Farmi-ohjelmasta tuttu Sanna Mämmi, 50, on suhteessa useiden miesten kanssa
Toimittaja Sanna Mämmi on ymmärtänyt, ettei yksi, pitkä parisuhde ole häntä varten. Sen sijaan hänellä on elämässään useita kevyempiä suhteita.
Mämmin mukaan suurimmasta osasta pitkistä parisuhteista katoaa intohimo ja seksuaalinen huuma alun ihastuksen jälkeen, hän kyllästyy kumppaniinsa ja suhde muuttuu arkiseksi.
Kiinnostuksen lopahtaminen on näkynyt Mämmin aiemmissa suhteissa muun muassa uskottomuutena.
Täytyy myöntää, että olen ollut yhdessä parisuhteessa uskollinen, hän kertoo.
Minua ei kiinnosta yhden ihmisen kanssa tiskirätin jakaminen siellä kotona. Se on hankalaa, hän jatkaa.
Nykyään 50-vuotias Mämmi deittailee 3555-vuotiaita miehiä, joihin hän tutustuu muun muassa Tinderissä.
Kommentit (243)
Mämmi on rasittava vih er vas sari ja intersektionalisti.
Vaan saman uskonnon miehet alistuu tollaseen. Oikeat miehet kyllä osaa pitää normaalit naiset tyytyväisinä.
En kyllä itse lämpiäisi tuon näköisestä naisesta vaikka ei olisikaan noin vahvasti tuossa hihhuliuskossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on melko juntti ja yksinkertainen ajattelutapa, että kaikkien pitäisi elää mahdollisimman pitkään yhden ihmisen kanssa, koska se on oma ihanne.
Minusta on erittäin junttia, kun viiskymppinen nainen kehuskelee pettäneensä kaikissa paitsi yhdessä elämänsä suhteessa, jotka eivät ole olleet avoimia tai polysuhteita. Liekö epävakaa tai narsistinen persoonallisuus, kun ei osaa yhtään ottaa muita huomioon.
Entä viiskymppinen mies? Ja miten tulkitset tuon kehumiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder mahdollistaa tämän kaltaisille naisille tällaisen kevytkenkäisen elämäntyylinen. Tuli ainakin selväksi että tämä nainen pitää miehistä ja haluaa viettää vapaa-ajallaan aika eri-ikäisten miesten kanssa. Mutta ehkä hän on onnellinen ja siihenhän elämässä pitää aina pyrkiä. Kunhan ymmärtää pysyä erossa varatuista miehistä niin antaa mennä vaan.
Edelleenkään en ymmärrä, että miksi tuollainen yksityisasia pitää tuoda julkisuuteen. Taitaa itsekin tajuta, että iän myötä on ainakin perheen perustaminen jo myöhäistä, joten omia valintoja pitää vakuutella, jopa itselleen.
Vieläkö tästä pitää jankata? Lapset ei tuo iloa joka talouteen.
No ei ainakaan Sanna Mämmin talouteen ja nyt mekin sen tiedämme. Mutta miksi meidän pitää tietää se ja oikein vakuuttelujen kautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on melko juntti ja yksinkertainen ajattelutapa, että kaikkien pitäisi elää mahdollisimman pitkään yhden ihmisen kanssa, koska se on oma ihanne.
Minusta on erittäin junttia, kun viiskymppinen nainen kehuskelee pettäneensä kaikissa paitsi yhdessä elämänsä suhteessa, jotka eivät ole olleet avoimia tai polysuhteita. Liekö epävakaa tai narsistinen persoonallisuus, kun ei osaa yhtään ottaa muita huomioon.
Entä viiskymppinen mies? Ja miten tulkitset tuon kehumiseksi?
IS tavoittaa 2,6 miljoonaa suomalaista. Jos katsoo asiakseen kertoilla noin monelle pettämisiään, niin ei niitä ainakaan häpeä. Olisiko tuo yrittämässä politiikkaan vai onko jo?
Lapsuuden traumat taustalla. Vaikuttanut mielenterveyteen ja luottamukseen toisia ihmisiä kohtaan. Sitten täytyy julkisuudessa vakuttaa kuinka on löytänyt itsensä ja oikean elämäntavan elää. Tiedä sitten mitä tuonkin ihmisen sisällä asiat oikeasti ovat. Tulee jotenkin mieleen se Emilia Vuorisalmi joka toimi lääkärinä, mutta sitten päätti ettei ota vastaan miespotilaita. Tai Sanna Marin joka ei voinut antaa isälleen edes anteeksi, että olisi mennyt hänen hautajaisiinsa.
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000006064684.html
Radiojuontaja Sanna Mämmi joutui 5-vuotiaana pahoinpidellyksi, mutta muisti sen vasta aikuisena – syy ”kaaokselle” löytyi
Sanna Mämmi löysi läsnäoloharjoitusten avulla tien itseensä.
Viisivuotias Sanna jää yksin hiekkalaatikolle kun äiti menee ripustamaan narulle pyykkiä. Hiekkalaatikolle tulee poikia, jotka houkuttelevat Sannan aidan taakse. Siellä pojat pahoinpitelevät hänet.
Hän piilotti tapahtuman vuosikymmeniksi sisimpäänsä – myös itseltään.
Mämmillä mennyt vissiin joogan ja mindfulnessin pointti ohi, kun edelleen täytyy pönkittää egoa ja täyttää elämän tyhjyyttä irtosuhteilla.
Vierailija kirjoitti:
Mämmillä mennyt vissiin joogan ja mindfulnessin pointti ohi, kun edelleen täytyy pönkittää egoa ja täyttää elämän tyhjyyttä irtosuhteilla.
Itse olet ilmeisesti sisäistänyt pointin täydellisesti kun teet omia tulkintojasi ihmisistä joiden pohjalta arvostelet heitä netissä.
Mm miksi juuri Sanna-nimiset ovat niin ihania? Miettikää nyt:
- Sanna Marin
- Sanna Ukkola
- Sanna Kiiski
- Sanna Mämmi
- Sanna Saarijärvi
Jne.
Vierailija kirjoitti:
Sinä pönkität egoasi haukkumalla ihmisiä. Toivottavasti sinulla ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi Mämmi!
Rehellinen asiasta itselleen ja muille, mutta näyttää olevan vaikea paikka palstalaisille, kun joku ei eläkään juuri niinkuin he, vaikkei vaikuta muiden elämään yhtään mitenkään. Toistan: yhtään mitenkään.
Ei yllättänyt ketään.
Vierailija kirjoitti:
- Sanna Marin
- Sanna Ukkola
- Sanna Kiiski
- Sanna Mämmi
- Sanna SaarijärviJne.
Ei kannata unohtaa myöskään Sanna Sillanpäätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Sanna Marin
- Sanna Ukkola
- Sanna Kiiski
- Sanna Mämmi
- Sanna SaarijärviJne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet ilmeisesti sisäistänyt pointin täydellisesti kun teet omia tulkintojasi ihmisistä joiden pohjalta arvostelet heitä netissä.
En esiinnykään minään jooga ja mindfulnessguruna tai hyvinvointivalmentajana kuten Mämmi. Luulisi, että noita harjoittava ihminen olisi hiukan empaattisempi ja elämä tasapainossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Sanna Marin
- Sanna Ukkola
- Sanna Kiiski
- Sanna Mämmi
- Sanna SaarijärviJne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En esiinnykään minään jooga ja mindfulnessguruna tai hyvinvointivalmentajana kuten Mämmi. Luulisi, että noita harjoittava ihminen olisi hiukan empaattisempi ja elämä tasapainossa.
Perustele väitteesi:
- Mämmi esiintyy joogaguruna
- Mämmi ei ole kovin empaattinen
- Mämmin elämä ei ole tasapainossa
Et ole esittänyt minkäänlaisia perusteluita noille väitteille joten ne vaikuttavat olevan todellisuudesta irrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla jäi vähän surullinen olo tuosta haastattelusta. Ihan vaan siitä, ettei hän ole saanut kokea koskaan sellaista syvää, molemminpuolista, pitkää parisuhdetta, joka ei väljähdä, vaan syvenee. Ja sitä, miten kertakaikkiaan p a r a s t a on, että sen alkuhuuman jälkeen, kun homma arkipäiväistyy ja tulee ristiriitoja, niin miten sanomattoman hienoa on nousta sieltä sellaiseen tosi syvään kumppanuuteen. Itse olen ollut 23 vuotta saman ihmisen kanssa ja juuri tuo suhteen kaari on parasta. Ihminen ei voi tietää, mitä on luvassa, jos ei jaksa koskaan elää sen arkipäiväisemmän tai vaikeamman vaiheen läpi. Yksi parhaista asioista omassa parisuhteessa (perusasioiden jälkeen: kunnioitus, rakkaus jne). on yhteinen huumori, sellainen kepeys, joka meidän välillä on. Edelleen saan nauraa tuon mieheni kanssa aivan mahakippurassa ihan silkasta tilannekomiikasta ja verbaalisesta sanailusta. En vaihtaisi tätä mihinkään.
Se, ettei Mämmi, tai joku muu ole saanut pitkää hyvää parisuhdetta ja rakkautta kokea, ei tarkoita, etteikö sitä olisi olemassa. Jos hän on tyytyväinen elämäntilanteeseensa niin hyvä niin ja sitoutumattomuudessakin on tietysti omat hyvät puolensa. Itseäni hänen puheensa ei kuitenkaan vakuuta ja en usko, että tuollainen elämä lopulta on kovin pitkään tosi tyydyttävää.
Kaikessa on aina puolensa. Pitkässä parisuhteessa on ehdottomasti paljon hyviä puolia, on luottamusta ja intimiteettiä toisen kanssa, turvallisuutta... Toisaalta sitten kompromissina joutuu tinkimään intohimosta, jännityksestä ja säpinästä. Kukin saa miettiä omalta kohdaltaan, mitä eniten arvostaa ja haluaa, ja toimia sen mukaan. Yksi hyvä vaihtoehto on myös avoin suhde, jossa saa parhaat puolet molemmista maailmoista.
Miksi pitää tinkiä? En minä ainakaan ole tinkinyt.
Onnittelut olet saanut kultakimpaleen. Ota huomioon ettei kultahippuja riitä kaikille. Senpä takia erotaan.
Juuri näin. Ottaa jotenkin pannuun sellainen naiivi olettamus, että jos itse on onnellinen vuosikausia kestäneessä parisuhteessaan, tarkoittaa se sitä, että pitkät parisuhteet ovat automaattisesti tosi hyvä juttu. Eihän se niin mene. On ihmisiä jotka ovat tyytyväisiä, ja ihmisiä jotka ovat tyytymättömiä, osa varmaan on haaveillut erosta uskaltamatta ikinä sitä toteuttaa, ehkä oma kumppani on salaa haaveillut erosta kaikki vuodet, ja jos itse on tyytyväinen siihen, että seksiä harrastetaan tunnin verran kerran viikossa, niin voiko olla varma, että se riittää kumppanillekin? Miten paljon pitkissä parisuhteissa hoetaan rakkautta vain tavan vuoksi eikä aidosta sydämen palosta, miten moni valehtelee itselleen olevansa onnellinen vaikkei ole, ja kuinka moni joutuu tukahduttamaan omia tunteitaan vain koska niiden esiin tuominen riskeeraisi parisuhteen harmonian? ... Uskon siihen, että aidosti onnellisia pitkiä avioliittoja on olemassa, mutta vähintään yhtä paljon on avioliittoja joissa tingitään ja eletään kompromississa.
Minä en pidä omaani 100% kultakimpaleena ja parisuhdettamme iankaikkisesti onnellisena huolimatta siitä, että meistä kumpikaan ei ole joutunut tinkimään mistään. Mutta se olikin kummallekin sen edellytys, kaiken rakkauden ja huomioon ottamisen ohella, että ylipäätään alamme suhteeseen: minä olen minä, toinen on se mitä on, eikä meidän suhde saa olla yhtä kompromissia kompromissin perään saati luonteiden tai ominaisuuksien jatkuvaa sovittamista ja asioista vänkäämistä. Siksi kai minuakin kutsuttiin ikuiseksi sinkuksi, koska luultiin ettei minulle kelpaa kukaan, mutta minusta suhteessa kuuluu olla kaksi (+lapset niin halutessaan, kuten meillä). Ei parisuhde ole vain yksi olio ja ehkäpä se onkin meidänkin suhteen suola, kun ei yritetä olla yksi ainut yksilö vaan kummallakin on elämä myös parisuhteen ulkopuolella (toki lapset ja heidän tarpeet ensisijaisesti huomioiden).
Ei kukaan käske olla epäsopivan parin kanssa eikä tyytymään johonkin. Itse mieluummin olin aina sinkkuna kuin että alkaisin suhteeseen, joka on yhtä himotonta kärsimystä ja kompromissia.
No hohhoijaa taas, sitä selitetään juurtajaksain miten erinomaisia ollaan ja kuinka on osannut tehdä täydellisiä elämänvalintoja. Onneksi olkoon. Siltikin: kaikki eivät ole yhtä onnekkaita. Suurin osa päätyy yhteen aika sattumanvaraisen ihmisen kanssa, ei-niin-sopivan kanssa. Sellaista se elämä kaikessa realismissaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustele väitteesi:
- Mämmi esiintyy joogaguruna
- Mämmi ei ole kovin empaattinen
- Mämmin elämä ei ole tasapainossaEt ole esittänyt minkäänlaisia perusteluita noille väitteille joten ne vaikuttavat olevan todellisuudesta irrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi Mämmi!
Se koira älähtää...