Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!

Vierailija
27.05.2022 |

Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.

Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.

Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.

Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.

Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.

Kommentit (3609)

Vierailija
3561/3609 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi harmi kun moni tekeytyy työkyvyttömäksi varmaan Sipilän aktiivimalli aikaan sai sen että, perusteettomia hakemuksia alettiin laittamaan. Ihmiset on sen verran laiskoja että, ne kokee että, työttömyysetuus olisi joku palkka ilman työvelvoitetta jota ei saisi leikata mutta aktiivisuutta ei tarvitsisi mitenkään osoittaa. Se ajatellaan helppona rahana.

Juurikin näin. Koko ajan tyytyväisempi kun äänesti Kokoomusta. Ei noilla mielenilmauksilla ole mitään merkitystä, maailmaan ääntä mahtuu, ja hallitus vantaa itselleen luottamuksen jotenka mikään ei voi hyviä suunnitelmia estää mitä ovat nyt suunnittelemassa. Taitaa oll vihervasemmistolaiset kaikki omasta mielestään työkyvyttömiä (lue: työhaluttomia) oli kyse normaalista työpaikasta tai työvoimapoliittisista toimista. 

Jaa että "tekeytyy työkyvyttömäksi" ?  Tunnen useammankin nyt yli 60 vuotiaan joiden työkyvyttömyyseläkkeen saaminen kesti vuosia. Putosivat joillekin sairasrahoille ja kehnoille tuloille. Onneksi puolisot olivat töissä.

Itsekin kävin töissä vuosia vaivaisena, viime vuonna selkävaivat pahenivat niin että hakeuduin perusteellisiin tutkimuksiin. Vikaahan löytyi paljon. Olen nyt joku osatyökykyinen vai vajaatyökuntoinen tai joku. Mutta...enpä mitään eläkkeitä ala hakea, pysyn mieluummin ansiosidonnaisella eläkeikään saakka. 

Että kyllä työkyttömäksi luokitteleminen on pitkä ja hankala tie, onneksi sen tiesin kavereiden kokemuksista. Ja onhan se mukava välillä vaihteeksi käydä jotain puuhailemassa ja olla kunnon kansalainen. P.S. En ole ns. vihervasemmistolainen enkä varsinkaan kannata nykyisen hallituksen sanelutoimia. Pohjalle ne tämän maan ajaa. Esim. turhat yritystuet maksellaan kallilla velkarahalla. No niinhän on tehty vuosia. Työttömien ym. kiristäminen ei maata pelasta se nähdään.

Vierailija
3562/3609 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis koska tämä työnhakuvelvoite loppuu?

Mitään informaatiota ei ole tullut mistään instanssista!

Ja nyt eletään armon päivää ja vuotta 3.1.2024 keskiviikkoa.

Luulisi valtion, työministeriön, työministerin, työmarkkinatorin, virkailijan, työnhakuohjaajan...jne. informoivan työttömiä työnhakijoita hakuvelvoitteen muutoksesta.

Ja mistä ne työpaikat pieraistaan alati kasvavalle työttömien armeijalle?

Oikeat työpaikat, oikealla palkalla, jotka kerryttävät työssä oloehdot ja ovat kokopäiväisiä ja kokoaikaisia.......

Jne.....

On vielä voimassa tämän vuoden loppuun. Tilalle keksitään varmaan jotain vielä ankeampaa. Iloitaan nyt tästä velvoitteesta, mikä ei ole juuri mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3563/3609 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osatyökykyisen kannattaa nyt selvittää palkkatukimahdollisuus. Heinäkuusta alkaen palkkatuki ollut 70% silloin jos sairaus tai vamma heikentää työllistymismahiksia. Tiedän useita jotka tällä työllistyneet, sen verta iso porkkana firmoille.

Ei palkkatukitöitä enää anneta osatyökykyisille, kaikki paikat menee pitkäaikaistyöttömille, näin ainakin minulle virkailijani sanoi kun paikkaa kyselin.

Minulla on ollut jo pitkään mahdollisuus palkkatukitöihin mutta en ole hakenut niitä enkä edes laittanut työhakemukseen mainintaa siitä.

Samoin. Kerron palkkatuesta vasta kun työpaikka on luvattu. Niin tein viimeisessä työpaikassani. Se oli ensimmäinen palkkatukipaikka. Se on reilua. Sain jopa enemmän palkkaa siitä hyvästä. Kyseessä oli vanha tuttu firma. Jos on vähemmän mukava firma niin en mainitse mitään koko palkkatuesta, maksakoot itse palkkani ja kulunsa. Turha tuhlata valtion rahoja voittoa tekeviin yrityksiin. 

Vierailija
3564/3609 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskorvausta pitää maksaa ja työttömällä oikeus kieltäytyä tarjotuista töistä.

Vierailija
3565/3609 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä aikuista ihmistä kuka ei koe omatunnon tuskia muiden rahoilla elämisestä. Olen itsekin tukea saanut ja niin pitää saadakin, mutta ei määräänsä enempää. Jossain kohtaa pitää antaa tönäsy jos ei homma lähde muuten käyntiin.

Kyllä tässä työttömänä tuntee itsensä kakkosluokan kansalaiseksi ihan kaikin puolin, eikä pelkästään siksi että elää tukien varassa ja ne rahat on vähissä. Ei kiinnosta enää edes nähdä tuttuja tai sukulaisia, kun kaikki kuitenkin kysyy ensimmäisenä että missä oon töissä. Töitä kyllä haen enemmänkin kuin tuon 4 paikkaa kuukaudessa, vaan kun ei tärppää niin ei tärppää, siinä ei sinun tai kenenkään muunkaan itseään parempana pitävän ihmisen tönäisyt auta. Tönikää mieluummin niitä työnantajia palkkaamaan lisää työntekijöitä. 

Vierailija
3566/3609 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa olla jossain töissä niin ei tarvitse vaivata päätään työkkärin touhu toopejen touhuista

Kyllä, ainakin välillä. Teen kesälomien ym. tuurauksia. Aina muistan sanoa kipeytyvästä selästäni, ettei se oikein enempää kestäisikään. Ovat olleet tyytyväisiä, eivät turhaan ahdistele. 

Vierailija
3567/3609 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työkkärin tarvitse välittää lääkärintodistuksista, ne voi määrätä hakemaan 4 työpaikkaa per kk

Työkkäri voi tehdä ihan mitä vaan. Putosi tosin työnhakuvelvoite ensin kertaan kolmessa kuukaudessa, sitten katsellaan. Viime vuonna hain siis yhtä työpaikkaa. Samaan firmaan jossa viimeksi työskentelin syyskuun loppuun. Työkunto ilmenee siellä TE- toimiston omilla sivuilla. Ja lääkärinlausunnon esitän vasta työhaastattelussa.

Vierailija
3568/3609 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle suositeltiin työkkärissä että tekisin esittelykirjeen itsestäni ja lähettäisin sen kaikille firmoille mitä vain keksin. Siis massahakemuksen spämmäämistä. Tuntuu typerälle, mutta eipä nuo mun huolella räätälöidyt hakemuksetkaan ole tuoneet tulosta. Tää työnhaku on raskaampaa kuin työssä oleminen... Mulla on 17 vuotta työkokemusta ravintola-alalta, siitä 8 vuotta esimiestehtävistä. Viimeisin työsuhde päättyi konkurssiin viime keväänä, uutta en ole saanut. Olen hakenut nyt 131 eri paikkaa.

Noinhan ne neuvoi joskus tekemään. Nyt kun on vain yhden paikan hakuvelvoite kuussa niin turha hakea joka paikkaan kerralla. Säästää tietämiään vanhoja työnantajia ja saahan sitä keksiä uusiakin.  Hakee sen yhden paikan vaan mikä on annettu tehtäväksi. 

Vierailija
3569/3609 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävällä on ihan sama tilanne kun täällä jollakin. Jäi äskettäin työttömäksi ja yritti päästä opiskelemaan. Sai koulupaikan mutta TE-toimisto hylkäsi päätöksen opiskella työttömyystuella. Suunnilleen samaan aikaan toinen ystäväni joka on pitkäaikaistyötön sai luvan opiskeluun työttömyystuella. Kummallakin sama IT-ala. No kielteisen päätöksen saanu ilmoitti kouluun ettei ole tulossa koska ei elä parinsadan euron opintotuella ja aikoo jäädä pitkäaikaistyttömäksi ja tämä ihan vain keskisormena hallitukselle. Kyllä veroja maksavilla ihmisillä pitäisi olla oikeus tuettuun toisen asteen koulutukseen. Mitä korkeampi on koulutus niin se yleensä parantaa mahdollisuuksia työllistyä.

Vierailija
3570/3609 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin trollihakuja jokaiseen filisofi, maisteri ja esimies jne. pestiin hurjalla palkkavaatimuksella (ja vaikka toiselta puolen suomea) niin eiköhän ne tuu bumerangina.

Vierailija
3571/3609 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sekaisin tämä systeemi vielä saadaan TE-palvelujen siirtyessä kunnille? :D

Ja mistä löydetään kaikille töitä? Elokuussa oli 279 600 työtöntä

Vierailija
3572/3609 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille akateemisesti koulutetuille tulee vessoihin glory hole pakko vuonna 2030?

Kumpaan suuntaan selviää tuonnenpana...

Vierailija
3573/3609 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui työnhaku velvoite koska jään vuoden lopulla eläkkeelle, huvitti kun nyt vasta kun vain oli 4 kk aikaa eläkkeeseen, sanoinkin  aiemmin ihmetteleväni pitkääköhän vielä joulukuussakin hakea. 

Vierailija
3574/3609 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis koska tämä työnhakuvelvoite loppuu?

Mitään informaatiota ei ole tullut mistään instanssista!

Ja nyt eletään armon päivää ja vuotta 3.1.2024 keskiviikkoa.

Luulisi valtion, työministeriön, työministerin, työmarkkinatorin, virkailijan, työnhakuohjaajan...jne. informoivan työttömiä työnhakijoita hakuvelvoitteen muutoksesta.

Ja mistä ne työpaikat pieraistaan alati kasvavalle työttömien armeijalle?

Oikeat työpaikat, oikealla palkalla, jotka kerryttävät työssä oloehdot ja ovat kokopäiväisiä ja kokoaikaisia.......

Jne.....

On vielä voimassa tämän vuoden loppuun. Tilalle keksitään varmaan jotain vielä ankeampaa. Iloitaan nyt tästä velvoitteesta, mikä ei ole juuri mitään.

Satonen jatkoi "kokeilua" vielä' 2025 loppuun. Marttisella on vuosi aikaa keksiä uusia kyykytyksiä. Tosin työnvälitystoiminta siirtyy kunnille 1.1.2025, joten työllistämistoimet ovat suurimmalla osalla työttömiä aivan mitä sattuu.

Vierailija
3575/3609 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa mennä kuvio vielä enemmän päin helvettiä tämän kunnille siirtymisen myötä. 

Eiköhän tuosta työttömien armeijasta suurin osa etsi töitä ihan tosissaan, elämäntapatyöttömät ja alkoholistit varmaan eivät. Pahimmat sossutapaukset tuskin työkkärin kanssa edes asioivat. 

Vierailija
3576/3609 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin nyt tästä ketjusta Hönö juttuja poliisille.

Vierailija
3577/3609 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin työttömyysturva muutetaan työllisyysturvaksi? Eikö samaa rahaa voisi käyttää työssä pydymiseen ja työnsaannin helpottamiseen. Työnhakijoille ja -antajille jotain kannustinta, että töitä on saatavilla. Yritykset palkkaavat, jos niiden kannattaa palkata ja työnhakija menee töihin, jos heidän kannattaa mennä. Eikö ihmiselle ja yhteiskunnalle molemmille ole parasta, että kaikilla/mahdollisimman monelle kykyjensä mukaan olisi töitä ja tuloja? Yksilön ja yhteiskunnan elintaso nousisi, palvelut vähintään säilyisivät. 

Mistä kiikastaa? Tottakai yritys hyötyy työntekijästä. Eihän muuten kannata palkata. Työntekijä on palkkansa ansainnut, siitä ei voi tinkiä. Pitää siis muuttaa työnantajan velvoitteita joustavammiksi. Kunnat ja valtio eivät voi määräänsä enempää työllistä, koska palkat maksetaan kerätyistä veroista. Verot kerätään yrityksiltä ja palkansaajilta. Tämän pitäisi olla paljon laajempi joukko, ettei kenenkään verotus olisi kohtuutonta. Nykymenolla se kohta on sitä. Huoltosuhde huononee koko ajan. Huoltajia eli veronmaksajia pitää olla reilusti enemmän kuin huollettavia eli vanhukset, sairaat, työttömät, lapset eli kaikki jotka eivät pysty hankkimaan elantoaan ja hoitoaan itse.

Tarvitaan tuotekehitystä ja innovaatioita eri aloille, että saadaan kaupankäynti ulos vientivoittoiseksi. Ei auta, jos pelkästään Suomen rajojen sisällä liikutellaan rahaa. Inflaatio syö vähäisen voiton. Suomi on niin pieni maa, ettei sen ole vara kamppailla sisäisten näkemyserojen takia, keltä otetaan ja kelle annetaan. Narun pää tulee vetävän käteen pian. Jo 1990-luvulla puhuttiin eläköityvistä suurista ikäluokista ja niiden mukana tulevista ongelmista. Mitään ei kuitenkaan tehty. Silloin olisi pitänyt alkaa muuttamaan järjestelmiä työntekoa yritystoimintaa kannustavaan suuntaan. Olisi pitänyt nostaa koulutuksen tasoa kannustavampaan ja samalla vakavampaan suuntaan. Turhat lillukanvarret pois ja keskitytään oppimiseen ja opettamiseen. Jokaiselle olisi taattu luku- , kirjoitus- ja laskutaito. Arvosanat  ja todistukset tehdystä työstä eikä ,ninkuin nykyään tuntuu olevan, pelkästään läsnäolosta.

Vierailija
3578/3609 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä hönö ketju poliisille.

Vierailija
3579/3609 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain pääministeriksi ja Nesteen ja Alkon pääjohtajaksi. Nyt odotan innokkaana vastauksia.

Vierailija
3580/3609 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä epäilen, että hoitaja, Tradenomi ja Influenceri ovat kaikki sama Tradenomi.

Mä epäilen, että hoitaja esittää Tradenomia

Mäpä epäilen, että Tradenomi esittää hoitajaa.

Minä epäilen, etta hoitaja on esittänyt tradenomia jo monessa ketjussa, kerjää huomiota ja kerää sääliä, että hoitajia haukutaan.

Mä en. Tämä tradenomi on jauhanut paskaa niin monesta aiheesta, ei vain hoitajista.

Vaihtoehdot ovat

a) Tradenomi on oikeasti päästään vähän vajaa

b) Tradenomi trollaa

c) Tradenomi ei ole edes tradenomi ja on valehdellut kaiken itsestään

Tässä on poliisille yksi hyvä viesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä