Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita, joita ette kehtaa julkisesti myöntää, ettette osaa?

Vierailija
30.05.2022 |

Minä aloitan; en muista väli-ilmansuuntia sumplimatta. Sumplin niin, että Karjala on kaakossa ja Lounais-Suomi on varmaan lounaassa. Sitten koillinen ja luode menee silti sekaisin. Olen muuten FM ja asiantuntijatyössä :D

Kommentit (827)

Vierailija
461/827 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa asettua parisuhteessa palvelijan ja maksajan rooliin joka on johtanut siihen että tiedän kuolevani sinkkuna yksinäisenä miehenä

Se on kyllä normaalia nykyään ainakin Suomessa että molemmat maksaa joko vuorotellen tai puoliksi. :D Eri asia sitten on rikkaat miehet varmaan joilla on näitä pimatsuja seuranaan. Että jos olet perusjannu niin tuskin tarvii pelätä tähän rooliin asettumista.

Vierailija
462/827 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät Taivalkosken,se on Ala-Suomesta katsottuna koillisessa-seutua kutsutaankin Koillismaaksi. Ja kun luet 3 muuta väli-ilmansuuntaa,se jää viimeiseksi jäljelle. Niin että eiköhän näillä pärjätä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/827 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksyn viiden hengen kyläänkin:(

Kerran kysyin vastaantulevalta mummolta anteeksi mutta missähän on juna-asema?

Vaikka tiesin missä se on mutta olin eksynyt.

Lähden myös vääriin suuntiin, koska suuntavaistoni on huono.

Jopa vääriin busseihin, sitten paniikki iskee.

Vierailija
464/827 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa6atteko tehdä kastikkeen? Siis tosta vaan rennosti ilman paakkuja.

Oon kyllä onnistuneita kastikkeita tehnyt mutta kerran tein keliaakikkoystävälleni kastikkeen Maizenasta ja huomasin miten helppo se on kun ei paakkuunnu ja aloin ostaan sitä. :D Enkä tiedä muistanko enää miten vehnäjauhosta saa kastikkeen. :D

Mä teen näin jos paistan jauhelihaa tai nakkipaloja laitan kun kypsiä vehnäjauhoja päälle, sekotan ja lisään vettä sekä ruokakermaa.

Käytän myös kastikepusseja joita löytää kaupasta.

Vierailija
465/827 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa napsautella sormia, enkä oppinut purkasta tekemään palloja.

Ikinä en saanut Rubikin kuutiota tehtyä. 

Monipuolinen maustaminen on hepreaa, osaan käyttää pippuria, suolaa ja oreganoa.

En osaa laittaa vähänkään isompia tauluja seinälle. Lamppujenkin kanssa kesti todella pitkään, että hahmotin, kuinka ne saadaan kattoon ja pysymään siellä.

Muut ymmärrän mutta onko Rubikin kuution osaaminen jokin kansalaistaito? :D En tiedä montakaan joka tuon osaa tuosta vain ja tunnen kuitenkin ihan fiksua, koulutettua ja menestynyttä porukkaa. En olisi tuosta kovin noloissaan.

Rubikin kuution saa pyöriteltyä kyllä kuka vaan, jos riittää kärsivällisyys. Joskus lapsena räpläsin koko illan värejä kohdalleen, ja kyllä sen sai menemään.

Niin ja sitten netistä löytyy ihan ohjeetkin siihen, joita ne oikeasti hyvät käyttää.

Vierailija
466/827 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt länsimaissa mikään pakollinen taito, mutta en osaa millään syödä puikoilla, vaikka kaikki tuntuvat nykyään käyttävän niitä ihan sujuvasti. Siitä ei vaan tule yhtään mitään. Tuntuu jotenkin juntilta jossain aasialaisissa ravintoloissa pyytää haarukkaa, jos ei sitä ole automaattisesti vaihtoehtona. En ole onneksi mikään suuri sushin ystävä. Tietysti voisi kotona salaa harjoitella ennen ihmisten ilmoille menoa, mutta ei ole niin paljoa häirinnyt kuitenkaan. 

Vierailija
467/827 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina halunut oppia vaihtaman autonrenkaat (pyörään on onnistunut itsenäisesti), tarkastamaan ilmanpaineet asemalla ja käyttämään moottorillista ruohonleikkuria. En ole uskaltanut yksin ryhtyä tuollaisiin. Nykyinen puolisoni on opettanut kärsivällisesti, mutta joka kerta joudun silti kysymään että miten se meni tai pelkään että mokaan muitten edessä.

Joo itse rohkaistuin leikkaamaan kerran ekaa kertaa nurmikon, ja se prkleen naru jäi kahvoineen käteen. En kyllä tiedä edelleenkään miten minun käsissäni ekalla kertaa meni rikki, kun mies on tuplasti isompi, ja riuhtoo sitä kuin vauhkoontunut hevonen käyntiin :D

Vierailija
468/827 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyinkö

Vierailija
469/827 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisätiloissa menetän suuntavaiston hyvin helposti. Täytyy todella tarkkaan katsoa mistä ovesta tulee sisään jos menee isoon ostoskeskukseen. Autonkin olen joskus "hävittänyt" parkkipaikalle.

Vierailija
470/827 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhosin koulussa käsitöitä.

Siispä en osaa mitään:kutoa,ommella.

No eipä ole haitannut.

Olen 60vuotias.

Tää oli ennen paljon tärkeämpi taito koska monet tekivät vaatteensa itse (ainakin minun mummini teki paljon vaatteita perheelleen, mutta hän oli myös kylän ompelija). Nykyään suurin osa ostaa vaatteensa ja muut kankaat kaupasta.

Minä olin myös huono käsitöissä, koska a) olin vasenkätinen ja oli jotenkin vaikea ymmärtää ohjeita b) sain päänsärkyä usein käsityöluokassa, varmaan villasta tulevan pölyn takia tai jotain. Olisin muuten voinut mennä puukäsitöihin, mutten jotenkin kehdannut olla ainoa tyttö. :D

Vierailija
471/827 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tämä taito taidoksi laskettava, mutta en vain osaa pitää itsestäni huolta.

Siis, käyn suihkussa säännöllisesti ja harjaan hampaat. Mutta kaikki muu: en osaa meikata, joten en meikkaa kuin vähän nenän punaisuutta piiloon (?) ja valokynää ja sitten iänikuinen puuteri. Jos laitan ripsaria, se onnistuu joka kolmas kerta.

En saa millään hiuksiani kauniisti, en vaikka olen useamman kerran kampaajalla pyytänyt sellaista mallia mikä paitsi sopisi minulle, olisi laitettavissa. Niinpä kuljen hiukset ponnarilla ja värjäämättöminä.

Kynteni on aina lyhyet ja suurimman osan ajasta röpelöiset. Ainakin vähän. En osaa lakata kynsiä kauniisti, joten se on joko väritön lakka tai ei mitään.

Sheivata en muista. Alapääkarvoja en voi, kun iho menee näpyille ja kutiaa. En tämän vuoksi käy uimahalleissa.

Ja kaiken lisäksi olen ylipainoinen. En vaan osaa liikkua. Jaksan kävellä tunti tolkulla, mutta en viitsi. Toisaalta en myöskään hallitse kehoani, en vain tajua miten muut saa vartalonsa liikkumaan miten haluavat.

Olen jo 40-vuotias, joten yritetty on. En vaan osaa "olla nainen".

Eiväthän miehetkään meikkaa, lakkaa kynsiään tai sheivaa eikä kukaan sano etteivät "pidä huolta itsestään". Miksi naisilla täytyy olla velvollisuus ostaa kalliita meikkejä? Moni tuntemani nainen ei käytä edes sitä vähää meikkiä mitä sinä käytät.

Tärkeintä on että pidät hygieniasta huolta, minkä näköjään teetkin. Liikkumisen suhteen voisit yrittää etsiä jonkun itselle sopivan liikkumismuodon. Tiedän että se on hankalaa koska itselläkin meni aika sitä etsiessä.

Vierailija
472/827 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt länsimaissa mikään pakollinen taito, mutta en osaa millään syödä puikoilla, vaikka kaikki tuntuvat nykyään käyttävän niitä ihan sujuvasti. Siitä ei vaan tule yhtään mitään. Tuntuu jotenkin juntilta jossain aasialaisissa ravintoloissa pyytää haarukkaa, jos ei sitä ole automaattisesti vaihtoehtona. En ole onneksi mikään suuri sushin ystävä. Tietysti voisi kotona salaa harjoitella ennen ihmisten ilmoille menoa, mutta ei ole niin paljoa häirinnyt kuitenkaan. 

Itse käytän puikkoja jos syön japanilaisessa ravintolassa mutta ei se minun mielestä ole mitenkään erityisen junttia jos ei osaa ja täytyy pyytää haarukka. :) Sinäkin osaisit jos olisit lapsesta asti joutunut käyttämään.

Vierailija
473/827 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa laittaa kondomia. Olen onnistunut välttelemään sitä tähän päivään asti, miehet on aina asettanut sen itselleen. Jotenkin hävettäisi kertoa, että en muuten osaa ja pelkään että olisin jotenkin tosi kömpelö/ jäis ilmaa sinne väiiin/onnistuisin rikkomaan sen tms.

N32

Vierailija
474/827 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen umpisurkea ruoanlaittaja. Kotona ei kukaan opettanut ja koulun kotitaloustunneista on liikaa aikaa. Viime aikoina olen vähän opetellut jotain helppoja ruokia, mutta ennen jokaista ruokalajia on pitänyt opiskella vaihe vaiheelta netistä ja keittokirjasta, mitä pitää tehdä. Haluaisin käyttää valkosipulia, mutta minulla ei ole aavistustakaan, mitä sille pitää tehdä. Jonain päivänä vielä. Viime viikolla teurastin jo mangon! Onneksi kukaan ei näe, kun kokkaan.

Otat valkosipulista yhden kynnen (ne irtonaiset viipaleet), otat sen kuoren pois, ja hyvällä keittiöveitsellä silppuat sen pieneksi silpuksi (jotkut käyttävät murskainta mutta omasta mielestä silppuaminen on kätevämpää). Sitten vaan oliiviöljyä pannulle ja siihen kuullottumaan, vaikka 3:lle. Varo ettei muutu mustaksi. :D Sitten vaan käytät sen mihin haluat, chili con carneen, kastikkeeseen yms.

Vierailija
475/827 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja mitä monilla on, en osaa perata kalaa tai suomustaa yöks... tiedän kyllä sen välineen millä se tehdään mummilla oli se, mutta en osaa siis itse

- en osaa ajaa autolla.. pelkäisin sotkevani kaasun ja jarrun ja koko konsepti siis pelottaa. mökkitiellä olen muutamia kertoja saanut harjoitella hyvin meni mutta liikenne täällä Hki:ssä hirvittää.

- juuri tilasin lentoliput netin kautta , osasin sentään sen, ja sormet kädet ja varpaat ristissä että osaan tehdä lähtöselvityksen aikanaan kentällä ja viedä ruumaan menevän laukun oikeaan paikkaan jne. apuva..

- Pyörällä olen ajanut viimeksi joskus 10vuotta sitten nopsaan joten tiedä osaanko enää sitäkään

Sitten on paljon asioita joita osaan ,mutta tässähän nyt oli kyse näistä ihmisen vajavaisuuksista tällä kertaa, tai sanotaan että mahdollisuuksista oppia uutta!

:D

Vierailija
476/827 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt Subwayssa, koska en osaa tilata siellä mitään.

En tiedä, miten vanhemmat käyttäytyvät wanhojen tansseissa tai ylioppilaan lakituksessa, nekin parin vuoden päästä edessä.

Vierailija
477/827 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bablo kirjoitti:

En osaa laittaa kondomia. Olen onnistunut välttelemään sitä tähän päivään asti, miehet on aina asettanut sen itselleen. Jotenkin hävettäisi kertoa, että en muuten osaa ja pelkään että olisin jotenkin tosi kömpelö/ jäis ilmaa sinne väiiin/onnistuisin rikkomaan sen tms.

N32

Joskus kokeilin hoitaa tuon homman ja voin kertoa, ei kyllä onnistunut... Oli jotenki yllättävän tiukka, ja vaikea ylipäätään nähdä lähteekö rullailemaan sitä oikein päin. Lisäksi sitä ilmaa sieltä kärjestä olikin mahdotonta poistaa. Ja jännitti onnistuuko niin sitä pahempi ährääminen. Nykyään vois ehkä onnistua rauhallisempi yrittäminen.

Vierailija
478/827 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan käynyt Subwayssa, koska en osaa tilata siellä mitään.

En tiedä, miten vanhemmat käyttäytyvät wanhojen tansseissa tai ylioppilaan lakituksessa, nekin parin vuoden päästä edessä.

Tähän liittyen. Pelottaa aina mennä uuteen ruokalaan, kun ei ole varma mistä sieltä löytyy kaikki tarvittava ja miten siellä pitää kulkea. Vaikea usein hahmottaa sitä.

Vierailija
479/827 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleisesti tää elämä ja arki. En vaan osaa.

Vierailija
480/827 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaan ihan avoimesti myöntää jos en osaa jotain. Jos pitää vaikka käyttää jotain perseilevää sovellusta, niin sanon heti vaan että en osaa ja ojennan puhelimeni eteenpäin jollekulle joka osaa. Elämä on liian lyhyt viettää jonkun paskasovelluksen ratkaisemiseen että saisi vaikka jonkun alennuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi