Ärsyyntyisitkö tällaisesta mökkikäytöksestä vai olisiko se sinulle ihan ok?
Meillä on ihan tuikitavallinen pienehkö mökki, ei mikään luksus. Sähköt on ja kaivosta vedetty vesijohdot. Mieheni käy siellä aina välillä kavereidensa kanssa, ja se on ihan ok. Mutta joka kerta meille tulee riitaa, kun menemme mökille sen jälkeen, kun hän on ollut siellä kavereidensa kanssa.
Jo pihalle saapuessa saatan ihmetellä, missä kaikki pihakalusteet ovat, ja kuistikin on tyhjä. Ne onkin kaukana alhaalla rannassa hujan hajan kaatuneina, kun ne on viety sinne ja istuttu perkaamassa kaloja. Salaattien leikkuualustat löytyy grillin vierestä ulkoa, kun niissä on leikattu raakaa lihaa. Tiskausvateja ei näy, löytyykin saunan lauteiden alta, niillä on kannettu puita. Hampaidenpesumukini on kadonnut, siinä onkin ruuveja. Lista on ihan loputon. Vieraat ovat ottaneet tavaroita johonkin käyttöön kyselemättä mitään. Mieheni vetää herneet nokkaansa, sanoo, että ei hän voi koko ajan kytätä kaikkea, ja kyllä hänellä on aikaa laittaa tavaroita paikoilleen. Mutta minua tietenkin ärsyttää, kun en voi omalle mökilleni jättää mitään henkilökohtaisia tavaroita, kun en tiedä, kuka niitä käyttää ja mihin tarkoitukseen.
Kommentit (94)
Eikö teillä ole varaa ostaa, vaikka käytettynä, tarvikkeita kalastukseen, grillaamiseen ?
Kuulostaa tosi oudolta. Teineiltä tai joltain roskasakilta.
Typerä mies jos ei ymmärrä että on vastuussa vieraistaan.Ensikerralla sanot miehelle että jää siivoamaan bileidensä jälkeen.
Nelikymppisenä rupesin seurustelemaanmiehen kanssa, jolla oli avioeronsa osituksessa jäänyt mökki (ja puolisolle talo). Miehen aikuiset lapset kävivät mökillä kuin omallaan, minkä tavallaan ymmärsinkin. Omaa osuuttani mietin, kun mies näytti odottavan, että otan emännyyden mökillä, ja itse taas koin aina että se on miehen mökki ja aikuisille lapsille rakas paikka, ei niinkään minun mökkini. Muutettiin sitten miehen kanssa yhteen, eli mies muutti minun omistamaani asuntoon, ja sovittiin, että siinä kun mies voi asua minun kotia, niin minä "saan" myös käyttää miehen mökkiä kuin omaani, sisustaa jne.
Tein mökkiä vähän viihtyisämmäksi (miehen eksä oli vienyt mökiltä mm. astiat ja muutakin), vein sinne mm. yhden äitini tekemän maton ja isäni minulle lahjaksi ostaman raanun, kirjoja ja muuta. Aikuiset lapset ravasivat edelleen mökillä. Varsinaista "emännyyttä" en ottanut, eli en hankkinut koko porukalle ruokaa saati sitä laittanut. Oletin, että siivoavat jäljensä, ja kun eivät siivonneet, mies sai siivota.
Sitten tuli se kevät, kun aikuinen poika piti kaveriensa kanssa perinteiset kevätbileet. Emme itse olleet vielä mökillä käyneetkään. Kun sitten sinne menimme, mökki oli saastainen. Lattialla siinä matolla oli sitä itteeensä, kuran lisäksi. Vuodevaatteet ja patjat likaiset, kusiset, mökin ympäristö täynnä olutlaatikoita, tyhjiä tölkkejä ja väripanosammuksia. Näitä piisasi viereiselle luonnonsuojelualueelle asti. Sauna likainen yms.
Siivosimme mökin ja ympäristön, ja ilmoitin miehelle, että en tule sinne enää koskaan. Mies kävi siellä pari kertaa yksin. Sitten myi mökin (mistä aikuiset lapset jostain syystä olivat pitkään vihaisia).
Ei olisi ok minulle. Ja vielä vähemmän miehelleni.
Hyi tuli mieleen teiniajoilta, kun mentiin porukalla yhden kaverin vanhempien mökille. Meitä oli 3 tyttöä ja 8 poikaa ja nämä pojat yhtä lukuun ottamatta (se, jonka vanhempien mökillä oltiin) poistuivat mökiltä karmeaan krapulaan vedoten puolen päivän aikaan yhtään siivoamatta. Eivät tehneet siis YHTÄÄN MITÄÄN ja varmasti vielä olivat sotkeneet eniten. Yksikin oksensi melkein pihaan ja jätti yrjöt sinne. Me sitten kiltisti siivottiin, kun ei antanut vaan moraali periksi, että olisi myös voinut vaan heittää hanskat tiskiin ja lähteä mäkkärin kautta kotiin nukkumaan. Ja tosiaan oltiin jotain 16v.
Sama kai se kenen kavereita vieraat ovat. Jos vieraat eivät osaa käyttäytyä mökillä ja jättävät jälkeensä sotkun, on päivänselvää ettei moiset vieraat ole jatkossa tervetulleita.
Laittaisin itselleni muna lukolliset kaapit jonnekka henkilökohtaiset tavarat niin ei tarvitse itkeä. Tietenkin on kiva viedä kavereita mökille eikä sitä kannata alkaa kieltämään.
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppisenä rupesin seurustelemaanmiehen kanssa, jolla oli avioeronsa osituksessa jäänyt mökki (ja puolisolle talo). Miehen aikuiset lapset kävivät mökillä kuin omallaan, minkä tavallaan ymmärsinkin. Omaa osuuttani mietin, kun mies näytti odottavan, että otan emännyyden mökillä, ja itse taas koin aina että se on miehen mökki ja aikuisille lapsille rakas paikka, ei niinkään minun mökkini. Muutettiin sitten miehen kanssa yhteen, eli mies muutti minun omistamaani asuntoon, ja sovittiin, että siinä kun mies voi asua minun kotia, niin minä "saan" myös käyttää miehen mökkiä kuin omaani, sisustaa jne.
Tein mökkiä vähän viihtyisämmäksi (miehen eksä oli vienyt mökiltä mm. astiat ja muutakin), vein sinne mm. yhden äitini tekemän maton ja isäni minulle lahjaksi ostaman raanun, kirjoja ja muuta. Aikuiset lapset ravasivat edelleen mökillä. Varsinaista "emännyyttä" en ottanut, eli en hankkinut koko porukalle ruokaa saati sitä laittanut. Oletin, että siivoavat jäljensä, ja kun eivät siivonneet, mies sai siivota.
Sitten tuli se kevät, kun aikuinen poika piti kaveriensa kanssa perinteiset kevätbileet. Emme itse olleet vielä mökillä käyneetkään. Kun sitten sinne menimme, mökki oli saastainen. Lattialla siinä matolla oli sitä itteeensä, kuran lisäksi. Vuodevaatteet ja patjat likaiset, kusiset, mökin ympäristö täynnä olutlaatikoita, tyhjiä tölkkejä ja väripanosammuksia. Näitä piisasi viereiselle luonnonsuojelualueelle asti. Sauna likainen yms.
Siivosimme mökin ja ympäristön, ja ilmoitin miehelle, että en tule sinne enää koskaan. Mies kävi siellä pari kertaa yksin. Sitten myi mökin (mistä aikuiset lapset jostain syystä olivat pitkään vihaisia).
No hyi. Mutta onneksi eivät koskeneet henkilökohtaiseen salaattileikkuulautaan.
Vierailija kirjoitti:
Olipa stoori. Mies omisti mökin, veit sinne maton, mies möi mökin. Mikä oli tarinan opetus?
Se on selvää, että tavarat eivät aina löydä oikeille paikoilleen. Ei meillä mies muista kotonakaan, missä jokin asia keittiössä on, saati sitten jossain mökillä, jossa ollaan paljon harvemmin. Mutta kyllähän sellaiset ihan perusasiat luulisi olevan kaikille selvät. Jos vien tuolit rantaan, tuon ne ennen mökiltä lähtöä takaisin. Jos en tiedä, mitä voisin käyttää johonkin tarkoitukseen, kysyn. Roskat laitetaan roskikseen ja viedään pois mökiltä, astiat tiskataan. Jos tulee jotain sotkua, siivotaan. Vaikka ne tavarat eivät löytäisi ihan oikealle paikalleen, niin kyllä sen nyt kai muistaa, että otin leikkuulaudan keittiöstä, en jätä sitä ulos lähtiessäni.
En tykkäisi. Kyllä tavarat laitetaan paikoilleen. En halua myöskään aloittaa työviikon jälkeen mökkiviikonloppua siivoamalla aikuisten miesten jälkiä. Meillä mökki on sellainen, että lähtiessä kaikki laitetaan paikoilleen, jolloin perjantaina töiden jälkeen voi vaan pistää saunaan tulet ja ottaa rennosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyi. Mutta onneksi eivät koskeneet henkilökohtaiseen salaattileikkuulautaan.
Meillä on leikkuulautoja peräti kolme kappaletta, ajatella. Yksi on leivän yms. leikkaamiseen, yksi vihanneksille ja salaatille, yksi lihoille, kanoille jne. Missä muuten sanottiin, että leikkuulauta oli jonkun henkilökohtainen?
Vierailija kirjoitti:
0/5
0/0. Olet nolla.
Mua ärsyttää tuollainen myös. Kaikkea saa lainata, kaikkea saa käyttää, kaikkea saa siirtää, mutta sitten LAITETAAN SAMASSA KUNNOSSA TAKAISIN PAIKALLEEN. Varsinkin jos ei ole omasta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Sama kai se kenen kavereita vieraat ovat. Jos vieraat eivät osaa käyttäytyä mökillä ja jättävät jälkeensä sotkun, on päivänselvää ettei moiset vieraat ole jatkossa tervetulleita.
Kyllä näin, mutta ilmeisesti tämä toinen osapuoli, joka oli vieraat kutsunut ei ollut myöskään kiinnostunut mihin kuntoon mökki jäi ja mitä siellä touhuttiin.
Jos ei kaverit siivoa jälkiään, mies siivoaa kavereiden jäljet
Törkeää ottaa hammasmukista hammasharja pois ja panna sinne ruuveja.
Mies ja kaverinsa ovat ääliöitä. Itse jättäisin noin jälkeenjääneen tollon, jolta on yksinkertaisetkin asiat hukassa.
Oma mies on fiksu aikuinen, osaa siivota jälkensä ilman yhtään kehotusta, eikä antaisi kavereidenkaan jättää mitään hävitystä jälkeensä. Eipä kyllä kaveeraa muiden kuin normaalien ihmisten kanssa, jotka osaavat käyttäytyä.