Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten estää juhlissa rohmuajien käytös?

Vierailija
26.05.2022 |

Vinkkejä? Eli kun järkkäät juhlat joissa on ruuat, kahvit ym, niin miten estää ilmiö jossa jotkut rohmuaa kaiken "paremman"? Eli lohi salaatti, fetat, lohikeitto jne. Rohmu ottaa kaiken lohen/fetan ja muille jää perunat ja salaatin lehdet. Ymmärrät mitä tarkoitan? Suvussa jossa on paljon ruoka allergiaa, ei voi yhdistää esim. salaattia kaikkea sekaan vaan näitä lajeja täytyy olla erikseen. Ja lohikeitosta on helppo rohmuta vain lohet. Jokainen tietää näitä ihmisiä. Täyte kakkua otetaan hirveä pala ja muille jää keksit, pullat. Jos isot juhlat, yli 50 henkeä, tulisi konkurssi jos ostaisi sadan hengen edestä lohta, fetaa, täytekakkua. Tämän lisäksi sitten se viinin ottaminen kaksin käsin.

Kommentit (2539)

Vierailija
2361/2539 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotamme pienellä kauhulla ja mielenkiinnollakin taloyhtiön pikkujoulutarjoiluja!

Oli hiljattain kahvitilaisuus ja olihan naisväki laittanut jos jotakin herkkua tarjolle. Sattumalta nähtiin, kuinka joku "Kale" lappoi itselleen kukkuralautasellisen savulohta ja katosi nopeasti paikalta, kai kotiinsa nauttimaan lohesta.:D

Lohirohmuksi me se nimettiin.

Pikkujoulutarjoilut - kai Kale on laittanut isotaskuiset housut jalkaan, jotta voi sujauttaa laatikkoruoat parempaan talteen...?!

Vierailija
2362/2539 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi järjestää edes juhlia tai jättäisi suosiolla kutsumatta ne "rohmut", jos ei rahat riitä tarjoiluihin. Aivan perseestä on sellaiset juhlat, joissa on ruoan määrä laskettu 53kg konttorirotan syömisistä. Kerran ollaan oltu kaveriporukalla häissä, joissa heti alkuun nähtiin ettei tule mitään. Lähdettiin ruokailun alettua, paikalliseen rantaravintolaan syömään kunnolla. Ja tietysti juhlat jatkui liian vähäisellä juomatouhulla. Siihenkin oli varauduttu, ja haettu peräkontillinen juotavaa. Paremmat pileet oli siälä parkkiksella. Kovasti ihmeteltiin sitä, että miksi vieraita oli kutsuttu aivan liikaa. Tai miksi MEIDÄT oli kutsuttu, kun sulho kyllä tiesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2363/2539 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne mitkään oikeat juhlat ole, jos ruoka loppuu kesken. Kunnon pidot olla pitää, että kaikki saa kyllikseen!

Suunnitelkaa menu sen mukaan, että on varaa tarjota tarpeeksi iso määrä. Edullisempaa tarjottavaa siis.

Juurikin näin! Karjalassa kaikki sai kylliksi syödäkseen, jossei ollu varaa kalliseen niin sitte oli halvempaa mutta yksikään vieras ei nälkäsenä lähtenyt, se oli kunnia-asia. Rohmuja ei arvosteltu, päinvastoin emäntä oli tyytyväinen kun ruoka maistui.

Syötiinkö Karjalassa vauvojen allergiapuurot pöydästä? Onko Karjalassa emäntä tyytyväinen, jos pullaa on neljälle hengelle 10 tarjolla ja joku ottaa 5?

Et ole kovi  älykäs.

Vierailija
2364/2539 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä puhe:" Arvoisat juhlavieraat ! Koska aiemmissa juhlissa muutamat rohmut (et sano nimiä, mutta jos paikalla niin grillaat katseellasi hetken) söivät  kaiken vähänkin arvokkaan, tarjoamme tänään k-menu lenkkimakkaraa ja hanavettä.

Vierailija
2365/2539 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotamme pienellä kauhulla ja mielenkiinnollakin taloyhtiön pikkujoulutarjoiluja!

Oli hiljattain kahvitilaisuus ja olihan naisväki laittanut jos jotakin herkkua tarjolle. Sattumalta nähtiin, kuinka joku "Kale" lappoi itselleen kukkuralautasellisen savulohta ja katosi nopeasti paikalta, kai kotiinsa nauttimaan lohesta.:D

Pikkujoulutarjoilut - kai Kale on laittanut isotaskuiset housut jalkaan, jotta voi sujauttaa laatikkoruoat parempaan talteen...?! Onpas erikoinen taloyhtiö, kun tuollaisia tarjoilua asukkaille. Meillä ei saa mitään. Joulusaunakin lämpenee sellaiseen aikaan, ettei sinne koskaan ehdi eli vasta klo 12 alkaen ja meillä jo klo 13 syödään.

Vierailija
2366/2539 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiit annokset, niin ei pysty rohmuamaan. Omalle lautaselleen voi jättää sitten jotakin syömättä

Vierailija
2367/2539 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä keskustelua ei tarvitsisi käydä jos kaikki lähtökohtaisesti tajuaisivat sen seikan että juhlien tarkoitus ei ole ylensyönti vaan seurustelu ja kiva fiilis. Tarjottavaa otetaan fiksusti eikä sillä ajatuksella nyt syödään ja juodaan maha täyteen  kun on ilmaista.

Vierailija
2368/2539 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkujoulutarjoilut - kai Kale on laittanut isotaskuiset housut jalkaan, jotta voi sujauttaa laatikkoruoat parempaan talteen...?!

Ratkaisu on yksinkertaisempi kuin osaa arvatakaan. Laitetaan lohta tarjolle vähemmän kerralla. Lisää tuodaan vasta sitten, kun Kale on poistunut. Ja laatikoita vain yksi kerralla tarjolle. Vaatii tosin vähintään yhden keittiöhenkilön, joka tuo uuden annoksen juuri kun edellinen on loppumassa.

Vierailija
2369/2539 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi järjestää edes juhlia tai jättäisi suosiolla kutsumatta ne "rohmut", jos ei rahat riitä tarjoiluihin. Aivan perseestä on sellaiset juhlat, joissa on ruoan määrä laskettu 53kg konttorirotan syömisistä. Kerran ollaan oltu kaveriporukalla häissä, joissa heti alkuun nähtiin ettei tule mitään. Lähdettiin ruokailun alettua, paikalliseen rantaravintolaan syömään kunnolla. Ja tietysti juhlat jatkui liian vähäisellä juomatouhulla. Siihenkin oli varauduttu, ja haettu peräkontillinen juotavaa. Paremmat pileet oli siälä parkkiksella. Kovasti ihmeteltiin sitä, että miksi vieraita oli kutsuttu aivan liikaa. Tai miksi MEIDÄT oli kutsuttu, kun sulho kyllä tiesi.

Ihan oikeasti? Teidät oli kutsuttu juhlimaan, ei vetämään napaa täyteen kaikkien muidenkin ruuat. Miksi edes vaivaudutte kokonaan niihin häihin, jos kerran vain ruualla on merkitys? Olisitte ostaneet suoraan sinne hääpaikalle ne ruuat ja juomat itse. Turhaan lähditte pois olisitte tilanneet suoraan se peräkärryllisen viinaa morsiusparin puolesta ja teidän maksamana kaikille, jos kerran ruoka on noin tärkeää.

En oikeasti voi ymmärtää tuollaista käytöstä, jossa aikuiset ihmiset eivät kykene tietäessään olevan suursyömäreitä ensin syödä kotona ja sitten syödä siellä häissä normaalimäärästä, joka on varattu per henkilö? Häät ovat kalliita, sen kai jokainen on ymmärtänyt? Ei jotain lohta ja muita ruokia voi ostaa kiloa per juhlija. Ei tarkoitus ole, että yksi kakku neljälle ihmiselle ja häissä on 20 kakkua. 

Teidät oli kutsuttu juhlimaan morsiusparia, jos et vielä ole sitä ymmärtänyt, ei lihottamaan teitä. 

Vierailija
2370/2539 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lautastarjoilu pakko. olen nähnyt kun yksi vastaava antaa seisovasta ikäänkuin tehty -tiski- .kysyy mitä haluat ja antaa sitten järkevästi. kun loppupuolella juhlat, kehotetaan, menkää syökää loput. tää ei oo juhlavaa. tätä lähinnä latenkutsuilla kun sitä täytekakkua pikkuisille, niin osuu lautaseen.

on noi tyhmiä. juhliin ei mennä näliintyneinä. vaan maistelemaan. ei kotimättöjä.

yks kundi, voi ei... otti kuule ihan irtotuolin ja veti sen seisovan pöydän eteen, siitä mätti ja hämmensi kahvetta lusikalla vauhdilla,että kahvit roiskui liinalle. tyjensi pöydän.  eikä taukki tajunnut,että miksi nää muut ei tuu ja tee näin. luuliko että hän oivalsi ,eikä tajunnut seisovanpöydän ideaa. muutakin samanlaista teki kylässä. ja noi jotka menee kylässä toisten jääkaapille etsimään lisää tai ns sopivampaa ruokaa. närpitään leikkeleitä, avataan limut.

ymmärrän niin sua. ehkä tuo lappu mitä varattu pe

Laitat lauseen loppuun pisteen, mutta mikset lauseen alkuun isoa kirjainta? Mihin kiire?

Vierailija
2371/2539 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kun lukee, niin oikeastaan on hyvä, että on yksinäinen. Mua ei ole koskaan kukaan kutsunut minkäänlaisiin juhliin ja hyvä niin. Tosin en kyllä ahtaisi kenenkään lohiakaan. En nimittäin voi sietää minkään kalan makua enkä edes hajua. Ja ahdistuisin muutenkin, jos pitäisi syödä isossa porukassa, joten joisin vain kahvin ja korkeintaan sen kanssa keksin tai kuivakakkupalan.

Vierailija
2372/2539 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommissa asiassa. Hommaa pitopalvelusta hlö, joka tarjoilee pöytiin annokset. Ja vain kahvia, teetä yms. saa hakea lisää rajoituksetta.

Vierailija
2373/2539 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä kutsumatta nämä tietämäsi rohmut. Jos ovat sukulaisia, sanot vaan että juhlit nyt hillitymmin pienllä porukalla. Kyllä itseäkin hävettää nämä rohmuajat, suurta itsekkyyttä ja moukkamaisuutta, kuten nykyaikana on tapana. Minä, minä, minä, minä..........

Vierailija
2374/2539 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kaverin mielestä olen rohmu, vaikka vien tuliaisena aina arvokkaamman kukkakimpun tai muuta hänelle, kuin mitä syön hänen luonaan. Kannattaa muistaa mitä itse on saanut, eikä vain omia tekojaan.

Vierailija
2375/2539 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikella rakkaudella, mulla on serkkutyttö, joka tulee ihan vain synttärikahveillekin kauheassa nälässä. Sanoo jo ovella, että en ole ehtinyt koko päivänä syödä ja mulla on kauhea nälkä. Tämä tietäen niille tavan synttärikahveillekin pitää ostaa oikeaa syötävää kuten jättipizza ja laittaa kakkua ja muuta reilusti tarjolle. Sikäli ärsyttävää, että muuten voisi pitää homman tosiaan ihan pienimuotoisina kahvitteluina. Jos on pelkkää kakkua ja keksejä tarjolla, syö niitä nälkäänsä ja paljon. Sitten valittaa huonoa oloa.

Vierailija
2376/2539 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa lienee jättää demarit kutsumatta. 

Vierailija
2377/2539 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on kestitä ihmisiä, joilla ei käytöksen perusteella ole sen paremmin maalaisjärkeä kuin käytöstapojakaan?  Itse jättäisin kutsumatta.

Vierailija
2378/2539 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytiintarjoilu on ratkaisu. Erikoisruokavaliot ilmoitetaan erikseen, joten jokainen saa eteensä sopivaa syötävää.

Vierailija
2379/2539 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, kaverin mielestä olen rohmu, vaikka vien tuliaisena aina arvokkaamman kukkakimpun tai muuta hänelle, kuin mitä syön hänen luonaan. Kannattaa muistaa mitä itse on saanut, eikä vain omia tekojaan.

Tarkoitatko, että viet 72 euron kukkakimpun ja syöt vain 71 eurolla? :D

Vierailija
2380/2539 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoa: Ei tarjoa ollenkaan kalliita lohia, fetaa jne. 

Laittaa salaatin sekaan halvinta kumijuustoa ja valitsee kakuksi jonkun yli-imelän marsipaanikuorrutetun ällötyksen. 

Kuka fetaa rohmuaisi ? 😅 Itse en koskaan osta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi