Aika tymäkkää tuollainen makurahka. Söin jälkkäriksi sitruunarahkaa. Maistui sitruunasorbetille. Syöttekö ikinä makurahkoja?
Minulla on kaapissa vielä irish coffee ja mango.
Mikä on teidän lempimakunne?
Kommentit (59)
Sitruuna ja Irish Coffee ehdottomat suosikit
Liian tuhtia tavaraa sellaisenaan syötäväksi, mutta teemme usein juustokakkuja ja niihin ovat käteviä.
Vierailija kirjoitti:
Vain itsetehtyä
Komppaan tätä! Puolet rahkaa ja puolet maustamatonta jugurttia, sinne sitten mausteita mitä haluaa, marjoista tai hedelmistä tai ihan makuesansseista.
Kaupan makurahkat on kiskontaa! JA pahoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syökö joku maustamatonta rahkaa?
Miten sitä voi syödä jos siinä ei ole makua?
Vallan mainiosti, rahkaa lusikkaan, suu auki ja ääntä kohti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisi vain leivontarahkoja?
15% sokeria ja yhdessä purkissa reilu 300 kcal. Vaniljakermajäätelön kanssa samaa tasoa.
Juu, en tykkää nykyisistä jäätelöistä, mutta rahkasta tykkään. Aloittaja puhuikin herkuttelusta. Mutta heti pitää taas olla laihduttamassa. On se kumma.
En ole koskaan kuullutkaan mistään makurahkasta ja melkein luulen, että olette keksineet koko jutun. Mutta kiitos vinkistä.
Vierailija kirjoitti:
Liian tuhtia tavaraa sellaisenaan syötäväksi, mutta teemme usein juustokakkuja ja niihin ovat käteviä.
Eivätkö juustokakut ole tuhtia tavaraa? Rahka ehkä hiukan keventää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15% sokeria ja yhdessä purkissa reilu 300 kcal. Vaniljakermajäätelön kanssa samaa tasoa.
Juu, en tykkää nykyisistä jäätelöistä, mutta rahkasta tykkään. Aloittaja puhuikin herkuttelusta. Mutta heti pitää taas olla laihduttamassa. On se kumma.
En ole koskaan kuullutkaan mistään makurahkasta ja melkein luulen, että olette keksineet koko jutun. Mutta kiitos vinkistä.
'
'https://www.valio.fi/tuotteet/rahkat-ja-leivontatuotteet/valio-maustett…
Valion sivuilla on resepti, että voi sekoittaa tuollaista makurahkaa ja pakastettua banaania ja ajaa blenderissä sekaisin ja saa ihanaa pehmistä.
Sitten ne pilaavat sen reseptin neuvomalla, että päälle voi laittaa granolaa, kookoshiutaleita tai hedelmäpaloja. Yhhyh.
Siis kyllähän pehmikseen laitetaan suklaata ja salmiakkiströsseliä, jos on.
Mutta totta se on, Valiolla on tosiaan tällaisia makurahkoja. Valion mielestä ne voi syödä sellaisenaan tai käyttää leivonnassa ja jälkiruokiin. Maustettu rahka. Kuulostaa hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö juustokakut ole tuhtia tavaraa? Rahka ehkä hiukan keventää sitä.
Eivät ole mitään jälkkäreitä. Leivonnaisina niissä on puolet vähemmän energiaa painoyksikköä kohden kuin vehnäpullissa, munkeissa, viinereissä ja kekseissä.
Vierailija kirjoitti:
Sitten syötte kuitenkin juustokakkua sellaisenaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten syötte kuitenkin juustokakkua sellaisenaan.
Oletko vähän yksinkertainen? Ei rahka ole ainoa kalun ainesosa ja yksi ihminen vedä koko kakkua nassuun.
Vierailija kirjoitti:
Sen rasva- ja sokerimäärän takia. Ne välipalaksi tarkoitetut ovat huomattavasti vähärasvaisempia ja -sokerisia juurikin siksi, että niiden käyttötarkoitus on eri. Siis saahan noita leivontaankin tarkoitettuja sellaisenaan syödä, mutta vähän se on kuin joisi kermaa ruokajuomana maidon sijaan.
Syön,pipari on suosikkini mutta sitä saa vain joulun alla 😬 Irish coffee on hyvää myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen rasva- ja sokerimäärän takia. Ne välipalaksi tarkoitetut ovat huomattavasti vähärasvaisempia ja -sokerisia juurikin siksi, että niiden käyttötarkoitus on eri. Siis saahan noita leivontaankin tarkoitettuja sellaisenaan syödä, mutta vähän se on kuin joisi kermaa ruokajuomana maidon sijaan.
Valion sivuilla kerrotaan, että ne on tarkoitettu leivonnan lisäksi ihan sellaisenaan syötäviksi.
Eri
En ole maistanut Valion maustettuja rahkoja, mutta jotain vastaavia olen muutaman kerran herkuttelumielessä, ja kaikki on ollut mun makuun ylimakeita. Noissa näyttäisi olevan 15-16% sokeria, joten tiedän maistamattakin ettei ole mun juttu. Maustan mieluummin rahkan ja jogurtin itse esim. kuivatulla sitruunan tai appelsiinin kuorella, marjoilla ja/tai aidolla vaniljalla. Makeuttamiseen tarvittaessa ripaus erytritolia (karppisokeria).
Sitruuna on nam, samoin sitruuna-lime. Joskus ostan ja syön sellaisenaan ja jätän jäätelön ostamatta.
Tuo sitruuna-lime löytyy Lidlistä, milbona merkkinen. Tosi hyvää.
Kyllähän ne nälän pitää poissa paremmin kuin joku skyr. Syön töissä välipalana kun on fyysinen työ että jaksaa. Ihan normaalipainoinen olen.
Juu, ei normaalit ihmiset syö.