Mieheni aikoo viettää kanssani koko kesän aikana kaksi viikonloppua
4.-5.6. - miehen siskon ylioppilasjuhlat 300 km päässä meiltä kotoa, menen mukaan
11.-12.6. - miehen työporukan reissu, ei siis mikään työhön liittyvä pakollinen, vaan vapaa-ajan ohjelmaa
18.-19.6. - miehen kaverin polttarit
25.-26.6. - mies kavereineen mökillä
2.-3.7. - miehen vanhempien 30-vuotishääpäiväjuhla 300 km päässä meiltä kotoa, minut on kutsuttu, mutta en ole vielä päättänyt että menenkö
9.-10.7. - mies kavereineen festareilla
16.-17.7. - mies lomalla, kavereiden kanssa vaelluksella
23.-24.7. - mies lomalla, vuokrannut kavereineen mökin - pitkin hampain ilmoitti, että saan mennä mukaan jos haluan, mutta "se ei ole mikään sellainen perhereissu" - no en toki mene
30.-31.7. - mies lomalla, yhteinen viikonloppu!
6.-7.8. - miehen kaverin häät, mies bestmanina, menen mukaan
13.-14.8. - "aateltiin että tässä pidettäis Juhon varpajaiset, kun ei oikeen löytynyt sopivaa viikonloppua"
20.-21.8. - minulla ennalta sovittu meno
27.-28.8. - yhteinen viikonloppu, tosin venetsialaisiahan tähän yritetään kyllä tyrkyttää jostakin
Olen vaihtanut äskettäin työpaikkaa eikä minun ollut mahdollista ottaa kuin kaksi viikkoa lomaa. Olisin toivonut, että oltaisiin viikonloppuisin voitu tehdä jotakin yhdessä, mutta ne toiveet tuntuu nyt valuvan kyllä viemäristä. Ja noista reissuista, vaikka olen päivämäärät merkinnyt la-su, niin melkein kaikkiin lähdetään jo perjantaina kyllä suoraan töistä (tai jopa otetaan pe vapaaksi ja lähdetään aamusta) ja palataan myöhään illalla sunnuntaina. Kahdeksan vuotta ollaan jo oltu yhdessä ja tuntuu, että tämä menee vaan vuosi vuodelta hullummaksi. Varmaan kun meidän ikäiset alkavat olla jo keskiluokkaisissa vakitöissä ja rahaa on käytettävissä paljon enemmän kuin vuosia sitten, niin voi kaikenlaista suunnitellakin. On mulla omiakin kavereita ja sisarusten kanssa vietän mielelläni aikaa kanssa, mutta en mä tiedä, olisiko se liikaa vaadittu, että puolisokin voisi edes joskus priorisoida jonkun meidän yhteisen menon etusijalle. Tuntuu, että noissa kaikissa sopimisissa mennään aina se edellä, että mitä menoja muilla on ja sitten meidän yhteiset suunnitelmat saa aina joustaa.
Kommentit (517)
Ei voi muuta sanoa kun että iteppä oot miehes valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Mikset laske noita "menen mukaan" yhteisiksi asioiksi? 300km päässä ja menette yhdessä, sehän on yhteinen viikonloppu vaikka siihen jotkut häät sisältyisikin. Kannattaa myös alkaa elää viikollakin eikä vaan tuijottaa viikonloppuja, varsinkin kesällä. Itse olen töissä 2/3 viikonlopuista, myös kesällä, joten joo en ihan ymmärrä tuota kitinää nyt.
Koska ei ne oikein ole sitä. Tai no joo, jos se lasketaan, että ollaan samassa tilassa, niin sitten joo. Mutta minkäänlaista parisuhdeaikaa (tai mun näkökulmasta edes laatuaikaa) ei ole se, että mies nukkuu lapsuusvuosien sängyssään ja minä patjalla lattialla vieressä, todennäköisesti huoneessa myös muita miehen sisaruksia tai näiden lapsia tai puolisoita. Mies siis poikkeuksellisen isosta perheestä (ei lestadiolaisia), ja vaikka porukka on mukavaa, niin minkäänlaista lepoa tai rentoutumista nuo viikonloput eivät sisällä.
Melkein kuolin ahdistuksesta kun luin tuon listauksen. Kyllä sitä ihmiset elää erilaista elämää. Me käydään puolison kanssa kesäviikonloppuisin kalassa ja lähiluonnossa retkeilemässä.
Vierailija kirjoitti:
Kesä menee hukkaan tuolla asenteella. Voihan sitä töiden jälkeen tehdä vaikka mitä! Vai jotain pitkiä reissujako haluaisit? Kuitenkin suhtaudut nihkeästi tuohon 300 km päähän matkustamiseen.
No en mä pitkiä reissuja, mutta olisi kiva mennä vaikka johonkin toiseen kaupunkiin yöksi hotelliin ja käydä syömässä kivasti. Tai vaikka lauauntaiaamuna torille kahveille ja siitä kävelylle rantaa pitkin. Juoda viiniä omalla parvekkeella. En tiedä, jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Melkein kuolin ahdistuksesta kun luin tuon listauksen. Kyllä sitä ihmiset elää erilaista elämää. Me käydään puolison kanssa kesäviikonloppuisin kalassa ja lähiluonnossa retkeilemässä.
On kyllä täyteen buukattu kesä. Ahistaa tosiaan ajatellakin, ettei kesässä ois yhtään sellaista viikonloppua, ettei olis mitään suunnitelmia.
Ja eräänä sunnuntai-iltana hän palaa reissusta tyhjään kotiin...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesä menee hukkaan tuolla asenteella. Voihan sitä töiden jälkeen tehdä vaikka mitä! Vai jotain pitkiä reissujako haluaisit? Kuitenkin suhtaudut nihkeästi tuohon 300 km päähän matkustamiseen.
No en mä pitkiä reissuja, mutta olisi kiva mennä vaikka johonkin toiseen kaupunkiin yöksi hotelliin ja käydä syömässä kivasti. Tai vaikka lauauntaiaamuna torille kahveille ja siitä kävelylle rantaa pitkin. Juoda viiniä omalla parvekkeella. En tiedä, jotakin.
Käyt kavereiden kanssa. Älä heitä kesää hukkaan.
Hanki mies joka haluaa olla sun kanssa!
Puhuimme juuri eilen puolisoni kanssa lomaodotuksista ja tulimme molemmat siihen tulokseen, että noin kahden viikon ulkomaanmatka ja siihen päälle pieni kotimaanreissu (max 1 viikko). Kesän lasken kestävän toukokuun alusta elokuun loppuun, joten ei ole kovin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on selkeesti eri käsitys siitä, mitä kesällä tehdään. Mies arvottaa bileet ja kaverit selkeesti sun edelle. Hän varmaan valittaisi non-stoppina tylsyyttä, jos saisit hänet raahattua torikahveille kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on selkeesti eri käsitys siitä, mitä kesällä tehdään. Mies arvottaa bileet ja kaverit selkeesti sun edelle. Hän varmaan valittaisi non-stoppina tylsyyttä, jos saisit hänet raahattua torikahveille kanssasi.
Ei tuo oikein toimi kun on tosiaan noin erilaiset toiveet yhteisestä ajasta.
Ota ero ja katselet sitten rauhassa uutta.
Mitä mielenkiintoista sinulla olisi tarjolla viikonloppuina miehellesi?
Mun exällä oli täydet lomat. Ei onnistunut yrityksestä huolimatta saamaan edes yhtä päivää sopimaan mun lomien kanssa yhtäaikaa. Minä ihmettelin, mutta soimasin tyhmää työnantajaa. Miksikö oli outoa? Siksi, että olen opettaja täysillä lomilla minäkin. Luulisi, että ei olisi ainakaan mahdollisuuksista puute?
No, selvisi se sitten. Ei se ollut työnantajan vika. Jopa erärippikoulu olikin ukon ja sen uuden naisystävän ihan privaatti parin viikon rippileiri Lapissa.
Vierailija kirjoitti:
Mikset laske noita "menen mukaan" yhteisiksi asioiksi? 300km päässä ja menette yhdessä, sehän on yhteinen viikonloppu vaikka siihen jotkut häät sisältyisikin. Kannattaa myös alkaa elää viikollakin eikä vaan tuijottaa viikonloppuja, varsinkin kesällä. Itse olen töissä 2/3 viikonlopuista, myös kesällä, joten joo en ihan ymmärrä tuota kitinää nyt.
No just tuo. Ja eikö se ole teidän yhteinen viikonloppu, jos menette jonnekin häihin. Eihän siellä hääjuhlissa koko viikonloppua olla. Tuota vähän ihmettelen, miksi rällää niin paljon kavereiden kanssa, oletteko kovinkin nuoria? Miksi esim. festareille on mentävä omien kavereiden kanssa, miksi et mahdu siihen mukaan tai miksi ette mene yhteisten kavereiden kanssa.
Eroa ei saa ottaa muuten kuin huoruuden takia!
Te kurjat tehkää parannus!
Tässä oli paljon normaaleja menoja joista herneen nenään vetäminen on aika pikkumaista. Esim häät, polttarit, siskon yo-juhlat ja vanhempien 30-vuotishääpäivä.
Mitä meinasit tehdä noina viikonloppuina?
Jos se on jotain mitä miestä ei kiinnosta, niinei ihme ettei jaksa. Viettää sinun kanssa jo viikot, varmaankin kotona istuen.