Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun pk-seudulla, ja vuokrani on 860e. Nykyään elän tuilla, ja minulle jää vuokran, sähkölaskun, kotivakuutuslaskun ja julkisen terveydenhuollon/reseptilääkkeiden jälkeen ttt-perusosa 510e käyttöön. Töihin meno vaatisi vähintään 2000e nettopalkan

Vierailija
01.06.2022 |

alle 2000e netolla ei mitään järkeä mennä töihin.

Tuosta voi laskea että vuokra 860e+510e on jo 1370e, ja sähkölasku päälle niin ollaan jo jossain 1410e...Sitten esim. tänään olin kunnallisella hammaslääkärillä josta tulee lasku, jonka nyt maksaa Kela.
Eli joku 1450e kuussa "netto"

Sitten sinne työhön pitää kulkea, niin matkalippu tai bensakulut ovat nykyhinnoilla helposti 150e
Plus kasvanut ruoankulutus yms. työssäkäyniin liittyvät kulut

1600e netto ei siis vielä muuta nykyistä tilannettani mitenkään muuten, kuin että menetän aikaa joka päivä 8h + matkat
Siksi 2000e nettopalkka on ehdoton alaraja, jolla menisin töihin.
Mutta minulla ei ole työkokemusta, eikä ammatillista koulutustakaan, niin olen sitten työttömänä kun ei tuollaisia töitä saa

Mitä itse tekisit?

Kommentit (225)

Vierailija
21/225 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti aika hirvittävää, miten iso kynnys nykyään niin monelle on mennä edes ensimmäiseen työpaikkaan.

Ja samalla pitäiisi erottua jotenkin edukseeen jotta kykenee kilpailemaan.

Vierailija
22/225 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa maksetaan liikaa sosiaalitukia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/225 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulle riittää moinen minimielämä niin siitä vaan. Se on kyllä se huippu minkä voit koskaan saavuttaa. Sen sijaan jos menisit töihin, voisi tulotasosi vähitellen nousta siitä mitä se aluksi on ja elämäsi mennä koko ajan ylöspäin.

Elät siis edelleen 60-luvulla, jolloin juoksupojankin oli mahdollista kehittyä johtajaksi?

Nykyaikana se siivooja pysyy siivoojana, ja kaupan kassa kaupan kassana.

Paperit vaaditaan jopa sinne siivoamiseen.

Vierailija
24/225 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No menisin pienipalkkaiseen työhön, mistä siirtyisin parempipalkkaiseen työhön ja siitä taas parempipalkkaiseen työhön. Opiskelisin myös vähän joka välissä. Ja näinhän minä olen tehnytkin.

Meinaat että jokainen voi vain vaihtaa paikkaa halutessaa, ja kaikki tienaavat 10 000e/kk jos vain viitsivät?

joopa joo.

Niin, aloituksessahan mainittiin 2000e nettopalkka.

Vierailija
25/225 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos näin on, niin kyllä on väärin. Saat liikaa tukia, liian kalliiseen asuntoon, jos ihan oikeasti yksiksesi asut noin kalliissa asunnossa. Sun pitäisi asua jossain 20m2 max 550e/kk kämpässä. No sittenhän sulle jäisi palkastakin enemmän käteen asumiskulujen jälkeen ja työssä käyminen/itse itsensä elättäminen kannattaisi.

Nyt kun asian itse noin esittelet, niin kyllä tässä maassa sitten vaan kerta kaikkiaan maksetaan liikaa tukia!!

eläminen 20m2 kopissa ei ole elämää, vaan hengissä pysymistä.

En kyllä tiedä miten sopeutuisin 20 neliön asuntoon, kun nykyisessä tuplat tuo pinta-ala...Ja lisäksi iso lasitettu parveke.

ap

Vierailija
26/225 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No menisin pienipalkkaiseen työhön, mistä siirtyisin parempipalkkaiseen työhön ja siitä taas parempipalkkaiseen työhön. Opiskelisin myös vähän joka välissä. Ja näinhän minä olen tehnytkin.

Ei ainakaan minulla onnistunut. On opiskeltu ja tehty töitä. Asumistukia silti saan edelleen vuosien jälkeen. Kertookin jo sen että voisin elää samaa tasoa tekemättä niitä töitä. Tietääkö sun kaltaisesi edes miten huonopalkka joillakin on vakituisessa työssä?

Vierailija
27/225 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vtutt..a

Itse saan minimieläkettä, vuokra 630 /kk. Ei tukia.

Kunpa kuolisin!

Vierailija
28/225 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulle riittää moinen minimielämä niin siitä vaan. Se on kyllä se huippu minkä voit koskaan saavuttaa. Sen sijaan jos menisit töihin, voisi tulotasosi vähitellen nousta siitä mitä se aluksi on ja elämäsi mennä koko ajan ylöspäin.

Elät siis edelleen 60-luvulla, jolloin juoksupojankin oli mahdollista kehittyä johtajaksi?

Eli palataan taas siihen opiskelun tärkeyteen. Mene kouluun ja hanki se paperi.

Vierailija
29/225 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos polttaa tupakkaa ja juo alkoholia niin monelle tulee aivoinfarkti ennen eläkeikää. Sitten joutuu kodinsiivouksen ostamaan yksityiseltä siivousyritykseltä.

Vierailija
30/225 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos näin on, niin kyllä on väärin. Saat liikaa tukia, liian kalliiseen asuntoon, jos ihan oikeasti yksiksesi asut noin kalliissa asunnossa. Sun pitäisi asua jossain 20m2 max 550e/kk kämpässä. No sittenhän sulle jäisi palkastakin enemmän käteen asumiskulujen jälkeen ja työssä käyminen/itse itsensä elättäminen kannattaisi.

Nyt kun asian itse noin esittelet, niin kyllä tässä maassa sitten vaan kerta kaikkiaan maksetaan liikaa tukia!!

Sitä se on, jos koittaa elää toisten rahoilla: hengissäpysymistä siihen asti, että voi alkaa elää omilla rahoillaan.

Vierailija
31/225 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sosialistisen unelman täyttymys. Elät joutilaana palveluilla sen sijaan että kapitalisti riistäisi sinua töissä. Yritä nyt suhtautua tilanteeseesi ilolla ja tyytyväisyydellä.

Vierailija
32/225 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, työttömyyskorvauksia 4,9 miljardia. Sossutukia maksetaan 800 miljoonaa, mutta niitä saa myös eläkeläiset ja työssäkäyvät. Puolison kanssa asuva työtön ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea.

Vierailija
33/225 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti aika hirvittävää, miten iso kynnys nykyään niin monelle on mennä edes ensimmäiseen työpaikkaan.

Ja samalla pitäiisi erottua jotenkin edukseeen jotta kykenee kilpailemaan.

Esimerkiksi sillä, että kaiva nenää, haise paskalta, näytä törkykasalta ja osaa vastata selkeästi kyysmyksiin ja edes teeskennellä auttavasti, että on kiinnostunut työnteosta.

Liikaa vaadittu?

Vierailija
34/225 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se on, jos koittaa elää toisten rahoilla: hengissäpysymistä siihen asti, että voi alkaa elää omilla rahoillaan.

No, tässä maassa nyt taataan ihmisarvoinen elämä myös niille jotka eivät ole niin hyvin pärjänneet.

Kyllä maailmasta löytyy maita, joissa huono-osaisia potkitaan kunnolla päähän...Muuta vaikka jenkkeihin jos ei Suomen meno miellytä!

Vierailija
35/225 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuessa lainat ei ole laskuja, kesämökkiä ei saa omistaa ja puolison tulot vaikuttavat. Nythän on irtisanomisia tulossa.

Vierailija
36/225 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kai minä niin sanonut. Mutta melkein ammatissa kuin ammatissa vaikkapa 10 vuotta työskennellyt saa enemmän palkkaa kuin juuri töihin tullut. Ei valtavan paljon mutta kuitenkin enemmän.

Ja kyllä jopa ilman koulutusta voi työkokemuksen myötä nousta hieman ylöspäin vastuullisempaan tehtävään ja samalla nostaa palkkaansa. Moni tiiminvetäjä tai pikkupomo on noussut itse siihen ihan pohjalta.

Vierailija
37/225 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä provoja. Älkää noteeratko näitä mitenkään. Kukaan tuilla oikeasti elävä ei tule jollekkin keskustelupalstalle kertomaan niistä, että näin hyvin minä näillä elän, eikä ole koulutustakaan läpä läpä. Tarkoitus on saada ihmiset hiiltymään ja kadehtimaan "suuria tukia" joita ei oikeasti ole olemassakaan. Jokainen joka on näiden asioiden kanssa oikeasti tekemisissä tunnistaa nämä provoiksi, ja näitä on täällä joka jumalan päivä.

Vierailija
38/225 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yli 4 000 euron bruttotulot, mutta ei todellakaan jää yli 500 euroa omaan käyttöön. 

Vierailija
39/225 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä itse tekisit?"

Potkisin sinut alkajaisiksi pk-seudun 860e/kk asunnosta johonkin 1970-luvun lähiökämppään Kainuun korpimaisemiin hintaan 200e/kk

Kun minä kerran elätän sinut 100% verorahoillani niin saan tämän vastineeksi päättää että majailet edullisemmassa kämpässä sen sijaan että oleskelet koko maan kalleimpien neliöiden alueella vaikka sinulla ei työssä käymättömänä ole mitään tarvetta edes käydä pk-seudulla.

Ja kas. Yhtäkkiä sinun "kannattaa" ottaa vastaan vaikka 1200e nettopalkkainen duuni jollaisen saa ilman mitään koulutustakin ja työllistyminen helpottuu.

Kaikki voittavat.

Vierailija
40/225 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, työttömyyskorvauksia 4,9 miljardia. Sossutukia maksetaan 800 miljoonaa, mutta niitä saa myös eläkeläiset ja työssäkäyvät. Puolison kanssa asuva työtön ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea.

Pelkästään asumistukea maksetaan yli 2 miljardia vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi