Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulisitko toimeen 1000e/kk?

Vierailija
24.05.2022 |

Minä saan vain tuon verran kuukaudessa, välillä on allekin. Tulot siis osa-aikatyön palkka + työmarkkinatuki. Tämä riittää tällä elämäntyylillä ihan hyvin. Tässäkin kuussa ylimääräisiä menoja oli 400e eläinlääkärikulut ja silti jää rahaa säästöönkin kuukausittain, riippuu ihan kuukaudesta mutta säästöön saan 100-400e/kk. Säästöjä on tilillä useampi kymppitonni mutta niitä ei ole tarkoitettu aejen menoihin.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumistukea saa jos noin pienet tulot ja  lapsi/lapset kasvattaa "tuloja". 

Vierailija
22/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin, mutta olen poikkeuksellisessa tilanteessa, koska asun puolisoni omistamassa kodissa, joten kuluina vain juoksevat kulut, eikä vuokraa tai lainaa. Jos pitäisi maksaa normaalisti asuminen, niin tarttis sen toisen tonnin. Ei myöskään ole autoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas niin tyypillinen provokaatio ja trollialoitus. Lopettakaa jo työttömien alaspolkeminen. Ei kukaan halua virua tukihelvetissä. Se on nöyryyttävää ja siitä saa aina vielä kuulla. Ihmiset ovat ällöttävän kehittymättömiä. En usko ap:tä ollenkaan. Outo tarve olisi leuhottaa mokomalla pärjäämisellä, joka ei koske juuri ketään.  En tunne yhtään työtöntä tai osatyökykyistä, joka ei haluaisi tehdä töitä ja saada palkkaa ja olla riippumaton yhteiskunnan tuista. 

Vierailija
24/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa, jos puolison tulot ylittää rajat. Meillä ainakin menee reippaasti yli.

Vierailija
25/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanssisin ripaskaa jos saisin tonnin kuussa.

t: työmarkkinatuen varassa

Nyt kun on kesäkin tulossa ripaskan tanssimisella voi tienata tonnin jos toisenkin kesäjuhlien viihdyttäjänä.

Vierailija
26/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei saa.

Mulla on 2 lasta ja saan työmarkkinatukea 670e. En senttiäkään asumistukea tai toimeentulotukea.

Vierailija
27/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama työ ja suunnilleen sama palkka. Asun pienellä paikkakunnalla yksin vuokralla, saan sovitellun työmarkkinatuen lisäksi asumistukea n. 50 euroa/kk. Tulen toimeen ihan hyvin, säästöön jää 200-400 euroa/kk.

Vierailija
28/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuen määrä vai asutko ilmaiseksi vanhempien luona vai kumppanin siivellä?

En saa asumistukea, ainoa tuki on työmarkkinatuki. Omistusasunto joka velaton, vastike 400e/kk. Asun aviopuolison kanssa.

Ap

Eli sulle jää yksin 800 €/kk rahaa käyttöön asumisen jälkeen. Mulla on sua isommat tulot ja jää asumisen jälkeen käyttöön n. 500 € ja siitä on hankittava ruoka ja perustarvikkeet neljälle.

Sähkö, vesi, netti vielä lisäksi niin voisi laskea että asumiskulut kuukaudessa minun osaltani 250-270e/kk. Eli asumisen jälken jää ruokaan ym rahaa noin yli 700e. Autoa meillä ei ole koska ei tarvita, siihenkään ei mene rahaa. Minusta avainsana tässä on velaton omistusasunto, se vaikuttaa paljon ettei tarvits emaksaa enää lainaa tai olla kalliilla vuokralla.

ap

Vierailija
29/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulot 1014 e/kk.

Sähkölasku vie siitä 25%.

Pärjään kun selviydyn.

Otaksun vahvasti, että kaikki nämä tonnin pintaan rahaa kuukaudessa tililleen saavat.

Jotta he saavat myös asumistukea.

Tietenkin paikkakunnasta riippuen.  Ja tietenkin riippuen myös siitä, jotta jos asuu omassa asunnossa, joka on jo velaton, ja jossa on vain erittäin pieni hoitovastike.

Kyllä nuo jutut on tarkkaan laskettu, minkä verran yksinäisellä sinkulla tulee jäädä kuukaudessa rahaa käteen sen jälkeen, kun vuokra / vastike on asunnosta on maksettu.

Täytyyhän sitä jäädä rahaa ruokaan, puhelimeen, sähköön sekä työmatkakuluihin.

Myös perustarpeeet kuten hygienia, vesi ( jos ei kuulu vuokraan) ja mahdolliset lääkkeet.

Mutta tosiasia on se, kaikkien pienituloimmat töissäkäyvät elävät kädestä suuhun.

Mitään tukia ei saa, koska palkka just ja just ylittää tukien rajat.

Mutta eipä mitään, se on normaalia elämää kun siihen tottuu.

Jokainen meistä tottuu siihen elämään jota elämää.

Oma oli myös mun valintani, kun aikoinaan en mennyt lukioon, vaan läksin ammattikoulun keittiölinjalle.   Duunia on ollut, mutta palkka kehno. Toki pysytyn itseni elättämään, mutta matalapalkka-alalla ei omaisuutta kerrytetä, ellei ole puolisoa tai perintöjä.

Vierailija
30/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä asut ja kenen kanssa? Mulla on alaikäinen teini huollettavana, joten en tulisi tonnilla toimeen.

Velaton rivitaloasunto, asun puolison ja neljän koiran kanssa.

Ap

Tiedät itsekin ettet tulisi ilman puolison tuloja tonnilla toimeen ja silti leveilet tulevasi tonnilla toimeen. Jösses.

Omien laskujen mukaan voisin hyvinkin tulla toimeen myös ilman puolisoa, toki tiukkaa olisi. Tässä 400e vastike, 600e jäisi ruokaan, sähköön jne yhdelle ihmiselle. Mielestäni tuossa ei mitään ihmeellistä.

Ap

Entä ne 400 euron ell-kulut? Niitä saattaa tulla useastikin neljän koiran kanssa. Et tulisi toimeen, joten täysin turha ja typerä aloitus.

Isompia ell kuluja varten on sitten säästöt joita ei käytetä peruselämiseen. Tottakai näin pienillä tuloilla olevana pitää olla puskuri jos omistaa lemmikkejä koska lääkärikulut voi nousta päivystysaikaan useaan tuhanteen euroon ja tästäkin on kokemusta.

ap

Vierailija
31/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neljähenkinen perhe tulee toimeen juuri tuolla 250 e/ viikko. Asunto ja auto maksettu ,osa ruuasta kasvatetaan itse. Sienestetään, marjastetaan ja kalastetaan. Ensi talvena kuluu varmaankin enemmän kun energia on kalliimpaa.

Vierailija
32/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa asumistukea, ainoa tuki on työmarkkinatuki. Omistusasunto joka velaton, vastike 400e/kk. Asun aviopuolison kanssa.

Ap

Eli asumiskulut 200/lärvi. No kyllähän tuolla sitten pärjää loistavasti. Jää rahaa matkailuunkin ja muuhun luksukseen. Olisi suoranainen ihme jos ei pärjäisi. Lapsettomana saisin helposti tuosta 500/kk säästöön. Kokeilepa pelkkää työmarkkinatukea, paria teiniä elätettävänä, asumiskulut reilut 900 ja pienipalkkainen puoliso.

Vierailija
33/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas niin tyypillinen provokaatio ja trollialoitus. Lopettakaa jo työttömien alaspolkeminen. Ei kukaan halua virua tukihelvetissä. Se on nöyryyttävää ja siitä saa aina vielä kuulla. Ihmiset ovat ällöttävän kehittymättömiä. En usko ap:tä ollenkaan. Outo tarve olisi leuhottaa mokomalla pärjäämisellä, joka ei koske juuri ketään.  En tunne yhtään työtöntä tai osatyökykyistä, joka ei haluaisi tehdä töitä ja saada palkkaa ja olla riippumaton yhteiskunnan tuista. 

Jaa. No minulle tämä sopii oikein hyvin. Toki rahaa haluaisin enemmän mutta valitettavasti terveys on niin huonolla tolalla (toki olen myös mukavuudenahaluinen) etten pysty kokoaikatyöhön, olen siis työttömänä listoilla muta teen osa-aikatyötä 30-40h/kk. En käsitä mikä tässä loukkaa työttömiä kun itsekin olen sellainen kirjoissa ja kansissa. Varmasti minun tilanteessa olevia on lukuisia, useat saa työmarkkinatukea ja käyvät osa-aikatyössä koska se tehtiin kannattavaksi.

ap

Vierailija
34/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut toimeen pienemmälläkin summalla. Kekseliäisyyttä ja viitseliäisyyttä se kyllä vaati.

Vierailija
35/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulot 1014 e/kk.

Sähkölasku vie siitä 25%.

Pärjään kun selviydyn.

No mitä hittoa, miksi?

Vierailija
36/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli sulle jää yksin 800 €/kk rahaa käyttöön asumisen jälkeen. Mulla on sua isommat tulot ja jää asumisen jälkeen käyttöön n. 500 € ja siitä on hankittava ruoka ja perustarvikkeet neljälle.

Sähkö, vesi, netti vielä lisäksi niin voisi laskea että asumiskulut kuukaudessa minun osaltani 250-270e/kk. Eli asumisen jälken jää ruokaan ym rahaa noin yli 700e. Autoa meillä ei ole koska ei tarvita, siihenkään ei mene rahaa. Minusta avainsana tässä on velaton omistusasunto, se vaikuttaa paljon ettei tarvits emaksaa enää lainaa tai olla kalliilla vuokralla.

ap

Avainsana on ennemminkin lapsettomuus. Mekin olisimme velattomia ja tultaisiin hyvin toimeen kahdestaan koska asunto voisi olla kaksio. Tällöin siihen menisi max 300t ja se oltaisiin voitu maksaa ilman lainoja. Lasten kanssa on vähän oltava isompi asunto, varsinkin kun on teinejä jotka ovat eri sukupuolta.

Vierailija
37/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä tukia lapsiperheet saavat, ei koske meitä koska emme ole halunneet useastakaan syystä lapsia. Lapset on varmasti monella iso menoerä mutta onneksi niitä ei ole kenenkään pakko tehdä ja mielestäni lapset ansaitsevat hyvän laadukkaan elämän ilman että vanhemmat elättävät ne surkean pienellä palkalla tai pahimmillaan tuilla. Itse olen valinnut lasten sijasya koirat mm.taloudellisista syistä.

ap

Vierailija
38/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään tuolla tonnilla parin teinin kanssa, koskaan en ole asumistukea tai muuta tukea saanut, liekö omakotitalo este.

Vierailija
39/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin todella iloinen tonnista per kuukausi. Minun tulot ovat 550/kk ja voin kertoa että on kituuttamista. Jos joku lottomiljonääri seuraa keskustelua, ota yhteyttä ja lahjoita minulle rahaa tonni, että saan ruokaa ja vaatetta.

Vierailija
40/94 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä asut ja kenen kanssa? Mulla on alaikäinen teini huollettavana, joten en tulisi tonnilla toimeen.

Velaton rivitaloasunto, asun puolison ja neljän koiran kanssa.

Ap

Tiedät itsekin ettet tulisi ilman puolison tuloja tonnilla toimeen ja silti leveilet tulevasi tonnilla toimeen. Jösses.

Omien laskujen mukaan voisin hyvinkin tulla toimeen myös ilman puolisoa, toki tiukkaa olisi. Tässä 400e vastike, 600e jäisi ruokaan, sähköön jne yhdelle ihmiselle. Mielestäni tuossa ei mitään ihmeellistä.

Ap

Entä ne 400 euron ell-kulut? Niitä saattaa tulla useastikin neljän koiran kanssa. Et tulisi toimeen, joten täysin turha ja typerä aloitus.

Isompia ell kuluja varten on sitten säästöt joita ei käytetä peruselämiseen. Tottakai näin pienillä tuloilla olevana pitää olla puskuri jos omistaa lemmikkejä koska lääkärikulut voi nousta päivystysaikaan useaan tuhanteen euroon ja tästäkin on kokemusta.

ap

Juu, toki on. Niinhän kaikilla tonnilla yksin elävillä on. Tiedätkö, asun ilmaiseksi ja koko palkka jää käyttööni. Pitäisikö tehdä siitä rehvasteleva aloitus?