Miehet joiden vaimot/perhe osallistuu kaikkeen (en tajua!?!)
MIKSI?! en vain ymmärrä...ja sitten sekin että miksei voi heti sanoa että mulla tulee sitten koko perhe/vaimo mukaan jos tulen. JA hirveän paha olisi sekään jos kysäisisi onko se ok.
Miehelläni on kaksi tällaista kaveria joista voi melkein jo arvata että jos kutsut kaverin jonnekin, niin onkin koko perhe mukana tai toisella on pelkkä vaimo, mutta vaimo tuntuisi änkeävän ihan kaikkeen mukaan...eikö hän tajua ettei se ole välttämättä aina sopivaa? Ymmärrän jos noin on toisinaan, mutta ei aina...eihän?!
Todella rasittavaa, varsinkin jos miehet on sopineet menevänsä kaksistaan jonnekin ja sitten onkin koko perhe, niin onhan se ihan eri asia ja monessakin asiassa ne lapset on vain tiellä tai hidasteena.
Esimerkiksi mies pyytää apua johonkin piha hommaan kaveriltaan ja minä olen että sehän passaa saan rauhassa leipoa sillä välin...niin eiköhän sieltä tulekin sitten koko perhe ja onkin hankala kun pitäisi seurustella samalla kun keittiö on varattuna leipomiseen tai on sovittu että miehen kaveri tulee heittämään autolla lentokentälle, niin tuleekin koko perhe ja autossa on ahdasta, koska se on ihan täysi! tai kerran oli niinkin että mies oli pyytänyt kaveriaan että kävisi kastelemassa meillä kukat kun ollaan lomalla, niin kävi ilmi että siellä oltiin käyty koko perheen voimin...luulisi että oma järkikin sanoisi ettei se ollut tarkoitus ja tuon jälkeen ei olla enää moista palvelusta pyydetty.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä jos koko perhe on käynyt kastelemassa kukat? Minuakin pyydettiin ruokkimaan kissoja useamman kerran ja mieheni tuli joka kerta mukaan. Ei se siellä mitään paikkoja kolunnut vaan tyhjensi hiekkalaatikkoa ja antoi kissoille syömistä. Apu sinullekin kuitenkin kelpasi.
Miehesi osaa varmasti kaverilleen itse sanoa jos hän ei halua kaverin perhettä tavata. Jos ei osaa, niin sitten et sille mitään voi ja se varmaankin on hänelle ok.
On väliä koska lapset eivät olleet osanneet käyttäytyä ja jotkin tavarat olivat vaihtaneet paikkaa tai niillä oltiin leikitty enkä tykkää että meillä on käynyt kutsumattomia ihmisiä kun olimme poissa.
Kaverin perhettä voi tavata normaalin puitteissa, mutta hankala sanoa ettei niitä tarttis ottaa joka paikkaan aina mukaan.
-ap
Mielestäni sinulla on kolme vaihtoehtoa:
- Alat käyttämään ostopalvelija, kuten taksia ja kissallesi eläinhoitolaa. Näin voit olla varma, että ainoastaan palvelun tarjoajan kanssa joudut tekemisiin.
- Kerrot palvelusta pyytäessäsi selkeästi, että ainoastaan yksi ihminen, eli se josta hyödyt, on tervetullut teille.
- Jatkat ystävällisten kanssaihmisten hyvää hyvyyttään tekemistä palveluksista nauttimista ja siedät heidän perheidensä seuraa.
Sinulla on erikoinen tapa käyttää sanaa niin.
Vierailija kirjoitti:
Jos samasta kaverista on kyse, niin he ovat varmaan vaimonsa kanssa jo tottuneet luulemaan, että heitä molempia on pyydetty.
Tämä. Olettavat, että kutsujat ovat jo ymmärtäneet heidän tulevan yhdessä, ja ettei kutsuttaisi jos ei toisen seura kelpaisi.
On muutamia tilanteita, esimerkiksi polttarit jonne ei minusta ole suotavaa tuoda kumppania mukaan ellei siitä erikseen ole sovittu. Ap:n mainitsemat aktiviteetit ei kuitenkaan minusta ole niitä. Näissä on nimenomaan kyse ylimääräisistä palveluksista, jolloin ei olisi kyllä varaa valittaa. Voi olla, että esimerkiksi tuossa lentokenttätapauksessa on haluttu yhdistää perheen kauppareissu tai muu meno. Ja mikä ihme tuo kukkienkastelujuttu on? Jos minulle sanottaisiin, että kastelethan kukkani yksin, niin minä sanoisin kyllä että pidäpä tunkkisi ja hommaa joku sinkku niitä kastelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon valittamista siihen nähden miten paljon palveluksia kuitenkin ollaan valmiita kinuamaan.
Miten se palvelusten kinuaminen yhtään liittyy siihen että jotkut eivät osaa liikkua muuta kuin perhemöntissä? Se ON ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
On muutamia tilanteita, esimerkiksi polttarit jonne ei minusta ole suotavaa tuoda kumppania mukaan ellei siitä erikseen ole sovittu. Ap:n mainitsemat aktiviteetit ei kuitenkaan minusta ole niitä. Näissä on nimenomaan kyse ylimääräisistä palveluksista, jolloin ei olisi kyllä varaa valittaa. Voi olla, että esimerkiksi tuossa lentokenttätapauksessa on haluttu yhdistää perheen kauppareissu tai muu meno. Ja mikä ihme tuo kukkienkastelujuttu on? Jos minulle sanottaisiin, että kastelethan kukkani yksin, niin minä sanoisin kyllä että pidäpä tunkkisi ja hommaa joku sinkku niitä kastelemaan.
Mielestäni taas on ihan törppöä tunkea koko perhe johonlin toisten piharemonttiin. Ja kuka nyt johonkin lentokentälle huvikseen edes lähtee!?
Ap ei sitäpaitsi missään vaiheessa sanonut että haluaa nämä palvelukset ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos samasta kaverista on kyse, niin he ovat varmaan vaimonsa kanssa jo tottuneet luulemaan, että heitä molempia on pyydetty.
Tämä. Olettavat, että kutsujat ovat jo ymmärtäneet heidän tulevan yhdessä, ja ettei kutsuttaisi jos ei toisen seura kelpaisi.
Jos kaverini sanoisi että tuletko auttamaan korjaamaan terassin portaat, niin todellakaan raahaisi sinne miestäni ja tytärtäni sivuun heilumaan ja odottelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä jos koko perhe on käynyt kastelemassa kukat? Minuakin pyydettiin ruokkimaan kissoja useamman kerran ja mieheni tuli joka kerta mukaan. Ei se siellä mitään paikkoja kolunnut vaan tyhjensi hiekkalaatikkoa ja antoi kissoille syömistä. Apu sinullekin kuitenkin kelpasi.
Miehesi osaa varmasti kaverilleen itse sanoa jos hän ei halua kaverin perhettä tavata. Jos ei osaa, niin sitten et sille mitään voi ja se varmaankin on hänelle ok.
On väliä koska lapset eivät olleet osanneet käyttäytyä ja jotkin tavarat olivat vaihtaneet paikkaa tai niillä oltiin leikitty enkä tykkää että meillä on käynyt kutsumattomia ihmisiä kun olimme poissa.
Kaverin perhettä voi tavata normaalin puitteissa, mutta hankala sanoa ettei niitä tarttis ottaa joka paikkaan aina mukaan.
Jotkut kutsut pitää mielestäni tajuta ilman ylimääräisiä selityksiä.
Ap ei sanonut ettei aio korvata näitä avunantoja, tai tehdä vastapalvelusta.
-ap
Mielestäni sinulla on kolme vaihtoehtoa:
- Alat käyttämään ostopalvelija, kuten taksia ja kissallesi eläinhoitolaa. Näin voit olla varma, että ainoastaan palvelun tarjoajan kanssa joudut tekemisiin.
- Kerrot palvelusta pyytäessäsi selkeästi, että ainoastaan yksi ihminen, eli se josta hyödyt, on tervetullut teille.
- Jatkat ystävällisten kanssaihmisten hyvää hyvyyttään tekemistä palveluksista nauttimista ja siedät heidän perheidensä seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon valittamista siihen nähden miten paljon palveluksia kuitenkin ollaan valmiita kinuamaan.
Miten se palvelusten kinuaminen yhtään liittyy siihen että jotkut eivät osaa liikkua muuta kuin perhemöntissä? Se ON ärsyttävää.
No onhan se ihan eri juttu ilmestyä vaimon kanssa jonnekin äijien saunailtaan, kuin olettaa että luvatun palveluksen voi toteuttaa puolison kanssa ihan yhtä hyvin kuin yksinkin. Jos ei tarjottu apu kelpaa niin ei tarvitse pyytää. Näinhän tässä oli joku tainnut tehdäkin. Liekö yksi syy siihen perheiden mukaan raahaamiseen..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaverini sanoisi että tuletko auttamaan korjaamaan terassin portaat, niin todellakaan raahaisi sinne miestäni ja tytärtäni sivuun heilumaan ja odottelemaan.
No ei tarvitse. Eikä vaadi sinua korjauttamaan portaitasi ihmisillä jotka liikkuvat perheenä. Lapsettomilla sinkuilla lienee paremmin aikaa auttaakin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Aika kova uhkaus myös tuo, että ei sitten enää pyydä kastelemaan kukkia. Ehkä heillä on muutakin tekemistä kuin teidän kukat ja haluavat hoitaa sen samalla reissulla? Ja on paljon nopeampaa, kun on useampi kastelemassa. Mutta ei, teille pitäisi tulla vaan tasan sen yhden, erikseen, jota olette pyytäneet? Kyllä he varmaan nyt pahoittavat mielensä, kun ette enää pyydä palveluksia.
Mun ex-mies usein pyysi mut tuollaisiin mukaan. Ja usein meninkin, kun niin pyysi. Ja tunsin oloni todella kiusaantuneeksi siellä, kun tajusin, että ei minua oltu sinne odotettu. Aloin kieltäytyä näistä ja mies valitti, että meillä ei ole enää mitään yhteistä eikä enää tehdä mitään yhdessä. Minun kavereille mies ei tunkenut mukaan.
Jospa ne vaimot haluavat mukaan, koska heistä on mukava tavata ap:ta? Tai sitten ne kaverit ovat niin perhemiehiä, että eivät osaa mennä minnekään yksin, mutta silloin ihmettelen, että miksi ne vaimot lähtevät mukaan? Voi minunkin mieheni joskus pyytää minua johonkin omaan juttuunsa, mutta en minä lähde, jos minua ei kiinnosta tai en ole aivan varma, ettei minun osallistumisestani ole haittaa.
(Eri juttu toki, jos mies olisi menossa vaikka yksi kalaan, ja kysyy minua mukaan, silloin lähden ihan miehen mieliksi vaikka itse en oikein pitkiä aikoja jaksaisikaan kalastaa.)
Minun mieheni kaveriporukassa kaikki tekee tuota. Myös minun mieheni. Lopputuloksena meillä on oikeastaan iso sekaporukka, jossa ei ole "miesten juttuja" ja "naisten juttuja", vaan tapaamisiin tulee sukupuolesta riippumatta ne jotka pääsee ja haluaa. Usein niinkin, että se parisuhteen/avioliiton kautta porukkaan tullut saattaa ilmestyä ilman sitä porukkaan alunperin kuulunutta puolisoa. Eikä sitä ihmetellä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Aika kova uhkaus myös tuo, että ei sitten enää pyydä kastelemaan kukkia. Ehkä heillä on muutakin tekemistä kuin teidän kukat ja haluavat hoitaa sen samalla reissulla? Ja on paljon nopeampaa, kun on useampi kastelemassa. Mutta ei, teille pitäisi tulla vaan tasan sen yhden, erikseen, jota olette pyytäneet? Kyllä he varmaan nyt pahoittavat mielensä, kun ette enää pyydä palveluksia.
Siksi pyydettiin just tätä kyseistä henkilöä kun hänen työmatka on meidän asunnon varrella ettei tarvitsisi kenenkään erikseen raahautua joten oli outoa tajuta että siellä on käyty koko perheen voimin, erityisesti kun kukkia ei ole montaa että kävisi työstä ja ei pyydetä enää koska ei haluta eikä siksi että olisi joku näpäytys. Mies on joskus käynyt mm. ruokkimassa vastapalvelukseksi perheen liskoa ja se on myös ollut hoidossa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minusta kahden työssäkäyvän, ja oikeastaan riittää että toinen käy töissä kokopäiväisesti niin yhteistä vapaa-aikaa jää aika vähän. Kyllä me vietetään se yhdessä jos ei mitään pakollista ole mikä pitää erillään tehdä, ei olla vielä kyllästytty 10 vuodessa toiseen niin että haluttaisi viettää aikaa erikseen vapaa-ajalla.
Perheenäiti ei ole käy työssä joten heillä on mielestäni keskivertoa enemmän yhteistä kotiaikaa muutenkin.
-ap
Minä teen tuota usein, pyydän miestä tai lapsia mukaan, kun tapaan serkkuani tai käyn auttamassa.
Serkkuni on niin omahyväinen ihminen ja puhuu ja juoruilee koko ajan muista, ettei saa suun vuoroa. Jotenkin tilanne on helpompi, kun muita on seurassa.
On sen verran ikävä ihminen, jos ei olisi sukulainen, olisin laittanut välit jo kauan sitten poikki. Ja ehkä elossa oleva isoäiti vaikuttaa asiaan, kun en halua pahoittaa hänen mieltä.
Kaikkien kanssa ei kemiat vain kohtaa ja on hyvä olla mukana omat seuralaiset.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen tuota usein, pyydän miestä tai lapsia mukaan, kun tapaan serkkuani tai käyn auttamassa.
Serkkuni on niin omahyväinen ihminen ja puhuu ja juoruilee koko ajan muista, ettei saa suun vuoroa. Jotenkin tilanne on helpompi, kun muita on seurassa.
On sen verran ikävä ihminen, jos ei olisi sukulainen, olisin laittanut välit jo kauan sitten poikki. Ja ehkä elossa oleva isoäiti vaikuttaa asiaan, kun en halua pahoittaa hänen mieltä.Kaikkien kanssa ei kemiat vain kohtaa ja on hyvä olla mukana omat seuralaiset.
Miks ihmeessä tapaat jos on niin ärsyttävä?!
Kaikki ei automaattisesti ole ystäviä puolisoidensa kavereiden kumppaneiden kanssa. On se rasittavaa jos joutuu väkisin kaveeraamaan koko iltapäivän.
Mulla on kaveri joka raahasi aina miehensä mukaan jokaiseen tapaamiseemme. Luulin että mennään kahville kahdestaan, mutta siellähän se mies aina tönötti mukana.
Myöhemmin kaveri pyysi minua avuksi salamuuttoon sillä aikaa kun mies oli salilla. Oli niin sairaalloisen mustasukkainen ettei päästänyt kaveriani silmistään, ja turpaankin tuli säännöllisesti.