Hyvinvointivaltio Suomi hiljalleen tuhoutuu
Valtio myy omaisuuttaan,kunnat lakkauttaa kyläkouluja,sote-uudistus jne.Kyllä valtion firmojen pitää voittoa tuottaa,miksi esim.sähkönsiirtoverkko myytiin ja ennen oli lannoitteet Kemiralta.Meidän kunnassa enää 3 kyläkoulua ja niistä yksi lakkautetaan. Ja saas nähdä millaiset terveyspalvelut tänne jää,kun saadaan sote maaliin.
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, osaamaton tyttölauma johdossa niin jälki on karmeaa.
Jos puhut tästä hallituksesta, niin valtion firmat myytiin jo aikaa sitten. Samoin kaupunkien sähkölaitokset yms. Se oli sitä kapitalismia. Ulkoistamista.
Valtion omaisuutta on myynyt kaikkein eniten toveri Lipponen.
Että semmoista sosialismia siellä.
Lipponen ei ole myynyt yksin mitään. Eikä silloin ole ollut edes demarihallitusta. Ja päätöksiä tehtiin edellisen hallituksen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onneksi suomeen tulee paljon kulttuurinrikastajia,ne pelastaa suomen tulevaisuuden.
He valitettavasti tukevat arvomaailmassaan konservatiiveja ja uskonnollista porukkaa.
Venäläiset arvot ovat heillä lähellä.
Kun tarvittaisi liberaaleja ja kapitalistisia arvoja ja vapaampaa elämää.
Toki osa heistä varmasti on tullut pakoon ahdasmielisiä uskonnollisia arvoja tänne pohjolaan jossa vapaus ottaa ensiaskelia.
Ei se muille kuulu miten elää omilla rahoillaan, jos ei konkreettisesti aiheuta häiriötä ympäristössään.
Se mitä tekee makuuhuoneessa aikuisten kesken, ei ole häiriötä.
suomi on maailman liberalistinen valtio joten kaikki muut maat tuntuu olevan "lähellä venäjää".
ehkä jostain kaliforniasta voisi löytyä jos haluaa vielä ateistisempia ja liberalistisempia ihmisiä tänne kuin me.
Psttt! Kyllä kaikki Euroopan länsimaat on tässä suhteessa aika lailla samanlaisia.
pssssst. ei muuten ole.
jos vertailet paljonko on uskovaisia väestöstä. suomessa jumalaan ei usko 80% väestöstä.
lisäksi suomi on naisten"oikeuksissa" muita maita "edellä". myös seksuaalivähemmistöjen "oikeudet" on hyvät.
Hohhoijaa! Kuule! Ihan sama juttu on muissakin länsimaissa.
Iso-britaniassa on 40 000 haredi juutalaista.
Ranskassa 25 000
heitä on myös Belgiassa ja Hollannissa.
suomessa ei yhtään.
Muslimeita Britaniassa 4.4%, Ranskassa 5% Belgiassa 4-7.6% Hollannissa 5% Suomessa 2,7%
Briteistä 41% ei usko jumalaan eikä mihinkään muuhun
Ranskasta 51%
Belgiassa 27%
Hollannissa 53%
Suomessa 80%
haluatko tilastoja Yhdysvalloista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onneksi suomeen tulee paljon kulttuurinrikastajia,ne pelastaa suomen tulevaisuuden.
He valitettavasti tukevat arvomaailmassaan konservatiiveja ja uskonnollista porukkaa.
Venäläiset arvot ovat heillä lähellä.
Kun tarvittaisi liberaaleja ja kapitalistisia arvoja ja vapaampaa elämää.
Toki osa heistä varmasti on tullut pakoon ahdasmielisiä uskonnollisia arvoja tänne pohjolaan jossa vapaus ottaa ensiaskelia.
Ei se muille kuulu miten elää omilla rahoillaan, jos ei konkreettisesti aiheuta häiriötä ympäristössään.
Se mitä tekee makuuhuoneessa aikuisten kesken, ei ole häiriötä.
suomi on maailman liberalistinen valtio joten kaikki muut maat tuntuu olevan "lähellä venäjää".
ehkä jostain kaliforniasta voisi löytyä jos haluaa vielä ateistisempia ja liberalistisempia ihmisiä tänne kuin me.
Psttt! Kyllä kaikki Euroopan länsimaat on tässä suhteessa aika lailla samanlaisia.
pssssst. ei muuten ole.
jos vertailet paljonko on uskovaisia väestöstä. suomessa jumalaan ei usko 80% väestöstä.
lisäksi suomi on naisten"oikeuksissa" muita maita "edellä". myös seksuaalivähemmistöjen "oikeudet" on hyvät.
Mun mielestä Suomen naisten oikeudet on pelkkä vitsi. Asun ulkomailla, olen asunut monessa maassa. Suomalaiset perheelliset naiset ovat työkoneita yhteiskunnassa. Hoitavat sekä työt että kodin. Muualla länsimaissa laki suojaa naisia tässä suhteessa. Ja kaikkialla länsimaissa lapsettomat naiset ovat ihan yhtä vapaita tekemään töitä ja nousevat helpommin firmojen arvoasteikossa kuin Suomessa. Suomessa naisministerit yms. on pelkkää silmänlumetta. Takana on loppujen lopuksi miehet.
naiset halusivat oikeuden tehdä töitä länsimaissa ja nyt he saivat sen. silti he valittavat.
ei-länsimaissa seuraukset tiedettiin siksi ei nähdä järkeä naisten koulutukselle ja työnteolle koska se ei tee naista onnelliseksi siksi niissä maissa naisen "asema" on "sorrettu".
Vierailija kirjoitti:
Kun yritys on ulkomaalainen ja ottaa ulkomaalaisen työntekijän niin tuon työntekijän ei tarvitse maksaa veroja Suomeen ollenkaan 6 kuukauteen.
hän ei myöskään käytä saamaansa palkkaa suomessa.
hölmö hän ei ole koska kotimaassa kaikki on halvempaa.
me tässä hölmöjä ollaan kun hyväksytään tällainen järjestelmä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vaan.ihmiset on tottuneet liian helpolle.
Toivottavasti erityisesti lusmujen on pian pakko tehdä jotain leipänsä eteen. Olen läpen kyllästynyt yhteiskunnan siivellä eläviin.Sitten he päätyvät kaduille kerjäämään ja ryöstelemää, saadaan meillekin mm. katulapsia.
No jossain on vika kun sosiaalituilla elää yhtä leveästi kuin palkalla. Niitä lapsiakin syntyy lähinnä sellaisille jotka elävät pelkillä tuilla. Mitä enemmän lapsia, sitä enemmän rahaa. Ja lapsilisää nousee jokaisesta lapsesta.
Itsensä elättävät ihmiset joutuvat laskemaan, onko varaa lapsiin. Tuilla elävät laskevat vain sen, paljonko tukia saa lisää taas uudesta lapsesta.
Tuota olen usein ihmetellyt, miten sossun varassa voi tehdä lapsia.
Ennen lapsia tehtiin, jos oli varaa. Ne elätettiin itse.
No, ymmärrän ehkä, jos joku vammainen pari ei pysty saamaan töitä, niin yhteiskunta osallistuu heidän lastenkin kustannuksiin.
Ei sitä ennen lompakkoon katsottu kun tehtiin lapsia.
-87 vuotias mummeli
The_Purge kirjoitti:
Ja kertaan vielä toisen asian:
Nyt kun tämän maan veronmaksajia on kovaa vauhtia ajettu konkurssiin yli kaksi vuotta ja olemme valtavan kallis maa missä hinnat/maksut/verot on nostettu pilviin ja eliitti on laittanut katteet kohdalleen niin olisi aika katkaista kaikki muu paitsi omien kansalaisten tukeminen, täällä maassa ei lapsillamme ole enää mitään tulevaisuutta siihen tahtiin katteita on nostettu nyt kaikkialla (siis yli kaksi vuotta, ei vain hetken ajan)... onnellisin maa=onnettomin maa todellisuudessa... nyt viimeistään on syytä unohtaa Ukraina/NATO/Korona yms. otsikot millä Suomen valtavaa köyhtymistä on koiteltu peitellä eliitin toimesta ettei vain kansa huomaisi asiaa… mutta aika helppo tuo on huomata…
Minä en usko salaliittoon, mutta ilmiselvästi tarkoitus on tuhota tämä maa ja sen elinolosuhteet verottamalla meidät kuoliaaksi ja ajamalla ilmasto-ohjelmaa, joka on järjetön ja puoluettomien asiantuntijoden arvion mukaan tuhoisa meille. Ilmasto ei voita, ketään ei kiinnosta meidän poseeraus, mutta itsemme tuhoamme sillä. Olen tullut siihen tulokseen, että nämä nuoret naiset johdossa on näköjään tämän maan tuho. Olisi hienoa nähdä asiat toisin, mutta faktat puhuu puolestaan. He ovat irtaantuneita todellisuudesta, eivät aja oman kansan etua jne. Iiris Suomelakin kertoi, että meidän pitää tukea muita maita matkalla fossiilisista polttoaineista luopumiseen. Siis EU:ssa. Eli me pieni ja köyhtynyt kansa tuemme isoja ja rikkaampia valtioita? Tämä on sairasta ajattelua.
Varmaan siellä EU:n käytävillä on Pietikäisen kiva kävellä, kun joku saksalainen meppi taputtaa olkapäälle, että "ootte te hienoja, kyllä meidän pitäisi kaikkien ottaa teistä mallia" ja jatkaa matkaansa uhraamatta ajatustakaan Suomen innokkuudelle. Vähän kuin kuulisi naapurin vievän puliukoille ruokaa rannalle ja sanoisi, että naapuri on hyvä ihminen. Suomalainen Pietikäinen sitten hehkuu, että meitä ihaillaan ja haluaa entisät innokkaammin ajaa tuota tuhontietä, koska haluaa lisää taputuksia selkään. Haloo! Tottakai meidän pitää yhdessä parantaa maailmaa, mutta ei pidä olla typerys. Italia vaatii röyhkeästi yhteisiä velkoja ja me vain nöyränä otamme "esityksen" vastaan. Sehän on käsittämätön. Kuka kehtaisi ehdottaa vähävelkaisemmalle naapurille, että lyödäänkö velat yhteen? Ei kukaan. EU:ssa näitä kehtaa esittää ja me vielä mielistellään näitä röyhkimyksiä.
Vierailija kirjoitti:
The_Purge kirjoitti:
Nyt kun tämän maan veronmaksajia on kovaa vauhtia ajettu konkurssiin yli kaksi vuotta ja olemme valtavan kallis maa missä hinnat/maksut/verot on nostettu pilviin ja eliitti on laittanut katteet kohdalleen niin olisi aika katkaista kaikki muu paitsi omien kansalaisten tukeminen, täällä maassa ei lapsillamme ole enää mitään tulevaisuutta siihen tahtiin katteita on nostettu nyt kaikkialla (siis yli kaksi vuotta, ei vain hetken ajan)... onnellisin maa=onnettomin maa todellisuudessa... nyt viimeistään on syytä unohtaa Ukraina/NATO/Korona yms. otsikot millä Suomen valtavaa köyhtymistä on koiteltu peitellä eliitin toimesta ettei vain kansa huomaisi asiaa… mutta aika helppo tuo on huomata…
Minä en usko salaliittoon, mutta ilmiselvästi tarkoitus on tuhota tämä maa ja sen elinolosuhteet verottamalla meidät kuoliaaksi ja ajamalla ilmasto-ohjelmaa, joka on järjetön ja puoluettomien asiantuntijoden arvion mukaan tuhoisa meille. Ilmasto ei voita, ketään ei kiinnosta meidän poseeraus, mutta itsemme tuhoamme sillä. Olen tullut siihen tulokseen, että nämä nuoret naiset johdossa on näköjään tämän maan tuho. Olisi hienoa nähdä asiat toisin, mutta faktat puhuu puolestaan. He ovat irtaantuneita todellisuudesta, eivät aja oman kansan etua jne. Iiris Suomelakin kertoi, että meidän pitää tukea muita maita matkalla fossiilisista polttoaineista luopumiseen. Siis EU:ssa. Eli me pieni ja köyhtynyt kansa tuemme isoja ja rikkaampia valtioita? Tämä on sairasta ajattelua.
Varmaan siellä EU:n käytävillä on Pietikäisen kiva kävellä, kun joku saksalainen meppi taputtaa olkapäälle, että "ootte te hienoja, kyllä meidän pitäisi kaikkien ottaa teistä mallia" ja jatkaa matkaansa uhraamatta ajatustakaan Suomen innokkuudelle. Vähän kuin kuulisi naapurin vievän puliukoille ruokaa rannalle ja sanoisi, että naapuri on hyvä ihminen. Suomalainen Pietikäinen sitten hehkuu, että meitä ihaillaan ja haluaa entisät innokkaammin ajaa tuota tuhontietä, koska haluaa lisää taputuksia selkään. Haloo! Tottakai meidän pitää yhdessä parantaa maailmaa, mutta ei pidä olla typerys. Italia vaatii röyhkeästi yhteisiä velkoja ja me vain nöyränä otamme "esityksen" vastaan. Sehän on käsittämätön. Kuka kehtaisi ehdottaa vähävelkaisemmalle naapurille, että lyödäänkö velat yhteen? Ei kukaan. EU:ssa näitä kehtaa esittää ja me vielä mielistellään näitä röyhkimyksiä.
Hienoa tekstiä kiitos...
On ihan totta että on ollut järjetöntä myydä pilkkahintaan kansallisomaisuutta. Muutoin tämä alamäki johtuu laajamittaisista moraaliongelmista jotka koskettavat koko kansaa. En tarkoita vain poliitikkoja vaan ihan koko saakelin sakkia.
Vierailija kirjoitti:
The_Purge kirjoitti:
Niillä typerillä veloilla ei vieläkään ole mitään merkitystä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1,6 miljoonaa eläkeläistä kotona. Ihan järkyttävän paljon menee heihin rahaa.
Yksi tuttu eläkeläinen osti juuri sähköauton ja hänellä on omakotitalo, mökki ja lomaosakkeita. Koska tämä rahan syytäminen eläkeläisille loppuu?
Suurimmalla osalla eläke on pieni. Jos hänen eläke on suuri, niin hänellä on ollut erityisen suuret tulot tai joku yksityinen vakuutus. Veikkaan, että kaikki on ostettu työntulon aikana tai säästetyistä rahoista. Itse tulen saamaan pienen eläkkeen, mutta olen saanut tehdä työtä 16 vuotiaasta lähtien. Siksi minulla on omaisuutta. Ei ole minun vika, että minun nuoruudessa sai töitä ja firmat on pitänyt meistä kiinni. Palkka nyt ei ole ollut kovin suuri, mutta sen pituus oma auttanut.
Suomessa 500 000 eläkeläistä saa eläkettä 1000 netto ja miljoona satatuhatta eläkeläistä tuosta parempaa eläkettä eli saman mitä kaupan alan palkat. Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, järkyttävä summa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vaan.ihmiset on tottuneet liian helpolle.
Toivottavasti erityisesti lusmujen on pian pakko tehdä jotain leipänsä eteen. Olen läpen kyllästynyt yhteiskunnan siivellä eläviin.
Niin minäkin, veronkiertäjäporvarit ja veroparasiitit pitää kaivaa esiin ja kyniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu eläkeläinen osti juuri sähköauton ja hänellä on omakotitalo, mökki ja lomaosakkeita. Koska tämä rahan syytäminen eläkeläisille loppuu?
Suurimmalla osalla eläke on pieni. Jos hänen eläke on suuri, niin hänellä on ollut erityisen suuret tulot tai joku yksityinen vakuutus. Veikkaan, että kaikki on ostettu työntulon aikana tai säästetyistä rahoista. Itse tulen saamaan pienen eläkkeen, mutta olen saanut tehdä työtä 16 vuotiaasta lähtien. Siksi minulla on omaisuutta. Ei ole minun vika, että minun nuoruudessa sai töitä ja firmat on pitänyt meistä kiinni. Palkka nyt ei ole ollut kovin suuri, mutta sen pituus oma auttanut.
Suomessa 500 000 eläkeläistä saa eläkettä 1000 netto ja miljoona satatuhatta eläkeläistä tuosta parempaa eläkettä eli saman mitä kaupan alan palkat. Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, järkyttävä summa.
Onko sun ratkaisu tähän siis joukkohauta vai mitä mietit?
Terkuin eläkeläinen, jonka 1200 euron eläke menee kokonaan kotimaiseen kulutuskysyntään ja veroihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki. Valtio painaa tietokoneen nappia, ja tilillesi siirtyy 34 miljardia, järkyttävä summa. Rahamäärällä ei itsessään ole mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, osaamaton tyttölauma johdossa niin jälki on karmeaa.
Missäs Sipilän, Orpon ja Soinin myymistä valtionyhtiöistä on kauppahinta? Siitä jäi teille tietymättömille 18 miljoonaa egeä.
Mitä nyt on myyty? Myyskentelyhän on ollut porvaripuolueiden juttu.
Meillä on nyt työllisyysaste korkein yli kolmeenkymmeneen vuoteen, 75% ja jopa viime vuonna BKT kasvoi 3 %.
Eikä ole tarvinnut edes sinua kepittää, vaikka näköjään sitä kovasti kaipaat.
Silti pitkäaikaistyöttömien määrä on noussut. Ei ole mitään korkeaa työllisyyttä, kun palkka on pieni ja joutuu hakemaan tukia elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki. Valtio painaa tietokoneen nappia, ja tilillesi siirtyy 34 miljardia, järkyttävä summa. Rahamäärällä ei itsessään ole mitään väliä.
Ei tuollainen ole mahdollita, valtio ei voi tehdä rahaa tyhjästä vaan se tulee EKP:n näppäimistöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terkuin eläkeläinen, jonka 1200 euron eläke menee kokonaan kotimaiseen kulutuskysyntään ja veroihin.
Olen itsekin tätä koko ajan kysynyt (myös meidän työttömien osalta). Vastausta ei vaan ole kuulunut. Ihan hyvä on, että raha menee ihmisten käyttöön! Pitää talouden käynnissä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan alalla, kun tekee 30 tuntia vuorotyötä viikossa eli paljon iltaa ja joka toinen viikonloppu töissä saa palkkaa 1300 netto ja tuossa on vuorolisät mukana.
Eläkkeet on liian isoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollainen ole mahdollita, valtio ei voi tehdä rahaa tyhjästä vaan se tulee EKP:n näppäimistöstä.
Jos nyt haluat suuremman selvityksen, niin valtio pyytää rahaa (eli sitä tyhjää bittivirtaa EKP:ltä). Ja samalla on velkakirjoja bondeja, lainoja valtiolle itselleen ja muuta sumutusta. Mutta lopulta valtio vaan "taikoo" rahat esiin.
Kun maksat palkastasi eläkemaksuja niin siitä 1,6 % menee omaan eläkkeeseesi ja loput nyt eläkkeellä kotona oleville.
2200 brutto palkalla maksat eläkemaksuja 1600 euroa vuodessa josta 40 euroa vuodessa menee omaan eläkkeeseesi ja loput nyt eläkkeellä kotona oleville eli eläkkeesi tulee olemaan 1000 netto.