Olen alkanut ymmärtää miksi monet keski-ikäiset naiset värjäävät hiuksensa räikeän punaiseksi
Koska meitä keski-ikäisiä hiirulaisenharmaita naisia ei huomata!
Olin yhdessä yleisötilaisuudessa ja tuntui että olin näkymätön. Ihmiset (etenkin miehet) etuilivat, eivät kuunnelleet ym.
Nuorena blonditukkana näin ei käynyt. Silloin olin olemassa. Blondi en enää halua olla mutta ehkä minut "nähtäisiin" jos olisin värikkäämpi? Pelottavampi?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Occams razor - Punainen on feminiinen pääväri ja tosi moni nainen yksinkertaisesti vaan pitää siitä väristä, monesti vaatii iän tuomaa rohkeutta tuoda omat mieltymyksensä esiin.
Tässä ketjussa on äärimmäisen laiskaa ajattelua.
Ittehän ajattelet tosi päin persettä, eihän punainen ole mikään feminiininen väri ollenkaan, vaan veren ja vallan väri. Aiemmin nimenomaan kuninkaallisten ja keisarien jne. väri.
Aiemmin pikkutytöt puettiin vaaleansiniseen, eikä vaaleanpunaiseen.
Nää värihommat on tällaista muotia ja markkinointia, eikä mitään kiveen hakattuja totuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Occams razor - Punainen on feminiinen pääväri ja tosi moni nainen yksinkertaisesti vaan pitää siitä väristä, monesti vaatii iän tuomaa rohkeutta tuoda omat mieltymyksensä esiin.
Tässä ketjussa on äärimmäisen laiskaa ajattelua.Anglismit on ajattelun laiskuutta.
Anglismit? Alleviivasit mun pointtia paremmin kun mitään mitä mä olisin voinu ikinä itse kirjoittaa.
Älä ihmeessä argumentoi aiheesta, näyttää hyvältä, älykkäältä.
Et sinäkään argumentoinut aiheesta: näkymisestä. Ja punainen feminiinen väri? Noinko huonosti tunnet historian?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko näkyä negatiivisessa mielessä?
Haluan vaun näkyä, en olla näkymätön.
Ap
MIksi haluat näkyä? Etkö ole tullut nähdyksi aivan tarpeeksi nuoruudessasi?
Ota naamatatska. Nokitat sillä maakuntien Pikku-Myyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markkina-arvoa aletaan testaamaan helpoimmasta päästä! Kehoa on huomattavasti vaikeampaa muokata! Tukan värjäys punaiseksi,on eräänlainen avunpyyntö!
Huoh. Ei mitään tekemistä markkina-arvon kanssa. Mistä hitosta tulee käsitys että naiset haluaa vain miellyttää miehen silmää?
Raadollistahan se on,mutta totta!
Kuule, harvemmin enää keski-iässä. Harva kaipaa erityisesti miesten huomiota. Elämässä on erilainen tärkeysjärjestys.
Niinpä. Itsekin ollut ollut selibaatissa kohta 15 vuotta ja aion olla loppuikäni. Miesten viehättäminen ei siis kiinnosta ollenkaan. - nainen 48 v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on äärimmäisen laiskaa ajattelua.Anglismit on ajattelun laiskuutta.
Anglismit? Alleviivasit mun pointtia paremmin kun mitään mitä mä olisin voinu ikinä itse kirjoittaa.
Ei ole älykästä aloittaa argumentointia ylimielisyydellä, jopa olkiukkoilulla, niin kuin sinä teit. Tai ehkä olet vain mielestäsi liian älykäs laiskojen ajattelijoiden ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markkina-arvoa aletaan testaamaan helpoimmasta päästä! Kehoa on huomattavasti vaikeampaa muokata! Tukan värjäys punaiseksi,on eräänlainen avunpyyntö!
Huoh. Ei mitään tekemistä markkina-arvon kanssa. Mistä hitosta tulee käsitys että naiset haluaa vain miellyttää miehen silmää?
Raadollistahan se on,mutta totta!
Kuule, harvemmin enää keski-iässä. Harva kaipaa erityisesti miesten huomiota. Elämässä on erilainen tärkeysjärjestys.
Noinhan moni uskottelee itselleen! Eihän kukaan ääneen sano,että vastakkaisen sukupuolen huomiota oon hakemassa! Se on hiljainen/salainen toive,joka voi tuntua jopa jännittävältäkin!
Vierailija kirjoitti:
Pidän punaisista hiuksistani itse kirjoitti:
Mitähän höpinää täällä taas on? Mistä te voitte tietää kaikkien keski-ikäisten naisten syyt hiusten punaiseksi värjäämiseen? Johan oli taas ilkeily. Mitä sitä tarvitsee kenellekään puolustella jos haluaa hiustensa olevan punaiset? Tai siniset. Tai mustat. Ei se kerro ihmisestä kai mitään. Aloituksessakaan ei ollut kyse tästä. Mitä varten pitää aina alkaa esittämään stereotypioita ja nälvimään? Joku naistenvihaaja taas paikalla. Huoh.
Kuulostat ihan oikeasti Karenilta. Tuliko paha mieli kun ihmiset tajuaa minkälainen pohjimmiltasi olet?
Jos joku täällä kuulostaa karenilta niin se olet kyllä sinä.
Vierailija kirjoitti:
Värjätkää mielummin vaikka siniseksi tai violetiksi. Tai käyttäkää sen värisiä peruukkeja. Punainen on jotain niin karseaa....
ei ei ei näitä cis pride värejä ei herran jestas sentään ei
Punapäät ei pääse taivaaseen..........mut ilmasiks sirkukseen!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En ole ap, mutta esimerkiksi koska:
- en halua että minua päin kävellään
- haluan saada puheenvuoroja kokouksissa töissä
- haluan myös tulla huomatuksi ja kuulluksi muualla kuten harrastusryhmässä, taloyhtiön kokouksessa
- jos menen liikkeeseen, on mukavaa että asiakaspalvelijat huomaaavat minut
Minä sain ulkonäöstäni huomiota nuorena liikaakin, se oli introvertile todella tukalaa että jopa kaduilla kun kuljiin ajatuksissani tultiin kommentoimaan ulkonäköäni tai iskemään. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että elämässäni nyt asioiita helpottaa olla sen näköinen että minut huomataan.
Joillakin alkavat hiukset harmaantua jo nelikymppisenä. Minä ainakin haluan peittää ne ja punainen on siihen ihan yhtä sopiva väri kuin mikä tahansa muukin. Tosin porkkanaan vivahtava sävy olisi useimpien iholle huomattavasi sopivampi kuin se punajuuren sävyinen jota moni keski-ikäinen suosii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostoskeskuksissa miehet kävelevät päin jos en itse väistä, ihan riippumatta siitä missä kohtaa käytävää on. Wtf miehet?
Keski-ikäinen täti
Niin no jomman kumman pitää aina väistää. Ethän sinäkään ole ollut väistämässä jos kävelet toista päin.
Molemmat väistävät tietenkin hieman, eu niin, että toinen kävelee päin ilman aikomustakaan sujuvoittaa tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko mikä on syy sille että et voi käyttää vakiintunutta suomenkielistä termiä suomenkielisellä keskustelupalstalla? Onko englanti hienompaa? Älykkäämpää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En ole ap, mutta esimerkiksi koska:
- en halua että minua päin kävellään
- haluan saada puheenvuoroja kokouksissa töissä
- haluan myös tulla huomatuksi ja kuulluksi muualla kuten harrastusryhmässä, taloyhtiön kokouksessa
- jos menen liikkeeseen, on mukavaa että asiakaspalvelijat huomaaavat minut
Minä sain ulkonäöstäni huomiota nuorena liikaakin, se oli introvertile todella tukalaa että jopa kaduilla kun kuljiin ajatuksissani tultiin kommentoimaan ulkonäköäni tai iskemään. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että elämässäni nyt asioiita helpottaa olla sen näköinen että minut huomataan.
On sinulla valtava pätemisen tarve!
Vierailija kirjoitti:
Pidän punaisista hiuksistani itse kirjoitti:
Mitähän höpinää täällä taas on? Mistä te voitte tietää kaikkien keski-ikäisten naisten syyt hiusten punaiseksi värjäämiseen? Johan oli taas ilkeily. Mitä sitä tarvitsee kenellekään puolustella jos haluaa hiustensa olevan punaiset? Tai siniset. Tai mustat. Ei se kerro ihmisestä kai mitään. Aloituksessakaan ei ollut kyse tästä. Mitä varten pitää aina alkaa esittämään stereotypioita ja nälvimään? Joku naistenvihaaja taas paikalla. Huoh.
Kuulostat ihan oikeasti Karenilta. Tuliko paha mieli kun ihmiset tajuaa minkälainen pohjimmiltasi olet?
"Karen" on ilkeä ja tiukkapipo valittaja. Nyt sitten käyttäydyt juuri niinkuin sellainen? Ilkeä kommentti ja tiukkapipo sen suhteen minkä väriseksi muut haluavat värjätä hiuksensa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhojen naisten epätoivoinen näyttäminen nuorekkaalta värjäämällä hiuksiaan on vain noloa.
Höpö höpö. Useimmat ihmiset - naiset ja miehet / nuoret ja vanhat - tiedostavat kyllä ikänsä ihan hyvin.
Teinit ja nuoret kuvittelevat omistavansa maailman, tyylin ja oikeuden itseilmaisuun. Todellisuudessa ihminen saa ilmaista itseänsä riippumatta iästään. Ei se punkhenkinen 20v muutu taikaiskusta harmaavarpuseksi täyttäessään 50v, vaan ihan sama Ellu se siellä piilee vaikkapa vanhemmassa kropassa. Ja jos Ellu edelleen pitää piikkipannoista, maihareista ja nahkatakeista, ei niitten hankkiminen tai pitäminen ole mitenkään epätoivoista nuorekkuuden tavoittelua vaan ihan normaalia elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ihmeessä argumentoi aiheesta, näyttää hyvältä, älykkäältä.Kerrotko mikä on syy sille että et voi käyttää vakiintunutta suomenkielistä termiä suomenkielisellä keskustelupalstalla? Onko englanti hienompaa? Älykkäämpää?
Aha. No mikä on anglismin suomenkielinen vastine?
Miehiä kyllä haukutaan, jos haluaa näyttää nuorelta käyttämällä tennareita, mutta naisten noloa hiustenvärjäystä ei saa kritisoida... Naisten ego ei kestä mitään.