Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!

Vierailija
27.05.2022 |

Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.

Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.

Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.

Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.

Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.

Kommentit (3609)

Vierailija
2001/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andreas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ystäväni on raskaana ja joutuu lähtemään tähän samaan paskarumbaan, kun jää kesäkuun jälkeen pitkän määräaikaisuuden jälkeen työttömäksi. Ihan samat säännöt hänelläkin tulee olemaan. Ei pätkääkään armoa, vaikka liittoon kuulunut vuosia. Sepä mukavaa vielä loppuraskaudessa alkaa näitä työkkärin kyykyttämisiä hoitamaan.

Miten helkkarin vastuuton ihminen voi olla jos tekee lapsen josta ei pysty edes itse huolehtimaan???

Siitä vaan yhteiskunnan elätettäväksi pyöräytellään lapsia ja valitetaan jostain tuista!!

Vastuuton ihminen kun pitkä määräaikaisuus loppuu?

Vierailija
2002/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haen 4 työpaikkaa kuukaudessa, mutta niin paljon hakijoita, että kotona olen. Nuo 4 työhakemusta tekee parissa päivässä.

Neljä hakemusta tekee 15 minuutissa. Copypaste vaan sähköpostiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2003/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andreas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ystäväni on raskaana ja joutuu lähtemään tähän samaan paskarumbaan, kun jää kesäkuun jälkeen pitkän määräaikaisuuden jälkeen työttömäksi. Ihan samat säännöt hänelläkin tulee olemaan. Ei pätkääkään armoa, vaikka liittoon kuulunut vuosia. Sepä mukavaa vielä loppuraskaudessa alkaa näitä työkkärin kyykyttämisiä hoitamaan.

Miten helkkarin vastuuton ihminen voi olla jos tekee lapsen josta ei pysty edes itse huolehtimaan???

Siitä vaan yhteiskunnan elätettäväksi pyöräytellään lapsia ja valitetaan jostain tuista!!

Sinun systeemilläsi tästä maasta loppuisivat ihmiset.

Pitää olla melkoiset säästöt, jotta voi olla varma, että kaikissa tilanteissa pystyy huolehtimaan lapsistaan itse, ilman mitään tukia. Työttömäksi voi joutua melkeinpä kuka vain.

Olen itse vapaaehtoisesti lapseton, mutta sentään ymmärrän, että tämä yhteiskunta tarvitsee lapsia pyöriäkseen jatkossa. Ihan mielelläni maksan veroistani lasten päivähoitoa ja koulutusta ja terveydenhoitoa. Ja myös tukia vähävaraisille lapsiperheille.

Vierailija
2004/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andreas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Andreas kirjoitti:

Miksi sen rahan pitäisi olla ilmaista ja vastikkeetonta? Älä hae työttömyysturva,sillä siitä selviät. Toope.

Ei se ole koskaan vastikkeetonta, sosiaaliturvaa ja työttömyysturvaahan maksetaan siksi, että on joutunut työttömäksi.

Se on siis vastikkeellista siksi, että valtio ei ole hoitanut omia tehtäviään työpaikkojen rahoittamiseksi, ja vastikkeeksi siitä valtion tekemästä virheestä, työttömälle maksetaan työttömyyskorvausta.

Vastikkeellisuuskäsityksiä yritetään toki koko ajan vääristellä kaikin mahdollisin keinoin, aivan kuten aloittajakin johdattelussaan selvästi pyrkii tekemään.

Onneksi loppuu tuollainen kokonaan.

Työkykyiset toimeentulotuen hakijat voidaan hallitusohjelman mukaan jatkossa velvoittaa työskentelemään julkisorganisaation osoittamissa työtehtävissä saadakseen tuen samaan tapaan kuin Tanskassa.

Hallitus voi kirjoitella kaikenlaisia huuhaa-tekstejä mihin tahansa, jopa lakikirjaan asti jos presidentti ne huuhaa-tekstit allekirjoittaa, mutta ne ei edelleenkään ohita kansalaisille kuuluvaa oikeutta vapaasti valita työnsä tai elinkeinonsa.

Velvollisuudella ei voida jyrätä kansalaiselta hänelle kuuluvaa oikeutta.

Työttömät tuskin myöskään tarvitsee hallitukselta minkäänlaisia arvioita työkykyisyyksistä, kas kun se työn vapaa valitseminen ei perustu kovinkaan suurelta osin arvioon työkykyisyydestä, vaan työn vapaa valitseminen perustuu siihen, mitä vapaasti valitsee.

Toki jokin osa työttömistä saattaa haluta siirtyä esim. työkyvyttömyyseläkkeelle, mutta suurempi osa heistä tuskin haluaa eläkkeelle, vaan ainoastaan valita vapaasti työnsä, ja siihen valintaan kuuluu myös kaikenlaisia valintakriteerejä.

Vierailija
2005/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ns. kupongin täyttäminen ja 4 paikan hakeminen on ihan jees. Mutta kun TE ja kuntakokeilu kumpikin soittaa ja soittaa. Kyllä, kumpikin. Pitäisi mennä opiskelemaan. Työssäoppimiseen, CV-kurssille, palkkatuella 20 tunnin kassatyöhön. Työpajalle puhdistamaan huonekaluja ja repimään kirjoista kansia.

Kuntouttavaan eivät vielä ole laittaneet. Ei ole mitään kuntoutettavaa.

-Seija 62-

Vierailija
2006/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vajaa 2v eläkkeeseen, reilu 40v työuraa takana, eikö olis nuorempien vuoro?

Ta-he-maaliskuu 4hakua, elo-syys-lokakuu taas sama

Ai niin, osa-aikaista teen. Pitää vaan hakea täysaikaista...

Itse olen 58-v pitkäaikaistyötön, ei mitään kremppaa paitsi että ensi vuonna täytän 60-vuotta. Yksi haku kuukaudessa. Firma lopetti 3 vuotta sitten ja jäin työttömäksi. Olen yo-laskentamerkonomi vm. 1986.

Jos soitan ennen hakemuksen lähettämistä, kysyvät yleensä, että onko tietokone tuttu? Ei -ttu ole, olen tehnyt 34 vuotta firman kirjanpidot ja muut toimistotyöt lyijykynällä voipaperirullalle! Tekisi mieli sanoa. Tuo yksikin haku on niin turhauttavaa, kun en ole kolmeen vuoteen päässyt mihinkään haastatteluun edes.

Hyvin sanottu. Olen ikäisesi, miksi mun pitää hakea 4 paikkaa kuukaudessa? Sekin on etovaa, sillä en edes halua töihin.

60 ja pitää hakea 4 paikkaa. En minäkään halua enää töihin, suolarahoja haen KELA:sta. Eläkeputki takas. Ensi kesäkuussa pääsen hakemaan OVE:a. Heinäkuussa sille. Samalla voin kuitenkin olla työmarkkinatuella. Vaikka tiedä sitten, mitä keksivät. Ja voihan ne ahdistella vaikka mille kurssille, ei kai OVE siltä pelasta. Kokemuksia?

Vierailija
2007/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei tarvitse ikinä tuohon työnhaku rumbaan ryhtyä te-keskuksen pompoteltavaksi.

Te-keskukset lakkautettiin vuonna 2009.

Eipä muuten lakkautettu ainakaan Helsingissä.

Vierailija
2008/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi 2kk sitten velvoite hakea 4 työtä per kuukausi. Väkisin etsimällä etsin sen neljä kiinnostavaa paikkaa ja nyt oon 2 viikkoa ollut vakkari työssä. Mulla siis ainakin toimi.ätä nykyistä kivaa työpaikkas en olis hskenut, jos ei olisi ollut ".pakko". Ja osottautuikin tosi kivaksi paikaksi!

Olin 3 vuotta ollut työttömänä ja silleen aika laiskasti hakenut työpaikkoja vaan mielenkiintoisista paikoista. Ja nyt ne parhaimmat olikin just niitä plan b-paikkoja joihin hain vaan jotta sain 4 hakemusta täyteen.

Kaksi viikkoa vakkaritityössä, vissiin se puolen vuoden koeaika takana. Se vaan että nykyään ei vakituisia työpaikkoja ole olemassakaan, vrt Patrian uutiset tänään.

Vierailija
2009/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään järkeä maksaa enää liitolle? Ei

Ei varsinaisesti ole milloinkaan ollutkaan. Mut hyvä maksaa työttömyyskassaan

Työtön ei voi erota liitosta eroamatta myös kassasta.

Kassaan ei voi liittyä työttömänä.

Liittoon ei ole pakko kuulua tuöttömyysturvaa saadakseen. Voi liittyä ainoastaan työttömyyskassaan.

Tosin jos työttömyysturvaa haluaa sitten kun on työtön sitä ei tietenkään saa jos ei ole ollut ko työttömyyskassan jäsen niin kauan että täyttää vaaditun työssäoloehdon työttömäksi jäätyään ja tietty työttömyyskassan jäsenyys voimassa yhtä kauan (työssäoloehto 6 kk tällä hetkellä mutta uuden hallituksen muutosten jälkeen tuplasti se eli 12 kk).

Vierailija
2010/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andreas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon ns. kupongin täyttäminen ja 4 paikan hakeminen on ihan jees. Mutta kun TE ja kuntakokeilu kumpikin soittaa ja soittaa. Kyllä, kumpikin. Pitäisi mennä opiskelemaan. Työssäoppimiseen, CV-kurssille, palkkatuella 20 tunnin kassatyöhön. Työpajalle puhdistamaan huonekaluja ja repimään kirjoista kansia.

-Seija 62-

Jos sinulle on noin paljon mahdollisuuksia työllistyä niin miksi olet silti mieluummin työttömänä? (Sinulla on liian hyvät tuet)

Ainut työ, mistä tuossa puhutaan on 20 viikkotyö kassalla. Et nyt tainnut aivan ymmärtää, jos näet tuossa yhtään mahdollisuutta työllistyä. Ei työssäoppimisesta makseta. eikä opiskelusta. Mitä työtä pitää opiskella viittä vaille eläkettä. Mihin mennä opiskelemaan, kun on menossa eläkkeelle. Ei tämän ikäistä joka tapauksessa oteta töihin, vaikka olisi käynyt minkälaisen koulun. Jos on tehnyt yli 45 vuotisen työuran, on maksanut veronsa ja hoitaa vanhoja vanhempiaan, niin on aivan turha alkaa länkyttää liian hyvistä tuista.

Kunhan yrität ärsyttää. 

Vierailija
2011/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Seija 62-

Ei ne molemmat soita jo ihan siksikin, että kun olet kuntakokeilun asiakas niin olet kuntakokeilun asiakas, TE-toimisto ei tee kanssasi mitään. Tai no joo, kun menet työvoimakoulutukseen, niin ne tekee aloituslausunnon, mutta ei ne soittele. Tulee ihan laista tää. että ei tuplapalvelua.

Vierailija
2012/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andreas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Seija 62-

Jos sinulle on noin paljon mahdollisuuksia työllistyä niin miksi olet silti mieluummin työttömänä? (Sinulla on liian hyvät tuet)

Ei tuossa ollut kuin tuo 1 osa-aikatyö kassalla 20h/vko muut olivat työkkärin kurssia ja jotain työpajalla olevaa toimintaa työttömyystuella ei palkattuna.

Eli ei mitään noin paljon mahdollisuuksia todellakaan ja tuokin osa-aikatyö todennäköisesti niihin aikoihin milloin ne muut työntekijät eivät halua tulla töihin eli viikonloppuisin ja öisin.

Vierailija
2013/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andreas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Andreas kirjoitti:

Miksi sen rahan pitäisi olla ilmaista ja vastikkeetonta? Älä hae työttömyysturva,sillä siitä selviät. Toope.

Ei se ole koskaan vastikkeetonta, sosiaaliturvaa ja työttömyysturvaahan maksetaan siksi, että on joutunut työttömäksi.

Se on siis vastikkeellista siksi, että valtio ei ole hoitanut omia tehtäviään työpaikkojen rahoittamiseksi, ja vastikkeeksi siitä valtion tekemästä virheestä, työttömälle maksetaan työttömyyskorvausta.

Vastikkeellisuuskäsityksiä yritetään toki koko ajan vääristellä kaikin mahdollisin keinoin, aivan kuten aloittajakin johdattelussaan selvästi pyrkii tekemään.

Onneksi loppuu tuollainen kokonaan.

Työkykyiset toimeentulotuen hakijat voidaan hallitusohjelman mukaan jatkossa velvoittaa työskentelemään julkisorganisaation osoittamissa työtehtävissä saadakseen tuen samaan tapaan kuin Tanskassa.

Hallitus ottaa jokaisesta pohjoismaista asian, joka on tiukempi kuin Suomessa. Poimii pazkat kaikista. Yhtä ainoaa hyvää asiaa se ei nouki muista maista. Onko tämä mielestäsi ok?

Vierailija
2014/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös  tämä ole ollut voimassa jo 8 vuotta ja marinkaan ei tätä poistanut. Ootteko te uustyöttömiä?

Vierailija
2015/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Andreas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan rikkain 1% saa hankkia lapsia.

Vierailija
2016/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotat itsemurhatarkkailussa :D

Vierailija
2017/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. V***uuks sitä kesälomalla ku voi duuniakin tehdä kesät? Eikö vaan? Ensin olet vakkareiden kyykytettävänä paska duunissa talven. Et voi valittaa koska pätkä loppuu heti jos menet hankalaksi ja vakkari paikkaa ei tule koska säästetään. Sitten kesät olet duunissa toisessa paikassa, taas pätkää koska kausityö. Loma ois kiva mut sitä ei kummastakaan duunista saa koska olet pätkällä. Saikullekkaan et voi jäädä kun menee omasta pussista ja työterveyshuoltokin toimii vaan jos olet määräaikaisella sopparilla etkä freelancer. Kuulostaisko kivalta? Tosi elämää kymmeille tuhansille suomalaisille.

Vierailija
2018/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Andreas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kait se määräaikaisuuden loppuminen mitenkään yllätyksenä tullut?

Ohis

Vierailija
2019/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Seija 62-

Ei ne molemmat soita jo ihan siksikin, että kun olet kuntakokeilun asiakas niin olet kuntakokeilun asiakas, TE-toimisto ei tee kanssasi mitään. Tai no joo, kun menet työvoimakoulutukseen, niin ne tekee aloituslausunnon, mutta ei ne soittele. Tulee ihan laista tää. että ei tuplapalvelua.

Tämä asia on mooseksen tosi. Tuli ilmoitus, että kuulun kuntakokeilun piiriin. Ensin kuitenkin soittaa TE:n täti. Jutellaan yli tunti. Käydään läpi mm. työhistoriani, jossa onkin näihin työvuosiin läpikäymistä. Mietitään opiskeluakin, mutta tullaan siihen tulokseen, että suhteessa eläkevuosien lähenemiseen, minun ei ole mitenkään ns. pakko lähteä opiskelemaan. Voinhan jäädä osa-aikaiselle vanhuuseläkkeelle. 

TE:n virkailija on oikein mukava ja asiansa osaava. Kertoo taas soittavansa uudelleen sovittuna ajankohtana.

Vajaa tunti tästä, soittaa paikallisen toimintakeskuksen täti, ja kertoo olevansa kuntakokeilusta. Alkaa uhkailla mm CV-kursseilla ja kuntouttavalla. Käskee mennä paikalliseen urheiluseuraan palkkatuella ottamaan kopioita ja halpahalliin kassalle. Sanoo voivansa laittaa minut niihin. Kerron kuntakokeilun tädille, että olen juuri asioinut TE-tädin kanssa. Enkä mene mihinkään hänen mainitsemiinsa paikkoihin, tai toimenpiteisiin.

Noin 15 minuuttia, ja soittaa TE-täti uudelleen ja pahoittelee tapahtunutta. Hän kyselee, että enhän vain luule, että hän käski kuntakokeilun soittaa minulle.

Kyllä maailma on ihmeellinen paikka.

Nyt olen asioinut vain TE:n kanssa. Kuntakokeilun soittoa odotellessa.

-Seija 62-

Vierailija
2020/3609 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vajaa 2v eläkkeeseen, reilu 40v työuraa takana, eikö olis nuorempien vuoro?

Ta-he-maaliskuu 4hakua, elo-syys-lokakuu taas sama

Ai niin, osa-aikaista teen. Pitää vaan hakea täysaikaista...

Itse olen 58-v pitkäaikaistyötön, ei mitään kremppaa paitsi että ensi vuonna täytän 60-vuotta. Yksi haku kuukaudessa. Firma lopetti 3 vuotta sitten ja jäin työttömäksi. Olen yo-laskentamerkonomi vm. 1986.

Jos soitan ennen hakemuksen lähettämistä, kysyvät yleensä, että onko tietokone tuttu? Ei -ttu ole, olen tehnyt 34 vuotta firman kirjanpidot ja muut toimistotyöt lyijykynällä voipaperirullalle! Tekisi mieli sanoa. Tuo yksikin haku on niin turhauttavaa, kun en ole kolmeen vuoteen päässyt mihinkään haastatteluun edes.

Hyvin sanottu. Olen ikäisesi, miksi mun pitää hakea 4 paikkaa kuukaudessa? Sekin on etovaa, sillä en edes halua töihin.

60 ja pitää hakea 4 paikkaa. En minäkään halua enää töihin, suolarahoja haen KELA:sta. Eläkeputki takas. Ensi kesäkuussa pääsen hakemaan OVE:a. Heinäkuussa sille. Samalla voin kuitenkin olla työmarkkinatuella. Vaikka tiedä sitten, mitä keksivät. Ja voihan ne ahdistella vaikka mille kurssille, ei kai OVE siltä pelasta. Kokemuksia?

Kokemusta on. Oon 62,5, kvajaa kaks vuotta eläkkeeseen. Oon anssilla siihen asti, Ove:lla heti 61v 50% ja osa-aikatöissä. 4/kk haettava.