävelevät päin jos en itse väistä, ihan riippumatta siitä missä kohtaa käytävää on. Wtf miehet?
Keski-ikäinen täti
Jos he kävelevät päin "vahingossa"?
Minä ainakin haluan olla blondi edelleen. En tiedä huomataanko mua mitenkään erityisesti, mut ei ainakaan kukaan kävele yli.
N52
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvoahan te halusitte. Se tarkoittaa, että teille ei enää auota ovia, teitä ei väistetä, eikä teille osoiteta muitakaan erityisiä huomionosoituksia, jotka ennen vanhaan olivat itsestään selviä.
Nauttikaa nyt saavutuksestanne!
Aika noloa vedota TASA-arvoon tässä.. Ei tämä ole sukupuolikysymys kuin ulimiehille :D
Yhtä lailla naiset avaa ovia toisille naisille ja miehille ja väistää kadulla toisia.
Samoin tekee normaalit miehet.
Vain uli on avaamatta ovea, jos ei saa 100 varmana seksiä :D
Vierailija kirjoitti:
Ostoskeskuksissa miehet kävelevät päin jos en itse väistä, ihan riippumatta siitä missä kohtaa käytävää on. Wtf miehet?
Keski-ikäinen täti
Heikompi väistää.
Minä en keski-ikäisenä "tätinä" huomaa enää nuoria lainkaan, vaan kiinnitän huomioni siihen, kuinka muut ikäiseni pärjäävät taistelussaan ikäoikkuja vastaan. Se jos mikä voimaannuttaa.
Kun sinä tunnet historian paremmin, niin mikset miehenä pukeudu miehiseen vaaleanpunaiseen vaan kateellisena ruikutat täällä, ettei tädit saa värjätä tai sinä poljet jalkaa?