Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos normaalipainoinen nainen istuu yksin baarissa/terassilla/kahvilassa, mistä johtuu että miehet eivät tulekaan juttelemaan?

Vierailija
02.06.2022 |

En tarkoita, että edellyttäisin edes miehiltä aloitteiden tekemistä, ja teen kyllä itse aina aloitteen, jos olen kiinnostunut jostakin. Mutta todella monessa ketjussa on väitetty, että naisia tullaan jatkuvasti pyytämään treffeille ja iskemään, eikä tarvitse kuin istua jossain niin aina joku tulee juttelemaan. Itselleni tällaista ei käy melkein koskaan, ja haluaisinkin kuulla niitä syitä, mistä se johtuu. Ja joo, olen ihan tavallisen näköinen, mutta niin on suurin osa muistakin naisista, ja kuulemma pääsääntöisesti naisia isketään aina ja kaikkialla. Olen normaalipainoinen, pikemminkin hoikka kuin mitenkään roteva/tukeva/pyöreä. Näytän heterolta, on pitkät hiukset, kevyesti meikkiä, tavalliset naiselliset vaatteet, ei tätimäistä tyyliä, ei myöskään mitään kovin paljastavaa. Esim. tiukat farkut ja t-paita, tai joskus hamekin. Ei ole sormusta vasemmassa nimettömässä.

Ja siis tarkennus: en millään lailla valita tai koe ongelmaksi, että minua ei lähestytä. En ole ikisinkku enkä epätoivoinen. Kiinnostaa vain tietää, että jos kerran naisilla on yleensä niin kauheasti vientiä, niin mitkä ovat sitten ne syyt, miksi juuri minun kohdallani ei koko ajan satele treffipyyntöjä eikä tule juttuseuraa ovista ja ikkunoista.

Kommentit (391)

Vierailija
281/391 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on vuosia sitten lähestynyt mieshenkilö kadulla. Oli joutunut läähätyksestä päätellen pistämään oikein juoksuksi, että sai minut kiinni. Kohdalle päästyään hän huohotti " kuinka pitkä sä oikeen oot". No, olin niin hyvätapainen, että hymyilin hänelle kohteliaasti ja jatkoin matkaa. Nykyisin vastaavassa tilanteessa vetäisin varmaan lättyyn. Ja huom! En ole mikään luonnonoikku vaan normaali pitkä.

Öö mikä tuossa miehen käytöksessä on sitten niin kovin loukkaavaa että pitäisi ruveta lättyyn vetämään??

Vieraan ihmisen taholta tullut ulkomuodon arvostelu. Nykyisin minulla on äreämpi luonne.

Lisäksi on ihan helvetin pelottavaa, kun mies juoksee perään.

Älkää oikeasti lähestykö kadulla. Ellette ole sosiaalisia neroja ja osaa tehdä sitä ei-pelottavasti.

Jos on ihan pakko, niin keskellä päivää, vilkkaalla alueella, ja naisia, jotka ovat seurassa, ei yksin.

Pitäisikö naisten alkaa vaatimaan suomeen pirun isoa muuria jonka jälkee eroteltaisiin miehet ja naiset eri puolille jos kerta naiset pelkää noin paljon kaikkia miehiä?

Vierailija
282/391 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäävät.

Taas minuutissa ensimmäinen solvaava one-liner

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/391 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on vuosia sitten lähestynyt mieshenkilö kadulla. Oli joutunut läähätyksestä päätellen pistämään oikein juoksuksi, että sai minut kiinni. Kohdalle päästyään hän huohotti " kuinka pitkä sä oikeen oot". No, olin niin hyvätapainen, että hymyilin hänelle kohteliaasti ja jatkoin matkaa. Nykyisin vastaavassa tilanteessa vetäisin varmaan lättyyn. Ja huom! En ole mikään luonnonoikku vaan normaali pitkä.

Öö mikä tuossa miehen käytöksessä on sitten niin kovin loukkaavaa että pitäisi ruveta lättyyn vetämään??

Vieraan ihmisen taholta tullut ulkomuodon arvostelu. Nykyisin minulla on äreämpi luonne.

Lisäksi on ihan helvetin pelottavaa, kun mies juoksee perään.

Älkää oikeasti lähestykö kadulla. Ellette ole sosiaalisia neroja ja osaa tehdä sitä ei-pelottavasti.

Jos on ihan pakko, niin keskellä päivää, vilkkaalla alueella, ja naisia, jotka ovat seurassa, ei yksin.

Pitäisikö naisten alkaa vaatimaan suomeen pirun isoa muuria jonka jälkee eroteltaisiin miehet ja naiset eri puolille jos kerta naiset pelkää noin paljon kaikkia miehiä?

No, mun perään ei ole juosseet kaikki miehet, mutta ne jotka ovat, ovat heilutelleet kivasti penistään tai kieltäytyneet jättämästä rauhaan. Ovat mua isompia ja fyysisesti vahvempia ja kyllä, se on pelottavaa.

Tässä ilmainen ei kaikki miehet -kommenttisi tältä päivältä, ole hyvä.

Vierailija
284/391 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miehet ei saa tehdä samaa naisille mitä naiset tekee miehille?

Milloin olet kuullut tai nähnyt, että nainen kommentoi kadulla hänelle tuntemattoman miehen ulkonäköä? Ja vielä noin, että ottaa sen oikein asiakseen eli lähtee juosten perään kommentoimaan?

Vierailija
285/391 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tosiaan tietää, onko muissa Pohjoismaissa samanlaista vai vielä vaikeampaa tutustua vastakkaiseen sukupuoleen.

t. Ei ap

Ruotsissa on ainakin Suomea helpompaa tutustua ihmisiin (ihan kantaruotsalaisiinkin).

Knappast. Harhaluulo, johtuu muun muassa siitä, että "hej" irtoaa helpommin. Tutustuminen saati ystävystyminen on sveduissa tutkitusti vaikeampaa, jollei mahdotonta, ellei ole jenkkilästä. Luokkarajat ovat myös vahvemmat kuin Suomessa, niiden olemassaolo on kuitenkin tabu.

Naisille on tietysti tiettyä vientiä.

Vierailija
286/391 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne uskalla tulla juttelemaan. Ei kannata uskoa näitä juttuja täällä, ne on lähinnä miesten kirjoittamia. Ehkäpä jotain super kaunottaria tullaan jututtamaan jatkuvasti, mutta heitä on ehkä 2% naisista.

Minua ei ole koskaan, ikinä lähestytty ja tultu juttelemaan, vaikka olen ollut aika kaunis. On aikoinaan pysäytetty kadulla ja pyydetty useastikin malliksi ja kosmetiikkamainoksiin jne. Ikinä ei kukaan mies ole tehnyt mitään aloitetta, olen itse joutunut tekemään kaikki aloitteet miehille.

Vierailija
287/391 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muualla maailmassa tullaan juttelemaan niitä näitä, jos juttu luistaa, saattaa mies pyytää naista kahville. Siinä kohdin voi sitten nainen sanoa, että ei kiitos, jos ei halua.

Suomessa ei kukaan tule juttelemaan muuten kuin ympäripäissään baarissa. Ei kaupoissa, kirjastoissa, kahviloissa, harrastuksen parissa. Johtuu siitä, ettei Suomessa ole treffailukulttuuria eikä toisaalta osata small talkia eikä aina käytöstapojakaan.

Suomessa se on hyvä käytöstapa, että vältetään toimintaa, jonka toinen henkilö voi kokea ahdisteluna. 

Vierailija
288/391 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tosiaan tietää, onko muissa Pohjoismaissa samanlaista vai vielä vaikeampaa tutustua vastakkaiseen sukupuoleen.

t. Ei ap

Ruotsissa on ainakin Suomea helpompaa tutustua ihmisiin (ihan kantaruotsalaisiinkin).

Knappast. Harhaluulo, johtuu muun muassa siitä, että "hej" irtoaa helpommin. Tutustuminen saati ystävystyminen on sveduissa tutkitusti vaikeampaa, jollei mahdotonta, ellei ole jenkkilästä. Luokkarajat ovat myös vahvemmat kuin Suomessa, niiden olemassaolo on kuitenkin tabu.

Naisille on tietysti tiettyä vientiä.

Vastaa käsitystäni asiasta. T. Lapsena paluumuuttanut, ruotsinsuomalaisena syntynyt. Me ma mut ystävystyttiin lähinnä toisten ma mujen kanssa. Olen kiitollinen, että sain lopulta käydä kouluni Suomessa, suomeksi.

Vierailija
289/391 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muualla maailmassa tullaan juttelemaan niitä näitä, jos juttu luistaa, saattaa mies pyytää naista kahville. Siinä kohdin voi sitten nainen sanoa, että ei kiitos, jos ei halua.

Suomessa ei kukaan tule juttelemaan muuten kuin ympäripäissään baarissa. Ei kaupoissa, kirjastoissa, kahviloissa, harrastuksen parissa. Johtuu siitä, ettei Suomessa ole treffailukulttuuria eikä toisaalta osata small talkia eikä aina käytöstapojakaan.

Suomessa se on hyvä käytöstapa, että vältetään toimintaa, jonka toinen henkilö voi kokea ahdisteluna. 

Suomessa miehet ymmärtävät että suominaiset ei ole sen kaiken draaman, nalkuttamisen ja ongelmien arvoisia että kannattaisi edes tulla juttelemaan vaikka kuinka naiset vaativat huomiota

Vierailija
290/391 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi odottaa että mies tulee juttelemaan. Teen aina itse aloitteen. 

Vierailija
291/391 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa kiljua niin, kyllä lähtee

Vierailija
292/391 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet lähestyy vaan kännissä tuntemattomia. Se on huomattu että Suomessa miehet ei muuten tee alotteita. Oon ennen aina ihmetelly tätä, mutta nyt vaan mietin, että miks pitäis? Sehän on oikeesti tosi luonnotonta lähestyä jotain tuikituntemattomia. Helpompaa se on aina ollu kaveriporukoissa tutustua tai sit deittisovellusten kautta, missä eka vähän viestitellään ennen tapaamista.

Ajatteletko että koska ei ole tapahtunut sinulle, ei ole tapahtunut kenellekään muullekaan? Voin nyt kertoa että kyllä Suomessakin on miehiä, jotka lähestyvät tuntemattomia naisia selvin päin. Ja puhutaan suomalaisista miehistä.

En ole tuo kirjoittaja vaan jo aiemmin kirjoitin että mullekin tultiin nuorena juttelemaan lähes päivittäin mutta ei se yleistä ole. Kellekään mun kaverille ei ole tähän päivään mennessä koskaan tultu missään kaupassa kadulla bussissa tms.juttelemaan. Mun äidille on muutama ottanut rekkarin bensa-asemalla ja tesktannut perään.  Eli käy näitä mutta onhan tää tapakulttuuri niin estynyttä ettei tosikaan.

Vierailija
293/391 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ei tulla. Pienemmässä kaupungissa tullaan.

Vierailija
294/391 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miehet ei saa tehdä samaa naisille mitä naiset tekee miehille?

Milloin olet kuullut tai nähnyt, että nainen kommentoi kadulla hänelle tuntemattoman miehen ulkonäköä? Ja vielä noin, että ottaa sen oikein asiakseen eli lähtee juosten perään kommentoimaan?

Niinpä. Onneksi miesten limaset viheltelyt on vähentyneet.

Vierailija
295/391 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin näitä tapahtuu. En ole helposti lähestyttävä, jotkut näköjään uskaltavat silti lähestyä. Uskon, että hymyileviä, silmiin katsovia naisia lähestytään enemmän. Oma psyyke ei sitä kestäisi, joten näin on ihan hyvä.

Vierailija
296/391 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikein vaivan väärtiä miehen kannalta. Sadasta iskuyrityksestä 1-2 onnistuu eikä niistäkään seuraa sen kummempaa ainakaan pitkäaikaista suhdetta. Aikani hakkasin päätä seinään, sitten totesin että pitäkää tunkkinne.

Että ihan vaan hetkellinen juttuseura kauniin naisen kanssa ei yhtään kiinnosta, jos tietää ettei siitä seuraa pimperoa tai suhdetta? Ei siis sillä että se naisen kauneus nyt mikään huikean juttuseuran merkki olisi, mutta olen antanut itseni ymmärtää että heteromiehet ihan viihtyy kauniiden naisten seurassa. Eikö voi muuten vaan vai pitääkö siinä olla aina joku master plan taustalla tai muuten kokee hävinneensä jotain?

Mua ainakin ilahduttaa kauniin ja mukavan ihmisen juttuseura ihan vaan päivän piristykseksi. 

Nainen saa siitä egon kohotusta. Mies saa torjunnan. 

Vain, jos mies ei tiedä, milloin lopettaa. Taitava flirttaaja lukee toista ja jättää aloitteen tekemättä kun toisen hiljaiset signaalit kertovat, ettei hän ole saatavilla.

Silloin molemmat saavat sen mikä on saatavilla, hymyn ja hyvän mielen.

Varattu nainen

Ajattelin juuri samaa. Sosiaalisesti taitavat ihmiset lukevat toista, mutta valitettavasti jotkut jäävät sinnikkäästi jankkaamaan, vaikka itse aina vain selkeämmin antaa ymmärtää kohteliaasti, että nyt ei sovi tai kiinnosta. Joillekin ei riitä edes se, että kertoo olevansa varattu. Pitäisi kuulemma antaa puhelinnumero, eikä se minun seurusteluni kuulemma haittaa häntä.

Vierailija
297/391 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odekolon kirjoitti:

Tarjoa kiljua niin, kyllä lähtee

Kunnon kiljuripulia ei voita mikään. <3

Vierailija
298/391 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikein vaivan väärtiä miehen kannalta. Sadasta iskuyrityksestä 1-2 onnistuu eikä niistäkään seuraa sen kummempaa ainakaan pitkäaikaista suhdetta. Aikani hakkasin päätä seinään, sitten totesin että pitäkää tunkkinne.

Että ihan vaan hetkellinen juttuseura kauniin naisen kanssa ei yhtään kiinnosta, jos tietää ettei siitä seuraa pimperoa tai suhdetta? Ei siis sillä että se naisen kauneus nyt mikään huikean juttuseuran merkki olisi, mutta olen antanut itseni ymmärtää että heteromiehet ihan viihtyy kauniiden naisten seurassa. Eikö voi muuten vaan vai pitääkö siinä olla aina joku master plan taustalla tai muuten kokee hävinneensä jotain?

Mua ainakin ilahduttaa kauniin ja mukavan ihmisen juttuseura ihan vaan päivän piristykseksi. 

Nainen saa siitä egon kohotusta. Mies saa torjunnan. 

Vain, jos mies ei tiedä, milloin lopettaa. Taitava flirttaaja lukee toista ja jättää aloitteen tekemättä kun toisen hiljaiset signaalit kertovat, ettei hän ole saatavilla.

Silloin molemmat saavat sen mikä on saatavilla, hymyn ja hyvän mielen.

Varattu nainen

Ajattelin juuri samaa. Sosiaalisesti taitavat ihmiset lukevat toista, mutta valitettavasti jotkut jäävät sinnikkäästi jankkaamaan, vaikka itse aina vain selkeämmin antaa ymmärtää kohteliaasti, että nyt ei sovi tai kiinnosta. Joillekin ei riitä edes se, että kertoo olevansa varattu. Pitäisi kuulemma antaa puhelinnumero, eikä se minun seurusteluni kuulemma haittaa häntä.

Ja jos näille sanoo suoran, selvän ein, saa raivarit päälleen ja yleensä myös huorittelut. Tosi kiva kokemus.

Vierailija
299/391 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti syy on metoo ja feminismi ylipäätään. 

Vierailija
300/391 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet lähestyy vaan kännissä tuntemattomia. Se on huomattu että Suomessa miehet ei muuten tee alotteita. Oon ennen aina ihmetelly tätä, mutta nyt vaan mietin, että miks pitäis? Sehän on oikeesti tosi luonnotonta lähestyä jotain tuikituntemattomia. Helpompaa se on aina ollu kaveriporukoissa tutustua tai sit deittisovellusten kautta, missä eka vähän viestitellään ennen tapaamista.

Ajatteletko että koska ei ole tapahtunut sinulle, ei ole tapahtunut kenellekään muullekaan? Voin nyt kertoa että kyllä Suomessakin on miehiä, jotka lähestyvät tuntemattomia naisia selvin päin. Ja puhutaan suomalaisista miehistä.

En ole tuo kirjoittaja vaan jo aiemmin kirjoitin että mullekin tultiin nuorena juttelemaan lähes päivittäin mutta ei se yleistä ole. Kellekään mun kaverille ei ole tähän päivään mennessä koskaan tultu missään kaupassa kadulla bussissa tms.juttelemaan. Mun äidille on muutama ottanut rekkarin bensa-asemalla ja tesktannut perään.  Eli käy näitä mutta onhan tää tapakulttuuri niin estynyttä ettei tosikaan.

Olen pieni, iloinen nainen ja minua tullaan jatkuvasti jututtamaan. Joku ikäiseni mies juttelee säästä, joku mummo muuttolinnuista. Suurimmalla osalla ei ole iskuyritystä mielessään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi