Tulisitko toimeen 1000e/kk?
Minä saan vain tuon verran kuukaudessa, välillä on allekin. Tulot siis osa-aikatyön palkka + työmarkkinatuki. Tämä riittää tällä elämäntyylillä ihan hyvin. Tässäkin kuussa ylimääräisiä menoja oli 400e eläinlääkärikulut ja silti jää rahaa säästöönkin kuukausittain, riippuu ihan kuukaudesta mutta säästöön saan 100-400e/kk. Säästöjä on tilillä useampi kymppitonni mutta niitä ei ole tarkoitettu aejen menoihin.
Kommentit (94)
Miten niin tulisinko? Olen eläkeputkessa ja saan käteen himpun verran yli 1000 euroa kuussa. Yksin asuva nainen, yhtiövastike 560 / kk. Pakko sillä on tulla toimeen.
Tuolla maksaisi kolmen viikon vuokran.
Eli vähän haasteellista olisi.
M36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
asumistukea saa jos noin pienet tulot ja lapsi/lapset kasvattaa "tuloja".
No ei saa.
Mulla on 2 lasta ja saan työmarkkinatukea 670e. En senttiäkään asumistukea tai toimeentulotukea.
Kuinka tämä on mahdollista? Eikö vuokraan mene jo melkein koko summa? Missä asutte?
Saan työkyvyttömyyseläkettä 970 euroa ja tulen toimeen, koska mies on jakamassa kuluja. Oma osuuteni yhteisistä kuluista on 400 euroa ja loppu jää omaan käyttöön, eli riittää nyt hyvinkin, kun loppui lääkäreissä, polilla ja fysioterapeuteilla ramppaaminen.
En saa edes tonnia ja siitä yli puolet menee vuokraan, puhelimen, pankkimaksuihin ym. pakollisiin kuluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä asut ja kenen kanssa? Mulla on alaikäinen teini huollettavana, joten en tulisi tonnilla toimeen.
Velaton rivitaloasunto, asun puolison ja neljän koiran kanssa.
Ap
No jos tuolta pohjalta lähdetään, niin omat nettotuloni on 1200€/kk ja osinkoja saan nettona noin 175€/kk (josta valtaosa keväällä). Asuntolainaa on vielä jäljellä 150000€ ja mökistä on lainaa 120000€. Pärjäisin, vaikka nettotuloni olisivat 1000€, koska minullakin on puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin tulisinko? Olen eläkeputkessa ja saan käteen himpun verran yli 1000 euroa kuussa. Yksin asuva nainen, yhtiövastike 560 / kk. Pakko sillä on tulla toimeen.
Noilla tuloilla ja asumismenoilla luulisi kyllä, että olet oikeutettu asumistukeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei saa.
Mulla on 2 lasta ja saan työmarkkinatukea 670e. En senttiäkään asumistukea tai toimeentulotukea.Kuinka tämä on mahdollista? Eikö vuokraan mene jo melkein koko summa? Missä asutte?
Ei asuta vuokralla.
Tulisin. Yhtiövastike+vesi 226€/kk, koiran ruokaan 15€/kk, puhelinlasku 20€/kk, loput ruokaan, sähköön, säästöihin ja no mihin nyt haluankaan käyttää. Tilillä aina säästössä muutama tonni pahan päivän varalle.
Asun yksin ja olen tottunut/joutunut elämään pienellä rahalla. Pärjäisin tonnilla, jäisi säästöönkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei saa.
Mulla on 2 lasta ja saan työmarkkinatukea 670e. En senttiäkään asumistukea tai toimeentulotukea.Kuinka tämä on mahdollista? Eikö vuokraan mene jo melkein koko summa? Missä asutte?
Ei asuta vuokralla.
Niin, jotain jätät kertomatta.
Jos olet yh, ei siis kumppania maksamassa mitään kuluja, ja 2 lasta ja kuitenkin jossain asut ja maksat asiallisen summan siitä sekä vedestä ja sähköstä plus muut menot niin et tuolla summalla pärjää millään. Senhän sanoo järkikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei saa.
Ei asuta vuokralla.
Niin, jotain jätät kertomatta.
Jos olet yh, ei siis kumppania maksamassa mitään kuluja, ja 2 lasta ja kuitenkin jossain asut ja maksat asiallisen summan siitä sekä vedestä ja sähköstä plus muut menot niin et tuolla summalla pärjää millään. Senhän sanoo järkikin.
En ole yh, en ole niin sanonutkaan. Enkä ole väittänyt että pärjäisin. Kommentoin vain sitä että ei ne lapset kasvata tuloja.
Ja mieheni ei ole hyväpalkkainen, hyvä että 1000e saa.
Kai sitä tulisi, jos pakko olisi. Olisiko vaihtoehtoja? Nyt menee tonni vkossa jo ruokaan ja ravintoloihin ja menoihin, mutta sit, jos ei olisi varaa niin ei menisi.
Olen tullut aikoinaan opiskelijana toimeen paljon vähemmälläkin, mutta nyt en enää tulisi. 13 neliön kopissa syöden halvimpia eineksiä eikä koskaan varaa tehdä mitään tai lähteä kenenkään kanssa mihinkään... Ei kiitos tuota elämää enää ikinä jos ei ole pakko.
juu ei, vuokra on jo reilut 900e..eikä auttaisi vaikka vaihtaisi yksiöön, siltikään se ei riittäisi. Asuinpaikkana yllätys yllätys pk-seutu.
Asun yksin vuokralla. Tulot 1100 e/kk ollut vuosia. Vuokra 520 e/kk, plus sähkölaskut,puhelin jne. Mitään tukia en saa, tällä on pakko pärjätä. Jos olisi puoliso tässä jakamassa kuluja, ei todellakaan olisi niin tiukkaa kuin nyt. Kyllä yksin asuminen on kaikista kalleinta elämistä.
asumistukea saa ellei omista osakkeita tai jotain muuta että tulee tuloja, ihan köyhä saa asumistukea jos tonni kuussa
"Minä saan vain tuon verran kuukaudessa, välillä on allekin. Tulot siis osa-aikatyön palkka + työmarkkinatuki. Tämä riittää tällä elämäntyylillä ihan hyvin. Tässäkin kuussa ylimääräisiä menoja oli 400e eläinlääkärikulut ja silti jää rahaa säästöönkin kuukausittain, riippuu ihan kuukaudesta mutta säästöön saan 100-400e/kk. Säästöjä on tilillä useampi kymppitonni mutta niitä ei ole tarkoitettu aejen menoihin."
OK Ap.
Otsikkona "tulisitko toimeen 1000e/kk?" voisi viitata siihen -ainakin omasta mielestäni- että pärjäisitkö yksin tällä rahalla maksaen myös asumisen. Sellainen ajatustyö voisi olla mielekästä miettiä ja lukea miten muut pärjäisi tällä ajatuksella.
Mutta ei.
"mulla on Velaton tupa ja mies jakamassa menoja ja lapsien sijasta koiria ja hyvin pärjään..."
Huoh. Joo just. Meillä on velkaa vielä asunnosta ja vaikka mä saisin vain tonnin niin kyllähän sitä "pärjäisi" kun äijä voisi maksaa enempi sitte. Mikä järki tässä aloituksessa?
Ja kauanko oot ees ollu 1000e/kk tuloilla jos se asuntokin on sun oma, onko se minkä arvoinen? Onko niin että oot puskenut suht hyvillä tuloilla hommia ja saanut kämpän maksuun ja mies siinä sivussa jakaa asunnon yleisiä kuluja ja ruoka kuluja ja lemmikkien menoja. Sit ku terveys vähä kärsii niin lopetat hyvät työt ja teet nyt enää vain osa-aikaisesti hommia et saa arkeen vähä tekemistä ja pientä taskurahaa, koska enempää ei enää tolla ikää ny just tarvi.
Eli oliko tarkoitus lesoilla sillä että sulla menee siellä nyt hyvin nykyisillä 1000e/kk ansioilla, vai yritätkö sanoa että olet saanut velattoman asunnon, usean kymppitonnin säästöt ja 4 koiraa ja samalla tienannut vain 1000 e/kk???
Mä elin järkyttävällä kitubudjetilla viime ja ed. vuoden ja pidin koko ajan kirjaa menoista. Kun en tehnyt mitään ja ostin vain halvinta mahdollista ruokaa jne., kulutin kuukaudessa keskimäärin 560 eur. Tohon hintaan sisältyy kaikki, myös vastike n. 200 eli elämiseen (ruoka, sähkö, netti jne) kului 300/kk. Joten kyllä pystyy elämään mutta kuten joku muukin kituuttaja sanoi, eihän se oikein elämältä maistu.