Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnon myynti-ilmon kuvat. Mielipiteitä?

Vierailija
26.05.2022 |

Omakotitalomme tulee myyntiin ja välittäjä ehdotti, että kuvat otettaisiin sellaisella kameralla, jonka ottamista kuvista ostaja voisi yksityiskohtaisesti zoomailla ja käännellä ja tarkastella kohteita eri suunnasta ja loitontaa ja lähentää. En muista tuon kameran nimeä, se on joku joka "kierrättää" kohdetta.
No, itse kuitenkin suosisin mielummin ihan perinteisiä valokuvia. Tämä sen takia, kun olen itse katsellut myynti-ilmoituksia ja minulla on ollut tapana noissa zoomattavissa kuvissa katsella tosi tarkkaan jotain yksityiskohtia, esimerkiksi minkä nimisiä kirjoja on kirjahyllyssä. Eli en haluaisi, että meidän kuvien katsojat pääsisivät niin tarkasti tirkistelemään kotiani. Ok, ehkä hölmösti ajateltu, mutta mitä mieltä te olette: katsotteko myynti-ilmoituksissa perinteisiä valokuvia vai niitä zoomattavia mielummin?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisiä, ne zoomattavat on ärsyttäviä.

Vierailija
2/71 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, vielä kysyisin vinkkejä, mitä on yleisin virhe myyntikuvissa eli mitä ei kuvissa pitäisi mielestänne näkyä. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvat on sitten otettava ehdottomasti aurinkoisena päivänä ja siihen on yleensä vaikea vaikuttaa ellei niitä ota itse.

Vierailija
4/71 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, vielä kysyisin vinkkejä, mitä on yleisin virhe myyntikuvissa eli mitä ei kuvissa pitäisi mielestänne näkyä. -ap

Vessanpytty jossa kansi auki.

Vierailija
5/71 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyy ottamaan kuvia sekä päivällä että ilta-auringon paistaessa kauniisti johonkin huoneeseen, se on todellinen etu.

Vierailija
6/71 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matot pois lattioilta.

Vierailija
7/71 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämisen merkit eli sotkut, tiski, hammasharja, palasaippua, valokuvat ihmisistä jne.

Vierailija
8/71 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matot pois lattioilta.

Miksi? Nehän luovat tunnelmaa?

Vierailija
9/71 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalauta ne huolettomasti asetellut torkkupeitot pois kuvista! Vihaan niitä!

Vierailija
10/71 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heh, kyllä nykyisin on sekä valokuvat että 360-zoomailut jokaisella välittäjällä.

Vierailija
11/71 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään ennemmin kunnollisista kuvista. Niissä zoomattavissa minulle tulee huono olo, joten en niitä katso. Pohjapiirros on välttämätön, mielenkiito loppuu heti, jos sitä ei ole.

Vierailija
12/71 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä aina ihmettelen myyntiasunnoissa, on se kuinka paljon ihmisillä on viherkasveja ikkunattomissa kylpyhuoneissaan....

Vierailija
13/71 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä aukiolevasta vessanpöntöstä putääisi olla kuva! Näkee, onko pinttynyt paskaan.

Vierailija
14/71 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvat on sitten otettava ehdottomasti aurinkoisena päivänä ja siihen on yleensä vaikea vaikuttaa ellei niitä ota itse.

No ei ainakaan yksityikohtia joistain tavaroita kuten sohvapöydässä. Se ei kuitenkaan kuulu kauppaan se irtaimisto.

Vierailija
15/71 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No heh, kyllä nykyisin on sekä valokuvat että 360-zoomailut jokaisella välittäjällä.

Niin kyllä, mutta myyjänä voin valita haluanko valokuvat ja/tai zoomailut.

Vierailija
16/71 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää koskaan antako kuvata niillä hirveillä kalansilmäobjekteilla. Vääntyy ja kääntyy kaikki seinät kieroiksi ja huoneet näyttää joltain kuplahalleilta. Ihan järkkyjä!!

Kuvia varten pitää poistaa kaikki henk.koht.tavarat sekä puolet huonekaluista ja raivata pois kaikki pinot ja kasat. Vaikka sitten vaan sille seinistalle, jota ei kuvata. Pinnat näkyviin. Rumat kohdat peittoon vaikka valkealle pöytäliinalla/viherkasvilla tmv. Paras lopputulos on kuin katsoisi hotellihuonetta.

Vierailija
17/71 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä aukiolevasta vessanpöntöstä putääisi olla kuva! Näkee, onko pinttynyt paskaan.

Tää pakolliseks joka myynti-ilmoon!

Vierailija
18/71 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä aina ihmettelen myyntiasunnoissa, on se kuinka paljon ihmisillä on viherkasveja ikkunattomissa kylpyhuoneissaan....

Ne on muovisia tekokasveja

Vierailija
19/71 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut välittäjät tykkää tosi paljon ottaa sellaisia lähikuvia, jotka ovat täysin hyödyttömiä, kuten lähikuvia keittiötasolla olevista yrteistä, lähikuva olohuoneen sohvapöydällä olevista esineistä tai jokin pihalla oleva koristekasvi ruukussaan. Joskus noita turhia kuvia on niin paljon, että joutuu selaamaan löytääkseen ne merkitykselliset kuvat.

Vierailija
20/71 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostamassa asuntoa, en sen sisustusta. Siksi en halua lähikuvia kukka-asetelmasta, pöytälampusta, hedelmävadista tms. ellei erikseen mainita, että ne tulevat kaupan mukana.

Mielellään kiitos kuvia, joista näkyy jalkalistojen kunto, se kertoo asunnosta paljon muutenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä