Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet joiden vaimot/perhe osallistuu kaikkeen (en tajua!?!)

Vierailija
31.05.2022 |

MIKSI?! en vain ymmärrä...ja sitten sekin että miksei voi heti sanoa että mulla tulee sitten koko perhe/vaimo mukaan jos tulen. JA hirveän paha olisi sekään jos kysäisisi onko se ok.
Miehelläni on kaksi tällaista kaveria joista voi melkein jo arvata että jos kutsut kaverin jonnekin, niin onkin koko perhe mukana tai toisella on pelkkä vaimo, mutta vaimo tuntuisi änkeävän ihan kaikkeen mukaan...eikö hän tajua ettei se ole välttämättä aina sopivaa? Ymmärrän jos noin on toisinaan, mutta ei aina...eihän?!
Todella rasittavaa, varsinkin jos miehet on sopineet menevänsä kaksistaan jonnekin ja sitten onkin koko perhe, niin onhan se ihan eri asia ja monessakin asiassa ne lapset on vain tiellä tai hidasteena.

Esimerkiksi mies pyytää apua johonkin piha hommaan kaveriltaan ja minä olen että sehän passaa saan rauhassa leipoa sillä välin...niin eiköhän sieltä tulekin sitten koko perhe ja onkin hankala kun pitäisi seurustella samalla kun keittiö on varattuna leipomiseen tai on sovittu että miehen kaveri tulee heittämään autolla lentokentälle, niin tuleekin koko perhe ja autossa on ahdasta, koska se on ihan täysi! tai kerran oli niinkin että mies oli pyytänyt kaveriaan että kävisi kastelemassa meillä kukat kun ollaan lomalla, niin kävi ilmi että siellä oltiin käyty koko perheen voimin...luulisi että oma järkikin sanoisi ettei se ollut tarkoitus ja tuon jälkeen ei olla enää moista palvelusta pyydetty.

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toiset ottavat lapset mukaan.

Tämä. Ja todellakin pitäs tajuta ettei toiset elä heidän lasten aikataulujen mukaan.

Vierailija
82/106 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies haluaa mut mukaan kaikkeen ja ihan mielelläni pääosin osallistun. Voin kuvitella, että miehen perheessä jotkut ajattelee, etä mä tungen aina mukaan, he ei nää sitä, että minä kotona yritän ehdottaa että mies menisi yksin ja mies sanoo, ettei sitten viitsi mennä ollenkaan. Joten lähden mukaan, ettei nämä sukulaiset pettyisi, kun tiedän että miestä haluavat nähdä.

Samoin, itselleni sukulaisvierailut on sataprosenttista pakkopullaa, vaikka olenkin ihan hyvä small talkissa. Viime kesänä kieltäytyin ekan kerran sukulaispippaloista, en kertakaikkiaan enää jaksa niitä. Kukaan ei onneksi ole sentään pihalaattoja pyytänyt asentelemaan ja terassia korjaamaan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä ajatus tulee, että pitäisi olla ystävien remonttireiskana? Tuollaista apua ovat pyytäneet lähisukulaiset korkeintaan. Koska ihmisillä on muutakin tekemistä kuin korjata kaverinsa terassia, useimmat sen kuitenkin ymmärtävät, jos vielä on lapsiperhe kyseessä.

Jos kaksi perhettä rakentaa talon, niin silloin ehkä jotkut talkoot vuorovedoin ymmärtää, mutta ehkä itse käyttäisin senkin ajan oman taloni puunaamiseen, jos ei ole varaa ostaa sitä palvelua. Sähkö- ja putkimieskaverit varmaan joutuvat koville tuossa kuviossa. Onneksi mieheni ei ole tuollaisessa duunariammatissa eivätkä kaveritkaan ole. Se mitä ei itse osata, ostetaan palveluna muualta.

Vierailija
84/106 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkään sai tuota sepustusta lukea, ennenkuin selvisi, että kuka ei tajua ja mitä ei tajua.   

Vierailija
85/106 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieluni silmin näen, kun mies nauttii kaikessa rauhassa kahvilassa leivoksiaan, ja vaimo ja lapset pyörivät ja huutavat siinä ympärillä!

Vierailija
86/106 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minusta kahden työssäkäyvän, ja oikeastaan riittää että toinen käy töissä kokopäiväisesti niin yhteistä vapaa-aikaa jää aika vähän. Kyllä me vietetään se yhdessä jos ei mitään pakollista ole mikä pitää erillään tehdä, ei olla vielä kyllästytty 10 vuodessa toiseen niin että haluttaisi viettää aikaa erikseen vapaa-ajalla.

Perheenäiti ei ole käy työssä joten heillä on mielestäni keskivertoa enemmän yhteistä kotiaikaa muutenkin.

-ap

Tulee mieleen että tällä perheenäidillä ei saata olla kauheasti mitään muuta tekemistä, kun olla kotona lasten kanssa. On mukavaa vaihtelua päästä miehen mukana pois kotonta.

Toki vähän kummallisilta kuulostaa nuo tilanteet enkä itse ainankaan olisi kehdannut tunkea mukaan. Kukkien kastelussa menee 5min. ja muu perhe olisi voinut odottaa autossa jos mukaan pitää päästä.

Itse en myöskään tykkäisi, jos miehen kaveri tulisi tekemään jotain remppahommaa ja ilmoittamatta mukaan tulee koko perhe, jota minun pitää sitten huomioida. Toi lentokentälle kuskaus perheenvoimin olisi ihan ok, jos kaikki mahtuu kyytiin. Mutta en sitäkään ymmärrä miksi pitää mukaan ängetä. Paitsi jos samalla reissulla menivät ikeaan tms.

Tässäkin oli siis ajatuksena tilata ilmainen taksi. Perhe oli yhdistänyt reissun muihin asiointeihin, mutta se ei ap:lle käynyt, vaan palvelun olisi pitänyt olla tyhjä auto ja sulava kyyti kuten taksissa. Ei hitto millaisia ihmisiä sitä onkin, ei itsellä pokka riittäisi mutta tiedän että joillain riittää. Pitää olla ilmaisena taksina, remppamiehenä ja sitten kehdataan vielä valittaa palvelusta. Huh.

Kyydistä oltiin luvattu maksaa ja maksettiinkin, ei silti meinannut mahtua takapenkille lasten ja omien matkakassiensa kanssa. Enemmänhän perhe tuosta hyötyi kun sai ilmaiset bensat jonnekin mihin olivatkaan matkalla tuon jälkeen.

-ap

Vierailija
87/106 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minusta kahden työssäkäyvän, ja oikeastaan riittää että toinen käy töissä kokopäiväisesti niin yhteistä vapaa-aikaa jää aika vähän. Kyllä me vietetään se yhdessä jos ei mitään pakollista ole mikä pitää erillään tehdä, ei olla vielä kyllästytty 10 vuodessa toiseen niin että haluttaisi viettää aikaa erikseen vapaa-ajalla.

Perheenäiti ei ole käy työssä joten heillä on mielestäni keskivertoa enemmän yhteistä kotiaikaa muutenkin.

-ap

Tulee mieleen että tällä perheenäidillä ei saata olla kauheasti mitään muuta tekemistä, kun olla kotona lasten kanssa. On mukavaa vaihtelua päästä miehen mukana pois kotonta.

Toki vähän kummallisilta kuulostaa nuo tilanteet enkä itse ainankaan olisi kehdannut tunkea mukaan. Kukkien kastelussa menee 5min. ja muu perhe olisi voinut odottaa autossa jos mukaan pitää päästä.

Itse en myöskään tykkäisi, jos miehen kaveri tulisi tekemään jotain remppahommaa ja ilmoittamatta mukaan tulee koko perhe, jota minun pitää sitten huomioida. Toi lentokentälle kuskaus perheenvoimin olisi ihan ok, jos kaikki mahtuu kyytiin. Mutta en sitäkään ymmärrä miksi pitää mukaan ängetä. Paitsi jos samalla reissulla menivät ikeaan tms.

Tässäkin oli siis ajatuksena tilata ilmainen taksi. Perhe oli yhdistänyt reissun muihin asiointeihin, mutta se ei ap:lle käynyt, vaan palvelun olisi pitänyt olla tyhjä auto ja sulava kyyti kuten taksissa. Ei hitto millaisia ihmisiä sitä onkin, ei itsellä pokka riittäisi mutta tiedän että joillain riittää. Pitää olla ilmaisena taksina, remppamiehenä ja sitten kehdataan vielä valittaa palvelusta. Huh.

Kyydistä oltiin luvattu maksaa ja maksettiinkin, ei silti meinannut mahtua takapenkille lasten ja omien matkakassiensa kanssa. Enemmänhän perhe tuosta hyötyi kun sai ilmaiset bensat jonnekin mihin olivatkaan matkalla tuon jälkeen.

-ap

Oliko pitkäkin matka? Miksette menneet taksilla tai omalla autollanne?

En ymmärrä näitä juttuja alkuunkaan. En ole koskaan pyytänyt ketään viemään itseäni lentokentälle. Onhan siellä parkkipaikat ja jos ei ole autoa, niin taksilla pääsee.

Vierailija
88/106 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä ajatus tulee, että pitäisi olla ystävien remonttireiskana? Tuollaista apua ovat pyytäneet lähisukulaiset korkeintaan. Koska ihmisillä on muutakin tekemistä kuin korjata kaverinsa terassia, useimmat sen kuitenkin ymmärtävät, jos vielä on lapsiperhe kyseessä.

Jos kaksi perhettä rakentaa talon, niin silloin ehkä jotkut talkoot vuorovedoin ymmärtää, mutta ehkä itse käyttäisin senkin ajan oman taloni puunaamiseen, jos ei ole varaa ostaa sitä palvelua. Sähkö- ja putkimieskaverit varmaan joutuvat koville tuossa kuviossa. Onneksi mieheni ei ole tuollaisessa duunariammatissa eivätkä kaveritkaan ole. Se mitä ei itse osata, ostetaan palveluna muualta.

Ei tarvikaan mutta joskus on jotain semmosta hommaa josta selviää vain raa'alla voimalla vaikka osaisi yksinkin tehdä niin tarvii jonkun muun kuin minun kokoiseni naisen avuksi. Noihin kaverit/tutut on mun mielestäni sopivaa pyytää avuksi. Mitään isompia hommia ei tietenkään ilman korvausta ja silloin ne voi teetättää jollekin muullekin ammattilaiselle. Lisäksi miehet ovat hyviä ystäviä kouluajoilta saakka, heillä on todella läheiset välit olleet aina jo ennen perhettä.

-ap

Vierailija
89/106 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Osaatko sinä vastata, että mistä tämä oikein tulee, että ystäviltä pyydetään tällaisia palveluksia? Moni muukin tuntuu pitävän ihan normaalina, kun taas omassa ystäväpiirissäni ei tuollaista harrasteta. Kyllä kaikki menevät lentokentälle omine kyyteineen ja hoitavan talonsa remontit ilman ystävien apua? Kaikilla on pitkät työpäivät ja vapaalla omaa tekemistä riittämiin, onko tuo maalla tapana vai mistä oikein on kyse?

Vierailija
90/106 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on kahden keskinen asia kaverin kanssa niin en mene mukaan. Mutta muuten se on me kaksi. Olemme pariskunta, ei kämppiksiä. Yhdessä oleminen ja tekeminen on osa parisuhdetta.

Vierailija
91/106 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvikaan mutta joskus on jotain semmosta hommaa josta selviää vain raa'alla voimalla vaikka osaisi yksinkin tehdä niin tarvii jonkun muun kuin minun kokoiseni naisen avuksi. Noihin kaverit/tutut on mun mielestäni sopivaa pyytää avuksi. Mitään isompia hommia ei tietenkään ilman korvausta ja silloin ne voi teetättää jollekin muullekin ammattilaiselle. Lisäksi miehet ovat hyviä ystäviä kouluajoilta saakka, heillä on todella läheiset välit olleet aina jo ennen perhettä.

-ap

Meillä on pyydetty naapurilta apua, jos vaikka on kannettu jokin iso tavara sisälle, viiden minuutin homma. Mitkä esimerkiksi ovat olleet tuollaisia raakaa voimaa tarvittavia hommia, mistä mies ei yksin selviä, että pitää olla kaveri apuna rakentamassa? Minusta on kohtuutonta vaatia ystäviä auttamaan jossain hommassa, mihin menee paljon aikaa, sillä onhan heilläkin omat hommansa kotona. Ja katsoisin kyllä aika pitkään, jos itseäni pyydettäisiin sellaiseen. 

Vierailija
92/106 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan tuollainen rasittavaa. Onneksi ei ole tuollaisia kavereita.

Vierailija
93/106 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Osaatko sinä vastata, että mistä tämä oikein tulee, että ystäviltä pyydetään tällaisia palveluksia? Moni muukin tuntuu pitävän ihan normaalina, kun taas omassa ystäväpiirissäni ei tuollaista harrasteta. Kyllä kaikki menevät lentokentälle omine kyyteineen ja hoitavan talonsa remontit ilman ystävien apua? Kaikilla on pitkät työpäivät ja vapaalla omaa tekemistä riittämiin, onko tuo maalla tapana vai mistä oikein on kyse?

Kuten tuossakin sanottiin, niin on maksettu tuosta avusta. Ja kyllä minä olen käynyt kavereiden rakennustalkoissa. Hauska viikonloppu ollut ja tietenkin isäntä tarjoaa koko viikonlopun. Mutta ei niihin ole pakko osallistua, jos ei halua.

Vierailija
94/106 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaveri joka raahasi aina miehensä mukaan jokaiseen tapaamiseemme. Luulin että mennään kahville kahdestaan, mutta siellähän se mies aina tönötti mukana.

Myöhemmin kaveri pyysi minua avuksi salamuuttoon sillä aikaa kun mies oli salilla. Oli niin sairaalloisen mustasukkainen ettei päästänyt kaveriani silmistään, ja turpaankin tuli säännöllisesti.

Jännä muuten. Jos mies ottaa vaimon mukaan niin ihmetellään miksi sen vaimon pitää tunkea mukaan kaikkialle. Jos vaimo ottaa miehen mukaan, ihmetellään miksi pitää raahata mies mukana. Että miten päin vaan, vaimon vika. Eikö niillä miehillä ole omaa tahtoa ollenkaan?

Vierailija
95/106 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Joo ja jos äiti on yksin niitten lasten kanssa muutenkin aina niin onhan se tympeää jos mies vielä viikonlopuksi häipyy jonnekin kaverin portaita korjaamaan. Ehkä tuolla miehellä on ollut taipumusta sitten jäädä koko päiväksi rupattelemaan kavereitten kanssa eikä vaimolla ole koskaan vapaahetkeä, jos ei lähde mukaan.

No, oli miten oli onhan se vähän hassua jos ei kumpikaan ikinä käy missään yksin.

Vierailija
96/106 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Kuten tuossakin sanottiin, niin on maksettu tuosta avusta. Ja kyllä minä olen käynyt kavereiden rakennustalkoissa. Hauska viikonloppu ollut ja tietenkin isäntä tarjoaa koko viikonlopun. Mutta ei niihin ole pakko osallistua, jos ei halua.

Sitten tullaankin toiseen ongelmaan. Jos avusta maksetaan, niin sehän on pimeää työtä. Aloituksesta sai sen käsityksen, että miehen lapsuudenystävä käy auttelemassa usein erilaisissa rakennushommissa ja muissakin asioissa ja ap ei halunnut, että perhe tulee mukaan. Onko lapsuudenkaveri työtön, että on aikaa tulla korvausta vastaan auttelemaan, jos kerran talkoista ei ole kyse? Talkootyö tarkoittaa työtä, mistä ei makseta korvausta. Jos tuollaisesta jää kiinni, niin aika isot seuraukset tulee verottajalta.

Vierailija
97/106 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siinä on perhe, jonka mielestä miehen kaverin voi tilata tekemään hommia vapaapäivinään kuin työmiehen ikään. 

Näitä on nähty. Olemme kaikkiin näihin lokkeihin katkaisseet suhteet ihan miehen omasta tahdosta. Töitä saa tehdä viikolla riittävästi, ei tarvitse enää viikonloppuna mennä kaverille kaljapalkalla töihin. Ei se tule edes mieleen, että muut perheet saattavat haluta viettää vapaa-aikaansa oman perheen kanssa?

Hävytöntä, sanoisin.

Ei ne jutut läheskään aina ole mitään työhommia johon mies pyytää kaveriaan, samoin on ollut kalareissua, urheiluharrastuksia jne. Otin esimerkiksi nuo aloituksen jutut koska niissä koko perheen mukana olo oli erityisen omituista, kyydistä tietenkin maksettiin ja pihahommissa on oltu heidänkin luona vastavuoroisesti samoin on tehty muitakin palveluja, eikä se edes ollut asian ydin tässä. 

Ennen miehet kävivät yhdessä hiihtolenkillä mutta nykyään ei enää omani halua tahtoa, koska sinnekin tulee aina koko perhe ja hiihtäminen on semmoista matelua, kun lapset ei jaksa ja pitää syödä evästäkin. Kyllähän sekin joskus menisi...mutta jos tarkoituksena on kuntoilla eikä mennä kaitsemaan lapsia.

-ap

Ehkä teidän täytyy vain ottaa etäisyyttä tuohon ystäväperheeseen, jos kerran hommat ei mene yksiin. Niin mekin otimme tuohon yhteen, joiden kanssa ajatukset soveliaasta tasosta pyytää talkooapua eivät menneet yksiin. Sillä tavalla maailmassa ei oikein voi käyttäytyä, että olettaa muiden mukautuvan omiin tapoihinsa ja käyttäytyvän kuten itse heiltä toivoo. Näin maailma ei toimi, silloin tulee ystävyyteen loppu, jos käsitykset ovat liian erilaisia keskeisissä asioissa.

Mutta kun sepä siinä, tämä ei ole mikään ensisijainen ystäväperhe vaan miehet ovat alkujaan ystäviä keskenään mutta nykyisin vaimo ja lapset ei anna tilaa ystävyydelle. Ymmärrän että perhe on etusijalla, mutta en sitä että perhe on joka sijalla ja senkin tajuan että lasten kanssa täytyy joustaa mutta jotain rajaa

-ap

Vierailija
98/106 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Joo ja jos äiti on yksin niitten lasten kanssa muutenkin aina niin onhan se tympeää jos mies vielä viikonlopuksi häipyy jonnekin kaverin portaita korjaamaan. Ehkä tuolla miehellä on ollut taipumusta sitten jäädä koko päiväksi rupattelemaan kavereitten kanssa eikä vaimolla ole koskaan vapaahetkeä, jos ei lähde mukaan.

No, oli miten oli onhan se vähän hassua jos ei kumpikaan ikinä käy missään yksin.

Minusta otsikko ja itse asiasisältö oli keskenään ristiriidassa. Jos kumpikaan ei käy missään yksin on vähän eri asia kuin se, mistä oikeasti oli kyse eli juuri siitä, että lapsuudenkaverin pitäisi ymmärtää tulla portaita korjaamaan ilman perhettään. Varmaan se vaimo keksisi omastakin kodista korjattavaa tai ihan muuta mukavaa tekemistä vapaa-ajalleen, mutta sen sijaan hänet väritettiin tarinan outolinnuksi.

Vierailija
99/106 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siinä on perhe, jonka mielestä miehen kaverin voi tilata tekemään hommia vapaapäivinään kuin työmiehen ikään. 

Näitä on nähty. Olemme kaikkiin näihin lokkeihin katkaisseet suhteet ihan miehen omasta tahdosta. Töitä saa tehdä viikolla riittävästi, ei tarvitse enää viikonloppuna mennä kaverille kaljapalkalla töihin. Ei se tule edes mieleen, että muut perheet saattavat haluta viettää vapaa-aikaansa oman perheen kanssa?

Hävytöntä, sanoisin.

Ei ne jutut läheskään aina ole mitään työhommia johon mies pyytää kaveriaan, samoin on ollut kalareissua, urheiluharrastuksia jne. Otin esimerkiksi nuo aloituksen jutut koska niissä koko perheen mukana olo oli erityisen omituista, kyydistä tietenkin maksettiin ja pihahommissa on oltu heidänkin luona vastavuoroisesti samoin on tehty muitakin palveluja, eikä se edes ollut asian ydin tässä. 

Ennen miehet kävivät yhdessä hiihtolenkillä mutta nykyään ei enää omani halua tahtoa, koska sinnekin tulee aina koko perhe ja hiihtäminen on semmoista matelua, kun lapset ei jaksa ja pitää syödä evästäkin. Kyllähän sekin joskus menisi...mutta jos tarkoituksena on kuntoilla eikä mennä kaitsemaan lapsia.

-ap

Ehkä teidän täytyy vain ottaa etäisyyttä tuohon ystäväperheeseen, jos kerran hommat ei mene yksiin. Niin mekin otimme tuohon yhteen, joiden kanssa ajatukset soveliaasta tasosta pyytää talkooapua eivät menneet yksiin. Sillä tavalla maailmassa ei oikein voi käyttäytyä, että olettaa muiden mukautuvan omiin tapoihinsa ja käyttäytyvän kuten itse heiltä toivoo. Näin maailma ei toimi, silloin tulee ystävyyteen loppu, jos käsitykset ovat liian erilaisia keskeisissä asioissa.

Mutta kun sepä siinä, tämä ei ole mikään ensisijainen ystäväperhe vaan miehet ovat alkujaan ystäviä keskenään mutta nykyisin vaimo ja lapset ei anna tilaa ystävyydelle. Ymmärrän että perhe on etusijalla, mutta en sitä että perhe on joka sijalla ja senkin tajuan että lasten kanssa täytyy joustaa mutta jotain rajaa

-ap

Älkää pyytäkö lapsuudenkaveria enää pimeisiin hommiin, vaan tehkää itse hommanne tai ostakaa ne yrittäjältä. Ja mies saa sitten itse ratkaista kalastusreissunsa, se ei varmaan ole sinun ongelmasi.

Vierailija
100/106 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet varmaan tyhmä, mutta ehkä joku päivä ymmärrät että parisuhteessa ollaan parisuhteessa, ja silloin liikutaan yhdessä. Ja todellisuudessa ne kerrat kun koko porukalla teille tullaan on laskettavissa yhden käden sormilla/ vuosi, eikö?

Suhteellisuuden taju sulla hukassa. Ja älä huoli, ei tulla enään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän