Te jotka hyväksytte homouden, niin hyväksyttekö myös
esim. moniavioisuuden, eläimiin sekaantumisen, pedofilian? Missä kulkee teillä raja? Entä jos näiden ryhmien edustajat alkavat vaatia oikeuksia jonain päivänä?
Kommentit (47)
Jumala loi miehen ja naisen toisilleen, täyttämään maailmaa.
Hyvä ap,
epänormaalikin seksi on ihan ok. Ei sinun esimerkiksi tarvitse pyytää hyväksyntää sille jos nautit siitä että miehesi nuolee sun napanöyhtää. Jos miehesi haluaa samaa niin se on ihan ok, siitä huolimatta että todennäköisesti olette VÄHEMMISTÖÄ oman fetissinne kanssa.
TAJUATKO?
Voisitko vastata mitä PAHAA homoseksissä on? Nyt ei riitä vastaukseksi " se ei oo normaalia" tai " joku saattaa kiusata" . Miten jonkun homoseksuaalisuus esim loukkaa JUURI SINUA?
Pedofilia ja eläimiin sekaantuminen ovat siitä metkoja juttuja ettei niissä voida kysyä sen toisen osapuolen mielipidettä, ei ainakaan luoettavasti. Siksi meillä on esim. ikärajat täysikäisyyteen ja avioliiton solmimiseen. Ja moneen muuhun asiaan, mm. nautintoaineisiin. On myös friikkiryhmä joka tykkää sekaantunua kuolleisiin. Mutta kun siltä kuolleeltakaan (vaikka olisi täysi-ikäinen) ei saada enää rutistettua mielipidettä. Joten sitten ei.
Mutta kun puhutaan kahden tasavertaisen aikuisten suhteesta, mitä epäselvää tai tuomittavaa siinä on?
Vierailija:
Jumala loi miehen ja naisen toisilleen, täyttämään maailmaa.
verrata pedofiliaan, joka on törkeimmän luokan ihmisoikeusrikkomus taikka eläimiin sekaantumiseen, joka on viattoman luontokappaleen vahingoittamista ja alistamista.
Hyväksyn siis moniavioisuuden, jos se moniavioisessa suhteessa eläville osapuolille sopii. Henkilökohtaisesti en kulttuurisyistä voisi nähdä itseäni moniavioisessa suhteessa. Homosuhteetkin hyväksyn, sillä mielestäni perheen tärkein perusta on rakastava, tasavertainen parisuhde. Tällöin ei mielestäni ole lasten eheäksi aikuiseksi kehityksen kannalta oleellista kumpaa sukupuolta perheen vanhemmat ovat. Sitä paitsi eheäksi aikuiseksi voi kasvaa myös yhden vanhemman perheessä > yhden vanhemman perheisiin on monia syitä.
Mielestäni on vähintäänkin eettisesti hämmästyttävää, että ihmiset hyväksyvät millään perusteella toisten ihmisten kiusaamisen tai syrjimisen. Tätähän toki yhteiskunnassa kaikenaikaa tapahtuu, mutta helpoin tapa toteuttaa lähimmäisen rakkautta arjessa, on tehdä toisille, niin kuin itselleen haluaisi tehtävän ja kohdella toisia ihmisarvoisesti, riippumatta siitä vaikkei voisikaan täysin ymmärtää tai hyväksyä heidän tapaansa elää.
Neljän lapsen äiti
Jokainen tietää että homous on epänormaalia eli sitä on vähemmistö, näin ihminen ei myöskään pysty lisääntymään. Itseäni kiehauttaa vaan tuo hedelmöityshoitolaki joka meni läpi, tästä kun ei ole pitkä matka siihen että homot ja lesbot vaativat adoptiota ja tätä en voi suvaita sitten millään, lapset eivät saa kärsiä tilanteesta vielä lisää että he kerran ovat jo menettäneet vanhempansa. He eivät kykene itse päättämään haluavatko he asua mahdollisesti homoperheessä vai eivät. Itse en ikinä halua omien lapsieni joutuvan tuollaiseen tilanteeseen.
Epänormaaleja seksiasentoja tuskin on, sitäpaitsi lähetyssaarna-asentoa ennen on takaapäin ihmiset naineet, ja nyt puhutaan kauan kauan sitten tapahtuneesta ajasta.
Mikseivät mies ja nainen voi täyttää maailmaa myös muutoin kuin " perinteisin" keinoin, täyttäväthän ne sitä silti? Miksi jumala olisi suonut kyseisen osaamisen ja kyvyn maailman täyttämiseen, jos ei sitä hyväksyisi?
Vierailija:
Miksi tuomitsisin kahden aikuisen ihmisen rakkauden? He ovat omasta tahdostaan suhteessa, eivätkä pakota tai VAHINGOITA ketään.
Moniavioisuus: jaa, oikeastaan ihan sama MULLE. Jos kaikki osapuolet hyväksyvät ja ovat onnellisia, mitä se mulle kuuluu?
Eläimiin sekaantuminen: en hyväksy, koska eläintä VAHINGOITETAAN.
Pedofilia: en tietenkään hyväksy! Pedofili LOUKKAA, VAHINGOITTAA, KÄYTTÄÄ HYVÄKSEEN, TUHOAA.Kukaan täysjärkinen aikuinen ei vertaa pedofiliaa ja homoseksuaalisuutta!
Kiitos että säästit minulta tämänkin vaivan!
ei ole kuule noin helppoa määritellä mikä on normaalia ja mikä epänormaalia. Me kaikki olemme erilaisia, joten kuka meistä on loppujen lopuksi normaali, jos kukaan muu ei ole samanlainen kuin itse on? Omasta näkökulmasta katsottuna jokainen pitää itseään normaalina ja muita epänormaalina. Itse pidän normaalina vaikkapa sitä että syön kotona lattialle pudonnutta ruokaa, jonkun toisen mielestä tämä taas on epänormaalia, olenko siis epänormaali. Matemaattisesti lahjakkaita on selvästi vähemmän kuin ei-lahjakkaita, ovatko he epänormaaleja? Homoseksuaalisutta on ollut niin kauan kuin on ollut ihmisiä ja joissakin kulttuureissa se on ollut hyväksyttyäkin. Ja eläinmaailmassakin esiintyy homoseksuaalisuutta, esim. eräs apinalaji pylsii kaikkia muita paitsi äiti ei omaa " ala-ikäistä" poikaansa. Ja ne sekstaavat jatkuvasti, useita kertoja päivässä. Jos Jumalaan haluaa uskoa (itse en usko) niin silloin Julle on luonut nuo apinatkin, miksi hän olisi tehnyt niistä homoja/seksistä nauttivia jos se olisi epänormaalia.
Vierailija:
Jokainen tietää että homous on epänormaalia eli sitä on vähemmistö, näin ihminen ei myöskään pysty lisääntymään. Itseäni kiehauttaa vaan tuo hedelmöityshoitolaki joka meni läpi, tästä kun ei ole pitkä matka siihen että homot ja lesbot vaativat adoptiota ja tätä en voi suvaita sitten millään, lapset eivät saa kärsiä tilanteesta vielä lisää että he kerran ovat jo menettäneet vanhempansa. He eivät kykene itse päättämään haluavatko he asua mahdollisesti homoperheessä vai eivät. Itse en ikinä halua omien lapsieni joutuvan tuollaiseen tilanteeseen.Epänormaaleja seksiasentoja tuskin on, sitäpaitsi lähetyssaarna-asentoa ennen on takaapäin ihmiset naineet, ja nyt puhutaan kauan kauan sitten tapahtuneesta ajasta.
Siis hän, joka rinnastaa homot, pedofiilit ja eläimiinsekaantujat, - olkoon hän seuraavassa elämässään vaikka kissa, joka joutuu eläimeen sekaantujan " kumppaniksi" .
Minä, joka en rinnasta näitä em. ilmiöitä, valitsen syntyväni seuraavassa elämässä naiseksi, joka saa olla toisen ihmisen (naisen) rakkauden kohteena ja kumppanina.
Onkohan meillä kaikilla yhtä kivaa?
Näin se homma etenee...
Vierailija:
esim. moniavioisuuden, eläimiin sekaantumisen, pedofilian? Missä kulkee teillä raja? Entä jos näiden ryhmien edustajat alkavat vaatia oikeuksia jonain päivänä?
Olkoon se sitten homo- tai heteroseksiä.
Eläimiin sekaantuminen tai pedofilia ovat hyväksikäyttöä, sillä kuten ap ymmärrät, eläimet tai lapset eivät pysty itse päättämään mitä haluavat. Siinä aikuinen ihminen riistää ja hyväksikäyttää toista.
Moniavioisuuden hyväksyn, mikäli se koskee sekä naisia, että miehiä.
Ap tosin ei ole maininnut onko uskovainen, mutta jotkut kirjoittajat ovat niin jo olettaneet.
Minä en voi hyväksyä homoseksuaalisuutta, koska se osoitetaan Raamatussa selvästi synniksi. Mutta se ei tarkoita, etten hyväksyisi ihmisiä, jotka ovat homoseksuaaleja!! Kiusaaminen on Jumalan edessä ihan yhtä suuri synti kuin homoseksuaalisuus. Minä en todellakaan opeta lapsilleni, että homoja voi kiusata, eikä meidän kotona haukuta homoja. He ovat ihan yhtä arvokkaita ihmisiä kuin kaikki muutkin.
Olen samaa mieltä ap:n perimmäisestä ideasta, siitä, että suvaitsevaisuus alkaa mennä liian pitkälle, mutta tuo rinnastus pedofiliaan yms. oli aivan naurettavaa.
kuukautisia poteva nainen on saastainen, naimattomat tyttäret jotka harrastavat seksiä tulee kivittää, saunamakkaraa tai olutta ei saa nauttia etc! Kai te niin puhtoiset uskikset myös näitä noudatatte?? Ihmetyttää, nää " kristityt" kun ne vaan valitsee ne tietyt kohdat, mitkä itselleen sopivat! Miten te voitte seurata vain jotain tiettyä Jumalan sanomaa??
Ja se Jumala mihin minä uskon, usuttaisi teidät suvaitsemattomat ihmiset suoraan helvettiin! Vain Jumala tietää mitä ihmisen sydämessä on!
Missäköhän Jumala mahtaa kieltää seksistä nauttimisen???
Todella uskovainen ihminen ei poimi Raamatusta itselleen sopivia kohtia, vaan uskoo kaiken siihen painetun olevan Jumalan sanaa.
liiton aikaa.
Vierailija:
kuukautisia poteva nainen on saastainen, naimattomat tyttäret jotka harrastavat seksiä tulee kivittää, saunamakkaraa tai olutta ei saa nauttia etc! Kai te niin puhtoiset uskikset myös näitä noudatatte?? Ihmetyttää, nää " kristityt" kun ne vaan valitsee ne tietyt kohdat, mitkä itselleen sopivat! Miten te voitte seurata vain jotain tiettyä Jumalan sanomaa??
Ja se Jumala mihin minä uskon, usuttaisi teidät suvaitsemattomat ihmiset suoraan helvettiin! Vain Jumala tietää mitä ihmisen sydämessä on!
Ihan Raamatusta vetäsin... valitettavasti en nyt kohtaa muista, mutta olen käynyt paljonkin keskusteluja tästä aiheesta esim uskonnon opettajien kanssa... Se menee jotenkin niin, ettei seksistä tule nauttia, vaan se on vain ja ainoastaan lasten hankintaan... Hitsit, ku en muista kohtaa:S
Sitten haluan kysyä sinulta, että miksei nykyajan kristityt noudata vanhaa testamenttia?? Yhtä lailla se on Jumalan sanaa niin kuin Uusikin.. Siis vain ja ainoastaan juutalaisten pitäisi noudattaa vanhaa testamenttia? Miksei myös kristittyjen?
Ai niin, nehän vaatii aivan liikaa......
Ja niitä Raamatun kohtia en valitettavasti nyt muista, yritän etsiä...Mutta itse olen niitä lukenut jo lukion uskonnontunneilla opettajan " kehotuksesta" ..
1 kor.7:3-5
Mies täyttäköön aviovelvollisuutensa vaimoaan kohtaan, samoin vaimo miestään kohtaan. Vaimon ruumis ei ole hänen omassa vallassaan vaan miehen, samoin miehen ruumis ei ole hänen omassa vallassaan vaan vaimon. Älkää keskeytäkö YHDYSELÄMÄÄNNE, paitsi ehkä yhteisestä sopimuksesta joksikin aikaa, jotta voitte keskittyä rukoukseen. muutoinhan Saatana pääsee kiusaamaan teitä, kun ette kuitenkaan pysty hillitsemään itseänne.
Seksielämä on ihan normaalia aviopuolisoiden välillä Raamatun mukaan.
Vierailija: