Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyyntyisitkö tällaisesta mökkikäytöksestä vai olisiko se sinulle ihan ok?

Vierailija
28.05.2022 |

Meillä on ihan tuikitavallinen pienehkö mökki, ei mikään luksus. Sähköt on ja kaivosta vedetty vesijohdot. Mieheni käy siellä aina välillä kavereidensa kanssa, ja se on ihan ok. Mutta joka kerta meille tulee riitaa, kun menemme mökille sen jälkeen, kun hän on ollut siellä kavereidensa kanssa.
Jo pihalle saapuessa saatan ihmetellä, missä kaikki pihakalusteet ovat, ja kuistikin on tyhjä. Ne onkin kaukana alhaalla rannassa hujan hajan kaatuneina, kun ne on viety sinne ja istuttu perkaamassa kaloja. Salaattien leikkuualustat löytyy grillin vierestä ulkoa, kun niissä on leikattu raakaa lihaa. Tiskausvateja ei näy, löytyykin saunan lauteiden alta, niillä on kannettu puita. Hampaidenpesumukini on kadonnut, siinä onkin ruuveja. Lista on ihan loputon. Vieraat ovat ottaneet tavaroita johonkin käyttöön kyselemättä mitään. Mieheni vetää herneet nokkaansa, sanoo, että ei hän voi koko ajan kytätä kaikkea, ja kyllä hänellä on aikaa laittaa tavaroita paikoilleen. Mutta minua tietenkin ärsyttää, kun en voi omalle mökilleni jättää mitään henkilökohtaisia tavaroita, kun en tiedä, kuka niitä käyttää ja mihin tarkoitukseen.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika. Sahatkaa mökki puoliksi ja vetäkää aita tontin poikki.

Vierailija
2/94 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on typerä mies, jos ei tuon enempää omaisuudestanne välitä. Jos minä olisin nähnyt tuollaisen, olisin sanonut todella rumasti ja antanut noin tunnin aikaa miehelle siivota tavarat järjestykseen. Sen jälkeen olisimme laatineet yhteisymmärryksessä säännöt ja allekirjoitukset alle. Niitä noudatettaisiin ja vastaavaa ei saisi tapahtua enää ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat kun eivät ole sinun mielestä oikeissa paikoissa niin muut ovat väärässä. Osta oma mökki ja mökötä pihatuolissasi pilkkomassa salaattia.

Vierailija
4/94 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä mies. Ja veikkaanpa, että mies vetäisi herneen nenään, jos hänelle tärkeät tavarat vaihtaisivat tuolla lailla paikkaa ja menisivät pilallekin väärästä käytöstä. Sitä voit demonstroida vaikka kotona heti sillä välin, kun mies käy ulkona, josko hän sitten oivaltaisi.

Vierailija
5/94 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavarat kun eivät ole sinun mielestä oikeissa paikoissa niin muut ovat väärässä. Osta oma mökki ja mökötä pihatuolissasi pilkkomassa salaattia.

Kyse ei ole pelkästään siitä, että tavaroita ei laiteta paikoilleen vaan niitä otetaan käyttöön, mihin ne eivät kuulu. Olen itse tottunut siihen, että kysymättä niin ei voi tehdä. Viimeksi onkimatoja varten oli otettu astiakaapista posliinikippo ja jätetty se pihalle. Kuitenkin vajassa olisi ollut kaikenlaisia vanhoja kippoja, mihin madot voisi laittaa. ap

Vierailija
6/94 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole pelkästään siitä, että tavaroita ei laiteta paikoilleen vaan niitä otetaan käyttöön, mihin ne eivät kuulu. Olen itse tottunut siihen, että kysymättä niin ei voi tehdä. Viimeksi onkimatoja varten oli otettu astiakaapista posliinikippo ja jätetty se pihalle. Kuitenkin vajassa olisi ollut kaikenlaisia vanhoja kippoja, mihin madot voisi laittaa. ap

Voi hyvänen aika! Eihän tuosta selviäisi millään. Miten voit? Saatko apua?

Vierailija
7/94 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeä mies. Ja veikkaanpa, että mies vetäisi herneen nenään, jos hänelle tärkeät tavarat vaihtaisivat tuolla lailla paikkaa ja menisivät pilallekin väärästä käytöstä. Sitä voit demonstroida vaikka kotona heti sillä välin, kun mies käy ulkona, josko hän sitten oivaltaisi.

Samaa ajattelin. Kaikki hyrskyn myrskyn vain ihan rennolla kädellä.

Vierailija
8/94 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. Onko mies ja kaverit jotain teinejä.

Vierailija
9/94 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mies siis sanoi, että kukaan ei ollut kysynyt mistään kiposta mitään, eikä hän ollut katsonut, mihin kippoon ne madot oli laitettu, kun ei ollut mukana onkimassa. ap

Vierailija
10/94 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan aika yksinäinen ihminen. Haleja ja pusuja.

Vierailija
11/94 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on kyse vain ja ainoastaan siitä, että mies/kaverit tuhoavat ap:n omaisuutta. Tuhoavat leikkuualustat, hammasmukit, posliinikipot ja vastaavat.

Kenelle olisi ok, että muut kävisi tuhoamassa sinun omaisuutta ja tämä toistuisi monta kertaa?

No ei kellekään.

Mies vaihtoon ja mökki myyntiin.

Vierailija
12/94 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä selviän. Tuomalla kaiken henkilökohtaisen tavaran mukanani joka ikinen kerta mukanani kotiin omalta mökiltäni, ja tiskaamalla ja siivoamalla ylimääräistä mökillä. Ja kiristämällä välejä miehen kanssa. Ja ärsyyntymällä hänen kavereistaan. ap

Vierailija
13/94 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mökki on tosiaan puoliksi sinun, niin sinulla on ihan täysi oikeus vaatia vierailta mökillä noudatettavia sääntöjä. Ja mökin toiselta omistajalta (eli mieheltäsi), että ko. kaverit saavat oleskella mökillä vain näillä ja näillä ehdoilla, ja mökin on oltava tiptop kunnossa kun sinä saavut sinne päivänä x. Ja jos näin ei ole, on näillä kavereilla mökkiin ikiaikainen pääsykielto.

Jos taas mökki on puolison omistama, ei sinun, voit käydä siellä vain vieraisilla. Ota omat tavarat mukaan kun menet mökille ja taas kun sieltä lähdet. Älä osallistu mökin isompiin kustannuksiin äläkä töihinkään. Ilmoita miehelle, että pitää mökistään sitten huolta ihan keskenään, ryhdyt säästämään rahaa omaan mökkiin, tai etsit ystäväporukan, jonka kanssa voit vaikka vuokrata jotain mökkiä vuosivuokralla kustannukset jakaen ja käytöstä sopien.

Vierailija
14/94 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppään itse kavereiden kanssa mökeillä ja ei me kyllä noin oudosti käyttäydytä vaan otetaan vanha purkki madoille, pestään perkuuvälineet, palautetaan tuolit jne.

Vierailija
15/94 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinipojat vauhdissa. Onko miehesi tossu kun ei saa kuria jätkiin vai eikö halua?

Vierailija
16/94 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tuollaista nipottajaa jaksaa selvinpäin katsella ei ihme että miehesi juo

Vierailija
17/94 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viime kesänä sellainen episodi, että mies ja kaverinsa olivat meidän (tarkemmin minun omistama) mökillä vissiin riehuneet ihan kunnolla... Lasinsiruja löytyi sieltä täältä, oluttölkkejä löytyi ulkoa, rannalta, saunan lauteilta, tiskattu ei oltu kaikkia astioita, petivaatteita ei oltu vaihdettu, roskikset oltiin jätetty haisemaan jne. Kaikki oli kuulemma hyvin siivottu ja menin siis viikon päästä tästä käymään siellä. Mies sysäsi vastuun kavereiden niskaan, että hän kyllä siivosi miten kuuluu, mutta ei varmaan Pera ja Make tienneet sitten oikein käytäntöjä... Prkl, ihan kuin jotain pikkulapsia... Olin niin raivoissani ja sanoin, kuin pikkulapselle, etteivät ole enää tervetulleita sillä kokoonpanolla sinne.

Vierailija
18/94 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtainen salaatin leikkuulauta?! En haluaisi mökkeillä tälläisen ihmisen kanssa.

Vierailija
19/94 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtainen salaatin leikkuulauta?! En haluaisi mökkeillä tälläisen ihmisen kanssa.

Ai sinä perkaat kalat, leikkaat lihat ja kanat samalla laudalla salaatin kanssa?

Hyh.

Vierailija
20/94 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyhhyy mitä äijiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi