Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenpaine koholla

Vierailija
31.05.2022 |

Ollu jo monta vuotta, mutta lääkäri ei kirjoita verenpainelääkettä, käsketään vaan liikkua enemmän ja vähentää tupakanpolttoa, minkä kyllä ymmärrän, mutta tupakanpolttoa en pysty lopettamaan

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli haluat lääkitystä vaikka samalla itse vaikeutat hoitoa ja mitätöit sitä lääkityksen vaikutusta imemällä syöpäkääryleitä?

Ja tuollaisiin vielä pitäisi tuhlata lisää terveydenhuollon resursseja.

Niin, mähän olisin varmaan ainut tässä maassa joka söis verenpainelääkettä, samalla kun tupakoin

Et, mutta sekä sinusta pätevä oikeutus ja selitys vahingoittavalle toiminnalle, "kun joku muukin"?!

Lääkärin toiminta aivan ymmärrettävää, ei ole ideaa hoitaa lääkkeitse vaivaa jota hlö osin omalla toiminnallaan ylläpitää, aiheuttaa ja vaikeuttaa.

Se olisi vähän niinkuin kaataisi vettä hanhen selästä, ymmärrätkö?

Ja kyllä, itselläni on verenpainelääkitys vahvan sukurasitteen vuoksi enkä todellakaan tupakoi.

Mutta entäs jos lääkitys auttaa elintapojen parantamisessa, kuten kävi minulle, joka kykenin liikkumaan paremmin ja pidempään lääkityksen kanssa ja siten pudottamaan painoa ja vähentämään tupakointia?

Näin just, vaikeempaa se on lähtee lenkille kun ei tiedä pysyykö edes pystys, ku päässä humisee

Ja sitä huminaa ei ollenkaan aiheuta ne myrkkykääryleet? Ja ei sitten kuitenkaan humise tarpeeksi, kun voit silti imeä lisää myrkkyjä sisuksiisi?

Mutta mikäpäs siinä, onnea valitsemallasi tiellä ja silleen.

Oon kyllä ollu ilman tupakkaa, pariki viikkoa, mutta eihän niitä vieroitusoireita kestäny, silloin jos koskaan huimas

Vierailija
22/28 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma asenne estää usein itsehoidon.

Se oma asenne ei aina riitä, jos suvussa on vaikka sepelvaltimotautia

Selityksiähän riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät sitten lekurilta Propral,auttaa moneen asiaan.

Vierailija
24/28 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma asenne estää usein itsehoidon.

Se oma asenne ei aina riitä, jos suvussa on vaikka sepelvaltimotautia

Selityksiähän riittää.

Mä olen 38v, hoikka ja urheilen paljon. En juo enkä polta. Silti mulla on korkea verenpaine ja lääkkeet siihen.

Vierailija
25/28 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäristähän se kans riippuu kirjottaako lääkkeitä vai ei, tiedän tapauksia jossa ihminen käyny hirveessä krapulassa päivystyksessä hakemas saikkua, samassa mitattu verenpaine, joka tietenki krapulan takia korkea, niin ilman mitään kotimittauksia, kirjotti heti verenpaine lääkityksen

Vierailija
26/28 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tyytyväinen, että on verenpainetta.

Verenpaineettomia on vain ruumishuoneella.

Vierailija
27/28 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minulle lääkäri heti määräsi verenpainelääkkeen ja samalla kehotti painonhallintaan, liikuntaan. No liikuin jo vähintään UKK:n suositusten verran mutta sanoin lääkärille, että perkele, en näitä lääkkeitä tahdo kauaa syödä, ja päätin hoitaa homman ihan itse. Niinpä lisäsin liikuntaa entisestään ja muutin ruokavaliotani terveempään suuntaan, vähensin suolaa ja alkoholia minimiin jne., ja puolen vuoden päästä menin lääkäriin uudestaan.

Lääkäri vähän ensin avitti, kiitos siitä hänelle, mutta itse kuitenkin otin vastuun omasta terveydestäni, niin kuin minun kuului tehdä. Helppohan se olisi joitain pillereitä napsia.

Tiedän kumminkin, että verenpaine voi johtua niin vahvasti geeneistä, ettei siihen mikään määrä liikuntaa tai täysin suolaton ja alkoholiton ruokavalio auta. Joidenkuiden on pakko syödä lääkkeitä, vaikka eläisi miten terveellisesti. Jokainen voi silti tehdä parhaansa.

Vierailija
28/28 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minulle lääkäri heti määräsi verenpainelääkkeen ja samalla kehotti painonhallintaan, liikuntaan. No liikuin jo vähintään UKK:n suositusten verran mutta sanoin lääkärille, että perkele, en näitä lääkkeitä tahdo kauaa syödä, ja päätin hoitaa homman ihan itse. Niinpä lisäsin liikuntaa entisestään ja muutin ruokavaliotani terveempään suuntaan, vähensin suolaa ja alkoholia minimiin jne., ja puolen vuoden päästä menin lääkäriin uudestaan.

Lääkäri vähän ensin avitti, kiitos siitä hänelle, mutta itse kuitenkin otin vastuun omasta terveydestäni, niin kuin minun kuului tehdä. Helppohan se olisi joitain pillereitä napsia.

Tiedän kumminkin, että verenpaine voi johtua niin vahvasti geeneistä, ettei siihen mikään määrä liikuntaa tai täysin suolaton ja alkoholiton ruokavalio auta. Joidenkuiden on pakko syödä lääkkeitä, vaikka eläisi miten terveellisesti. Jokainen voi silti tehdä parhaansa.

Jepp näin on 🙂 ei tää verenpaine mua haittais, jos se olis tasasesti koholla, mutta ku se sit välillä nousee ihan 195/110 ja pulssiki yli 100, että sitä en tiedä miks näin, mutta joo niskasta kiinni ja lenkille, tupakat jää kotiin🤔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä