Miehet joiden vaimot/perhe osallistuu kaikkeen (en tajua!?!)
MIKSI?! en vain ymmärrä...ja sitten sekin että miksei voi heti sanoa että mulla tulee sitten koko perhe/vaimo mukaan jos tulen. JA hirveän paha olisi sekään jos kysäisisi onko se ok.
Miehelläni on kaksi tällaista kaveria joista voi melkein jo arvata että jos kutsut kaverin jonnekin, niin onkin koko perhe mukana tai toisella on pelkkä vaimo, mutta vaimo tuntuisi änkeävän ihan kaikkeen mukaan...eikö hän tajua ettei se ole välttämättä aina sopivaa? Ymmärrän jos noin on toisinaan, mutta ei aina...eihän?!
Todella rasittavaa, varsinkin jos miehet on sopineet menevänsä kaksistaan jonnekin ja sitten onkin koko perhe, niin onhan se ihan eri asia ja monessakin asiassa ne lapset on vain tiellä tai hidasteena.
Esimerkiksi mies pyytää apua johonkin piha hommaan kaveriltaan ja minä olen että sehän passaa saan rauhassa leipoa sillä välin...niin eiköhän sieltä tulekin sitten koko perhe ja onkin hankala kun pitäisi seurustella samalla kun keittiö on varattuna leipomiseen tai on sovittu että miehen kaveri tulee heittämään autolla lentokentälle, niin tuleekin koko perhe ja autossa on ahdasta, koska se on ihan täysi! tai kerran oli niinkin että mies oli pyytänyt kaveriaan että kävisi kastelemassa meillä kukat kun ollaan lomalla, niin kävi ilmi että siellä oltiin käyty koko perheen voimin...luulisi että oma järkikin sanoisi ettei se ollut tarkoitus ja tuon jälkeen ei olla enää moista palvelusta pyydetty.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minusta kahden työssäkäyvän, ja oikeastaan riittää että toinen käy töissä kokopäiväisesti niin yhteistä vapaa-aikaa jää aika vähän. Kyllä me vietetään se yhdessä jos ei mitään pakollista ole mikä pitää erillään tehdä, ei olla vielä kyllästytty 10 vuodessa toiseen niin että haluttaisi viettää aikaa erikseen vapaa-ajalla.
Perheenäiti ei ole käy työssä joten heillä on mielestäni keskivertoa enemmän yhteistä kotiaikaa muutenkin.
-ap
Tulee mieleen että tällä perheenäidillä ei saata olla kauheasti mitään muuta tekemistä, kun olla kotona lasten kanssa. On mukavaa vaihtelua päästä miehen mukana pois kotonta.
Toki vähän kummallisilta kuulostaa nuo tilanteet enkä itse ainankaan olisi kehdannut tunkea mukaan. Kukkien kastelussa menee 5min. ja muu perhe olisi voinut odottaa autossa jos mukaan pitää päästä.
Itse en myöskään tykkäisi, jos miehen kaveri tulisi tekemään jotain remppahommaa ja ilmoittamatta mukaan tulee koko perhe, jota minun pitää sitten huomioida. Toi lentokentälle kuskaus perheenvoimin olisi ihan ok, jos kaikki mahtuu kyytiin. Mutta en sitäkään ymmärrä miksi pitää mukaan ängetä. Paitsi jos samalla reissulla menivät ikeaan tms.
Ja kukkien kasteluun olisi pitänyt lähteä varta vasten, varmaan tuolloinkin kyseessä muu asiointi, mihin kukkienkastelu on yhdistetty.
Yrittäkää nyt ymmärtää, että ystävät eivät ole teidän palvelijoitanne! Jos teillä on varmaa hovimestariin, autonkuljettajaan ja talonmieheen, niin hommatkaa sellainen, mutta siihen hommaan ei pitkän päälle yksikään ystävä suostu. Jossain vaiheessa tulee se kuuluisa viimeinen pisara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon valittamista siihen nähden miten paljon palveluksia kuitenkin ollaan valmiita kinuamaan.
Kyllä. Kulutetaan perheen yhteistä aikaa omiin tarpeisiin ja valitetaan kun jotkut ovat niin perhekeskeisiä että viihtyvät yhdessä.
Kateushan tämänkin ruikutuksen takana on. Toisilla on ihana läheinen pariduhde ja kyllähän se sitä harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon valittamista siihen nähden miten paljon palveluksia kuitenkin ollaan valmiita kinuamaan.
Kyllä. Kulutetaan perheen yhteistä aikaa omiin tarpeisiin ja valitetaan kun jotkut ovat niin perhekeskeisiä että viihtyvät yhdessä.
Kateushan tämänkin ruikutuksen takana on. Toisilla on ihana läheinen pariduhde ja kyllähän se sitä harmittaa.
Ehkä sitäkin, mutta yleensä näissä on se hävytön osapuoli vaimo, joka hyväksikäyttää miehen kavereita hommiin eli pitäisi tulla tekemään remonttia tai auttamaan ilman perhettä, eli ilmaiseksi työmieheksi. Näitä riittää käsistään kätevillä miehillä, kun on vielä monesti koneetkin tarjota "talkoisiin" ilmaiseksi.
En käsitä ihan oikeasti miten hävyttömästi ihmiset voivat käyttäytyä kuten ap:nkin valitukset saamistaan palveluista. Kyllä oli kamalaa, kun mies toi perheensä mukaan, kun piti heitä kestitä sen sijaan, että olisi saanut vain ilmaisen työn!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muutamia tilanteita, esimerkiksi polttarit jonne ei minusta ole suotavaa tuoda kumppania mukaan ellei siitä erikseen ole sovittu. Ap:n mainitsemat aktiviteetit ei kuitenkaan minusta ole niitä. Näissä on nimenomaan kyse ylimääräisistä palveluksista, jolloin ei olisi kyllä varaa valittaa. Voi olla, että esimerkiksi tuossa lentokenttätapauksessa on haluttu yhdistää perheen kauppareissu tai muu meno. Ja mikä ihme tuo kukkienkastelujuttu on? Jos minulle sanottaisiin, että kastelethan kukkani yksin, niin minä sanoisin kyllä että pidäpä tunkkisi ja hommaa joku sinkku niitä kastelemaan.
Mielestäni taas on ihan törppöä tunkea koko perhe johonlin toisten piharemonttiin. Ja kuka nyt johonkin lentokentälle huvikseen edes lähtee!?
Ap ei sitäpaitsi missään vaiheessa sanonut että haluaa nämä palvelukset ilmaiseksi.
VMP.
"Voi paska kun tulit tekemään piharemottia perheen kanssa, kun sun piti tehdä äkkiä työt ja mennä sitten kotiisi, että saadaan olla rauhassa :D"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos samasta kaverista on kyse, niin he ovat varmaan vaimonsa kanssa jo tottuneet luulemaan, että heitä molempia on pyydetty.
Tämä. Olettavat, että kutsujat ovat jo ymmärtäneet heidän tulevan yhdessä, ja ettei kutsuttaisi jos ei toisen seura kelpaisi.
Jos kaverini sanoisi että tuletko auttamaan korjaamaan terassin portaat, niin todellakaan raahaisi sinne miestäni ja tytärtäni sivuun heilumaan ja odottelemaan.
En ilkeäisi pyytää kaveriani korjaamaan terassini portaita, mutta lokki kyllä kehtaa ja paljon muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa ne vaimot haluavat mukaan, koska heistä on mukava tavata ap:ta? Tai sitten ne kaverit ovat niin perhemiehiä, että eivät osaa mennä minnekään yksin, mutta silloin ihmettelen, että miksi ne vaimot lähtevät mukaan? Voi minunkin mieheni joskus pyytää minua johonkin omaan juttuunsa, mutta en minä lähde, jos minua ei kiinnosta tai en ole aivan varma, ettei minun osallistumisestani ole haittaa.
(Eri juttu toki, jos mies olisi menossa vaikka yksi kalaan, ja kysyy minua mukaan, silloin lähden ihan miehen mieliksi vaikka itse en oikein pitkiä aikoja jaksaisikaan kalastaa.)No en usko vaikka kiva olenkin, mutta nämä tulevat kyllä vaikken olisi itse mukana tai kotona
-ap
Ja ihmettelevät suuresti kuinka te saatatte viettää aikaa vapaaehtoisesti erillänne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos samasta kaverista on kyse, niin he ovat varmaan vaimonsa kanssa jo tottuneet luulemaan, että heitä molempia on pyydetty.
Tämä. Olettavat, että kutsujat ovat jo ymmärtäneet heidän tulevan yhdessä, ja ettei kutsuttaisi jos ei toisen seura kelpaisi.
Jos kaverini sanoisi että tuletko auttamaan korjaamaan terassin portaat, niin todellakaan raahaisi sinne miestäni ja tytärtäni sivuun heilumaan ja odottelemaan.
No ei tarvitse. Eikä vaadi sinua korjauttamaan portaitasi ihmisillä jotka liikkuvat perheenä. Lapsettomilla sinkuilla lienee paremmin aikaa auttaakin.
Normaalisti ihmiset ostavat palvelunsa eivätkä käytä ystäviä ilmaisena työvoimana. Enpä ole aikoihin lukenut näin törkeää lokinkirkumista kuin tämä aloitus, eikä vaikuta edes provolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvitse. Eikä vaadi sinua korjauttamaan portaitasi ihmisillä jotka liikkuvat perheenä. Lapsettomilla sinkuilla lienee paremmin aikaa auttaakin.
Miksi ihmeessä sinkkumiehen pitäisi korjata kaverin terassin portaat ja tehdä piharemontti? :D Siis ihan uskomattomia vastauksia osa. Ostakaan jumankauta rahalla palvelut, joita tarvitsette, ei kenenkään intressi ole tehdä kaveriensa talonmieshommia ilmaiseksi. Kaikilla on oma aika, omat menonsa, eikä tuollaista pitäisi edes pyytää keneltäkään ilman asianmukaista korvausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaveripiiri on sellainen, että jokaikinen asia on aina suunniteltu ilman lapsia tehtäväksi, eli minä sitten jään aina lasten kanssa kotiin ja mies menee yksin (ovat alunperin hänen kavereitaan). Muut ovat lapsettomia pariskuntia ja meillä ei ole hoitoapua lapsille. Sitten ihmetellään, kun minä en ikinä osallistu illanviettoihin...
Eikö sinulla ole omia kavereita?
Me ollaan oltu miehen kanssa yhdessä yli 15 vuotta nuoresta asti, joten tavallaan tulin kaveriporukkaan ja tutustuin vähitellen muiden tyttöystäviin, nykyisiin puolisoihin. Ennen lapsia vietimme siis aikaa kaikki yhdessä, mutta nyt olen ulkona tästä, kun en pääse mukaan, koska olen lasten kanssa aina kotona, kun ilöanvietot ovat pariskuntien kesken, ei lapsille.
Toi on niin kummallista kun omat kaverit unohdetaan kun aletaan seurustella. Enkä mä oikein tajua sitäkään että aina pitää olla pariskunnittain.
En tajua, enkä ole moista kokenut. Mieheni ei änkeä mun juttuihini, enkä minä hänen, ellei erikseen kutsuta.
Mutta veljeni ei voi osallistua mihinkään ilman vaimoaan. Ei mihinkään. He joko tulevat kaksin, tai eivät ollenkaan. Turha sanoakaan, kumpi tällaisen säännön on luonut. Vaimo ei viihdy yksinään hetkeäkään, eikä hänellä ole omia ystäviä.
Mammanpoika tarvitsee aina jonkun mukaan. Hyvä että töissä uskaltaa yksin käydä. Älkää siis naista syyytelkö.
Kukkien kasteluun voi olla olla yksinkertainen syy. Avaimet ei ole olleet mukana niin menty erikseen
Meillä katkesi sukulaiseen suhteet syystä että aina oltiin pyytämässä erilaisia palveluksia ilmaiseksi. Sukuriitojen takana on monesti tällaisia juttuja, että hyväksikäytetään ja sitten ihmetellään, kun välit menee poikki.
Ystävien kesken tuota ehkä katsellaan vähemmän aikaa.
Ollaan rakennettu talo ja pidetty talkoita kuten muutkin kaverit ja siellä on aina ollut koko perhe mukana. Töitä on tehty 2-4 tuntia ja sitten loppuaika yhteistä vapaa-ajanviettoa. Ei ole tullut mieleenkään, että olisi pyydetty joku mies tulemaan yksin.
Yksi perhe oli sellainen, että pyysi liikaa eli olisi pitänyt käyttää koko päivä useasti heidän auttamiseensa. Vastapalvelukset olivat just luokkaa "hoidin teidän liskoa". Kiemurtelimme noista usein irti, mutta sitten tuli pyyntö, että meidän olisi pitänyt ottaa heidän lapsensa hoitoon, kun heillä oli juhlat! Se oli sitten siinä eli paljastui, että heille olimme lähinnä kavereita siksi, että mies osaa tehdä kaikenlaista ja itsekin olen kova tekemään, jos johonkin menen avuksi.
Tämä nainen kovasti ihmetteli kun yhteydenpito loppui, kun olimme niin hyviä kavereita....
Vierailija kirjoitti:
Eli siinä on perhe, jonka mielestä miehen kaverin voi tilata tekemään hommia vapaapäivinään kuin työmiehen ikään.
Näitä on nähty. Olemme kaikkiin näihin lokkeihin katkaisseet suhteet ihan miehen omasta tahdosta. Töitä saa tehdä viikolla riittävästi, ei tarvitse enää viikonloppuna mennä kaverille kaljapalkalla töihin. Ei se tule edes mieleen, että muut perheet saattavat haluta viettää vapaa-aikaansa oman perheen kanssa?
Hävytöntä, sanoisin.
Ei ne jutut läheskään aina ole mitään työhommia johon mies pyytää kaveriaan, samoin on ollut kalareissua, urheiluharrastuksia jne. Otin esimerkiksi nuo aloituksen jutut koska niissä koko perheen mukana olo oli erityisen omituista, kyydistä tietenkin maksettiin ja pihahommissa on oltu heidänkin luona vastavuoroisesti samoin on tehty muitakin palveluja, eikä se edes ollut asian ydin tässä.
Ennen miehet kävivät yhdessä hiihtolenkillä mutta nykyään ei enää omani halua tahtoa, koska sinnekin tulee aina koko perhe ja hiihtäminen on semmoista matelua, kun lapset ei jaksa ja pitää syödä evästäkin. Kyllähän sekin joskus menisi...mutta jos tarkoituksena on kuntoilla eikä mennä kaitsemaan lapsia.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siinä on perhe, jonka mielestä miehen kaverin voi tilata tekemään hommia vapaapäivinään kuin työmiehen ikään.
Näitä on nähty. Olemme kaikkiin näihin lokkeihin katkaisseet suhteet ihan miehen omasta tahdosta. Töitä saa tehdä viikolla riittävästi, ei tarvitse enää viikonloppuna mennä kaverille kaljapalkalla töihin. Ei se tule edes mieleen, että muut perheet saattavat haluta viettää vapaa-aikaansa oman perheen kanssa?
Hävytöntä, sanoisin.
Ei ne jutut läheskään aina ole mitään työhommia johon mies pyytää kaveriaan, samoin on ollut kalareissua, urheiluharrastuksia jne. Otin esimerkiksi nuo aloituksen jutut koska niissä koko perheen mukana olo oli erityisen omituista, kyydistä tietenkin maksettiin ja pihahommissa on oltu heidänkin luona vastavuoroisesti samoin on tehty muitakin palveluja, eikä se edes ollut asian ydin tässä.
Ennen miehet kävivät yhdessä hiihtolenkillä mutta nykyään ei enää omani halua tahtoa, koska sinnekin tulee aina koko perhe ja hiihtäminen on semmoista matelua, kun lapset ei jaksa ja pitää syödä evästäkin. Kyllähän sekin joskus menisi...mutta jos tarkoituksena on kuntoilla eikä mennä kaitsemaan lapsia.
-ap
Eli sinä olet ollut mukana tekemässä heidän pihahommiaan, mutta kaverin vaimo perheineen ei olisi saanut tulla teille pihahommiin?
Minusta on omituista, että talkoohommiin pitäisi tulla yksinään, jolloin toinen jää yksin vapaapäivänä lapsia hoitamaan, vaikka hänellä olisi ehkä ollut itseläänkin menoa vai olisiko pitänyt hommata kaverin talkoita varten jokaisen lapsenvahdit?
En oikein ymmärrä ajatusmalliasi, koska meillä nuo talkoohommat ovat aina olleet koko perheen juttuja eikä muu ole edes tullut mieleen (että olisi pyydetty vain miestä yksin). Vapaa-aikaa perheenä on muutenkin niin vähän, että mulle ainakin tulisi sanomista, jos mies lähtisi talkoisiin kavereilleen noin vain ja jättäisi minut tekemään kotihommia ja hoitamaan lapsia, eli kyllä se jotain erityisiä selityksiä vaatisi. Eikä mies kyllä lähtisikään, omissa pihahommissa ja vanhan ok-talon hommissa on ihan riittävästi. LAstenkin kanssa on menoa, kun vapaa-aikaa on vähän, haluaa heidänkin kanssa olla.
Eli minusta lähestyt tilannetta aika itsekeskeisestä näkökulmasta pohtimatta juurikaan sen toisen perheen näkökulmaa. Kenelläkään työssäkäyvällä ei ole vapaa-aikaa perheen kanssa liian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävytöntä, sanoisin.
-ap
Ehkä teidän täytyy vain ottaa etäisyyttä tuohon ystäväperheeseen, jos kerran hommat ei mene yksiin. Niin mekin otimme tuohon yhteen, joiden kanssa ajatukset soveliaasta tasosta pyytää talkooapua eivät menneet yksiin. Sillä tavalla maailmassa ei oikein voi käyttäytyä, että olettaa muiden mukautuvan omiin tapoihinsa ja käyttäytyvän kuten itse heiltä toivoo. Näin maailma ei toimi, silloin tulee ystävyyteen loppu, jos käsitykset ovat liian erilaisia keskeisissä asioissa.
Jos terassiportaidenkin korjaamiseen tarvitaan kaveriapua, niin omakotitalo ei varmastikaan ole oikea asumismuoto. Omakotitalossa on jatkuvasti erilaista käytännön hommaa, ystävyyssuhteet kärsivät varmasti, jos ei ole rahaa ottaa ammattilaista tekemään töitä, vaan joutuu pyytämään jatkuvasti ystäviä.
Terassinportaat osaisi varmasti nainenkin korjata, jos halua riittää. Teen jatkuvasti itsekin tuollaista vanhassa omakotitalossa. Ja kun rakensimme uutta, tehtiin itse kaikki mitä voitiin. Pihahommat kuten laatoitus on aika raskaita, en voisi pyytää ketään sellaista tekemään omana vapaa-aikanaan. Kerrostalo on monille oikea vaihtoehto asumiseen, siitähän on ollut paljon mediassa juttua, etteivät ihmiset osaa ja jaksa hoitaa taloja, jolloin uusikin talo saattaa olla pian pilalla.
Ja kun kerran vauhtiin pääsen, niin otan esille, ettei kesämökkiäkään kannata hankkia, jos itse ei viitsi mitään tehdä. Eivät ne kaverit tule sinne polttopuutalkoisiin kovin montaa kertaa. Vierailut ovat vierailuja ja talkoot sitten erikseen, ja niistä pitää voida kieltäytyäkin. Jos ei voi, ei ole kyseessä mikään ystävyys, vaan hyväksikäyttösuhde.
Me jätimme jo ajat sitten nuo ystävät pois kutsulistoilta, joiden kanssa homma ei vain suju. Suosittelen samaa muillekin, niin pääsee paljon helpommalla puolin ja toisin.
Mun mies haluaa mut mukaan kaikkeen ja ihan mielelläni pääosin osallistun. Voin kuvitella, että miehen perheessä jotkut ajattelee, etä mä tungen aina mukaan, he ei nää sitä, että minä kotona yritän ehdottaa että mies menisi yksin ja mies sanoo, ettei sitten viitsi mennä ollenkaan. Joten lähden mukaan, ettei nämä sukulaiset pettyisi, kun tiedän että miestä haluavat nähdä.
Tässäkin oli siis ajatuksena tilata ilmainen taksi. Perhe oli yhdistänyt reissun muihin asiointeihin, mutta se ei ap:lle käynyt, vaan palvelun olisi pitänyt olla tyhjä auto ja sulava kyyti kuten taksissa. Ei hitto millaisia ihmisiä sitä onkin, ei itsellä pokka riittäisi mutta tiedän että joillain riittää. Pitää olla ilmaisena taksina, remppamiehenä ja sitten kehdataan vielä valittaa palvelusta. Huh.