Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita, joita ette kehtaa julkisesti myöntää, ettette osaa?

Vierailija
30.05.2022 |

Minä aloitan; en muista väli-ilmansuuntia sumplimatta. Sumplin niin, että Karjala on kaakossa ja Lounais-Suomi on varmaan lounaassa. Sitten koillinen ja luode menee silti sekaisin. Olen muuten FM ja asiantuntijatyössä :D

Kommentit (827)

Vierailija
781/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkustele koskaan yksin missään, koska eksyisin heti. Ihmettelen niitä ihmisiä, jotka matkustavat yksin esim. New Yorkiin jne. Itse eksyisin jo lentokentällä. Paljon matkoja on jäänyt tekemättä tämän takia. En edes yritä ajaa autoa, en pysty siihen. Julkisissa kulkuvälineessä esim.bussissa minun on ihan ylivoimaisen hirveää painaa sitä pysäytä nappia. Tuntuu, että kaikki bussissa tuijottavat. Välttelen siis bussilla ajamista. En ikinä pysty syömään yksin ravintolassa, se on hirveintä mitä tiedän. Että tällainen luuseri tällä kertaa.😅

Vierailija
782/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään tietoa mistä sähkö meille tulee tai mikä lämmitys meillä on tai vesilaskut sun muut. Olen aivan pihalla näistä. Luotan siihen että mies hoitaa ne ja jos joku kysyy näistä jotain niin sitten vastaan jotain ympäripyöreää että mies hoitaa nämä meillä... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- skumppapullon avaaminen

- vakuutukset (miten toimin jos pitää ulkomailla käyttää matkavakuutusta jne., ei mitään hajua)

- ikean kalusteiden kokoaminen. tosi helpot onnistuu, mutta jos on saranat tms. niin aivot menee aivan solmuun.

- helpot matematiikkaan liittyvät asiat, prosenttilaskut tai kertotaulut

- sanat fridge ja freezer menee aina sekaisin, ihan joka kerta. olen parisuhteessa englantia puhuvan miehen kanssa eli englantia käytetään arkikielenä. näiden sanojen merkitys on täysin selkeä, mutta suu haluaa aina sanoa sen väärän vaihtoehdon jostain syystä

- eksyn todella helposti esim tavarataloissa ja muissa isommissa komplekseissa

Skumppapullo kannattaa avata niin, että pidä korkkia paikallaan ja toisella pyöritä pulloa. Eli korkki pysyy paikallaan ja pullo liikkuu.

Matkavakuutus riittää kun osoitat paikan päällä, että sinulla on vakuutus (mikäli sitä vaaditaan heti) muuten otat vain kuitit talteen kaikista kuluista ja teet kotiin palattuasi netissä vakuutusyhtiölle vahinkoilmoituksen.

Kalusteiden kokoamisessa minäkin olen surkea, ainakin surkean hidas :D

Vierailija
784/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinaa en osaa puhua. Sitä saan häpeillä.

Vierailija
785/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkea polkupyörällä

Vierailija
786/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatkata kermasta vaahtoa käsin. Siitä ei vain tule vaahtoa, vaikka kuinka vatkaisin. En pysty tekemään kädellä vispaavaa liikettä kuin yhdellä tavalla, joten mikään opettelu ei ole tuottanut tulosta.

Oikeastaan kyse ei ole kehtaamisesta, vaan siitä, etten enää jaksa kuunnella sitä kovaäänistä pilkkaa ja ilkkumista, joka tuon paljastumisesta aina seuraa.

Vierailija
787/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En erota vasenta ja oikeaa. Tai se ei tule mitenkään automaattisesti kuten suurimmalle osalle ihmisistä vaikuttaisi tulevan. Mun pitää aina miettiä kummalla kädellä kirjoitan että osaan sanoa "vasen" tai "oikea".

Elämä helpottui kummasti kun kuulin vitsin blondista ja siitä miksi hän ajaa volvoa. Nyt autoa ajaessa kun joku pyytää kääntymään vasemmalle, kuvittelen rattiin sanan Volvo ja tiedän että V:n suuntaan pitää mennä.

No perhana! Nytpä tuli hyvä neuvo.

Meillä vielä sattuu autona tosiaan olemaan Volvo. Autokoulussa ihmettelin aina kun opettaja huokaili että "jaa, sinä sitten käännyit oikealle  vaikka vasemmalle piti".

En yksinkertaisesti tajua niitä.  Sanon vain aina että tuohon tai tuohon suuntaan tai tämän puolimaisella kädellä.

Vierailija
788/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole mitään tietoa mistä sähkö meille tulee tai mikä lämmitys meillä on tai vesilaskut sun muut. Olen aivan pihalla näistä. Luotan siihen että mies hoitaa ne ja jos joku kysyy näistä jotain niin sitten vastaan jotain ympäripyöreää että mies hoitaa nämä meillä... 

Sama täällä. Tosin tiedän, että on maalämpö kun oli jumalaton homma sen asennuksissa.

Muutoin kiusaan aihepiirin puhelinmyyjiä, joille joskus vastaan. Sanon, etten tiedä mitään, kun mies hoitaa ja innoissaan kysyvät miestä tai tämän yhteystietoja, totean, että tulee se siellä listalla varmaan vastaan. Ei kuitenkaan ole, kun hänellä on kaikki markkinointiestot.

Vierailija
789/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjää englanninkielisessä keskustelussa, vaikka olen opiskellut kieltä kaiken ikää ja suorittanut monet kurssit ja keskustelutaidon fiksaukset. :(

Vierailija
790/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En erota vasenta ja oikeaa. Tai se ei tule mitenkään automaattisesti kuten suurimmalle osalle ihmisistä vaikuttaisi tulevan. Mun pitää aina miettiä kummalla kädellä kirjoitan että osaan sanoa "vasen" tai "oikea".

Elämä helpottui kummasti kun kuulin vitsin blondista ja siitä miksi hän ajaa volvoa. Nyt autoa ajaessa kun joku pyytää kääntymään vasemmalle, kuvittelen rattiin sanan Volvo ja tiedän että V:n suuntaan pitää mennä.

No perhana! Nytpä tuli hyvä neuvo.

Meillä vielä sattuu autona tosiaan olemaan Volvo. Autokoulussa ihmettelin aina kun opettaja huokaili että "jaa, sinä sitten käännyit oikealle  vaikka vasemmalle piti".

En yksinkertaisesti tajua niitä.  Sanon vain aina että tuohon tai tuohon suuntaan tai tämän puo

Enkä osaa enää tällä palstalla lainata toisten kommentteja, koska oma kommenttini menee vaikka mille riveille ja alkavat eri paikoista kuin edellinen rivi.

Perkele tätä uudistusta...

Vierailija
791/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinaa en osaa puhua. Sitä saan häpeillä.

Mäkään en osaa, vaikka olen opiskellut sitä vuosikaudet. Tai ehkä mä jotakin osaisin sanoa, mutten ymmärrä, mitä mulle vastataan!

Vierailija
792/827 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköä tulee seinästä. Tietysti.

Vierailija
793/827 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierastan kaikkia parkkitaloja ja vastaavia. Yritän aina löytää autolle paikan jostain kadun reunasta.

Vierailija
794/827 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten kylmästä ilmasta voi tehdä lämpöä tai miten maasta saadaan lämpöä. Täysin käsittämätöntä.

Vierailija
795/827 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko radioaaltoihin kun niitä ei voi nähdä. Ydinsäteily on toinen asia mitä en ymmäärrä. Miten näkymätön voi olla niin vaarallista? Humpuukia.

Vierailija
796/827 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että enkeleitä on olemassa vaikka monet niin väittävät.

Vierailija
797/827 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä miten jotkut uskaltaa ajaa autolla ulkomailla. Eihän siellä tiedä mitä on kulman takana.

Vierailija
798/827 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tehdä niskalettiä, perusmallia tai mitään edistyneempää missä pitää operoida siten etten näe mitä kädet tekevät. Olen kyllä muutenkin huono tekemään mitään kampauksia ja olenkin usein vain hiukset auki.

Vierailija
799/827 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa vieläkään kunnolla ajaa manuaalivaihteisella autolla. Erityisesti mäkilähdöt ovat pahin painajaiseni ja ajankin usein sellaisia reittejä, missä tiedän etten joudu nolaamaan itseäni. Kortti (ja auto) on ollut monta vuotta, sitä suuremmalla syyllä pitäisi siis hävetä. 

En taas osaa ajaa automaattvaihteistoisella. Enkä tosin haluaisikaan ajaa.

Vierailija
800/827 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa prosenttilaskua esim 18,7 % 3955:stä.

Olen alkanut laskea tämän niin, että kartoitan ensin 1%. Tässä tapauksessa 1 % on 39,55. Eli 18,7% on oltava 3,955 x 18,7 = 747,1

Onko edes oikein? 

Helpointa on kertoa nollapilkulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä