Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

punktio vk 45?

13.10.2006 |

Heissan vaan..löytyyköhän ketään samalla aikataululla meneviä. Itselläni 3. IVF aluillaan. Tiistaina 10.10. alkoi synarelan sumuttelu. 25.10. olisi nollaultra? ja piikkien aloitus. Sitten itse hoito pitäisi osua viikolle 45. Nyt siis synarela, puregon, pregnyl...

Meillä takana 3 * inssi ja 2 * IVF. Ei tuloksia. Muniksia saadaan runsaasti, mutta vain osa hedelmöittyy. Ja siirtopäivänä on ollut jäljellä ekalla kerralla 2 kpl ja tokalla 6 kpl. Molemmilla kerroilla siirretty kaksi mutta ei plussaa. Eka IVF oli yksityisellä, toinen naikkarilla ja nyt tämä kolmas myös naikkarilla.

Seuraa piinailuun ja muutenkin tähän fiilisten kirjoon haeskelen!!!

Toiveet ei korkealla, mutta pakko on jaksaa yrittää! Tää meidän viiminen hoito, jollei jostaan rahaa sada, jotta vielä mahkuja yksityiselle esim. toisilla lääkkeillä tms.

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailin tän saman viestin sulle tonne plussanneet lapsettomat puolelle..kopioin sen nyt tähänkin...

Ja voipi olla, että tulen pian tähän vko 45 (tai vko 46) pinoon :O) Mulla alkaa ehkä piankin IVF/ICSI nyt kuitenkin lyhyellä kaavalla pitkän sijaan..Tänään se selviää, kun käyn iltapäivällä lääkärissä ja kattovat ultralla, että onko kaikki ok..söin Teroluteja just 10 päivää menkkojen aikaansaamiseksi, eilen otin viimeisen pillerin..pitäisi kuulemma parin päivän päästä kuurin loppumisesta alkaa. Ja sit alkaiskin kp 2 piikittelyt :O)

Mutta tässä vastausta ongelmaasi..mun kokemusta asiasta..

Sumuttelin siis viime kuussa Synarelaa 3. IVF:ää varten. Mulla oli 9 päivää myöhässä menkat ja kun tulivat, kestivät vaan 2 päivää...Sumuttelua jatkoin ylimääräisen viikon..mutta mun tapauksessa turhaan, jouduin sit keskeyttämään sen. Sain ilmeisesti alkuvaiheen keskenmenon ja siksi menkat oli myöhässä ja vuoto oli niukkaa. Limakalvo oli nollaultrassa edelleen paksu, ei ollut vuotanut pois, vaikka ois pitänyt..

Mutta normaalisti, jos menkat myöhästyvät, niin tosiaan sumuja jatketaan kunnes alkavat..ellei ole raskaana tms..

Toivottavasti sait tästä jotain apua. Tiedän tuntee...odottaminen kun näissä hoidoissa on kaikista pahinta :O/

Tsemppiä ja kärsivällisyyttä. Ja tietysti toivotaan, et menkat ei tuliskaan ja olisitkin raskaana ;O)

Mun tilannettani voit lukea tarkemmin täältä lapsettomuuspuolelta, jos kiinnostaa..omilla aloituksillani olen kertonut tilanteestani ja pyörinyt myös vko 42 ja 43 pinoissa...

caliendre

Vierailija
22/98 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä joutuu kokemaan, hoitojen lisäksi... Joo, ja harmittaa niin vietävästi, jos ei mene niikuin on suunniteltu, ajat lykkääntyy ja vaihtuu... Kääk, ei tykkää yhtään! Mut nää on näitä pettymyksiä mitä joutuu kokemaan...

Miten sun lääkärireissu meni??? Millä viikoilla menet?

Täällä ei edelleenkään ole täti tullut kylään!!!! Arrrrrgh! Meinasin jo soittaa klinikalle, mut vielä olisi huomisaamuun aikaa alkaa!!! Mulla on jo kp 32 menossa. Mun keskiarvo kp on 26! En viitsis kyllä raskaustestiäkään ostaa, koska menkkatuntemukset on ollu jo tosi voimakkaana monta päivää...

En tiedä, harmittaa ja keljuttaa. Mielialatkin vaihtuu ääripäästä ääripäähän. Hiottaa, paleltaa... Vielä jos viikon verran pitää jarrutella, niin mitkähän fiilikset sitten on?!?!? Ei voi mitään.... nämä pitää vaan kokea ja elää!!!

Mut kuulumisia siis,

voikaa hyvin,

T-04

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-04: kuulostaa niin, niin tutulle tuo sun kirjoittamasi teksti. Mulla kans siis veny kierto 31 päiväiseksi, kun normaalisti on noin 27pv. Ja kun ei menkkoja kuulunut, niin ei osannut myöskään ajatella mitään muuta... Mulla oli ainakin viiden päivän ajan tosi vahvoja menkkatuntemuksia ja olinkin aina iltaisin varma, että huomenna niiden on pakko alkaa.. turha toivo.

Helpotus oli sitten suuri, kun menkat tuli vihdoinkin torstaina. Toivotaan että sielläkin suunnalla tulisi täti kyläilemään.. =)

Mä olen nyt sumutellut synarelaa 16päivää ja huomenna siis olisi nollaultra. Sitä en osaa sanoa, että onko hoitojen kannalta hyödyllistä mennä ultraan jos ei ole menkat alkaneet, mutta ehkäpä siellä selviäisi mistä kiikastaa ja onko se synarela joka niitä menkkoja viivästyttää..

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
24/98 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kivoista sanoista!

Ai, teilläkin on IVF tuottanut jo kaivatun lapsen!! Onneksi olkoon!! Meille syntyi IVF poika loppuvuodesta 2004, ja heti kun ' saatin' lupa aloittaa uudet hoidot, ilmottauduimme 10/2005. Luomusti tietysti yritimme koko ajan, mutta muiden lohdutukset siitä että: " sitten niitä lapsia tulee, kun vaan ensimmäisen saatte..." ei tuottanut toivottua tulosta. Kaikki ei kuitenkaan mennyt hyvin, (PAS ja km + kohdunlihaksessa kasvain), joten nyt aloitellaan rumba alusta!

Jotenkin tuntuu välillä, että en enään kuulu/en saa kirjoittaa tälle palstalle koska olemme kauan toivotun lapsen saaneet, -tosin lapsettomuushoidoista-, ja joillakin ei ole sitä ensimmäistäkään... Meille Lapsettomuushoidoista lapsen saaneet, ja toista toivovat - pitäisi saada oma palsta ÜÜÜ (jotkut HUOM! jotkut-, nimittäin ottavat aika kärkkäästi kantaa, niille jotka ' valittavat' toista lapsettomuus rumbaa... me ilmeisesti emme sitä saisi tehdä, koska meillähän on jo lapsi!! Oletko huomannut saman? EIKÄ SITTEN MILLÄÄN PAHALLA!!!!)

Kuulumisia, ja tätiä odotellessa,

T-04

Vierailija
25/98 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itseki huomannut miten joidenkin mielestä lapsellisilla lapsettomilla tai muuten lapsellisilla ei olisi oikeutta surra lapsettomuutta tai lapsen saannin vaikeutta. Itse pidän sitä kummallisena. Ehkä nuo negatiivisesti suhtautuvat eivät ole ihan sinut lapsettomuutensa kanssa, hyväksyneet sitä. Muutenkin tuntuu että nimenomeen nuo katkerimmat ovat useimmin äänessä, heillähän on asiasta vahva mielipide. Ehkä silloin jää huomaamatta, että on niitäkin joiden mielestä kaikilla on ' oikeus' lapsettomuuteen ja siihen liittyviin tunteisiin. Me taidamme vain olla se hiljaisempi osapuoli.

Meillä on lähipiirissä yksi lapseton pariskunta. Saivat nyt kuuden vuoden avioliiton jälkeen ihanan adoptiolapsen. Nimenomaan tuon pariskunnan naisen asenne välillä ihmetyttää. Hän on jotenkin täynnä katkeruutta ja ilkeyttä. Käsittelemätöntä surua? Se kaikki purkautuu mieheen (syy miehessä) käytöksenä jota pidän todella törkeänä. Nainen julkisesti haukkuu ja mollaa miestään. Minusta semmoinen käytös ei kuulu parisuhteeseen. Toistahan pitäisi tukea ja olla toisen puolella.

Joskus on puhuttu heidän kanssaan lapsettomuudesta ja tuo nainen ottaa silloin sellaisen marttyyri asenteen, että... jotenkin hän suuttuu siitä jos joku muukin kärsii samasta ongelmasta, koska ei ole ehkä enää niin erioikeutettu kiukuttelemaan.

Sitä kun katselee niin ei voi muuta toivoa kuin toivottavasti minusta ei tule samanlaista, koskaan. Hrrrr...

Vierailija
26/98 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin jo aikaa, kun viimeeksi olen tänne kirjoittanut. Parhaillaan luge-kuuri menossa ja sitten, kun menkat alkaa, mennään ivf:ään lyhyellä kaavalla. En sitten tiedä, mille viikolle punktio osuu. Mikä kp punktio yleensä on? Voidaanko sitä paljonkin säädellä, jos näyttäis menevän viikonloppuun?

Vielä yksi tärkeä kysymys? Mikä kp nollaultra tulisi lyhyellä kaavalla olla? Meille lääkäri puhui kp 3:sta, mutta arvelisin, että se saattaa olla viikonloppuna. Voiko siis mennä kp1 tai onko kp 4 liian myöhään? Toivottavasti joku osaa neuvoa!

En muista enää nimimerkkiä, mutta joku kirjoitteli elämän suunnittelusta lasten mukaan. Meilläkin kaikki on ajateltu niin, että vauva on pian meidän perheessä. Farkkuauto ostettiin vuosi sitten, rivarinpätkässä olisi huone lapselle, en myöskään hae uutta työpaikkaa, koska toivon pian olevani raskaana, emme varaa kaukomatkoja jne. Tiedän, että näin elämäni on raskaampaa, mutta en voi sille mitään. Välillä (tai aika useinkin) hirvittää, mitä jos ei meille koskaan...

Oli keskustelua myös sekundäärisestä lapsettomuudesta. Ymmärrän hyvin, että se on myös raskasta ja teillä on täysi oikeus tuntea surua! Luulisin, että meidän primäärilapsettomien ajattelemattomat kommentit voivat johtua siitä, että meille monille yksikin lapsi olisi jo ihme, vaikka useampi olisikin toiveissa ja siksi teidän osanne tuntuu jo ihan unelman täyttymykseltä. Jos tiedätte, mitä tarkoitan. Mutta teillä on todellakin oikeus toivoa toista lasta ja tuntea surua.

Vierailija
27/98 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärissä kävin ja oli joku uusi lääkäri..tosi tyly.

Mun on nyt sit kuitenkin mentävä siihen hoitoon pitkän kaavan mukaan :O( silloin kun viimeksi olin ultrassa niin kohdussa olikin ollut myös kysta, joka nyt näkyi myös..Mutta yllättäen kukaan ei silloin mulle maininnut koko kystan olemassaolosta, kun kuulemma silloin keskityttiin kohdun limakalvon paksuuteen..:O( No kuitenkin sellainen siellä on, mutta jo surkastumassa oleva, joten poistunee itsestään..tai sitten mun tuurilla ei...

Ja ensin ne ei edes meinannu ultrata, pyysin sitten tekemään sen..limakalvo oli kuulemma ohentunut jo 10,5mm:stä 7mm:iin, vaikkei menkatkaan vielä oo tullu..se oli ainoo hyvä asia. Sitten passittivat kaiken lisäksi sukupuolitautitesteihin, kun viime kerrasta on aikaa. Kyllä tuli tosi outo olo ton lääkärikeikan jälkeen, meinasin jo luovuttaa koko hoitohomman tai vähintään harkita yksityiselle siirtymistä..mulle jäi p...an maku suuhun koko käynnistä.

Eli en sit tähän pinoon tule..Nyt pitää odotella, et ne menkat alkaa ja sit kp 15 alotella Terolutit varmuuden vuoksi, et ei kierto taas pitkity yms..ja kp 21 Synarela...että näin..punktio ym on ties millon..en uskalla edes ajatella, et niin pitkälle pääsisin...

Nyt taas v...ttaa...ja itkettää, on tosi paha olo..:O(

Ehkä tuun sit taas ilmotteleen joskus itsestäni, kun hoidot on taas ajankohtaisemmat..

Mä joudun tän toisen lapsen aikaansaamiseksi näköjään käymään kaiken läpi..lähes puolivälin keskenmenon luomuraskaudessa, 2 alkuvaiheen keskenmenoa, kystan...yms...Ihan kuin ei siinä ekassa keskenmenossa ois ollu tarpeeks...Ehkä meille ei ole tarkoitettu sitä toista lasta.

masentunuttakin masentuneempi caliendre

Vierailija
28/98 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Caliendre, mä olen tosi pahoillani sun puolesta.

Mun mielestä lääkärien jotka ovat tekemisissä lapsettomuuden kanssa, tulisi olla tosi empaattisia sekä ottaa asiakkaat extra-hyvin huomioon, lapsettomuus kun on niin kipeä juttu, ja joku pienikin kommentti voi satuttaa mielettömästi. Voimia ja tsemppiä sulle!

T-04: Joo, olen kyllä huomannut täysin saman, että me kenellä jo lapsia on eivät aina saa kovinkaan lämmintä vastaanottoa näillä palstoilla.. Sen takia mäkin olen lähinnä vaan lueskellut sekä taustalla seuraillut kirjoituksia. Mun mielestä se on suunnattoman väärin, että meitä ei lasketa mukaan lapsettomiin. Ei sillä, toisaalta ymmärrän kyllä " täysin lapsettomien" tuskan, meillähän on jo se yksi (tai useampikin) lapsi. Mutta mä ainakin koen itseni aina lapsettomaksi, vaikka lapsia enemmänkin suotaisiin. Meillä kun ei ole minkäänlaista mahdollisuutta saada luomulapsia, niin kyllä se minuakin jollain tasolla aina satuttaa kun kuulee vauvauutisista.

Vauvakuume on ollut mulla kova jo ties kuinka monta vuotta ja tän lapsettomuuden möytä olenkin joutunut hautaamaan haaveet suurperheestä. Aluksi tieto otti tosi koville, mutta tällä hetkellä olen suunnattoman onnellinen jo tästä yhdestä rakkaasta lapsesta mutte useammallekin olisi tilaa..

En tiedä sainko kirjoitettua ajatuksiani ollenkaan sellaiseen muotoon kuin ne mun päässäni seilaavat...

pohtii

Himmu

Vierailija
29/98 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siis aamulla heti klinikalla 0-ultrassa ja kaikki ei vielä ollutkaan niin kuin piti. =( Kohdussa näkyi vielä limakalvoa hieman jäljellä, tosin lääkäri epäili että se olisi vaan hyytymä. Verikokeissa kävin ja huomenna selviää tulos sekä se, pääsenkö piikittelemään jo huomenna. Lääkäri ei siis millään tavoin heittänyt vielä kirvestä kaivoon.

Mutta jotenkin taas turhauttaa ja masentaa tää koko homma.. Eihän toi nyt mikään suuri juttu ole, mutta tuntuu että näissä hoidoissa kaikki tökkii vastaan.. Muutenkin kun olen joutunut viimeisen kahden vuoden aikana mm. kokemaan useamman läheisen kuoleman, niin tuntuu että vielä yksikin vastoinkäyminen, niin enää ei jaksa.

Kaikenlisäksi ärsyttää vielä noi labrakäynnit.. Ei siinä mitään, onhan ne tehtävä. Mutta kun yksityisellä käydään, niin luulisi siinä saavansa rahoilleen vastinetta, mutta tänkin päivän verikokeen tulokset saa vasta huomenna, vaikka lähete oli pikana jolloin kela ei anna korvauksia...

Toivottavasti teillä muilla on fiilikset paremmat!

~masentunut himmu

Vierailija
30/98 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos lohduttavista sanoistanne Himmu ja T-04..Nyt on jo parempi mieli ja näyttäis siltä, et menkatkin ois viimein alkamassa :O) Pientä vuotoa tuli jo paperiin vessakäynnillä...jospa tää tästä iloksi vielä muuttuisi ja kaiken vastoinkäymisen jälkeen se toinen lapsi saisi viimein alkunsa.

Kylläpä sultakin Himmu kuului nyt ikäviä uutisia..Toivotaan, että limakalvo olis vaan niitä hyytymiä ettei tarvii enää odotella pidempään..Tiedän todellakin ton tunteen, odotusta, odotusta ja lisää odotusta...ja tekis mieli joka toinen päivä luovuttaa!!! Mutta koita jaksaa..kyllä se vielä palkitaan! Ja sullakin noita muitakin menetyksiä on ollut lähivuosina...eikö tunnu tosi epäreilulta tää elämä välillä? Mutta ihmeesti niistä vaan aina selviää, vaikka pahimmalla hetkellä on ihan rikki. Pakkohan se on, tän yhdenkin lapsen takia ja ehkä juuri senkin ansiosta. On se ihmeellinen voimavara synkimmälläkin hetkellä.

Tosiaan on vaikeeta täällä palstalla välillä olla, kun on jo yksi lapsi, mutta tietysti, kun sekin on hoidoilla aikaansaatu, niin jotenkin tunnen tänne kuuluvani. Olihan sekin pitkä prosessi, 2,5 v kunnes sit tuloksettomien inseminaatioiden jälkeen ekalla pitkän kaavan IVF:llä se vasta onnistui, että jospa tämä toinenkin vaatii sen pitkän kaavan onnistuakseen?!

Mäkin olen kahden ja puolen vuoden aikana menettänyt ensin 2004 maaliskuussa pappani, parin kuukauden päästä siitä isäni (masennus+itsemurha), ja sitten viime syksynä tämän toisen (luomuihme) muuten terveen poikani rv 17+5 tulehduksen takia (huonoa tuuria)..ja sitten oli nämä kemialliset raskaudet...Luulisi tässä olevan jo yhdelle ihmiselle tarpeeksi. No ehkä se on se hinta siitä, että parisuhde toimii ja on löytänyt rinnalleen sen oikean ihanan ihmisen, jonka kanssa kestää kaikki tämä ja enemmänkin ja on se yksi terve lapsi. Ja vahvistaahan tämä aina entisestään sitä parisuhdetta...ei tästä helpolla toisen mukaan lähdetä, kun yhdessä on niin paljon koettu ja kasvettu...

Että joskus ja useinkin miettii sitä, että kuinka paljon sitä ihminen saa kestäkään, että on oikeasti tarpeeksi?!!! Ja nyt tämä hoidon viivytys, jota ensin epäonnistuneen viime helmikuisen lyhyen IVF:än jälkeen odoteltiin pakollisen 6kk:den tauon takia tänne syksylle ja nyt sekin siirtyy epäonnisten sattumien summana loppuvuodelle..että mitä vielä????

Sitten toiset sanoo vaan, että älä stressaa..kyllä se siitä ja onhan sulla jo se yksi lapsi. On ja olen ikionnellinen siitä, mutta haluan myös sille sisaruksen, jotta oppisi jakamaan, ja olemaan se joka ei aina saa kaikkea yksin...en haluaisi sen jäävän ainoaksi lapseksi. Tämän toisen lapsen kaipuu on yhtä kova kuin sen ensimmäisenkin, mutta ei sitä muut voi täysin ymmärtää, kuin ne joilla on vastaava tilanne...

hieman taas elämänmyönteisempi, caliendre

Vierailija
31/98 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meillä oli tänään 0-ultra. Limakalvo ja munasarjat näyttivät juuri siltä miltä nyt pitäisikin. Tänään alkaa Gonalin pistely. Viikon pistän 150iu ja sitten on kontrolli ultra.

Vasta eilen alkoi Synarelasta kunnolla oireilu. Olin jo ehtinyt miettiä että onko se vaikuttanut mulla, kun mitään suurempaa ei ollut havaittavissa voinnissa. Nyt onkin sitten pinna kireällä ja kuumia aaltoja ihan riittämiin.

Onko joku muu aloittanut juuri tänään pistoksia?

Vierailija
32/98 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippistä!

Himmu: VOi hitto soikoon! Ai hyytymä?!?!? Nyt peukutetaan, db db db db db db, että pääset kuitenkin piikittelemään!!! Niin, se selviää huomennako??

Caliendre: Hyvä että mieli on jo parempi!!! Jospa teillä kohta päästään taas tosihommiin!!!

Lupiini78: Onnea vaan piikitysten aloittamisen johdosta!! Siitä se sitten lähtee!!!

Oma ¤: Joo, kyllä piti odotuttaa kuukautisten alkamista! Ja ei yhtään myöhempään alkanut kun sitten tänään!! Huomenna siis 0-ultra!! Pääsenköhän itsekään aloittelemaan piikitystä???!?!? Eihän limis ole ohentunut paljoa ollenkaan!!! Munasarja tilanteenhan ne kyllä varmaan näkee, mutta limakalvohan on vielä paksu!! Mitenhän meikäläisen kohdunlihas kasvaimenkin kanssa??? No, sen näkee huomenna sitten!!

Mutta voikaa hyvin tytöt, ja kertokaa kuulumisia,

T-04

Vierailija
33/98 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset Caliendre aivan ihanista sanoistasi.

Päivällä olin tosiaan aivan täysin luovutusmielellä, mutta nyt hiukan jo helpottaa.. Silloin kun noita vastoinkäymisiä tulee, niin tuntuu jotenkin että kaikki vanhatkin " haavat" revitään auki.

Joo, tosiaan mun pelastus on tämä meidän iki-ihana lapsemme. Yhtään liiottelematta voin sanoa, että en tiedä missä nyt olisin jos häntä ei meillä olisi. Tämä viimeisin vuosi olisi ollut mulle aivan liian raskas ilman tyttöä. (Mun äiti kuoli nimittäin aika yllättäen kuukausi lapsemme syntymän jälkeen).

Kiitos myös t-04 tsemppauksista ja peukutuksista..

Vahvasti toivon ja luulen että kyse oli tosiaan hyytymistä, koska nyt iltasella on vuotoa tullut taas jonkinverran.. Nyt täytyy vaan jännittää huomiseen asti, mitä hoitaja sanoo..

Kerrohan T-04 huomenna sitten ultrakuulumiset. Toivottavasti teille ei mitään takapakkia tule!

Vierailija
34/98 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...täällä aloitetaan tänään piikitykset! 300 IU Puregonia massunahkaan illalla...

Nyt pitää rueta taas tankkaamaan paljon vettä....

Mut kuulumisiin,

T-04

Vierailija
35/98 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin koko pinon läpi, tsemppiä kaikille hoitoihin!

En aikaisemmin oikein tiennyt, minkä viikon pinoon hyppäisin. Kuukautisten alkamispäivä kun oli epävarma. Mutta tänään vihdoin täti tuli...

Tässä vähän ensin taustaa... Meillä lapsettomuuden syy on mun PCO. Meillä on yksi tyttö -02, Clomifenilla alkunsa saanut. Nyt takana on jo 2½ vuotta kakkosen yritystä, ensin Clomeilla (yksi munatorviraskaus -05) ja 08/06 inssi yksityisellä. Nyt alkamassa siis eka IVF.

Meillä kyseessä on lyhyen kaavan IVF. Eli tänään alkoi menkat, ja huomenna alan pistää Gonal-f:ää. Jarruksi tulee Cetrotide ja irrotukseen Pregnyl, mikäli sinne asti päästään... Eka seurantaultra on ens tiistaina. Siitä tulikin mieleen, että käyttekö te kaikki muut 0-ultrassa? Mulle sellaisesta ei ole IUIn eikä nyt IVFn kohdalla puhuttu mitään. Ollaan hoidossa AVAlla.

Mutta, eipä tässä kummempia. Hedelmällistä alkutalvea meille kaikille!

-Auris, vm-75-

Vierailija
36/98 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä ilma pihalla.. yh.. tihkua, ei edes kunnon sadetta.

Tervetuloa vain mukaan Auris :)

Ei minullakaan ole koskaan ollut 0-ultraa. Lyhyellä kaavalla mennään. Minulla on nyt kummallakin kerralla e-pillereiden avulla varmistettu, että kk-alkaa haluttuna päivänä. Hyvin ovat pysyneet aikataulussa, vaikka aina olen ehtiny huolehtimaan ja epäilemään...

Sunnuntain alkoi minun vuotoni, kuten pitikin ja tänään pitäisi aloittaa clomit. Maanantaina pääsen sitten vasta pistelemään ja tiistaina olis eka tarkistus ultra.

Edelleenkään en ole pääsyt eroon siitä kamalasta epäilystä, että voiko näin kevyellä lääkityksellä saada tarpeeksi rakkuloita. No, täytyy toivoa, että ne kaikki jotka lähtee kasvaan ovat sitten priima :)

Vierailija
37/98 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli nollaulrta ja E2 labra. Ja hyvin on menny sumut perille. Eli eka piikki on jo sujahtanut massuun. Aamuisin alan pistelemään. Ensi viikolla vielä ma ja pe labrat ja yks ultra ja vk 45 sitten se itse toimenpide. Siis jos sinne asti menee kaikki kuten pitää. Pistän Puregonia 150 IU. Tsemppiä kaikille...kohta ollaa pistoksissa kaik??

Vierailija
38/98 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsinpä minäkin sitten eilen aloittamaan pistelyt. Hormonitaso oli kokeissa aivan ok, joten ilmeisesti se oli vaan joku hyytymä mikä siellä kohdussa näkyi. Myös raskaustesti tehtiin verestä, vaikka meillehän se ilman apuja olisikin mahdottomuus.

Tänään sitten sumut puolittui, niistä alkoikin eilen tulla jo aikamoisia vaihdevuosi-oireita.

Teillä muilla näyttäisi nuo puregonin annostukset olevan aika suuret, näin ainakin muhun verrattuna. Mä pistän iltaisin 125 iU. Viime hoidoissa mulla alotettiin 100 iu:lla, tosin loppua kohti mun mielestä määrää nostettiin aika reilustikin. Silloin keräyksen tuloksena oli 9 munasolua.. Nyt jänskättää kuinka monta tällä kertaa saadaan, ja saadaanko yhtään pakkaseen.

Vierailija
39/98 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva Himmu!! Tekin pääsitte aloittamaan piikittely!!!

Jänskät on paikat joo. Meillä 1. IVF:ssä aloitus Puregonilla oli 150 IU, joka nostettiin 200 IU.

Saalis=

9 follikkelia->7 munasolua->4 hedelmöittyi-> LAPSI-> epäonnistunut PAS, eli raskaus, mutta km.

Ihmettelin itsekin suurta annosmäärä, tässä IVF:ssä!! Ilmeisesti sitä sitten pienennetään...

Eli kohta pistetään toinen piikki massunahkaan... Maanantaina verikoe, perjantaina ultra.

Kuulumisiin tytöt,

T-04

Vierailija
40/98 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä opeteltu piikittelyä. Piikitän iltaisin Gonal-f:ää 150 iu. Huomenna eka seurantaultra kp6. Jännittää. Tänään on tulleet tuntemukset. Jotain siellä tapahtuu! Mulla aikoinaan Clomeilla hyper, joten vähän jännittää sekin. Mitä teille on sanottu liikunnasta näinä aikoina? Itse muistelisin, että puhuttiin jotain, että repivää liikuntaa pitäis välttää. Oliko se niin? Peruin tuossa juuri ratsastustunnit toistaiseksi, eikö se nyt ainakin ole hyvä jättää väliin? Tsemppiä kaikille. Pysykää myrskyn keskellä vahvoina! Eikö ne ole myrskyä viikonlopuksi luvanneet??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän