Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi useampi eläkeläinen ei muuta pienen eläkkeensä kanssa Thaimaahan, Indonesiaan tai edes Espanjaan?

Vierailija
28.05.2022 |

Hirveän moni vanhempi ihminen itkee kun eläke ei Suomessa riitä mihinkään. Mulla on tuttuja eläkeikäisiä, jotka on muuttaneet vanhuuspäivikseen johonkin otsikossa mainittuun maahan, ja kappas kun se Suomen minimieläkekin riittää kummasti, ja jää ylikin.

Siksi mä olenkin päättänyt jo aikaa sitten, etten jää kituuttelemaan jollakin tonni käteen eläkkeellä Suomeen, vaan myyn kaiken irtaimen ja nautin vanhuuspäivåt lämmössä ja kauniissa maisemissa, ilman huolta siitä että rahat loppuu kesken kuukauden.

Eräskin pappa kertoi että ei saa Balilla kulumaan asumiseen, ruokaan, kaikkiin palveluihin ja muuhun kuin 800/kk. Sitä kannattaa miettiä.

Kommentit (223)

Vierailija
21/223 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU:n ulkopuolella ei makseta kansaneläkettä. Työeläke onnistunee.

Vierailija
22/223 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että se Balin pappa kertoi että se noin 800 egeä sisältää siis ulkonasyömiset lähes päivittäin, hieronnat, parturit, pesulapalvelut ja semmoisen luksuksen, mistä Suomessa ei pienituloinen eläkeläinen voi haaveillakaan. Ja ihan samat lääkkeet ja lääkäripalvelut sieltäkin kuulemma löytyy kuin muualtakin maailmasta.

Millä rahoilla Balin pappa hoitaa itsensä, jos tulee kallis hoito?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/223 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että se Balin pappa kertoi että se noin 800 egeä sisältää siis ulkonasyömiset lähes päivittäin, hieronnat, parturit, pesulapalvelut ja semmoisen luksuksen, mistä Suomessa ei pienituloinen eläkeläinen voi haaveillakaan. Ja ihan samat lääkkeet ja lääkäripalvelut sieltäkin kuulemma löytyy kuin muualtakin maailmasta.

Hän on upporikas. 800/kk tuloillaan.

Vierailija
24/223 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi alkaa huijariksi? En ole huijari nytkään. Työeläkeosuus maksetaan myös ulkomaille, mutta ei sillä pitkälle elä, kun pitää maksaa oma terveydenhuolto. Nuokin eläkepummit tulee Suomeen hoidattamaan sairautensa.

Vierailija
25/223 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihminen vanhenee, niin alkaa tulla kaikenlaista terveydellistä vaivaa enenevässä määrin. En tiedä Balin tai minkään muunkaan ulkomaan terveydenhoitojärjestelmästä mitään, mutta oletan, että pienellä eläkkeellä ei ulkomailla makseta jatkuvia terveydenhoitopalveluja, jotka Suomessa kustannetaan verorahoilla.

Vierailija
26/223 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole niin vain muuttaa. Kaikki maat vaativat viisumin jos aikoo oleilla pidemmän aikaa, eikä sen saaminen ole itsestään selvää.

Mitä jos sairastuu niin, että tarvitsee sairaalahoitoa? Vakuutus ei välttämättä ole voimassa.

Vierailija
27/223 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla sitä eläkettä maksetaan kuin Suomessakin, ainakin jos on EU-maa. Siis se eläke tulee Suomesta joka tapauksessa. Ei siis tarvita mitään poste restantea, kun on eläkkeeseen oikeutettu.

Vierailija
28/223 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on upporikas. 800/kk tuloillaan.

Olen ollut kehitysmaassa sairaalassa. Ulos ei päässyt ennen kuin näytti ovivahdille kuittia. Hinnasto kauhistutti. Leikkaus on hinnoiteltu eka 15 min alkumaksu ja sit jokaisesta 5 minuutista maksu. Itselläni oli onneksi vain malarian hoito, eli maksoin vain päivämaksun, joka ei ollut suuri ja sisälsi ruuat, petipaikan, hoitajat, suihkut ym perusasiat. Päälle tuli lääkärinpalkkiot, joka ikinen neula ja tippapullo ja letku ja lääkkeet. Ne oli siitä,mutta ei suomen hinnoissa. Onneksi minulla ei ollut tutkimuksia kuten röntgen yms. Vain pari verokoetta.

Vierailija
29/223 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei tuilla elävä persurölli muuta muualle, kun ei sua täällä pitele työ eikä ihmissuhteet. Mene jo

Just näin, kukaan ei jää kaipaamaan.

Vierailija
30/223 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla sitä eläkettä maksetaan kuin Suomessakin, ainakin jos on EU-maa. Siis se eläke tulee Suomesta joka tapauksessa. Ei siis tarvita mitään poste restantea, kun on eläkkeeseen oikeutettu.

Kansaneläkkeen maksaminen riippuu maasta johon muuttaa. Työeläkkeen saa mukaansa.

Vierailija
31/223 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei bali ole halpa,eikä thaimaa,espanja nyt pitkiin aikoihinkaan...

Ehkä olivat edullisia 20v sitte.

Toki jos asuu jossai tuomaskela tyyliin risumajassa ja vetää paikallista ponua naamariin.

Vierailija
32/223 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei bali ole halpa,eikä thaimaa,espanja nyt pitkiin aikoihinkaan...

Ehkä olivat edullisia 20v sitte.

Toki jos asuu jossai tuomaskela tyyliin risumajassa ja vetää paikallista ponua naamariin.

Niinpä, muttei faktat taida kiinnostaa tätä vähä-älyistä öyhöttäjää.

Vierailija
33/223 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun minä olen suomalainen ja tykkään omasta maastani.  Rakastan neljää vuodenaikaa.  Haluan puhua omaa äidinkieltäni.  Haluan hoitaa asiani omalla äidinkielelläni.  

Rakastan suomalaista kulttuuria.  Haluan suomalaisia radio- ja tv-ohjelmia.  Haluan käydä suomalaisessa kirjastossa.  Haluan tavata suomalaisia sukulaisiani ja pitkäaikaisia ystäviäni ja työkavereitani.  

Suomi on kaunis, ihana ja hyvä maa.  En halua minnekään vieraaseen maahan elämään.  Etelässä on myrkyllisiä elukoita ja öttiäisiä ja säännönmukaisesti likaisempaa ja epähygieenisempää kuin meillä.  Suomessa juomavesikin on puhdasta.  Olen minä matkustellut.  Esim. hienoimmissakin kreikkalaisissa hotelleissa oli huoneissa ötököitä ja kaikki luonnonvaraiset kasvit piikkisiä.  

Ällöttää ajatuskin jostain Suomi-Baarista Espanjassa.  Siellä sitten suomalaiset eläkeläiset istuvat lipittämässä halpaa viinaa ja alkoholisoitumassa.  Naamat auringosta rypistyneinä ja punaisina.  Just joo.

Bali.  No en ole käynytkään, mutta miksi ihmeessä haluaisin sinne?  Vain siksi, että siellä on halvempaa?  Saako pappa sieltä laadukkaan terveydenhuollon?  Entä sitten, kun menee siihen kuntoon, että ei enää pysty yksin asumaan, mihin hän sitten menee?  Ettei vain köröttele kiireesti kotisuomeen?

Ystäväni joutui Kreikassa auto-onnettomuuteen ja virui sairaalassa ne onnettomuudessa vereentyneet ja likaantuneet vaatteet päällään kaksi viikkoa eikä kukaan siellä puhunut edes englantia.  Hämähäkkejä ja muita ötököitä vaelteli sängyllä.  Kertaakaan ei päässyt pesulle, samat iltameikit levinneinä oli kasvoilla kaksi viikkoa. Leikkaukseenkin vietiin pesemättä.  Operoitiin päin honkia.  Mitään ei voinut kysyä eikä mitään vastauksia saanut.  Tuli paareilla lentokoneessa Suomeen, metallipiikki alkoi työntyä esiin jalasta.  Suomen lääkärit hoitivat homman.  

Kuovin huuto aamuiselta järveltä, joutsenten kiito iltataivaalla, varpusen sirkutus pihapuussa, oravan kiinteä katse kotikoivun oksalla....  ei, en lähde maastani.  Lähtekää te muut vain, minä en.

Vierailija
34/223 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihana yllätys omaisille selvitellä ulkomaille karannanneen isovanhemmat perukirjoitusta. Ruumiin Suomeen tuontia, ulkomaan asunnon tyhjennystä jne.

Vierailija
35/223 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihana yllätys omaisille selvitellä ulkomaille karannanneen isovanhemmat perukirjoitusta. Ruumiin Suomeen tuontia, ulkomaan asunnon tyhjennystä jne.

Saatikka saada Suomeen sairaalahoitoon, kun on sen tarve.

Vierailija
36/223 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukiaiseläkkeet maksetaan vain kotimaahan.

Kansaneläke EU:n alueelle ainakin, luulen. Takuueläke Suomeen, luulen.

Vierailija
37/223 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin omat vanhemmat viettikin parhaat eläkevuotensa talvet etelässä. Mutta sairauksien iskiessä ovat pysyneet kotimaassa, eivätkä enää koskaan mene ulkomaille.

Vierailija
38/223 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä haluaisin vaikka Espanjaan, mutta pienituloisena ei olisi varaa sitten matkustaa perhettä katsomaan tänne. Kai ne lapset joskus tulisivat minua moikkaamaan, mutta joutuisin asumaan ahtaasti eli luonani ei voisi majoittua. Olisiko reilua pakottaa lapset lomailemaan minun kotipaikalleni, kun vuoden painavat ensin töissä.

Muistisairaudet on meidän suvun vitsaus. Kamalaa se on missä vaan, mutta kamalinta olisi silloin olla jossain, missä kukaan ei oikeasti ymmärrä sinua etkä sinä heitä. Kielitaito kun häviää aivojen rapistuessa.

Vierailija
39/223 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se onnistuu, jos on vuokra-asunto, niin voiko sitä vain olla sitten asunnottomana suomessa kun muuttaa? Vai pitääkö kirjat olla suomessa?

No eikö nyt vuokra-asunnosta jos jostain ole helpoin päästä eroon? Jos muutat ulkomaille niin irtisanot vuokra-asuntosi ja ilmoitat asuinpaikaksi sen mihin menet. Kuka eläkeläinen edes on jollain vuokralla enää!? :D Siinä on kymmeniä vuosia tienattu ja maksettu toisen asunto. Vähän myöhäistä alkaa miettiä jotain järkevää taloutta. Keplottelu kyllä varmaan on jo opittu, niin hyödynnä sitä.

Vierailija
40/223 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se onnistuu, jos on vuokra-asunto, niin voiko sitä vain olla sitten asunnottomana suomessa kun muuttaa? Vai pitääkö kirjat olla suomessa?

No eikö nyt vuokra-asunnosta jos jostain ole helpoin päästä eroon? Jos muutat ulkomaille niin irtisanot vuokra-asuntosi ja ilmoitat asuinpaikaksi sen mihin menet. Kuka eläkeläinen edes on jollain vuokralla enää!? :D Siinä on kymmeniä vuosia tienattu ja maksettu toisen asunto. Vähän myöhäistä alkaa miettiä jotain järkevää taloutta. Keplottelu kyllä varmaan on jo opittu, niin hyödynnä sitä.

Kuka elää niin tynnyrissä ettei ymmärrä erilaisia elämäntilanteita. Kaikilla sitä omistusasuntoa syystä tai toisesta ei ole.

Aloitus on tehty nimenomaan pienituloisia ajatellen. Silloin ei ole omaisuutta jonka varassa tutkailla vaihtoehtoja. Olisi aikamoinen riski irtisanoa vuokra-asunto ja lähteä toiseen maahan asumaan ihan tuosta vaan. Varaa kun ei välttämättä ole tulla takaisin.

eri