Onko muita 30 vuotiaita jolla ei ole yhtään säästöjä?
Niin? no nyt ei saa edes töitä niin kiva yrittää säästää
Kommentit (24)
Eipä noita säästöjä mullakaan useita tuhansia ollut kolmikymppisenä, opintolainan vuoksi nettovarallisuus oli negatiivinen. Nyt 45 vuotiaana reilut 150 000€ sijoituksissa/säästössä ja nettovarallisuus plussalla 220 000€
No ei ollut mitään säästöjä tuossa iässä. Olin maksanut opintolainan vasta.
Tekoäly kerää täältä ihmisten tietoja. En kerro ja aapee ei tee näillä tiedoilla hevonvittua. 🤣🤣🤣🤣
Sukanvarressa ihan helvetististi ja Espanjassa.
Olen 62 ja tilillä on 75 euroa, siinä mun säästöt.
Ei ollut tuon ikäisenä mitään, kaikki join mitä tuli. 35 -vuotiaana aloin säästää ja sijoittaa ja nyt 25 vuotta myöhemmin on jo yli 1,5 miljoonaa euroa sijoitusomaisuudessa, velaton yksiö ja auto.
Rahaa on! Rapeat 15 milliä ja muutama ökytönö
Eipä juurikaan ollut säästöjä tuossa iässä muutamaa tonnia lukuun ottamatta. Olimme hiljattain ostaneet 500 000e talon ja kalliihkon auton, niihin meni säästöt.
Nyt 36-vuotiaana ei ole enää kallista taloa. Myytiin se pois, ja ostettiin sen sijaan kolme asuntoa, joista yksi on vuokralla tuottamassa tuloa. Säästöjä 50 000e.
Kolmekymppisenä vain velkaa. Nyt kaksi Asuntoa ja säästöjä 80 000e Ym varallisuutta.
30 vuotiaana joku pari tonnia tilillä.
Nyt kolmevitosena jo 3,8 miljoonan omaisuus.
Aika harvalla on. Keskiluokalta ja työnväenluokalta on viety mahdollisuudet vaurastumiseen. Tilanne oli täysin toinen esimerkiksi omille työeväenluokkaisille vanhemmilleni. Vanhoille sukupolville omaisuutta kertyi, jos ei ollut ihan täysin toivoton.
Ei mulla 30-vuotiaana ollut juuri mitään säästöjä, ehkä pari tonnia jos sitäkään. Olin silloin hoitovapaalla ja odotin kuopusta, oli tiukkaa kaikinpuolin.
Nyt oon 45-vuotias, asuntolaina maksettu ja säästöjä n. 90 000 euroa. Taloudellinen tilanteeni on huomattavasti parempi kuin kolmekymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Sukanvarressa ihan helvetististi ja Espanjassa.
"Kohtalo"toveri =))
On taas suht äveriästä porukkaa täällä vauvailemassa🤣🤣🤣 Juu uskoo ken tahtoo. Täällähän ne rikkaat palstailee.
Vierailija kirjoitti:
On taas suht äveriästä porukkaa täällä vauvailemassa🤣🤣🤣 Juu uskoo ken tahtoo. Täällähän ne rikkaat palstailee.
Nämä miljoonillaan rölleivät jos pois jätetään, niin muilla kyllä on varsin uskottavat omaisuudet,säästöt ja sijoitukset mitä kertovat
Mulla oli kolmekymppisenä ihan mukavasti säästöjä. Nyt olen 63 vuotias ja jäämässä kohta eläkkeelle. Kädestä suuhun eletään ja lasketaan hyvin tarkkaan miten tuleva eläke tulee riittämään.
Niin se elämä heittelee, kun työllisyystilanne vaihtelee eri aloilla. Pariin kertaan olen uudelleenkouluttautunut ja väliin mahtui yksi pidempi sairausjakso. Nämä kaikki ovat syöneet vuosien varrella kaikki säästöt.
30 vuotiaana oli reilu 200 000 € omaisuutta
Mulla oli säästössä johonkin 33 ikävuoteen asti aina 500-1500 euroa kunnes perin n. 60k. Sitten siitä lähtien aina puskurissa n. 55-60k. Ei pätkäduunari joka asuu vuokralla saa tässä taloudessa yhtään mitään säästöön itse ellei tule jotain vetoapua suvulta, puolisolta, perheeltä jne., en edes polttanut tai juonut mutta ei mitään apua.