Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihansyöjä - kuinka usein suostuisit syömään kasvisruokaa?

Vierailija
02.06.2022 |

Kysymys tuli mieleen, uusioperheen ruokakuvioita miettiessä. Nyt avopuoliso haluaisi lihaa joka aterialla ja minä syön lapsena kanssa vain kasvisruokaa. Kokkaan aina kasvisruoan meille, mutta kätevää olisi jos jonkun kerran viikossa samasta ruoasta saisi myös mies ja hänen kaksi lastaan syödäkseen.

Usein kasvisruokani on melko tavallista arkiruokaa: pinaattikeitto- ja kananmuna, kasvispyörykät riisillä ja kermaviilikastikkeella, jokin kasvispasta, sienirisotto, kasvissosekeitto raejuustolla jne.

Mies pelkää ettei saa itselleen ja lapsilleen tarpeeksi ravintoaineita vaikka kasvisruokakertoja ei tulisi kun pari kolme viikkoon.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön joka päivä lihaa ja aion syödä jatkossakin. Voisin syödä jotain pinaattilettuja tai vastaavaa pääruokana kerran viikkoon (en tofua, mifua, härkistä yms korvikkeita jotka ovat ällöttäviä) mutta söisin sitten lihaa jossain muodossa varmaan erikseen.

Tofu ei ole mikään lihan korvike yhtään enempää kuin esimerkiksi juusto on lihan korvike.

Vierailija
22/81 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös kasvissyöjä, jolla on sekasyöjä mies. 👋 Mutuna heittäisin, että miehelläsi on vaan ehkä jotakin kummallisia ennakkoluuloja. Meillä mies syö oikein hyvällä ruokahalulla mun kasvissafkojani ja välillä ihan pyytää niitä, kun laadin kauppalistaa ja kysyn mitä hän haluaisi syödä seuraavalla viikolla. Arviolta 2/3 meidän ruoista on kokonaan kasvisruokia ja 1/3 ajasta teen hänelle jotain missä on lihaa tai kalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus harvoin syön kasvisruokaa, lisukkeita aika usein.

Mutta en tee siitä numeroa eikä kiinnosta pähkiä asiaa kunhan ruoka on hyvää.

Vierailija
24/81 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien pitää syödä niin kuin mä haluan!

Kaikkien tulee syömän sitä mitä kokki kokkaa, tai alkaa itse kokiksi.

Vierailija
25/81 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kananmuna, kermaviili ja raejuusto eivät ole kasvisruokia. Ruokanne kuulostavat ällöttäviltä, minäkin söisin mieluummin pihviä, kalaa, lihapullia tms. 

Vierailija
26/81 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihaa tarvita kunhan sikaa ja nautaa löytyy.

Vierailija
27/81 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa oppilas kysyi onko kinkku lihaa/eläintä, tähän on tultu.

Vierailija
28/81 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohoijaa   ..... hyvin usein koska mainitsit jo pinaattikeiton kanssa kananmunan. Vielä maito päälle niin proteiinit on täynnä. 

Vierailija
29/81 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi uskonnollisista syistä johtuen syödä muuta kuin lihatuotteita. 

Vakaumukseni kieltää kaiken kasvisruoan syömisen. 

Vierailija
30/81 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai 100% kasvisruokaa? En koskaan !

Vierailija
31/81 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, kerran kieltäydyin kohteliaasti voileipäkakusta, niin mulle sanottiin et kyllä säkin voit (vegenä) sitä syödä ku eihän siinä oo kun kinkkua! :D

Vierailija
32/81 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö teitä muita yhtään pieretä kasvisruuat? Mulla on kasvisruokapäivinä nälkä heti syömisen jälkeen ja pakki sekaisin loppupäivän. Kaalit, herneet, pavut, kaikilla sama vaikutus. Haluaisin kyllä lisätä kasviksia ruokaan, mut persaus ei kestä. 

Vierailija
33/81 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesi perusteella olette kaikki sekasyöjiä.

Ap ei väittänyt olevansa vegaani, vaan kasvissyöjä.

Vierailija
34/81 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä!

Noh, joustetaan sen verran, että kerran kuussa korkeintaan. 

Joka viikko olisi liikaa.

Tarkoittaako tämä siis, että kerran kuussa voisit laittaa suuhusi jotain muuta kuin eläimen ruhon osia, vai että kerran kuussa söisit kokonaisen aterian, joka ei sisällä lainkaan eläimen ruhon osia? Aika äärimmäiseltä kuulostaa joka tapauksessa. Muistathan sitten varmasti, että jos esimerkiksi syöt suklaapatukan tai jäätelötötterön, niin haukkaat samalla vähän makkaraa, ettei tule käytettyä kuukauden ainoaa kasvisateriaa ihan noin turhan päiten. :D

Tyhmä kommentti. 

Tottakai syön salaattia, leipää yms. Kutsuisin itseäni sekasyöjäksi, vaikkakin syön kaikilla lämpimillä aterioilla lihaa/kalaa. 

Sen sijaan jotain punajuuripihviä tai muita kasvisannoksia olen muutamia kertoja pakon edessä maistanut, enkä kyllä sellaista halua lounaaksi tai päivälliseksi. 

Vierailija
35/81 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, kerran kieltäydyin kohteliaasti voileipäkakusta, niin mulle sanottiin et kyllä säkin voit (vegenä) sitä syödä ku eihän siinä oo kun kinkkua! :D

Sukulaistyttökin ryhtyi kasvissyöjäksi, paitsi että jauhelihapizza kyllä kävi. 

Vierailija
36/81 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi uskonnollisista syistä johtuen syödä muuta kuin lihatuotteita. 

Vakaumukseni kieltää kaiken kasvisruoan syömisen. 

En usko. Kai tajuat, että sipsit ja kalja eivät ole lihatuotteita? Eikä se makkarakaan ole kokonaan lihatuote. Pihvinkin joutuisit syömään ilman mausteita ja kastikkeita.

Vierailija
37/81 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekasyöjä, kuten suurin osa tuntemistani ihmisistä (en tunne yhtäkään lihansyöjää?), ja syön sitä, mitä on tarjolla. Voisin syödä lihatonta tai vegaanista ruokaa vaikka joka päivä, jos joku muu haluaisi valmistaa minulle ruuat. Itse teen lihatonta ruokaa useita kertoja viikossa. Jos toisen tekemä ruoka ei maistu, teen ruokani itse enkä valita. En myöskään kokkaisi ihmiselle, joka usein valittaisi minun valmistamistani aterioista.

Vierailija
38/81 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kasvisruokaa melkein aina. Mies on kasvissyöjä ja hoitaa ruoanlaiton lähes 100%. Jos laittamansa ruoka ei minulle kelpaisi, niin tekisin itse.

Vierailija
39/81 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerranviikossa max 2 jos jää ruokaa yli. Kasviruoka ei täytä samanlailla kuin liha ruoka se on vain faktaa. Toki voi syödä enemmän mutta sitten se tulee jo todella paljon kallimmaksi

Vierailija
40/81 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihansyöjä ja vielä mies.

Tehdään usein avopuolison kanssa lihatonta ruokaa, joskus saattaa koko viikko mennä, että on kokattu vaikka soijarouheesta, erilaisia keittoja, salaatteja, ym.

Olen itse sen verran kulinaristi, että tykkään hyvin tehdystä kasvis/vegeruuasta, enkä voi käsittää, että sitä lihaa pitää olla joka aterialla. Parhaat ravintolatkin olen kokenut maailman vegerafloissa.

SIlti lihaa menee, eniten kanaa, mutta on tuolla kyljyksetkin odottamassa grilliä. Mutta vastaus alun kysymykseen, pystyisin helposti olla pitkiäkin aikoja ilman lihaa. Suositan myös muita rohkeasti kokeilemaan lihattomia reseptejä. Takaan, että vatsa tulee täyteen ja maistuu usein paremmaltakin kuin samat vanhat lihakeitot, kunhan jaksaa nähdä vaivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan