Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajan arvo teillä?

Vierailija
02.06.2022 |

Mikä on teille oman aikanne rahallinen arvo /h?

Esim. kerrostaloasukas maksaa vastiketta jolla ostetaan palveluna mm. lumitöiden tekeminen, nurmikon leikkaus yms. Omakotitalossa asuva tietysti säästää näissä kuluissa, mutta joutuu käyttämään omaa aikaa siihen. Tässä tapauksessa tilannetta voi ajatella hyötyliikuntana jolloin aikaa ei varsinaisesti tuhlaudu.

Entäpä tilanne jossa aikaa on vaikea hyödyntää muuhun: joutuisitte jonottamaan tunnin niin kuinka paljon olisitte valmiita maksamaan palvelusta, missä toinen jonottaa tuon ajan teidän puolesta?

Käytkö töissä ja ansaitset rahaa siksi, että voit ostaa itsellesi mahdollisimman paljon vapaa-aikaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tai 6 euroa.

Vierailija
2/9 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen juuri noin, että käyn töissä jotta voin maksaa muille siivoamisesta, auton huollosta, synttärikakun leipomisesta jne. Inhoan sellaista kaikki pitää tehdä itse asennetta. Minulla on nyt aikaa tehdä minua kiinnostavia asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä 19e/h palkalla 8h päivässä, mutta työpäivän jälkeisten tuntien arvo vuorokaudesta on 50e/h.

En lähde kuskaamaan pesukoneita, korjailemaan muiden autoja, leikkelemään muiden nurmikkoa, muuttamaan muiden muuttoja alle 50e/h

Paitsi yhden käden sormilla laskettaville ystäville, joilta en veloita mitään, koska homma toimii molempiin suuntiin.

Vierailija
4/9 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Säästää kuluissa". Esim. Lumitöissä säästää hyvin ostamalla kymppitonnin mönkijän, nurmikon leikkuu selvää säätöä neljän tonnin leikkurilla.

Vierailija
5/9 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan mielelläni palveluista. Käytän ammattilaisia aina kun vain voin: siivous, auton huolto, kodin kunnostus, ompelija, kampaaja, kosmetologi. Olen opiskellut paljon, ja teen paljon töitä sen takia, ettei minun tarvitse itse vaihdella renkaita tai siivota.

Vierailija
6/9 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän olemalla haalimatta vapaa-ajalle vain sellaisia hommia joista tykkään.  Vierastan suoritusyhteiskuntaa, mutta vapaa-aikaani ei voi mitata rahalla , mielipiteitäni ei voi ostaa ja muutoinkin elämän hinnoittelu vierasta

Vierailija
7/9 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Säästää kuluissa". Esim. Lumitöissä säästää hyvin ostamalla kymppitonnin mönkijän, nurmikon leikkuu selvää säätöä neljän tonnin leikkurilla.

Viittasin noihin vastikkeisiin. Jos itsellä olisi omakotitalo jossa yhtään isompi piha niin varmasti ostaisin myös mönkijän ja auraisin sillä. Samoin robottiruohonleikkuri ja robotti-imuri jos vain sopisivat ympäristöön. Selvää säästöä kun laskee paljonko säästää omaa aikaa ellei ota noita töitä liikunnan kannalta.

Vierailija
8/9 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aikaa enemmän kuin rahaa.

Siksi esimerkiksi otan lennot useimmiten jonkun muun yhtiön kuin Finnairin kautta. Jos lähden pariksi viikoksi matkalle, ei se parin tunnin ylimääräinen odottelu jossain vaikka Frankfurtin kentällä ole lainkaan paha juttu. Varsinkin jos säästää sen parisataa euroa lennoissa, niin ihan hyvään tuntipalkkaan siinä pääsee.

Vierailija
9/9 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aika minulle mitään rahaa ole. Vapaa-aikaa on aivan ylen määrin. Mielekäs puuha kelpaa siis aivan ilmaiseksi. Jos homma on tympeää, niin sitten haluan siitä korvauksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän