Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!

Vierailija
27.05.2022 |

Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.

Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.

Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.

Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.

Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.

Kommentit (3609)

Vierailija
2041/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykö, jos hakee joka kuukausi aina niitä neljää samaa työpaikkaa?

Jos hakee vaikka patologin, haudankaivajan, hautakiven veistäjän ja ruumisauton kuljettajan paikkoja. Siinähän on jo neljä. Viides voisi olla esim. rikospaikkatutkija. Sit jos ei näihin mihinkään pääse, niin hakee ruumisarkun tekijän paikkaa.

Ja seitsemäs sitten se ruumisarkussa makaajan paikka.

Vierailija
2042/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole eläessäni ainuttakaan työhakemusta lähettänyt. Kysyttäessä aina sanonut, että haettu on. Ei noita mitenkään valvota, eikä voisikaan kun ilmoituksessa kerrotaan vain suurpiirteisesti jonkun randomin firman nimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2043/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetun ymmärtämisestä m? NOL-LA VII-VA NEL-JÄ TY-Ö-PAIK-KAA KUU-KAU-DES-SA.

Kyllä se on vähintään 4 pet kuukausi. Näin minulle sanottiin ja pitää ilmoittaa työkkärille mihin on hakenut ja päivämäärä.

Eikä oo. Mullakin vain 1 haku kuussa.

Riippuu koulutuksesta. Itse esimerkiksi olen toimistotyöläinen keskisuuressa kaupungissa, eikä mulle löydy töitä niin paljon että 4 hakemusta olisi tehtävä joka kuukausi. Kyllä, näin sanoi kuntakokeilun virkailija. Töitä_ei_ole. Tarkoitus ei kuulema ole tehdä hakemuksia väkisin töihin, joihin ei ole koulutusta tai mitään saumaa päästä.

No mä olen laitoshuoltaja.

Vierailija
2044/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsääntöisesti työttömän työnhakijan on haettava kuukausittain neljää hänelle sopivaa työpaikkaa. Hän valitsee itse haettavat työpaikat. Jatkossakin TE-toimisto tekee työtarjouksia, mutta TE-toimiston lähettämä työtarjous ei ole velvoittava asiakkuuden kuuden ensimmäisen kuukauden aikana.

Jos laiminlyöntejä on useampi vuoden sisällä, määrätään karenssi, jonka pituus riippuu laiminlyöntien määrästä, ellei työnhakijalla ole pätevää syytä laiminlyönteihin. Jos henkilö irtisanoutuu tai kieltäytyy työnantajan tarjoamasta työstä, muistutus ei ole käytössä.

Mikä sut käytännössä on pätevä syy?

Unohdin? Masentaa ja ahdistaa?

Vierailija
2045/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolle.fi sivustolla onnistunee helposti hakemuksen teko. Kirje ja yhden aanelosen ansioluettelo. Ehkä joku on hakenut pääjohtajan paikkoja ilman mitään kokemusta. En tiedä tuleeko pelleilystä rangaistuksia kuten tukien loppuminen.

Vierailija
2046/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole eläessäni ainuttakaan työhakemusta lähettänyt. Kysyttäessä aina sanonut, että haettu on. Ei noita mitenkään valvota, eikä voisikaan kun ilmoituksessa kerrotaan vain suurpiirteisesti jonkun randomin firman nimi.

Itte oon niin huono valehtelemaan ja muutenkin paha kantamaan huonoa itsetuntoa et pakko laitella ne hakemukset vaikka tosiaan tuskin siitä koskaan kiinni jäis vaikka valehteliskin vaan laittaneensa.

Vierailija
2047/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon ns. kupongin täyttäminen ja 4 paikan hakeminen on ihan jees. Mutta kun TE ja kuntakokeilu kumpikin soittaa ja soittaa. Kyllä, kumpikin. Pitäisi mennä opiskelemaan. Työssäoppimiseen, CV-kurssille, palkkatuella 20 tunnin kassatyöhön. Työpajalle puhdistamaan huonekaluja ja repimään kirjoista kansia.

Kuntouttavaan eivät vielä ole laittaneet. Ei ole mitään kuntoutettavaa.

-Seija 62-

Ei ne molemmat soita jo ihan siksikin, että kun olet kuntakokeilun asiakas niin olet kuntakokeilun asiakas, TE-toimisto ei tee kanssasi mitään. Tai no joo, kun menet työvoimakoulutukseen, niin ne tekee aloituslausunnon, mutta ei ne soittele. Tulee ihan laista tää. että ei tuplapalvelua.

Tämä asia on mooseksen tosi. Tuli ilmoitus, että kuulun kuntakokeilun piiriin. Ensin kuitenkin soittaa TE:n täti. Jutellaan yli tunti. Käydään läpi mm. työhistoriani, jossa onkin näihin työvuosiin läpikäymistä. Mietitään opiskeluakin, mutta tullaan siihen tulokseen, että suhteessa eläkevuosien lähenemiseen, minun ei ole mitenkään ns. pakko lähteä opiskelemaan. Voinhan jäädä osa-aikaiselle vanhuuseläkkeelle. 

TE:n virkailija on oikein mukava ja asiansa osaava. Kertoo taas soittavansa uudelleen sovittuna ajankohtana.

Vajaa tunti tästä, soittaa paikallisen toimintakeskuksen täti, ja kertoo olevansa kuntakokeilusta. Alkaa uhkailla mm CV-kursseilla ja kuntouttavalla. Käskee mennä paikalliseen urheiluseuraan palkkatuella ottamaan kopioita ja halpahalliin kassalle. Sanoo voivansa laittaa minut niihin. Kerron kuntakokeilun tädille, että olen juuri asioinut TE-tädin kanssa. Enkä mene mihinkään hänen mainitsemiinsa paikkoihin, tai toimenpiteisiin.

Noin 15 minuuttia, ja soittaa TE-täti uudelleen ja pahoittelee tapahtunutta. Hän kyselee, että enhän vain luule, että hän käski kuntakokeilun soittaa minulle.

Kyllä maailma on ihmeellinen paikka.

Nyt olen asioinut vain TE:n kanssa. Kuntakokeilun soittoa odotellessa.

-Seija 62-

Eikkai noi cv kurssit niin kauheita ole.

Saa sieltä ylensä ilmasta kahvia, joskus pullaakin, ja sen 9€/päivä kaljarahaa.

Oppii samalla kuinka koristella nykyisen mukaisesti se tyhjää täynnä oleva CV. Tärkeää olla trendien huipulla

Olet selvästi ollut sinulle sopivassa paikassa. Että oikein kaljarahaa.

Vierailija
2048/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon ns. kupongin täyttäminen ja 4 paikan hakeminen on ihan jees. Mutta kun TE ja kuntakokeilu kumpikin soittaa ja soittaa. Kyllä, kumpikin. Pitäisi mennä opiskelemaan. Työssäoppimiseen, CV-kurssille, palkkatuella 20 tunnin kassatyöhön. Työpajalle puhdistamaan huonekaluja ja repimään kirjoista kansia.

-Seija 62-

Ei ne molemmat soita jo ihan siksikin, että kun olet kuntakokeilun asiakas niin olet kuntakokeilun asiakas, TE-toimisto ei tee kanssasi mitään. Tai no joo, kun menet työvoimakoulutukseen, niin ne tekee aloituslausunnon, mutta ei ne soittele. Tulee ihan laista tää. että ei tuplapalvelua.

Tämä asia on mooseksen tosi. Tuli ilmoitus, että kuulun kuntakokeilun piiriin. Ensin kuitenkin soittaa TE:n täti. Jutellaan yli tunti. Käydään läpi mm. työhistoriani, jossa onkin näihin työvuosiin läpikäymistä. Mietitään opiskeluakin, mutta tullaan siihen tulokseen, että suhteessa eläkevuosien lähenemiseen, minun ei ole mitenkään ns. pakko lähteä opiskelemaan. Voinhan jäädä osa-aikaiselle vanhuuseläkkeelle. 

TE:n virkailija on oikein mukava ja asiansa osaava. Kertoo taas soittavansa uudelleen sovittuna ajankohtana.

Vajaa tunti tästä, soittaa paikallisen toimintakeskuksen täti, ja kertoo olevansa kuntakokeilusta. Alkaa uhkailla mm CV-kursseilla ja kuntouttavalla. Käskee mennä paikalliseen urheiluseuraan palkkatuella ottamaan kopioita ja halpahalliin kassalle. Sanoo voivansa laittaa minut niihin. Kerron kuntakokeilun tädille, että olen juuri asioinut TE-tädin kanssa. Enkä mene mihinkään hänen mainitsemiinsa paikkoihin, tai toimenpiteisiin.

Noin 15 minuuttia, ja soittaa TE-täti uudelleen ja pahoittelee tapahtunutta. Hän kyselee, että enhän vain luule, että hän käski kuntakokeilun soittaa minulle.

-Seija 62-

Oppii samalla kuinka koristella nykyisen mukaisesti se tyhjää täynnä oleva CV. Tärkeää olla trendien huipulla

Olet selvästi ollut sinulle sopivassa paikassa. Että oikein kaljarahaa.

Nii eihä kukaa kaljaa juo ei

Vierailija
2049/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hakee vaikka patologin, haudankaivajan, hautakiven veistäjän ja ruumisauton kuljettajan paikkoja. Siinähän on jo neljä. Viides voisi olla esim. rikospaikkatutkija. Sit jos ei näihin mihinkään pääse, niin hakee ruumisarkun tekijän paikkaa.

Ilman pätevyyttä patologin paikan hakeminen ei kelpaa, koska patologi on erikoislääkäri, ja sellaiseksi ei ole mahdollista päästä ilman että on patologian erikoislääkäri.

Kun taas haudankaivajaksi tai hautakiven veistäjäksi ei ole lain määräämää koulutusvaatimusta.

Vierailija
2050/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä veronnauttijat vinkuu kun pitää töitä hakea, eläkää kurjuudessanne

Vierailija
2051/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman pätevyyttä patologin paikan hakeminen ei kelpaa, koska patologi on erikoislääkäri, ja sellaiseksi ei ole mahdollista päästä ilman että on patologian erikoislääkäri.

Kun taas haudankaivajaksi tai hautakiven veistäjäksi ei ole lain määräämää koulutusvaatimusta.

Voihan sitä aatella että yrittää hankkia koulutuksen sitte ku eka o töihi valittu. Mukavempihan se on opiskella jos on työpaikka jo tiedossa.

Vierailija
2052/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä vingut

Vierailija
2053/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse töitä hakea enää koskaan, se on vaan järjestely kysymys.

Vierailija
2054/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Seija 62-

-Seija 62-

Täysipäinen toimittaja ei tarvitse CV kurssia. 

Kumpa selviäis itte ens kerralla  vaan jollain CV kurssilla. Eikös ne oo ylensä vaan sen pari päivää ja muutama tunti kerrallaan. Johonkin pajalle tai vastaavalle ku joutuu ni siellä voi joutua temppuilemaan viikkokaupalla.

Kuka siellä on viikoissa selvinny. Ne pitää siellä vuoden ja sitten on lähdettävä ja uusi tulee tilalle. Jos sieltä saa "lopputilin" kesken kaiken, niin eikös se ole karenssin paikka?

Vierailija
2055/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Seija 62-

-Seija 62-

Täysipäinen toimittaja ei tarvitse CV kurssia. 

Kumpa selviäis itte ens kerralla  vaan jollain CV kurssilla. Eikös ne oo ylensä vaan sen pari päivää ja muutama tunti kerrallaan. Johonkin pajalle tai vastaavalle ku joutuu ni siellä voi joutua temppuilemaan viikkokaupalla.

Kuka siellä on viikoissa selvinny. Ne pitää siellä vuoden ja sitten on lähdettävä ja uusi tulee tilalle. Jos sieltä saa "lopputilin" kesken kaiken, niin eikös se ole karenssin paikka?

Ai vuoden kestävä CV kurssi? No en kyllä usko. Se millä ite olin kesti kai 2 päivää. Millä ihmeellä jauhat vuoden CV:n tekemisestä ku parissa tunnissaki on jo tekemistä

Vierailija
2056/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautitaan kurjuudessa?

Vierailija
2057/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että kerroitte täällä että jotkut valehtelee että on haettu paikkaa,menee hallitukselle tietoon tämä;)

Vierailija
2058/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt kolmatta vuotta eläkkeellä. Pieni eläke, johon lisänä kansaneläkettä. Myös asumistukea, mutta olen onnellinen, ettei tarvitse enää pyöriä tuolla te-toimiston rattaissa höykytettävänä.

Se oli aivan kamalaa. Vanha ihminen kilpasilla nuorten kanssa. Ei uskottu kun sanoin että tästä ei seuraa mitään hyvää. Kohdeltiin kuin olisin tahallani lusmuilemassa. Seurattiin vain valtiovallan ohjeistusta. Ei inhimillisyyttä.

Tulen toimeen hyvin pienellä.

Vierailija
2059/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että kerroitte täällä että jotkut valehtelee että on haettu paikkaa,menee hallitukselle tietoon tämä;)

Vauva-palsta hallitus :D

Vierailija
2060/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nyt kolmatta vuotta eläkkeellä. Pieni eläke, johon lisänä kansaneläkettä. Myös asumistukea, mutta olen onnellinen, ettei tarvitse enää pyöriä tuolla te-toimiston rattaissa höykytettävänä.

Se oli aivan kamalaa. Vanha ihminen kilpasilla nuorten kanssa. Ei uskottu kun sanoin että tästä ei seuraa mitään hyvää. Kohdeltiin kuin olisin tahallani lusmuilemassa. Seurattiin vain valtiovallan ohjeistusta. Ei inhimillisyyttä.

Tulen toimeen hyvin pienellä.

Ittelle jäi mielee joku 60-kymppine duuni ukko raimo joka lähinnä nauro paskasesti koko touhulle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme