Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

punktio vk 45?

13.10.2006 |

Heissan vaan..löytyyköhän ketään samalla aikataululla meneviä. Itselläni 3. IVF aluillaan. Tiistaina 10.10. alkoi synarelan sumuttelu. 25.10. olisi nollaultra? ja piikkien aloitus. Sitten itse hoito pitäisi osua viikolle 45. Nyt siis synarela, puregon, pregnyl...

Meillä takana 3 * inssi ja 2 * IVF. Ei tuloksia. Muniksia saadaan runsaasti, mutta vain osa hedelmöittyy. Ja siirtopäivänä on ollut jäljellä ekalla kerralla 2 kpl ja tokalla 6 kpl. Molemmilla kerroilla siirretty kaksi mutta ei plussaa. Eka IVF oli yksityisellä, toinen naikkarilla ja nyt tämä kolmas myös naikkarilla.

Seuraa piinailuun ja muutenkin tähän fiilisten kirjoon haeskelen!!!

Toiveet ei korkealla, mutta pakko on jaksaa yrittää! Tää meidän viiminen hoito, jollei jostaan rahaa sada, jotta vielä mahkuja yksityiselle esim. toisilla lääkkeillä tms.

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näköjään molemmilla eka ivf, lyhyt kaava, just samat lääkkeet - ja sama hoitava klinikka. Meillä ei myöskään 0-ultraa. Kerrothan sitten seurantaultran kuulumiset!

Vierailija
42/98 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Eka pistos on mullakin takana. Eka seurantaultra on siis ens tiistaina. Mä pistän 150iu Gonalia iltaisin. Inseminaatiossa aloitettiin mun PCOn takia pienellä annoksella (75iu) mutta se ei vaikuttanut mun muniksiin. Vasta kun annos tuplattiin, alkoi tapahtua. Luulisin, että jo ekassa ultrassa näkyis tiistaina jotain, kun heti alotetaan isommalla annoksella.

Saako Sugar kysyä, oletteko Tampereen vai Turun Avalla hoidossa? Me ollaan Tampereella. Asutaan n.200km etäisyydellä klinikasta.

Mutta, kertoilen kuulumisia viimeistään sitten tiistaina.

-Auris-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan tiputtu jo aika alas, joten nostan, ja kyselen kuulumisianne?

Mikä fiilis?

¤ Minulla rupeaa helpottamaan alati vaihdellut mieliala! O-n-n-e-k-s-i! Oli kyllä yhtä vuoristorataa. Välillä oli loistavalla päällä, ja välistä aivan maassa apeana!! Taisi helpottaa kun sumutteet puolitettiin keskiviikkona. Tänään pistänkin neljännen 300 IU:n annoksen Puregonia massunahkaan illalla.

Vointi?

¤ Minulla vatsa iltaisin pinkeänä, ja ylämahaan koskee kummasti. Tuntuu että pitää olla ns." suorana" ettei rupea kamalasti koskemaan. Tisujakin on ruennut nipistelemään.

Maanantaina siis verikoe, ja selviää millä annoksilla jatketaan. Perjantaina ultra.

Kertokaa kuulumisianne.

Vointeja & lauantai-illan jatkoja,

T-04

Vierailija
44/98 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on fiilikset nousseet huomattavasti, kai se tosiaan oli synarela joka sai mielialan menemään vuoristorataa.

Vointi on ihan ok, päivittäinen päänsärky on edelleen mukana kuvioissa vaikka sumuttelut puolittui (epäilen synarelaa syylliseksi). Alavatsa on hiukan herkemmän oloinen, turvotusta ei mulla ole ainakaan kovinkaan paljoa. Tissit on vähän arat.

T-04, käytkö nyt piikittelyn aikana vain kerran ultrassa? ja lisäksi siis verikokeessa? oletko hoidoissa julkisella vai yksityisellä?

Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun mulla on yksityisellä tässä piikittelyn aikana luultavasti ainakin kaksi ultraa. muistaakseni edellisissa hoidoissa taisi olla jopa kolme ultrakäyntiä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Mä kertoilen taas alkuviikosta kuulumisia, kun maanantaina menen ultraan.. TOivottavasti olis munikset lähteneet hyvin kasvuun.. =)

Vierailija
45/98 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ultra (ensi perjantaina), ja verikoe ylihuomenna. Ollaan julkisella. Epäilen, että jos perjantain ultra ei näytä hyvältä, tulee uusi ultrakäynti seuraavalle viikolle. Jos taas näyttää ok, sovitaan punktiopäivä ym. (muistelen näin viime kerralta...)

Äsken tuli aivan hirvittävä ylävatsakipukohtaus. Ajattelin jo et hyperiäkö pukkaa... Ei auttanut kun mennä kovalle lattialle makaamaan vatsalleen, käsiin nojaten. Silloin helpotti!!! Join kylläkin piiiiiii-iiiiiiitkästä aikaa siideriä (siis yhden pullon, saunan jälkeen)... olisko närästystä??? (närästystä oli kyllä raskausaikana, mut ei se sattunu tollalailla!!!) Auts! Onneks helpotti!

Piti vielä kysymän; Te jotka olette sumutelleet, kuinka pitkään teillä kesti kuukautiset?

;o)

T-04

Vierailija
46/98 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sumuttelin ja itse kunnon vuoto ei kestänyt kuin 2 pvä (norm 3). Vuosin tavallista reilummin ne 2 päivää ja sit ihmeellistä pikkuruista tiputtelua vielä 6 päivää kuukautisten alkamisesta.

Mulle ei ole määrätty mitään verikokeita otettavaksi hormonitason selvittämisekti. Onko muita jotka ei ole käyneet verikokeissa. Mulla oli 0-ultra, 7 päivää otettuani Gonalia jälkeen on ultra ja vielä yksi ultra 11päivää Gonalin aloituksesta. Me ollaan julkisella hoidossa.

Synarela aiheutti myös mulle pänsärkyä, joka kyllä helpotti 3 päivää annoksen puolittamisen jälkeen. Nyt olen ollut oireeton. Sivuvaikutuksia odotellessa,

Lupiini

Vierailija
47/98 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on taas kotiuduttu viikonloppu reissulta. Käytiin vähän sukulaisia tervehtimässä.

Aloitin viime keskiviikkona clomit. Ja torstai ja perjantai menikin sitten mukavasti jatkuvasta kuvotuksesta, huippauksesta ja hikiaalloista kärsiessä. En ole mistään toisesta lääkkeestä saanut noin vahvoja sivuoireita ja pelkäsinkin, että tarviiko lääkitys jättää kesken.

Onneksi olo parani. Vähän vielä väsyttää ja on kuumia/hikiaaltoja, mutta siedettävissä määrin.

Huomenna saan aloittaa puregonin pistelyn. Siitä en sivuoireita oo saanu ja toivottavasti en saa nytkään.

Liikunnasta joku kyseli. Itse ajattelin nyt seuraavan viikon olla ihan rauhassa. En edes lehtiä haravoi. Edellisessä ICSIssä lapioin lunta noin viikko ennen punktiota ja se ärsytti alavatsaa aikas lailla. En pystyny punktioo edeltävänä viikonloppuna kävelemään pitkiä matkoja, 30m sai vedet silmiin. Mieskin muistaa ilmeisesti aika hyvin miten ' kipeä' sillon olin. Kyseli tänään huolissaan, että olenko varma että jaksan lähtee puolen tunnin kävelylle :) Vielä on hyvä olo ja toivottavasti olo pysyykin siedettävänä.

Vierailija
48/98 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Tänään viides päivä hoitokiertoa. Illalla pistän Gonalin ja huomenna on eka seurantaultra. Vähän jo jännittää huominen... Onneksi lääkäriaika on jo ennen puoltapäivää, ettei tarvi koko päivää piinailla. Keskelle työpäivää osuu ultra, mutta työnantajani on suhtautunut hoitoihimme ainoastaan positiivisesti, että poissaolo kesken päivän ei ole ongelma.

Lievää päänsärkyä tuntuu Gonalista taas tulevan. Ja se, että välillä palelee ja välillä on kuin " kuumia aaltoja" . Ei suurempaa siis.

Mutta, kertoilen huomenna seurantaultran kuulumiset.

-Auris-

Vierailija
49/98 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka, kuusi piikkipäivää takana ja aamulla oli labra. oli kuulemma arvo noussu ja hyvin menee. eli jatkan tällä 150 IU per pistos. luultavasi perjantaina loppuu pistelyt kun silloin viiminen ultra ja labra. ja jos kaikki ok niin viikonloppuna pregnyl sekä ens viikon alussa punktio.

tänään ekaa kertaa vatsa on tosi turpeena. johtunee siitä että töihin pitää ahtautua ihan toisenlaisiin housuihin kun viikonloppuna. silloin voi vaan olla verssuissa kotosalla. en edes muistanu että tää on tätä...

juomista yritän harrastaa tässä pitkin päivää, jottei hyperi iske. ekassa hoidossa se meinas tulla päälle.

päänsäryt jäi viime viikolle kun synarela puolittui.

tsemppiä kaikille..loppukiriä odotellen!

Vierailija
50/98 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-04, mulla menkat kesti melko runsaina noin 5päivää ja sen jälkeen tuli vielä pientä tuhrua pari päivää.

Mä kävin tänään aamulla siellä ultrassa, ja ihan mukavalta näytti. Muniksia oli kasvamassa noin 10, suurimmat oli jo 11mm. Kohdun limakalvokin oli lähtenyt hyvin paksuuntumaan.

Puregonia jatkan samalla annostuksella (125iu) ja perjantaina ultraan.. Lääkäri oli tänään sitä mieltä, että jos kasvu jatkuu noin hyvänä kun se on ollutkin, niin viikonpäästä maanantaina olisi jo punktio.. Jes, nyt oikeasti taas tuntuu, että hoidot menevät eteenpäin. =)

Aurinkoisia ajatuksia kaikille! =)

Vierailija
51/98 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten eka pistospäivä. Enpä muistanu miten vaikeaa toi pistäminen mulle on. Liian vilkas mielikuvitus, eihän se kuitenkaan tee kipeää. Mies yritti kannustaa, että ajattaee mitä varten se pitää pistää. Ei kauheesti auttanu, kun siitä tuli ekana mieleen että punktion takia...

jos se huomenna jo sujuis taas paremmin.

Huomenna on eka ultra ja sitten saakin tietää miten on munikset tässä hoitojaksossa lähteny kasvuun.

Vierailija
52/98 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitte ja mitkä on fiilikset? Onko kenelläkään tullut muutoksia hoitoihin?

Olo on ihan jees. Ei oikeastaan muuta kuin iltaisin vatsa pömpöttää! Ei ole pahemmin nippailuja tuntunut?!?!? Onko teillä? Fiilikset on paremmat, kuin mitä sumujen aikaan!! Täällä jännityksellä odotetaan perjantain ultraa....Onkohan siellä mitään kasvanut??

Mun Puregon annos nostettiin eilisen S-E2 verikokeen perusteella 300 IU:sta ---> 400 IU:n.

Vointeja, ja kuulumisia,

T-04

Vierailija
53/98 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Meillä oli tänään ultra. Siellä näkyi n15 munarakkulaa. Isoin jo 15mm!! Eli kohta saattaa alkaa vatsassa tuntumaan jotain tuntemuksiakin. Kohdun limakalvo oli hyvällä mallilla. Perjantaina sit uudelleen ultrataan. Tällöin päätetään onko se punktio viikon 45 ma vai ti. Muutoksia Gonal annostukseen (150iu) ei tehty. Kysyin hoitopaikastamme tuosta verikoemäärityksestä. Eivät siellä harrasta sitä lainkaan.

Mulla on ihanan positiivinen olo tällähetkellä. Pitkään aikaan ei ole ollut uskoa hoidon onnistumiseen, mutta nyt kun sieltä on tulossa noin kivasti muniksia niin toivo nousee... Seuraavaksi jännitetäänkin sit muniksien laatua. Tää on yhtä jännitystä koko yritys!

Lupiini

Vierailija
54/98 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä malttanut olla pois täältä, joten samalla sitten taas kuulumisia..

Mulla on fiilikset nousseet tosi huimasti tuon sumuttelun puolittumisen jälkeen. Päänsäryt tosin eivät ole kokonaan loppuneet.

Tänään mulla on munasarjaa/alavatsaa jomotellut aika ajoin ja välillä kipu on säteillyt ylemmäskin.. Etenkin liikkuessa tuntuu semmoinen painava tunne. Kai ne munikset siellä jatkavat kasvuaan. muuten on vointi ollut tosi hyvä.

Musta tuntuu ihan uskomattomalle, että nää hoidot on nyt näin hyvällä mallilla ja viikon kuluttua saattaa punktio olla jo ohi. Tosin mua ei pahemmin se punktio jännitä, se sujui ainakin viimeksi tosi hyvin, ei sattunut enkä ollut kipeä sen jälkeen. Nyt vaan toivon ettei mikään enää mene mönkään tai ala jarruttelemaan muniksien kasvua..

Fiilistä nostaa myös tuo tän päiväinen lumimyräkkä, mä olen täysin talvi-ihminen ja olenkin jo pitkään odotellut lumisateita. =)

Viimeistään perjantaina sitten kertoilen kuulumisia, tosin palstalta en malta niin kauaa pysyä poissa.. =)

Vierailija
55/98 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpi lumen ja tuulen tulin kotiin ultrasta...

Hyvin ovat molemmat munasarjat ' heränneet' . Noin toistakymmentä rakkulaa olis lähteny kasvuun, isoin oli 10mm. Torstaina olis seuraava ultra jollon tarkentuu gonalin alotus ja punktiopäivä. Pistelyä jatkan edelleen annoksella 100.

Olen aikas tyytyväinen tulokseen. En osannut ajatella, että viiden päivän clomi-kuuri vois noin hyvin kasvatella. Tuskin eilen illalla pistetty puregon (100) vielä kauheesti olis vaikuttanu.

Huomioiko teillä miehet teitä jotenkin erityisesti hoidon aikana?

Meillä mies eilen illalla harrastuksistaan tullessa kävi tankkaan auton täyteen (varmuuden vuoksi ?!?) ja vaihto iltamyöhällä vielä talvirenkaat (onneksi). Tuntuu pieneltä, mutta tiedän että teki noi just hoidon takia. Muitakin pieniä asioita on. Ei anna kantaa kauppakassia, tarjoutuu hieromaan yms. Saa nähä miten käyttäytyy, jos joskus raskaudun.... :)

Vierailija
56/98 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin edellisessä viestissä gonal, kun piti orgalutranista puhua.

...sama pää kesät talvet...

Vierailija
57/98 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pistänyt Gonal-fää 150iu viime torstaista lähtien. Eilen sitten kävin ultrassa. Oikealla oli kasvamassa n15kpl 8mm kokoisia muniksia. Ja vasemmalla n4kpl 8mm muniksia. Klinikalla sanoivat, että vähän ovat eriparia mun munasarjat.

Perjantaina meen seuraavaan ultraan. Josko sitten vois lyödä punktiopäivän lukkoon. JOS siis kaikki menee hyvin. Gonal annostus pysyi samana 150iu. Tänään aloitan lisäksi Cetrotiden, jarruksi.

Mutta, kuulumisia taas perjantaina.

-Auris-

Vierailija
58/98 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro. Eka IVF menossa (Synarela/Puregon/Pregnyl/Lugesteron) ja huomenna punktio. Maanantaina siirto jos kaikki menee ok.

Kuulun siis vk 44 ja vk 45 pinoihin :)

Meillä syytä lapsettomuuteen ei ole löydetty, mutta mussa se vika on. Miehelläni on lapsia ja lapsettomuudesta kärsin jo ex-miehenikin kanssa.

Vierailija
59/98 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei suurenmpia tuntemuksia. ihan kun maha ei olis niin turvonnu kun aikaisemmilla kerroilla. painoa on kyllä tullut pari kiloa ihan väkisin vaikka on mitä tehny. ja vessassa ravaan aika usein. johtunee juodusta määrästä jolla välttelen hyperiä.

huomenna heti aamutuimaan labra ja ultra. ei mitään tietoa miten menee kun julkisella kontraavat vaan noi veret välissä. yksityisellä oli useemmin ultrat.

huomenna viisaampana..tuskin maltan odottaa...

Vierailija
60/98 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikä ihaninta...luultavasti se yksi puregon enää pistettävänä ja sen jälkeen viikonlopun pregny. huhhuuh..sitte se ois jo ohi tää lääkerumpa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi