Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä?!?!?! Miesystävä sanoi just äsken, että hänen kaverit pitää mua pummina!!!

Vierailija
26.05.2022 |

Oli puhetta ensi viikonlopun kyläilystä hänen lapsuudenystävien luona. Mies sanoi, että tehdään ostoslista mitä viedään. Mä vähän ihmettelin että mitä sinne nyt viedään, kun meidät on kerta kutsuttu. Pullo viiniä ja joku keksipaketti tai vaikka hedelmiä.
Niin mies sanoi et älä viitsi, ne pitää nyt jo sua siipeilijänä.
Olin ihan että mitäh??!?!? Niin mies naurahti vaan et no onhan sulla kukkaronnyörit aika tiukalla.
Miten tähän nyt pitäisi suhtautua? Kun tenttaan mieheltä niin se vaan että älä nyt jaksa käydään vaan matkalla kaupassa ja ostetaan vaikka grillattavaa.
Siis mitä?!?!? Eikö se tajua että loukkasi mua just??? Ja: Miksi pitää ostaa grillattavia mitä ei itse syö?!?
Mies ei halua jatkaa asiasta kun pitää katsoa lätkää : (
Mitä mä en nyt tässä ymmärrä? Oon todella loukkaantunut sitä paitsi!

Kommentit (258)

Vierailija
21/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap:lla on joku tuollainen tuttava ja haluaa nyt haukuttavan itseään, jotta saisi asiaan erilaisen näkökulman tekemällä päinvastaisen provon. No tästä on jauhettu jo niin paljon, joten en jaksa. Vie sen verran suunnilleen kuin itse syö ja se on hyvä, mutta niin että riittää muillekin ja sitten voi ottaa myös muiden tarjoiluista. Provotyyliä on kuitenkin käytetty, kyseessä voi olla myös tilanne päinvastoin, eli ap:n vaihtoi rooleja miehensä kanssa. 

Vierailija
22/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tässä nyt ihan turhaan on haukuttu ap:ta. Ap:n miehen olisi kyllä jo heti alussa pitänyt kertoa kuinka heidän kaveriporukassaan toimitaan, eikä olettaa, että ap osaa lukea ajatuksia. Vai onko jo käynyt klassisesti, että ap:n tultua kuvioihin mies on sysännyt vastuun viemisistä hänelle, koska hei, sehän on naisten hommaa.

Mieshän yritti toimia kaveriporukkansa tyylillä ostoslistaa laatiessaan. Ja ap veti herneen nenään, kun pelkkä keksipaketti ei riitä viemisiksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa vähän siltä että miehen kaveriporukassa on totuttu että jokainen ostaa vähintään pari salkkua kaljaa ja tarjoaa baarissa kierroksia kaikille.

Vierailija
24/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tässä nyt ihan turhaan on haukuttu ap:ta. Ap:n miehen olisi kyllä jo heti alussa pitänyt kertoa kuinka heidän kaveriporukassaan toimitaan, eikä olettaa, että ap osaa lukea ajatuksia. Vai onko jo käynyt klassisesti, että ap:n tultua kuvioihin mies on sysännyt vastuun viemisistä hänelle, koska hei, sehän on naisten hommaa.

Mieshän yritti toimia kaveriporukkansa tyylillä ostoslistaa laatiessaan. Ja ap veti herneen nenään, kun pelkkä keksipaketti ei riitä viemisiksi

Niin, vasta nyt, kun ap:n toiminnasta oli annettu palautetta. Olisi vaan itse tehnyt ostokset alusta saakka.

Vierailija
25/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ehdottaa että tehdään ostoslista yhdessä -> mies on sysännyt vastuun viemisistä naiselle. Mies kavereineen on jo ennen tätä tapausta on huomannut ap:n pihiyden -> miehen olisi pitänyt kertoa naiselle että meidän kaveriporukassa ei sitten olla pihejä? Pitäiskö vielä lukemista vähän opetella ennen kuin yrittää keskustella?

Vierailija
26/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no vahvasti haiskahtaa provolta. Vastaan nyt kuitenkin. Ap kysyy miten pitäisi suhtautua. No pitäisi katsoa peiliin ja miettiä, mistä moinen maine on tullut. Tajuta nolostua ja korjata käytöstään.

Vierailija
27/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies veisi mitä haluaa kun ne ovat hänen puoleisiaan tuttavia ja minä veisin vain omat evääni ja juomat. Pitäkööt sitten minä lokkina tai muuna jos lystää. En ole pyytänyt sinne mutta jos jonain avecina sitten pitää mennä. En syö ihan mitä tahansa niin teen aina omat eväät vanhempienikin mökillä käydessä. Lihapiirakoita, hyvää grillimakkaraa, ei mitä tahansa ja täytettyä patonkia ovat herkkuani syödä ulkona. Kahvit isoon termariin ja vissyä. 

Vierailija
28/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En taida lähtee enää koko reissuun, jos kerta musta noin ajatellaan. Miksi olla viikonloppua jossain maalla ihmisten kanssa jotka pitää sua pummina?

Ap

Olen samaa mieltä ja olen varmaankin niin vanha että voisin olla äitisi. :) 

Jos heidän käsitys sinusta on noin negatiivinen, ei tarvitse yrittää väkisin kaveerata. 

Ja toisekseen, miehen kuuluisi pitää sinun puoliasi, eikä vain todeta että "mun kaverit pitää sinua pummina." Ei ole ok että mies antaa kavereidensa haukkua sinua. Ja vielä toistaa sinulle loukkaukset, aivan kuin se kavereiden sanoma olisi jumalan totuus.

Ei todellakaan ole ok. 

Sinun ei tarvi niiden kaveri olla, menköön mies yksinään jos tuollaisten tyyppien kanssa tahtoo aikaansa viettää. 

Vierailija
29/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen ystävät pitävät ap:tä pummina, on ehditty tavata jo useampi kerta. Ei kukaan ensimmäisestä kerrasta tuollaista mielipidettä muodosta. Jos menee kutsuttuna vierailulle, viedään tuomiset, Jos viemiset viikonloppuvierailulle ovat luokkaa halpa viinipullo ja keksipaketti, se on pihistelyä. Jos tapaamiset tapahtuvat toisten luona usein, silloin viemiset ovat jo reilummat. Jos ap tarjoaa vastavierailulla aina hernekeitto-näkkäri linjan ruokia, hän on jo nuukailulinjalla. 

Miehen veli on pummi. Meillä on tapana kokoontua kesäisin grillaamaan pihalle. Yleensä isäntäväki varaa hiilaripuolen, mutta sitten toiset tuovat makkaraa, pihvejä, salaatteja, leivoksia ja juomia. Ajatus on niin, että tuo hieman sitä sun tätä, mutta pöydästä voi ottaa, mitä haluaa. Pummi- veli saapuu yleensä siinä vaiheessa, kun toiset aloittelevat syöntiä, tuomisena on vajava makkarapaketti, itselleen ja vaimolleen, juomana saattaa olla yksi olut, kun nyt kerran autolla ollaan liikkeellä. Juomat on tapana laittaa pöydän alatasolle. Hän katsoo valikoimaa ja aina sattuu jotakin hänelle uutta, mitä pitää maistaa. Kun joku hakee itselleen juoman, veli pyytää antamaan hänellekin. Mummon lahjakonjakit katoavat parempiin suihin hänen vierailuillaan, jos joku menee tupakalle, tämä veli ei epäröi pyytää tupakkaa, mutta itse ei osta koskaan.... Lista on loputon. Toiset veljet suhtautuvat häneen kuin lemmikkiin, ärsyttävähän se on, mutta..

Viemisistä jatkaisin sen verran, että kyllä minusta edes omat viinakset olisi hyvä varata. 

Vierailija
30/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 10e H työläinen. Jätän suosiolla väliin sosiaaliset tapahtumat. Säästyy rahat ja ei tule lokiksi. Syön lähinnä perunaa ja käyn töissä. Väliajan tuijottelen vuokra yksiön seiniä.

Vierailija
31/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo no vahvasti haiskahtaa provolta. Vastaan nyt kuitenkin. Ap kysyy miten pitäisi suhtautua. No pitäisi katsoa peiliin ja miettiä, mistä moinen maine on tullut. Tajuta nolostua ja korjata käytöstään.

Aina ei "maine" tule ansaitusti. Voi olla väärinkäsitys taustalla tai sitten vain oletuksia tai silkka pahansuopuus. Nytkin ap oli viemässä tuliaisia, mikä siinä tekee ihmisestä "lokin"? Eri kaveriporukoilla, eri suvuilla, on erilaisia tapoja toimia. Pummiksi leimaaminen on minusta veemäistä pskanpuhumista seläntakana. 

Sen sijaan että nolostutaan (muiden huonosta käytöksestä?!) niin voi päättää että minulla on sen verran itsekunnioitusta, etten ala nöyristelemään ja mielistelemään pahanpuhujia. Jos nyt sanotaan pummiksi, seuraavaksi ne vaan keksii jotain muuta. Ei se itse nolostumalla ja itse peiliin katsomalla muutu se kaveriporukka yhtään kiltimmäksi. 

Vierailija
32/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehen ystävät pitävät ap:tä pummina, on ehditty tavata jo useampi kerta. Ei kukaan ensimmäisestä kerrasta tuollaista mielipidettä muodosta. Jos menee kutsuttuna vierailulle, viedään tuomiset, Jos viemiset viikonloppuvierailulle ovat luokkaa halpa viinipullo ja keksipaketti, se on pihistelyä. Jos tapaamiset tapahtuvat toisten luona usein, silloin viemiset ovat jo reilummat. Jos ap tarjoaa vastavierailulla aina hernekeitto-näkkäri linjan ruokia, hän on jo nuukailulinjalla. 

Miehen veli on pummi. Meillä on tapana kokoontua kesäisin grillaamaan pihalle. Yleensä isäntäväki varaa hiilaripuolen, mutta sitten toiset tuovat makkaraa, pihvejä, salaatteja, leivoksia ja juomia. Ajatus on niin, että tuo hieman sitä sun tätä, mutta pöydästä voi ottaa, mitä haluaa. Pummi- veli saapuu yleensä siinä vaiheessa, kun toiset aloittelevat syöntiä, tuomisena on vajava makkarapaketti, itselleen ja vaimolleen, juomana saattaa olla yksi olut, kun nyt kerran autolla ollaan liikkeellä. Juomat on tapana laittaa pöydän alatasolle. Hän katsoo valikoimaa ja aina sattuu jotakin hänelle uutta, mitä pitää maistaa. Kun joku hakee itselleen juoman, veli pyytää antamaan hänellekin. Mummon lahjakonjakit katoavat parempiin suihin hänen vierailuillaan, jos joku menee tupakalle, tämä veli ei epäröi pyytää tupakkaa, mutta itse ei osta koskaan.... Lista on loputon. Toiset veljet suhtautuvat häneen kuin lemmikkiin, ärsyttävähän se on, mutta..

Viemisistä jatkaisin sen verran, että kyllä minusta edes omat viinakset olisi hyvä varata. 

Ei kaikilla ole yksinkertaisesti varaa ostaa oikein mitään. Hauskaa kun köyhä veli pääsee maistamaan keskiluokkaista ylensyönnin tapahtumaa.

Vierailija
33/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun kaverit pitäisi outona, jos ilmestyisin kylään kärryllinen ruokaa mukana. Vuoron perään kutsutaan ja tarjotaan. Miehen kaveripiiri kuulostaa erikoiselta.

Vierailija
34/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole yksinkertaisesti varaa ostaa oikein mitään. Hauskaa kun köyhä veli pääsee maistamaan keskiluokkaista ylensyönnin tapahtumaa.

Jos kyse olisi köyhyydestä, hän ei olisi pummi.

Vierailija
35/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan vähän myös ikäkysymys. Siinä vaiheessa kun kaikki on työssäkäyviä, nyyttäreitä ei enää pidetä. Se joka kutsuu, tarjoaa kutsutuille. Ellei sitten ole erikseen sanottu, että tuotte sitä ja tätä ja tuota. Silloinkin sen kutsujan tulee kertoa, mitä pitäisi tuoda (ja mitä jo on). 

Milloin olette käyneet vaikkapa sukulaisissa, mummolassa, kummien tai tätien luona niin, että on pitänyt viedä omat ruoat? Niinpä. 

Aika aikaansa kutakin. Jos olette jo kasvaneet ohi opiskeluiän, niin alatte tarjoamaan vieraillenne ihan itse, kuten aikuiset ihmiset. 

Pummeiksi ja lokeiksi haukkumiset on lapsellista. Yhtä lailla voisi ihmetellä, missä on kutsujan vieraanvaraisuus. 

Vierailija
36/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun kaverit pitäisi outona, jos ilmestyisin kylään kärryllinen ruokaa mukana. Vuoron perään kutsutaan ja tarjotaan. Miehen kaveripiiri kuulostaa erikoiselta.

Te kutsutte nimenomaan vuoron perään. Miltä itsestäsi tuntuisi mennä kylään aina, etkä itse kutsuisi vieraita vaikkapa tilanpuutteen takia? Vastavuoroisuudessa ei tule siipeilynmakua.

Vierailija
37/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minutkin on kasvatettu siihen, että kutsuja tarjoaa.

Miten mies ei sitten ole lokki. Yhdessähän te olette miehen kavereilla käyneet, joten eikö miehen tehtävä ole huolehtia sitten nämä tuomiset?

Vierailija
38/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että yksikään miehen kaveri on ap:ta haukkunut... Mies vaan halusi loukata ja pahentaa tilannetta, että "kaveritkin". Töykeää ja minulta jäisi kyllä reissu välistä.

Vierailija
39/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minutkin on kasvatettu siihen, että kutsuja tarjoaa.

Miten mies ei sitten ole lokki. Yhdessähän te olette miehen kavereilla käyneet, joten eikö miehen tehtävä ole huolehtia sitten nämä tuomiset?

No, kun kukaan kaveri ei ole mitään sanonut. Se oli vaan miehen tapa loukata.

Vierailija
40/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalla vaik 6 henkeä ja ap purjehtii paikalle ja täräyttää pöytään kyykkyviinin. Sehän tekee jo huimat puoli mukia mieheen. Siitä onki sitte hyvä siirtyä isäntäväen antimiin... bissee, kossuu, jalluu, siiderii.. +kabanossit ja pihvit.

MINÄKÖ LOKKI???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän