punktio vk 45?
Heissan vaan..löytyyköhän ketään samalla aikataululla meneviä. Itselläni 3. IVF aluillaan. Tiistaina 10.10. alkoi synarelan sumuttelu. 25.10. olisi nollaultra? ja piikkien aloitus. Sitten itse hoito pitäisi osua viikolle 45. Nyt siis synarela, puregon, pregnyl...
Meillä takana 3 * inssi ja 2 * IVF. Ei tuloksia. Muniksia saadaan runsaasti, mutta vain osa hedelmöittyy. Ja siirtopäivänä on ollut jäljellä ekalla kerralla 2 kpl ja tokalla 6 kpl. Molemmilla kerroilla siirretty kaksi mutta ei plussaa. Eka IVF oli yksityisellä, toinen naikkarilla ja nyt tämä kolmas myös naikkarilla.
Seuraa piinailuun ja muutenkin tähän fiilisten kirjoon haeskelen!!!
Toiveet ei korkealla, mutta pakko on jaksaa yrittää! Tää meidän viiminen hoito, jollei jostaan rahaa sada, jotta vielä mahkuja yksityiselle esim. toisilla lääkkeillä tms.
Kommentit (98)
Kyllä tuntuu nämä piinispäivät kuluvan hidastakin hitaammin.. Mulla on nyt menossa pp5, ja tosiaan täälläkin tunteet heittelevät oikein urakalla. Mulla oli lauantaina ja perjantaina tosi vahvasti menkkakipumaisia kipuja ja mä olinkin täysin varma, että tätihän sieltä tulee samantien.. Onneksi menkkoja ei ole kuulunut eikä näkynyt (ja toivottavasti ei näykään). Nyt ei oikeastaan ole minkäänlaisia oireita.. Paitsi jos oikein tarkasti kuullostelee ja tutkailee, niin rinnat on hieman arat ja alavatsa tuntuu jotenkin oudolta.
Musta kanssa noi lugejen käyttö on paljon ikävämpää kun piikittelyt. Mulla kun tuo lugeannos on 2 pallukkaa kolmeasti päivässä. Itsekseni tossa mietiskelinkin, että mukavampi sitä olis pistää itseään kolmesti päivässä. Tosin, kai injektoitava lääke olisi taas paljon kallimpaa kun nuo pallot...
Nyt pitäisi keksiä vaan kamalasti tekemistä, että aika kuluisi, eikä ehtisi kaikkia nippauksia ja tuntemuksia analysoimaan.. Ei siitä kuitenkaan ole mitään hyötyä. Kummasti sitä saa itsensä stressaamaan.
Jos jotain positiivista keksisin tähän loppuun, niin mullahan on jo yksi kolmannes piinailusta takana.. =)
~himmu~
Oon ollu nettipimennossa viikonlopun. Mutta nyt takasin töissä ja netti käytössä. Eli siirtoon päästiin mekin perjantaina. Yksi kaveri siirrettiin ja ekan kerran saatiin muutama pakkaseenkin. Että sinällään hyvillä mielin. tietty mitään takeita ei vielä oo että onnistutaan. Koskaanhan en ole plussaa tikutellut. Vointeja ja piinaa kaikille!!! :)
Onkos teitä enää täällä linjoilla.. =)
Ajattelin nostaa meidän pinoa, kun oli vaarassa pudota jo kolmos-sivulle (vaikka ei mulla mitään ihmeempää asiaa ole.. )
Mitkäs on tytöt voinnit?
Itselläni on koko ajan pelko siitä, että vuoto alkaa.. Mitään ihmeempiä oireita ei edelleenkään ole. Eilen kävin ostamassa apteekin raskaustestin ja ajattelin viikonloppuna testata. Vaikka sormet syyhyäisi jo nyt.. Tosin tuskin se vielä mitään näyttäisi kun on menossa vasta pp8. vajaa viikko pitäisi vielä kärvistellä ennen kuin pääsee veritestiin.
Kiva kun eloa meidän pinoon! Olin jo huolissani, että missä kaikki luuraa...Itsellä pp 6 menossa ja samoin...menkkamaisia oireita olen koko ajan bongailevinani. Ihan kamalaa tää jatkuva tutkailu. Ei tästä mitää tule..käsiä palelee ja päätä jomotta aivan kuten aina ennen mensuja. Eikä mitään oireita mikä voisi tietää plussaa.. nyyh!!!
Tiistaina veritesti, mutta jotenkin sitä on tuntevinaan oman kroppansa ja luultavasti tälläkin kertaa joudumme pettymään !
Eipä tännekään päin juuri mitään kuulu. Välillä masusta nippaisee, mutta tänään on ollut hiljaista silläkin rintamalla.Rinnatkaan ei tunnu enää pinkeiltä. Ummetusta välillä...
Aamuyöstä olen herännyt useana yönä peräkkäin ihan pirteänä, mutta aikani pyöriskeltyä olen saanut taas unen päästä kiinni. Ihmeellistä, sillä yleensä nukun kuin tukki.
Tänään on kulunut viikko alkion siirrosta. Onneksi mieli alkaa olla jo rauhallisempi, jotta voi taas viikonloppuna ja alkuviikosta sitten pyöriä päässä kaikenlaiset jutut.
Onneksi lauantaina on hyvän ystävän häät, joten siellä ajatukset pysyvät varmasti muualla.
t. KirsikkaX pp7
Nyt menossa pp8. Ei mitään ihmeellistä olotilassa. Rinnat arat Lugeista, ehkä vähemmän kun ennen. Lämpötila vaihtelee kovasta vilutuksesta kuumiin aaltoihin (kuumat aallot mm. öisin).
Testipäivä olis ens tiistaina, 21.11.
Mutta, mitä muille kuuluu? Tää meidän pino on aika hiljainen.
-Auris-
Jep hiljanen on meidän pino. Itsellä pp 8 tänää? Ei mitään oireita minneen suuntaan. Plääh.. ei rinnat kipeet eikä arat. Enempi veikkaan että vuoto alkaa jo ennen veritestiä. Ärsyttävää kun joka vessareissulla tulee kytättyä että joko alkaa...No ei enää montaa päivää kun viisaampana. Hirveesti kutkuttais apteekin testin osto, mutten uskalla. Tiedän 99 % varmuudella että negaa pukkaa...en haluais vielä sitä todeta. Tää on niin tätä. tunteet menee vuoristorataa.
Jos nyt yrittäis sitten viikonloppua vietellä ja miettiä muita juttuja.
Ihan näin pikaisesti kuulumisia kirjoittelen..
Pino on tosiaan hiljentynyt..
Kuumia aaltoja on täälläkin havaittavissa öisin ihan urakalla.. Herää vaan siihen että on kamala hiki. Mutta ilman peittoa on kylmä.
Huijui, tänään ajattelin tehdä sen apteekin raskaustestin joka on mulle jo monta päivää tuolta kaapista huudellut.. =) Enää en malta odottaa vaikka sitä negaa pelkäänkin. Mulla on siis menossa nyt pp10.
Mä olen viikonlopun netin ulottumattomissa mutta palailen viimeistään tiistaina linjoille..
Mukavaa viikonloppua kaikille
Kovin on hiljainen tämä sakki, joten nostetaan nyt tätä viestiä vaikka omien kuulumisten kertomisella.
Eipä niitä paljon ole. Oireita ei ole yhtään. Välillä juilii menkkamaisesti ja pientä vaaleanpunaista tuhrua olen tarkalla silmällä näkevinäni. Joten kyllä tämä melko varmalta negalta alkaa näyttää. Testailemaan en kyllä lähde ennen perjantaita, joten sinne saakka virallisesti odotellaan. Tietysti jos vuoto alkaa, niin eiköhän se ole melko selvä juttu.
Tunteet tällä hetkellä hyvin neutraalit, mitä ihmettelen itsekin.
t. KirsikkaX
Tänää oli aamulla veritesti ja vasta torstaina hoitaja soittaa. Mun näyte lähtee tästä lähisairaalasta Naikkarille analyysiin. Joten sen takia tulos vasta parin päivän päästä. Luultavasti tulee puhdas nega. Ja HCG nolla. Ainakin näin viimeksi. Silloin sentä siirrettiin kaksi alkiota ja nyt vaan yksi. Ei mitään oiretta mikä viittaisi raskauteen.
... se mun raskaustesti näytti. ja sunnuntaina alkoi vuoto. Vaikka mä olin mielestäni täysin asennoitunut ettei onnistu, niin silti olen ollut aivan maassa lauantaista lähtien ja samalla kun menkat alkoi niin alkoi itku.. jolle ei taida nyt loppua näkyä. Jotenkin on täysin voimaton olo eikä jaksa ainakaan vielä edes asennoitua odottamaan mahdollisia PAS:seja... Tosin nyt on kyllä sellainen fiilis, että olen täysin varma, ettei niilläkään onnistu.
Kai mun täytyy huomenna klinikalle raahautua veritestiin, vaikka eihän se voi muuta kuin nega olla.
Aion tän vuoden puolella hakea vielä noi kaikki lääkkeet mitä mulla reseptillä on, kun maksukatto on tullut täyteen, eipä tarvitse sitten ensi vuonna niin paljoa lääkkeitä ostaa.
Toivottavasti teille muille kuitenkin riittäisi niitä plussasäteitä, kun ne ei tänne asti eksyneet.
...eli negaa... Vuoto alkoi eilen pp11. Klinikalta käskivät kuitekin veritestiin tänään. Huomenna saan tuloksen. Mutta mun mielestä tää ei selvempi nega vois olla.
Eli kohti PASsia tässä suunnataan. 12 alkiota saatiin pakkaseen. Toivottavasti ne on sitkeitä, ja päästäis siirtoon.
Onko kellään tietoa, pitääkö näin IVFn jälkeen olla taukokierto ennen PASsia, vai voiko sitä yrittää jo tässä kierrossa? Klinikalta en ole asiaa vielä kysynyt, kysyn huomenna kun soitan sinne veritestin tuloksen.
Mutta, toivotaan meille kaikille parempaa onnea ens vuonna!
T: Auris
Voimahali täältä..
Meille ainakin sanottiin klinikalta, että IVF:n jälkeen pitää pitää taukoa yksi kierto ennen uutta yritystä. Meillä siis hoito menee ens vuoden puolelle.. Harmittaa kun klinikka on joulun välipäivät ilmeisesti kiinni, niin saattaa olla että meillä jää väliin kakskin kiertoa.. (niinpä, tyypillistä mun kohtaloa: mikään ei voi mennä helpoimman kautta... )
edelleen plussasäteitä muille.
Mä luulen, että meillä käy ihan samalla tavalla, että tulee se 2 välikiertoa, jos siis ennen PASsia pitää olla tauko. No, se ei liioin meille ole uutta. Tää " kakkosprojekti" on kohta kokonaisuudessaan kestänyt 3 vuotta, esikoinen täyttää tammikuulla 5v.
Tähän projektiin mahtuu monta tuloksetonta kiertoa Clomeilla, yksi kohdunulkoinen raskaus (joka vei mennessään toisen munatorven), yksi epäonnistunut inseminaatio nyt elokuulla ja nyt epäonnitunut IVF... Ja kaiken taustalla siis PCO.
Välillä ei jaksa ymmärtää, että esikko sai aikanaan alkunsa ekasta kierrosta Clomifenia, helposti. Ja tää kakkonen tihkasee oikein kunnolla. Alan jo pikkuhiljaa tyytyä ajatukseen, että meille ei todella ole tarkoitettu kuin yksi lapsi. Olen tytöstä enemmän kuin kiitollinen. Meille tullee sitten tytölle kaveriksi todennäköisesti koira...
Uuteen IVFn me todennäköisesti ei enää ryhdytä. Pakkasessa olevat alkiot toki käytetään, mutta uutta rumbaa ei enää sitten aleta alusta, jos PAS ei tuota tulosta. Henkisesti alkaa olla niin väsynyt tähän ainaiseen pettymykseen...
Mutta, koitetaan jaksaa. Onneksi pian tulee Joulu... saa muuta ajateltavaa!
-Auris-
Sain juuri veritestin tuloksen, puhdas nega. Tulos ei ole enää mikään yllätys, sillä vuoto on vähitellen lisääntynyt viime päivinä.
Ei näköjään meidän huonolaatuisista alkioista kumpikaan jaksanut lähteä kehittymään. Olo on yllättävän rauhallinen.
Katse on jo suunnattuna eteen päin. Joulukuun puolivälissä on jälkitarkastus ja tahdon keskustella siellä jo uudesta hoidosta. Jospa lääkitystä vaihtamalla saisi vähän parempilaatuisia alkioita.
t. KirsikkaX
Moi, eli mun veritesti oli tiistaina ja eilen sain tuloksen. HCG 36,4. On siis tosi matala arvo, mutta on ainakin kaveri yrittänyt kiinnittyä, jollei jopa vielä roiku mukana.
Takana siis monia monia clomikiertoja, 3 inssiä ja 3 IVF kertaa. Joka kerta ollu nega ja aina HCG ollut nolla! Eli tämä on eka kerta kun siirrettiin 8 soluinen yksi alkio. Aiemmin siirretty aina kaksi mutta vain 4-6 soluisia.
No ensi viikolla sitten uusi veritesti että onko arvo nousstu. Hirvittää. Ei ole juurikaan mitään ennustetta että tämäkään vielä jatkaisi loppuun asti. Mutta voi pojat tää luo uskoa siihen että joskus me vielä onnistutaan. Aikaisemmin ei ole tullut edes pakkaseen mitään. Nyt jäi 7 kaveria sinnekin.
Eilen oli ihan pakko hakea vielä apteekin testi ihan vaan ja ainoastaan sen takia, että ekan kerran eläissäni näen ne kuuluista 2 viirua! Huoh...eli piina jatkuu vielä. Koko ajan edelleen tunne että pian se vuoto alkaa...
Pahoitteluja neganneille! tiedän tunteen, kuten yltä voitte lukea. Ja niin yritystä on lähes 5 v takana.
Eipä tässä pinossa taida pahemmin enää eloa olla..
KirsikkaX, harmi että sullekin tuli nega. haleja!
Mutta onneksi edes yhdellä on plussatuulia mukanaan, onnittelut vaavahaaveet! PALJON, PALJON tarrasukkia matkaan pienelle mukaan..
Mun fiilikset on nyt parantuneet huomattavasti, olin kaveriporukalla lauantaina pikkujouluja viettämässä ja se kyllä " puhdisti" pääkoppaa oikein urakalla. Nyt oikeastaan on taas aika odottavat tunnelmat, että pääsisi aloittamaan sen PAS:n. Klinikalla lupailivat että eka siirto voisi olla mahdollista jo ihan heti tammikuun alussa, jos vaan mun kierto osuu kohdalleen..
Olis kiva lukea myöhemminkin teidän muiden pinolaisten kuulumisia, vaikka tämä sama punktio-pino ei enää ajankohtainen olekaan.
Mukavaa maanantaita!
Mulla kans menossa pp3. Siirto oli siis torstaina. Mulla on kaikenkaikkiaan vointi yllättävänkin hyvä. Elokuussa tehdyn inssin jälkeen oli mahanseutu pidempään arka ja kivuliaskin. Nyt kivut jääneet lähes kokonaan. Alamahalla toki välillä tuntuu, olihan munasarjat 29 punktoidun rakkulan jäljiltä suuret. Luget taitaa tehdä rintojen arkuuden, niistä mulla ei ollutkaan entuudestaan kokemusta (ei kovin hääviä hommaa tunkea kahta kapselia aamuin illoin tuonne " rööriin" , pistäminenkin on musta mukavampaa...) En silti halua valittaa, mitäpä sitä ei tekisi hyvän asian puolesta...
Mies meillä on kovinkin positiivinen tämän IVFn suhteen. Itse koetan ottaa rauhallisesti. Täytyy jaksaa piinailla vielä reilu viikko. Onneksi huomenna töihin, pääsee ajattelemaan muutakin.
Mutta, mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
-Auris-