Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulisitko toimeen 1000e/kk?

Vierailija
24.05.2022 |

Minä saan vain tuon verran kuukaudessa, välillä on allekin. Tulot siis osa-aikatyön palkka + työmarkkinatuki. Tämä riittää tällä elämäntyylillä ihan hyvin. Tässäkin kuussa ylimääräisiä menoja oli 400e eläinlääkärikulut ja silti jää rahaa säästöönkin kuukausittain, riippuu ihan kuukaudesta mutta säästöön saan 100-400e/kk. Säästöjä on tilillä useampi kymppitonni mutta niitä ei ole tarkoitettu aejen menoihin.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä juuri ja juuri. Nyt todellisuutta.

Vierailija
42/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla ehkä selviäisin, mutta nimenomaan vaan selviäisin. En ns. eläisi elämääni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on velaton omistusasunto, mutta siitä tulee jatkuvasti extrakuluja. Milloin joku sammuu suihkuun naapurirapussa ja tulee tuhansien eurojen kulut per asunto, tai milloin on kattoremontti, hissiremontti, sähköremontti, julkisivuremontti ja kun ei ole mitään pakollista remonttia, taloyhtiön hallitus keksii jonkin, kuten maalämpöremontti tms. Omistusasunnossa ei kukaan voi asua pitkään 200 euron kuukausimenoilla todellakaan.

Vierailija
44/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä summa on minun eläke 50 työvuoden jälkeen Ruotsissa. Tein tuplatöitä 134 vuotta, mutta eläkkeet leikattiin ,joten mentin 1000 euroa kuussa. Muille jotka eivät koskaan ole tehneet päivän työtä täällä.

Vierailija
45/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä asut ja kenen kanssa? Mulla on alaikäinen teini huollettavana, joten en tulisi tonnilla toimeen.

Velaton rivitaloasunto, asun puolison ja neljän koiran kanssa.

Ap

Tiedät itsekin ettet tulisi ilman puolison tuloja tonnilla toimeen ja silti leveilet tulevasi tonnilla toimeen. Jösses.

Omien laskujen mukaan voisin hyvinkin tulla toimeen myös ilman puolisoa, toki tiukkaa olisi. Tässä 400e vastike, 600e jäisi ruokaan, sähköön jne yhdelle ihmiselle. Mielestäni tuossa ei mitään ihmeellistä.

Ap

Entä ne 400 euron ell-kulut? Niitä saattaa tulla useastikin neljän koiran kanssa. Et tulisi toimeen, joten täysin turha ja typerä aloitus.

Isompia ell kuluja varten on sitten säästöt joita ei käytetä peruselämiseen. Tottakai näin pienillä tuloilla olevana pitää olla puskuri jos omistaa lemmikkejä koska lääkärikulut voi nousta päivystysaikaan useaan tuhanteen euroon ja tästäkin on kokemusta.

ap

Juu, toki on. Niinhän kaikilla tonnilla yksin elävillä on. Tiedätkö, asun ilmaiseksi ja koko palkka jää käyttööni. Pitäisikö tehdä siitä rehvasteleva aloitus?

Lemmikkejä ei pidä koskaan hankkia jos ei ole mahdollisuutta niitä tiukan paikan tullen rahoittaa. En itsekään uskaltaisi niitä pitää jos ei olisi säästöjä, ennemmin säästöt lemmikkejä varten kuin kalliit vakuutusmaksut, vakuutuksiakin kun on tullut maksettua ja monesti ihan turhaan.

Tosi hienoa että voit asua ilmaiseksi, monella ei tuollaista mahdollisuutta ole. :) Tuo 1000e omaan käyttöön on paljon rahaa kuukaudessa. Pitäisi jäädä säästöönkin.

ap

Vierailija
46/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, periaatteessa, mikäli en ostaisi bensaa.

Vierailija
47/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on velaton omistusasunto, mutta siitä tulee jatkuvasti extrakuluja. Milloin joku sammuu suihkuun naapurirapussa ja tulee tuhansien eurojen kulut per asunto, tai milloin on kattoremontti, hissiremontti, sähköremontti, julkisivuremontti ja kun ei ole mitään pakollista remonttia, taloyhtiön hallitus keksii jonkin, kuten maalämpöremontti tms. Omistusasunnossa ei kukaan voi asua pitkään 200 euron kuukausimenoilla todellakaan.

Meillä ei onneksi ole suihkuun sammuvia naapureita jotka aiheuttaisivat vesivahingon. Ja vähän aikaa sitten juuri maksettiin viimeiset erät ulko-ovi ja ikkunaremonteista jotka oli lisätty vastikkeeseen. Eli tiedän kyllä että taloyhtiö voi joutua ottamaan lainaa ja vastike nousee tai sitten se nousee muuten vaan. Ei tämän pitäisi olla epäselvää kellekään. :) Tällä hetkellä on halpa vastike koska vain tuon 400e.

ap

Vierailija
48/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä ylimääräisiä rahoja säästää kannata vaan sijoittaa.

Vierailija
49/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä ylimääräisiä rahoja säästää kannata vaan sijoittaa.

Olen tätäkin miettinyt mutta en ole valmis häviämään rahojani joten en uskalla sijoittakaan.

ap

Vierailija
50/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä asut ja kenen kanssa? Mulla on alaikäinen teini huollettavana, joten en tulisi tonnilla toimeen.

Ap

Tiedät itsekin ettet tulisi ilman puolison tuloja tonnilla toimeen ja silti leveilet tulevasi tonnilla toimeen. Jösses.

Omien laskujen mukaan voisin hyvinkin tulla toimeen myös ilman puolisoa, toki tiukkaa olisi. Tässä 400e vastike, 600e jäisi ruokaan, sähköön jne yhdelle ihmiselle. Mielestäni tuossa ei mitään ihmeellistä.

Ap

Entä ne 400 euron ell-kulut? Niitä saattaa tulla useastikin neljän koiran kanssa. Et tulisi toimeen, joten täysin turha ja typerä aloitus.

Isompia ell kuluja varten on sitten säästöt joita ei käytetä peruselämiseen. Tottakai näin pienillä tuloilla olevana pitää olla puskuri jos omistaa lemmikkejä koska lääkärikulut voi nousta päivystysaikaan useaan tuhanteen euroon ja tästäkin on kokemusta.

ap

Juu, toki on. Niinhän kaikilla tonnilla yksin elävillä on. Tiedätkö, asun ilmaiseksi ja koko palkka jää käyttööni. Pitäisikö tehdä siitä rehvasteleva aloitus?

Lemmikkejä ei pidä koskaan hankkia jos ei ole mahdollisuutta niitä tiukan paikan tullen rahoittaa. En itsekään uskaltaisi niitä pitää jos ei olisi säästöjä, ennemmin säästöt lemmikkejä varten kuin kalliit vakuutusmaksut, vakuutuksiakin kun on tullut maksettua ja monesti ihan turhaan.

Tosi hienoa että voit asua ilmaiseksi, monella ei tuollaista mahdollisuutta ole. :) Tuo 1000e omaan käyttöön on paljon rahaa kuukaudessa. Pitäisi jäädä säästöönkin.

ap

Älä huolehdi mun lemmikeistä, on varaa kulut ihan palkastani. Silti sanon että typerä aloitus sulla, annat ymmärtää että maksat yksin tonnista kaiken, vaikka oikeasti loisit kumppanisi siivellä. Muuten saisit tukia ja ankeaksi kävisi elämä koirillasi. Olen muuten kasvattanut jo kaksi lastakin aikuisiksi. Säästöön jää 2500 eur/kk palkastani. Millään hikisellä tonnilla on töitä tekisi.

Vierailija
51/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulot 1014 e/kk.

Sähkölasku vie siitä 25%.

Pärjään kun selviydyn.

No mitä hittoa, miksi?

Niin mitä miksi?

Vierailija
52/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkään asumiseen menee nyt noin 900 e/kk, joten ei riittäisi!

Vierailija
53/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä91 kirjoitti:

Olisin todella iloinen tonnista per kuukausi. Minun tulot ovat 550/kk ja voin kertoa että on kituuttamista. Jos joku lottomiljonääri seuraa keskustelua, ota yhteyttä ja lahjoita minulle rahaa tonni, että saan ruokaa ja vaatetta.

Miksi et mene osa-aikatyöhön? Itse teen osa-aikatyötä 30-40h/kk 11,50e tuntipalkalla. Ihan kivasti kertyy pikkuisen extrarahaa. Teen henk.koht.avustajan töitä ja niitä on aina tarjolla.

ap

Vierailija
54/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

asumistukea saa jos noin pienet tulot ja  lapsi/lapset kasvattaa "tuloja". 

En tiedä mitä tukia lapsiperheet saavat, ei koske meitä koska emme ole halunneet useastakaan syystä lapsia. Lapset on varmasti monella iso menoerä mutta onneksi niitä ei ole kenenkään pakko tehdä ja mielestäni lapset ansaitsevat hyvän laadukkaan elämän ilman että vanhemmat elättävät ne surkean pienellä palkalla tai pahimmillaan tuilla. Itse olen valinnut lasten sijasya koirat mm.taloudellisista syistä.

ap

Lapset ei todellakaan kasvata tuloja. Joo, lapsilisän saa mutta se ei riitä edes lapsen ruokaan. 17v loppuu sekin ja edelleen lukiokirjat on ostettava (s. 2004 joten kirjat on itse ostettava ja junamatkat kustannettava). Mitenköhän ne lapset muka tuloja kasvattavat, kysyn vaan? Ehkä täysin varaton saa jotain enemmän mutta jos puhutaan työssä käyvistä, normaaleista perheistä.

Vierailija
55/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

ap

ap

Älä huolehdi mun lemmikeistä, on varaa kulut ihan palkastani. Silti sanon että typerä aloitus sulla, annat ymmärtää että maksat yksin tonnista kaiken, vaikka oikeasti loisit kumppanisi siivellä. Muuten saisit tukia ja ankeaksi kävisi elämä koirillasi. Olen muuten kasvattanut jo kaksi lastakin aikuisiksi. Säästöön jää 2500 eur/kk palkastani. Millään hikisellä tonnilla on töitä tekisi.

Se on pääasia että jokainen pystyy huolehtimaan lemmikeistään ettei jää hoitamatta. Mutta tuo pitää korjata että loisin kumppanin siivellä. Ensiksikin tämä asunto on vain minun omistuksessani, miehellä ei osaa eikä arpaa tähän, maksaa vai luonnollisesti puolet asumiskuluista kuten kuuluukin. Mitä tukia meinasit omistusasujan saavan jolla työssä käyvä yli 2000e kuukausipalkkaa tienaava puoliso. Ei kuule mitään. Onnea lapsista, itse en niitä riesakseni ole koskaan halunnut ja onneksi puoliso samaa mieltä tästä, ilman on parempi.

Mikä sua kiukututtaa, se että joku tulee toimeen pienelläkin määrällä raha ja jonka asumiskulut pienet? Jokainen työssäkäyvä voi sen asunnon ostaa ja maksaa sen pois, jossain vaiheessa se on velaton. :)

ap

Vierailija
56/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteät kuluni on jo paljon päälle tonnin. Puolet kuukaudesta voisin pärjätä sillä.

Vierailija
57/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

ap

ap

Se on pääasia että jokainen pystyy huolehtimaan lemmikeistään ettei jää hoitamatta. Mutta tuo pitää korjata että loisin kumppanin siivellä. Ensiksikin tämä asunto on vain minun omistuksessani, miehellä ei osaa eikä arpaa tähän, maksaa vai luonnollisesti puolet asumiskuluista kuten kuuluukin. Mitä tukia meinasit omistusasujan saavan jolla työssä käyvä yli 2000e kuukausipalkkaa tienaava puoliso. Ei kuule mitään. Onnea lapsista, itse en niitä riesakseni ole koskaan halunnut ja onneksi puoliso samaa mieltä tästä, ilman on parempi.

Mikä sua kiukututtaa, se että joku tulee toimeen pienelläkin määrällä raha ja jonka asumiskulut pienet? Jokainen työssäkäyvä voi sen asunnon ostaa ja maksaa sen pois, jossain vaiheessa se on velaton. :)

ap

Meillä on sijoituksia yli 400t e joten voitaisiin tosiaan velat kuitata pois. Tällä hetkellä se ei kannata, korot ovat vielä alhaalla. Velkaa jäljellä alle 60t. Talon arvo päälle 400t. Ja tulisin tällä hetkellä helposti toimeen tonnilla per kk, ehkä silloin kyllä kuitattaisiin tuo laina pois. Asumiskustannukset uudessa omakotitalossa on kaikkinensa keskimäärin 450/kk (talvella enemmän, kesällä vähemmän). Meillä on auto ja 2 lasta sekä pieni koira.

Vierailija
58/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanssisin ripaskaa jos saisin tonnin kuussa.

t: työmarkkinatuen varassa

Miksi et hae jotain osa-aikatyötä? Itse olen henk. koht. avustajana ja niitä hommia on aina.

Ap

Olen työkyvytön mutta tottakai työkkärin listoilla koska siellähän meitä on tapana säilöä.

Sama. Jos asuisin yksin niin tarvitsisin itse niitä tukitoimia esim asunnon siivoamiseen.

Vierailija
59/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut tuota pienemmällä rahalla toimeen viimeiset 15 vuotta. Ei se elämisen arvoista elämää ole, mutta hengissä sillä kyllä pysyy, kun miettii mitä ostaa.

Vierailija
60/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tulisin toimeen vaikka satasella kuussa, jos olisi velaton asunto.