Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten mainosten on tarkoitus toimia? Itseäni ne ainakin ärsyttävät niin paljon, että välttelen ostamasta kyseisiä tuotteita

Vierailija
25.06.2025 |

Esimerkiksi YouTubessa mainoksia tulee nykyään todella lyhyin aikavälein.

Ärsyttävät niin paljon, että en voisi kuvitellakaan laittavani rahaa kyseisiin tuotteisiin.

Mutta ilmeisesti jotenkin on tutkittu, että niistä on enemmän hyötyä kuin haittaa tuotteen myynnille?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, varsinkin nuo YouTuben mainokset ärsyttää niin paljon, että menee boikottiin jokainen yritys ja tuote, jota koittavat kaupata.

Vierailija
2/36 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy tubessa mainoksia. 

telkusta vaihdan heti kanavaa jos mainoksia tulee. 

enkä kyllä muista yhtään tuotetta mitä on mainostettu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän maksan mainosvapaasta youtubesta 14.99e/kk 😌 ja kyllä, työttömyysturvalla eli teidän verorahoilla.

Vierailija
4/36 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että niissä on jokin koodi sisällytettänä, mikä laukaisee tietynlaista käyttäytymistä. Vaikka mainos olisikin ärsyttävä, se voi saada aikaan jotain haluttua toimintaa. En tiedä, onko se enää edes myynti, vai mihin se liittyy. Yritysjohdoiltahan tulee nykyään ohjeet siitä, mitä mainoksilta halutaan, ne voi ajaa vaikka jotain yhteiskunnallista aatetta. 

Vierailija
5/36 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainoksen pitää herättää reaktio, positiivinen tai negatiivinen. Se herättää taas keskustelun, joka tuo taas tuotteen esille. Varmasti muistat ne ärsyttävät mainokset, ja se on tarkoitus.

Vierailija
6/36 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normal-mainos telkkarista oli ihan kauhea. Sinne en ainakaan eksy ostoksille, jos normaalia on heittää lapsen askartelut takkatuleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/36 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-Marketissa soi koko ajan joku pilipali musiikki ja mainoksia. Sama muualla. Kenelle kaupat on tarkoitettu ja tarkoittaako se että kaupat myyvät lisäainemyrkkyjä, ja se melu varoittaa siitä huonolaatuisesta mössöstä.

Vierailija
8/36 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normal-mainos telkkarista oli ihan kauhea. Sinne en ainakaan eksy ostoksille, jos normaalia on heittää lapsen askartelut takkatuleen.

Minua alkoi heti kiinnostamaan tämä. Normal ei muuten olisi lainkaan kiinnosta a kauppa, mutta mainostavat sen verta erilailla, että suhtaudun ketjuun positiivisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/36 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainoksen pitää herättää reaktio, positiivinen tai negatiivinen. Se herättää taas keskustelun, joka tuo taas tuotteen esille. Varmasti muistat ne ärsyttävät mainokset, ja se on tarkoitus.

Se pitöisi kuitenkin saada muutettua euroiksi, pelkkä esilläolo ei elätä.

Vierailija
10/36 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkarista laitan aina äänet pois kun tulee mainoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/36 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainos on silloin onnistunut jos se saa haluamaan ostamaan tuotteen. Jos se ärsyttää, niin vaikka se jäisi mieleen, niin on iso mahdollisuus että ihminen jättää tuotteen ostamatta.

Mainosala myös taitolaji. 

Vierailija
12/36 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-Marketissa soi koko ajan joku pilipali musiikki ja mainoksia. Sama muualla. Kenelle kaupat on tarkoitettu ja tarkoittaako se että kaupat myyvät lisäainemyrkkyjä, ja se melu varoittaa siitä huonolaatuisesta mössöstä.

 

Minusta tuntuu että ne S-Marketin Taneli Mäkelän mainokset vittuilevat yksinäisille ihmisille. "Ollaan tässä porukalla herkuttelemassa ja nauttimassa - mitäs TEIDÄN kesään/jouluun/juhannukseen kuuluu?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/36 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuote ei ole pääosassa vaan brändi. Tärkeintä on saada bränsi ihmisten mieleen. Tarkoitus ei ole, että nytheti ostetaan mainostettu tuote, vaan kun sitten joskus on tuotteelle tarvetta niin sieltä aivojen sopukoista muistuu kyseinen brändi mieleen. Jos vastakkain on joskus kuulemasi brändi ja joku nevöhöörd niin varmemmin ostetaan se brändituote.

Vierailija
14/36 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainos on silloin onnistunut jos se saa haluamaan ostamaan tuotteen. Jos se ärsyttää, niin vaikka se jäisi mieleen, niin on iso mahdollisuus että ihminen jättää tuotteen ostamatta.

Mainosala myös taitolaji. 

Ei tartte muuta kuin pitää brändiä yllä. Mainoksissa ei yleensä ole kyse saada haluamaan ostaa joku tuote. Esim. en minä halua ostaa S-marketia ta K-supermarketia, eikä ne ole edes myynnissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/36 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että niissä on jokin koodi sisällytettänä, mikä laukaisee tietynlaista käyttäytymistä. Vaikka mainos olisikin ärsyttävä, se voi saada aikaan jotain haluttua toimintaa. En tiedä, onko se enää edes myynti, vai mihin se liittyy. Yritysjohdoiltahan tulee nykyään ohjeet siitä, mitä mainoksilta halutaan, ne voi ajaa vaikka jotain yhteiskunnallista aatetta. 

Mainoksilla ehkä nyt tietoisestikin yritetään luoda vähän kaaosta, kuten esim. tuo jonkun mainitsema Normalin mainos, jossa mies heittää lapsen tekemän koristeen takkaan. Tarkoitus on kai jotenkin järkyttää ihmisiä, ja ehkä jopa väittää, että katsojien moraalikäsitykset ovat vääriä. Eivät ole, ja ainoa oikea vastaus on olla katsomatta mainoksia. 

Sama juttu S-ketjun mainoksien kanssa, missä mainos alkaa hokemalla painokkaasti "Tämä ei ole sitä, vaan tämä on sitä". Sekin kuulostaa joltain koodilta, mikä laukaisee kuulijassa jotain. Tulee mieleen jotkut jännärit, joissa koodiasana saa jonkun tekemään jotain.

 

Vierailija
16/36 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologialla noi menee.

Sä vihaat sitä nyt. Sit sä unohdat sen. Sit sun alitajunta tuo sen sun mieleen ja sä ostat sitä.

Vierailija
17/36 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S-Marketissa soi koko ajan joku pilipali musiikki ja mainoksia. Sama muualla. Kenelle kaupat on tarkoitettu ja tarkoittaako se että kaupat myyvät lisäainemyrkkyjä, ja se melu varoittaa siitä huonolaatuisesta mössöstä.

 

Minusta tuntuu että ne S-Marketin Taneli Mäkelän mainokset vittuilevat yksinäisille ihmisille. "Ollaan tässä porukalla herkuttelemassa ja nauttimassa - mitäs TEIDÄN kesään/jouluun/juhannukseen kuuluu?"

 

Hyvä huomio, jotain veeduilua olen niissä myös nähnyt, mutten osannut pukea sanoiksi. 

Yritetään herättää sitä kuuluisaa naapurikateutta hokemalla "mites teillä", eikä edes odota vastausta:D

Vidduileeko S-ketju potentiaalisille asiakkailleen tahallaan?

Vierailija
18/36 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuote ei ole pääosassa vaan brändi. Tärkeintä on saada bränsi ihmisten mieleen. Tarkoitus ei ole, että nytheti ostetaan mainostettu tuote, vaan kun sitten joskus on tuotteelle tarvetta niin sieltä aivojen sopukoista muistuu kyseinen brändi mieleen. Jos vastakkain on joskus kuulemasi brändi ja joku nevöhöörd niin varmemmin ostetaan se brändituote.

Varmaan totta, alitajuntaan voi jäädä, vaikkei aktiivisesti ajattelisikaan. Vähän sitten hämää kyllä se, että jos mielikuva siellä alitajunnassakin on negatiivinen, silloin se voikin ohjata pois kyseisen brändin ostamisesta.

Vierailija
19/36 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin sata vuotta vanha sanonta toteaa "Any Publicity is Good Publicity!". Mainostamisen idea lähtee tuosta ideasta. Vaikka sen oikeellisuutta ei ole voitu näyttää toteen lyhyellä aikavälillä, niin on esitetty näyttöä, että pidemmällä on.

Kun jotain asiaa toistetaan riittävän usein ja pitkään, niin vaikka se sitten osaa ihmisiä ärsyttääkin. Niin kun ihminen sitten joskus usein vielä paljon myöhemmin kaupassa etsii sopivaa tuotetta tarpeeseensa, niin varsin monet ihmiset muistavat vain sen, että tämä on tuttu tuotemerkki eikä sitä, että se mainos joskus kauan sitten häntä ärsytti. Ja sitten se ostopäätös tutkimusten mukaan osuu juuri näihin tuotteisiin, joita on mainostettu.

Sillä siis ärsyttääkö mainos vai meillyttää ei ole lopulta merkitystä enää ajan päästä, vaan merkitystä on vain sillä muistijäljellä, että tämä on tuttu tuote ja se riittää hyvin usein kääntämään ostopäätöksen siihen minkä muistaa.

Tietysti nämä tulokset ei päde yksilötasolla, osa ihmisistä muistaa varsin hyvin ärsytyksen ja ei missään nimessä osta sitä tuotetta kun sen mainos ärsytti ja tuote ärsyttää vieläkin. Ap on mitä luultavimmin juuri tämän kaltainen ihminen.

Mutta ne tutkimukset osoittavat, että ärsyttävätkin mainokset toimivat hyvin _väestötasolla_ ja se riittää tekemään mainostamisesta ja kaikesta markkinointihumpasta yrityksille kannattavaa.

Ja koska se on kannattavaa, niin siksi sitä tehdään -- meidän kiusaksi, joita mainokset ärsyttävät ja myös jotka varsin hyvin kaiken tuon edellisen tietävät.

Vierailija
20/36 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tanelin tämä ei ole tätä värivikaisine taustoineen hain s mafian 100e pois ja kortti leikattiin. menee tosiaan pitkään kun s kaupoissa asioin. frii kanavalla hyviä ohjelmia mutta kun ohjelmaa 10 min ja mainoksia 7min. jää katsomatta eikö mainostajat tajua että liika on liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi