Hyvinvointivaltio Suomi hiljalleen tuhoutuu
Valtio myy omaisuuttaan,kunnat lakkauttaa kyläkouluja,sote-uudistus jne.Kyllä valtion firmojen pitää voittoa tuottaa,miksi esim.sähkönsiirtoverkko myytiin ja ennen oli lannoitteet Kemiralta.Meidän kunnassa enää 3 kyläkoulua ja niistä yksi lakkautetaan. Ja saas nähdä millaiset terveyspalvelut tänne jää,kun saadaan sote maaliin.
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1,6 miljoonaa eläkeläistä kotona. Ihan järkyttävän paljon menee heihin rahaa.
Yksi tuttu eläkeläinen osti juuri sähköauton ja hänellä on omakotitalo, mökki ja lomaosakkeita. Koska tämä rahan syytäminen eläkeläisille loppuu?
Suurimmalla osalla eläke on pieni. Jos hänen eläke on suuri, niin hänellä on ollut erityisen suuret tulot tai joku yksityinen vakuutus. Veikkaan, että kaikki on ostettu työntulon aikana tai säästetyistä rahoista. Itse tulen saamaan pienen eläkkeen, mutta olen saanut tehdä työtä 16 vuotiaasta lähtien. Siksi minulla on omaisuutta. Ei ole minun vika, että minun nuoruudessa sai töitä ja firmat on pitänyt meistä kiinni. Palkka nyt ei ole ollut kovin suuri, mutta sen pituus oma auttanut.
Suomessa 500 000 eläkeläistä saa eläkettä 1000 netto ja miljoona satatuhatta eläkeläistä tuosta parempaa eläkettä eli saman mitä kaupan alan palkat. Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, järkyttävä summa.
Onko sun ratkaisu tähän siis joukkohauta vai mitä mietit?
Terkuin eläkeläinen, jonka 1200 euron eläke menee kokonaan kotimaiseen kulutuskysyntään ja veroihin.
Kaupan alalla, kun tekee 30 tuntia vuorotyötä viikossa eli paljon iltaa ja joka toinen viikonloppu töissä saa palkkaa 1300 netto ja tuossa on vuorolisät mukana.
Eläkkeet on liian isoja
Eläkkeet ei vaikuta sun palkkaan yhtään mitään!
vaikuttaa.
eläkeläisten ostovoima takaa töitä myös kaupan alalla.
Tämäkin on täysin ideologiaa. Kaupan alan tyyppien tileille voitaisiin esimerkiksi siirtää sama tai enemmän määrä rahaa.
Eläkemaksut on maksettu seuraavasti:
1963-1983 vain 5 miljardia,
1984 - 2009 vain 95 miljardia ja
2010 - 2020 jopa 100 miljardia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun maksat palkastasi eläkemaksuja niin siitä 1,6 % menee omaan eläkkeeseesi ja loput nyt eläkkeellä kotona oleville.
2200 brutto palkalla maksat eläkemaksuja 1600 euroa vuodessa josta 40 euroa vuodessa menee omaan eläkkeeseesi ja loput nyt eläkkeellä kotona oleville eli eläkkeesi tulee olemaan 1000 netto.
Ja tulevaisuudessa työssäkäyvät maksavat sinun eläkkeesi eli ei sinun tarvitse sitä itse säästää. Mikä tässä on se ongelma?
Ei ne mitään maksa! Taustalla on aina turvana valtion tietokoneen napin painaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun maksat palkastasi eläkemaksuja niin siitä 1,6 % menee omaan eläkkeeseesi ja loput nyt eläkkeellä kotona oleville.
2200 brutto palkalla maksat eläkemaksuja 1600 euroa vuodessa josta 40 euroa vuodessa menee omaan eläkkeeseesi ja loput nyt eläkkeellä kotona oleville eli eläkkeesi tulee olemaan 1000 netto.
Ja tulevaisuudessa työssäkäyvät maksavat sinun eläkkeesi eli ei sinun tarvitse sitä itse säästää. Mikä tässä on se ongelma?
Siitä ei ole mitään takuita.
Osa suurista ikäluokista sai eläkkeen myös superkarttuman mukaan eli eläke määräytyi viimeisen 2 työvuoden perusteella, osa teki kauheita määriä ylitöitä ja sai suuren eläkkeen.
Nyt eläke määräytyy koko työhistorian mukaan eikä työmarkkkinatuesta kerry eläkettä ja moni tekee sillä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu eläkeläinen osti juuri sähköauton ja hänellä on omakotitalo, mökki ja lomaosakkeita. Koska tämä rahan syytäminen eläkeläisille loppuu?
Suurimmalla osalla eläke on pieni. Jos hänen eläke on suuri, niin hänellä on ollut erityisen suuret tulot tai joku yksityinen vakuutus. Veikkaan, että kaikki on ostettu työntulon aikana tai säästetyistä rahoista. Itse tulen saamaan pienen eläkkeen, mutta olen saanut tehdä työtä 16 vuotiaasta lähtien. Siksi minulla on omaisuutta. Ei ole minun vika, että minun nuoruudessa sai töitä ja firmat on pitänyt meistä kiinni. Palkka nyt ei ole ollut kovin suuri, mutta sen pituus oma auttanut.
Suomessa 500 000 eläkeläistä saa eläkettä 1000 netto ja miljoona satatuhatta eläkeläistä tuosta parempaa eläkettä eli saman mitä kaupan alan palkat. Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, järkyttävä summa.
Terkuin eläkeläinen, jonka 1200 euron eläke menee kokonaan kotimaiseen kulutuskysyntään ja veroihin.
Kaupan alalla, kun tekee 30 tuntia vuorotyötä viikossa eli paljon iltaa ja joka toinen viikonloppu töissä saa palkkaa 1300 netto ja tuossa on vuorolisät mukana.
Eläkkeet on liian isoja
Ei se ole muiden vika etyä et kykene parempaa työtä löytämään.!
Mutta kuitenkin maksat omasta palkasta 160 euroa joka kuukausi naapurin eläkeläiselle
Höpöhöpö!
Tuon verran maksat 2200 brutto palkasta eläkemaksua ja omaan eläkkeeseesi menee siitä vain muutama euro.
Eläkemaksu palkasta on 7-8% iästä riippuen
Huoh! Nämä on täysin sopimusasioita! Eläkemaksua ei edes tarvitse olla olemassakaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeet on liian isoja
Mutta kuitenkin maksat omasta palkasta 160 euroa joka kuukausi naapurin eläkeläiselle
Höpöhöpö!
Tuon verran maksat 2200 brutto palkasta eläkemaksua ja omaan eläkkeeseesi menee siitä vain muutama euro.
Huoh! Nämä on täysin sopimusasioita! Eläkemaksua ei edes tarvitse olla olemassakaan!
Rahasto riittäisi 7 vuotta. Sopisi mulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että nyt eläkkeellä olevat maksoivat omille vanhemmilleen pienen kansaneläkkeen ja nyt itse nostavat kaupan alan palkkojen suuruista eläkettä, heitä on myös enemmän nyt kuin ennen on ollut.
Näin se selitetään, mutta näin se ei ole. Joka tapauksessa turvana on aina valtion tietokoneen napin painallus!
Vierailija kirjoitti:
Nämä on ihan turhia.
Suomessahan on paljon virkaeläkkeitä joita nostetaan jo kauan ennen 65 vuoden ikää ja kansa maksaa näitäkin selkä verellä. Näiden "vale eläkeläisten" pitäisi maksaa eläkemaksuja verosetelin kautta niin että olisi varaa maksaa eläkkeitä niille jitka oikeasti ovat eläkeiässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeet on liian isoja
Höpöhöpö!
Rahasto riittäisi 7 vuotta. Sopisi mulle
Mitään rahastoa ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Suomessahan on paljon virkaeläkkeitä joita nostetaan jo kauan ennen 65 vuoden ikää ja kansa maksaa näitäkin selkä verellä. Näiden "vale eläkeläisten" pitäisi maksaa eläkemaksuja verosetelin kautta niin että olisi varaa maksaa eläkkeitä niille jitka oikeasti ovat eläkeiässä.
Ei kansa näitä maksa!
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ollut laskettavissa jo sotien jälkeen, kun suuret ikäluokat syntyivät ja suomalaisten elinikä pidentynyt. Yli 70 vuotta on ollut aikaa reagoida ja muuttaa eläkejärjestelmäämme -mutta ei, tumput suorina on seisottu ja vain nostettu eläkeikää.
Vierailija kirjoitti:
miten elinkustannukset 1963-2020?
Lopettakaa ihmiskauppa Suomessa. Sillä korjautuu jo aika monta ongelmaa... siis suomalaisten ihmiskauppa. Joukkoväkivalta yhtä kohtaan. Hälytyskellot soimaan heti. Tämä on se suurin ongelma. Älkää menkö mukaan vaan estäkää. Se voi sitten olla myös lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2010 - 2020 jopa 100 miljardiaTämä on ollut laskettavissa jo sotien jälkeen, kun suuret ikäluokat syntyivät ja suomalaisten elinikä pidentynyt. Yli 70 vuotta on ollut aikaa reagoida ja muuttaa eläkejärjestelmäämme -mutta ei, tumput suorina on seisottu ja vain nostettu eläkeikää.
Mitä sitten pitäisi tehdä? Kun riittää, että joku painaa tietokoneen nappia, ja tadaa!, bittivirta siirtyy eläkeläisen tilille!
Eräs kunta-alan johtavassa asemassa oleva virkamies jäi virkaeläkkeelle 50 ikäisenä, sanoi laskeneensa ettei kannata rahallisesti tehdä töitä kauempaa, tämän sanoi siis ihan julkisesti eläköitymiskemujen yhteydessä, tämän tyypin kuukausipalkka oli reilusti yli viisinumeroinen,ja näitä virkamiesjohtajia löytyy paljon jokaikisestä julkisen alan työpaikoista. Meillä veronmaksajilla on varaa pitää kaikenlaisia elättejä.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa ihmiskauppa Suomessa. Sillä korjautuu jo aika monta ongelmaa... siis suomalaisten ihmiskauppa. Joukkoväkivalta yhtä kohtaan. Hälytyskellot soimaan heti. Tämä on se suurin ongelma. Älkää menkö mukaan vaan estäkää. Se voi sitten olla myös lapsi.
kyllä. voitais vaatia että alle 18 vuotias ei voi tehdä palkka työtä. vanhempien tehtävä elättää.
Vierailija kirjoitti:
[uquote=Vierailija]Eräs kunta-alan johtavassa asemassa oleva virkamies jäi virkaeläkkeelle 50 ikäisenä, sanoi laskeneensa ettei kannata rahallisesti tehdä töitä kauempaa, tämän sanoi siis ihan julkisesti eläköitymiskemujen yhteydessä, tämän tyypin kuukausipalkka oli reilusti yli viisinumeroinen,ja näitä virkamiesjohtajia löytyy paljon jokaikisestä julkisen alan työpaikoista. Meillä veronmaksajilla on varaa pitää kaikenlaisia elättejä.
Argghhhh! Veroilla ei makseta mitään! Ne poistetaan taloudesta!
Julkiset virkaeläkkeet tulee taikaseinästä, veronmaksajien ei kuulu kyseenalaistaa mihin heidän rahat menevät tai saako niillä yhtään mitään palveluita! T. Tytti
Se, että nyt eläkkeellä olevat maksoivat omille vanhemmilleen pienen kansaneläkkeen ja nyt itse nostavat kaupan alan palkkojen suuruista eläkettä, heitä on myös enemmän nyt kuin ennen on ollut.